مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

نقش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، مدیریت، فروش و کارآفرینی 1402

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، مدیریت، فروش و کارآفرینی 1402

خلاقیت و نوآوری، دو بال پرواز کسب‌وکار در دنیای پررقابت امروز هستند. خلاقیت، توانایی تولید ایده‌های جدید و نوآورانه است و نوآوری، تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید است.
5/5 - (1 امتیاز)

خلاقیت و نوآوری نقشی اساسی در نحوه  عملکرد و نتیجه بخشی همه کسب و کارها دارد. اگر به استفاده از ایده های خلاقانه و ایجاد نوآوری در محصولات یا شیوه های مدیریتی خود نیاز دارید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله می خواهیم دانشی به روز و کاربردی را در زمینه استفاده از خلاقیت و نوآوری در مدیریت، فروش و کارآفرینی ارائه کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

ما در موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20 سال پیشنیه آموزش دوره های مدیریتی امکان دسترسی شما را به دوره های رایگان مدیریتی از جمله مینی دوره رایگان MBA در صفحه دپارتمان مدیریت فراهم کرده ایم. همچنین می توانید از طریق فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان توسط کارشناسان ما برخوردار شوید.

نام و نام خانواداگی

دوره مدیریت mba رایگان

خلاقیت و نوآوری چیست؟

خلاقیت معمولاً حول فکر و دانش اصلی متمرکز است که پتانسیل را آزاد می کند و بخشی جدایی ناپذیر از تولید ایده است. از سوی دیگر، نوآوری برای تبدیل ایده خلاقانه ای که به ذهن شما می رسد به یک راه حل قابل اجرا استفاده می شود.

خلاق بودن به این معنی است که شما می توانید در مورد یک کار یا مشکل به روشی جدید یا متفاوت فکر کنید. شما از تخیل خود برای ارائه ایده هایی برای حل مشکل یا کار استفاده خواهید کرد. همه چیز حول محور  تخیل، تولید ایده، تجسم، طراحی، نوآورانه می گردد.

کسب‌وکارهایی که به طور مداوم خلاقانه فکر می کنند و ایده‌های جدید را به بازار عرضه کنند، می‌توانند در دنیای پررقابت امروز موفق شوند.

چرا خلاقیت و نوآوری در کسب و کار اهمیت دارد؟

ایده های خلاقانه کسب و کار شرکت ها را از یکدیگر متمایز می کند. به شرکت ها مزیت رقابتی می دهد. بدون خلاقیت و نوآوری، هر شرکتی از الگوی یکسانی در تجارت، بازاریابی/تبلیغ یا حتی کالاها و خدماتی که ممکن است بفروشد پیروی کند. خلاقیت برای تجارت امروز ضروری است، به خصوص زمانی که بازار به فناوری ترمز نوآورانه وابسته است.

تفکر خلاق منجر به اجرای ایده‌های نوآورانه در محیط کار می‌شود، همکاری ذهن‌های خلاق می‌تواند ایده‌های تجاری خلاق را به واقعیت تبدیل کند. هنگامی که کارمندان شما بتوانند خارج از چارچوب فکر کنند و ایده های منحصر به فرد خود را توسعه دهند، امکانات بی پایان خواهند بود.

یکی از مثال‌های واقعی و ملموس از شرکتی که با استفاده از خلاقیت و نوآوری معروف شد، شرکت اپل است. این شرکت در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و راندی ویگن تأسیس شد و در ابتدا به تولید کامپیوترهای شخصی می‌پرداخت. اما در سال‌های بعدی، با معرفی محصولات نوآورانه‌ای مانند آی‌فون، آی‌پد و آی‌مک، به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شد.

اپل با استفاده از خلاقیت و نوآوری توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های جهان تثبیت کند. این شرکت همچنان به توسعه‌ی محصولات جدید و نوآورانه ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود در آینده نیز موفقیت‌های خود را ادامه دهد.

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار چه مزایایی دارد؟

خلاقیت در کسب و کار محیط نقش حیاتی در ایجاد نوآوری، تمایز و موفقیت کلی دارد. این شامل تفکر خارج از چارچوب، به چالش کشیدن هنجارهای مرسوم، و ایجاد ایده ها و رویکردهای جدید است.

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار چه مزایایی دارد؟

در زیر می خواهیم مزایای خلاقیت و نوآوری در کسب و کار را در دو دسته بررسی کنیم:

1. مزایای خلاقیت و نوآوری

  • خلاقیت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پیشنهادات منحصر به فرد خود را توسعه دهند و از رقبا در بازار متمایز شوند.
  • تفکر خلاق، دیدگاه‌های تازه و راه‌حل‌های نوآورانه را برای مقابله با چالش‌ها و انطباق مؤثر با تغییر، قادر می‌سازد.
  • خلاقیت و نوآوری درها را به روی فرصت ها و بازارهای جدید باز می کند و باعث رشد و گسترش کسب و کار می شود.
  • پرورش فرهنگ خلاق، مشارکت و رضایت کارکنان را افزایش می دهد و منجر به بهره وری و حفظ بالاتر می شود.
  • راه حل های خلاقانه نیازهای مشتری را برطرف می کند، رضایت مشتری را افزایش می دهد و وفاداری مشتری را ایجاد می کند.
  • خلاقیت و نوآوری باعث بهبود مستمر می شود و تضمین می کند که کسب و کارها در بلندمدت مرتبط باقی می مانند.

2. مزیت رقابتی

  • تمایز و پیشنهادات منحصر به فرد
  • حل مسئله و سازگاری
  • رشد و گسترش
  • مشارکت و رضایت کارکنان
  • رضایت و وفاداری مشتری
  • بهبود مستمر و آینده نگری

 دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره  فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانواداگی

چگونه خلاقیت و نوآوری را در کسب و کار خود تقویت کنید؟ 

پرورش خلاقیت در محل کار واقعاً می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند، اما مشاهده نوآوری‌های خلاقانه از سایر شرکت‌ها می‌تواند تیم‌ها را ترغیب کند تا از پتانسیل خلاقانه خود بهره ببرند. اهمیت نوآوری در خط مقدم عوامل مؤثر در موفقیت کسب و کار قرار دارد.

در واقع، طبق یک مطالعه، بسیاری از مدیران عامل، خلاقیت و اهمیت نوآوری را حتی بالاتر از چشم انداز، صداقت و نظم و انضباط در اولویت قرار می دهند. برای تقویت خلاقیت و اهمیت نوآوری، یک استراتژی نوآوری توسعه یافته بسیار مهم است. با تشویق دیدگاه‌ها و رویکردهای تازه به کسب‌وکار، سازمان‌ها می‌توانند قابلیت‌های حل مشکل خود را افزایش دهند و فرصت‌های جدید را باز کنند.

گاهی اوقات ایجاد یک فرهنگ خلاق در یک سازمان می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا راه های مختلفی وجود دارد که به عنوان نقطه شروعی برای ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمان شما عمل می کند. در زیر به نکاتی که برای تقویت خلاقیت و نوآوری در کسب و کار شما موثر است اشاره کرده ایم:

اجازه دادن به استقلال خلاقیت:

  • کارکنان را توانمند کنید تا به پروژه های جدید از دیدگاه منحصر به فرد خود نزدیک شوند.
  • به آنها آزادی خلاقیت بدهید و تفکر خارج از چارچوب را تشویق کنید.

تشکیل تیم های مشارکتی:

  • تیم هایی ایجاد کنید که در آن اعضا بتوانند ایده ها را به اشتراک بگذارند و مسئولیت ها را به اشتراک بگذارند.
  • افراد با مهارت ها و سوابق مختلف را دور هم جمع کنید.
  • ایجاد راه حل های نوآورانه که تمام جنبه های پروژه را در بر می گیرد.

تسهیل فرهنگ تغییر:

  • تغییر را به عنوان یک کاتالیزور برای خلاقیت و نوآوری در آغوش بگیرید.
  • کارکنان را تشویق کنید تا ایده های جدید را در راستای علایقشان پرورش دهند و اجرا کنند.
  • تاکید کنید که شکست یک فرصت یادگیری ارزشمند و بخش اساسی فرآیند خلاقیت است.

ساختن تیم متنوع:

  • تیم هایی را تشکیل دهید که زمینه ها و طرز فکرهای مختلفی را در بر می گیرند.
  • طیف وسیع تری از دیدگاه ها را تقویت کنید، که منجر به بحث های خلاقانه تر و رویکردهای نوآورانه می شود.
  • برای یادگیری مستمر و استراتژی‌های نوآوری مؤثر، تبادل نظر بین اعضای تیم را تشویق کنید.

تشویق خلاقیت:

  • با نمایش و ترویج تفکر خلاق، لحن را برای کل سازمان تنظیم کنید.
  • محیطی ایجاد کنید که اعضای تیم احساس راحتی کنند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند و بدانند که نظرات آنها ارزشمند است.
  • نقاط قوت و مهارت های منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم را بشناسید تا از پتانسیل کامل آنها استفاده کنید.

از بازاریابی دیجیتال خلاقانه استفاده کنید:

  • با یافتن راه های منحصر به فرد و خلاقانه برای نمایش محصولات یا خدمات، فراتر از رویکردهای بازاریابی سنتی بروید.
  • محتوای جذابی ایجاد کنید که ارزش محصول را برجسته کند و احساسات مشتریان را جذب کند.
  • کارمندان را تشویق کنید تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و از بازخورد مشتریان الهام بگیرند.
  • کارمندان را تشویق کنید تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و از بازخورد مشتریان الهام بگیرند.

به روند بازار توجه کنید:

  • به طور منظم روندهای بازار را در صنعت خود مطالعه کرده و از آن مطلع شوید.
  • روش‌های صرفه‌جویی در هزینه را شناسایی کنید، مواد جدید را کشف کنید و مدل‌های کسب‌وکار را برای مرتبط ماندن تطبیق دهید.
  • تصمیمات آگاهانه بگیرید، استراتژی‌های مؤثر توسعه دهید و با آگاه ماندن، موفقیت‌های آینده را به ارمغان بیاورید.

آشنایی با دوره‌های مدیریتی MBA و DBA با گواهینامه معتبر از وزرات علوم و کارگاه جهش در کسب و کار موسسه آموزش عالی آزاد امین درهای تازه‌ای را به روی شما می‌گشاید. این دوره ها برای دانش‌افزایی در زمینه مدیریت و تقویت مهارتهای مدیریتی گزینه ای عالی هستند. فرصت فوق‌العاده‌ای که موسسه آموزش عالی امین پیش رویتان گذاشته این است که می‌توانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

نام و نام خانواداگی

 

نقش خلاقیت و نوآوری در مدیریت چیست؟

خلاقیت معمولاً حول فکر و دانش اصلی متمرکز است که پتانسیل را آزاد می کند و بخشی جدایی ناپذیر از تولید ایده است. از سوی دیگر، نوآوری برای تبدیل ایده خلاقانه ای که به ذهن شما می رسد به یک راه حل قابل اجرا استفاده می شود. ایجاد یک فرهنگ سازمانی که همه را تشویق می‌کند متفاوت فکر کنند و راه‌های جدید یا بهتری را برای انجام کارها امتحان کنند، نیازمند رهبری قوی و تمایل به حمایت از ریسک مناسب است.

نقش خلاقیت و نوآوری در مدیریت

 

شما ممکن است ایده های خود را در مورد نوآوری ها داشته باشید، اما به عنوان یک مدیر باید افرادی را که از خدمات شما استفاده می کنند، کارکنان و همکاران خود را تشویق کنید که متفاوت فکر کنند یا رویکردهای جدید را امتحان کنند. شما باید از ریسک پذیری مناسب حمایت کنید و بتوانید به طور خلاقانه در سراسر مرزهای سازمانی در جهت بهترین منافع شخصی که از خدمات شما استفاده می کند کار کنید. تمرکز بر نتایج دلخواه، به جای تجویز چگونگی دستیابی به آنها، ممکن است به شما کمک کند تا بهبود مستمر را هدایت کنید.

ایجاد یک فرهنگ سازمانی که همه را تشویق می‌کند متفاوت فکر کنند و راه‌های جدید یا بهتری را برای انجام کارها امتحان کنند، نیازمند رهبری قوی و تمایل به حمایت مناسب است. خطر. تمرکز بر نتایج مطلوب به جای تجویز چگونگی دستیابی به آنها می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

مثال‌ واقعی از نقش خلاقیت و نوآوری در مدیریت

شرکتی که خلاقیت و نوآوری نقش مهمی در مدیریت آن دارد، شرکت توئیتر است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ توسط جاک دورسی، ایوان ویلیامز، ناستار کارامانیچ و بیز استون تأسیس شد و در ابتدا به عنوان یک سرویس پیام‌رسانی کوتاه‌مدت بر روی اینترنت فعالیت می‌کرد. اما در سال‌های بعدی، با معرفی ویژگی‌های جدید و نوآورانه‌ای مانند توییت‌های زنده، توییت‌های ویسویی و توییت‌های طولانی، به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شد.

توئیتر همواره به استفاده از خلاقیت و نوآوری در محصولات و خدمات خود شهرت داشته است. این شرکت با معرفی ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فرد، سعی می‌کند تا تجربه‌ی کاربری خود را بهبود بخشد و نیازهای کاربران خود را برآورده کند.

ایده های جدید خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار بنویس

درواقع ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار، ایده‌هایی هستند که می‌توانند به طور قابل توجهی ارزش را برای مشتریان، کسب‌وکار یا جامعه ایجاد کنند. این ایده‌ها معمولاً بر اساس تفکر خارج از چارچوب و نگاه جدید به مشکلات و فرصت‌ها شکل می‌گیرند.

ایده های خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار

قطعا ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه می‌توانند در هر زمینه‌ای از کسب‌وکار، از محصولات و خدمات گرفته تا فرآیندها و مدل‌های کسب‌وکار، ظهور کنند.

برخی از نمونه‌های ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار عبارتند از:

  • ایجاد محصولات و خدمات جدید که نیازهای جدید یا نادیده گرفته شده مشتریان را برآورده می‌کنند.
  • بهبود محصولات و خدمات موجود برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان.
  • ایجاد فرآیندهای جدید که کارآمدتر، موثرتر یا مقرون به صرفه‌تر هستند.
  • توسعه مدل‌های کسب‌وکار جدید که به کسب‌وکار اجازه می‌دهد ارزش بیشتری ایجاد کند.

کسب‌وکارهایی که می‌توانند به طور مداوم ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه را توسعه دهند، می‌توانند در دنیای پررقابت امروز پیشتاز باشند.

در اینجا چند نکته برای ایجاد ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار آورده شده است:

  • به مشتریان و نیازهای آنها توجه کنید.
  • به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه برای حل مشکلات باشید.
  • از تفکر خارج از چارچوب نترسید.
  • با افراد خلاق و نوآورانه ارتباط برقرار کنید.

با پیروی از این نکات، می‌توانید شانس خود را برای ایجاد ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه که می‌توانند کسب‌وکار شما را به موفقیت برسانند، افزایش دهید. به عنوان نمونه ای در دنیای واقعی، شرکت آمازون از ایده‌های جدید خلاقانه و نوآورانه برای توسعه‌ی محصولات و خدمات جدید استفاده کرد. این شرکت با معرفی محصولاتی مانند آمازون‌دات و الکسا، توانسته است تجربه‌ی خرید و سرگرمی را برای مشتریان خود تغییر دهد.

 5 راه برای تقویت خلاقیت و نوآوری برای مدیران

در محیط تجاری پرشتاب و رقابتی امروزی، نوآوری در رهبری به عاملی حیاتی برای موفقیت تبدیل شده است. شرکت‌هایی که خلاقیت و نوآوری را در اولویت قرار می‌دهند، احتمالاً از همتایان خود بهتر عمل می‌کنند، جلوتر از منحنی می‌مانند و به رشد خود ادامه می‌دهند. مسئولیت یک رهبر این است که محیطی را ایجاد کند که نوآوری را تشویق و حمایت کند.

 5 راه برای تقویت خلاقیت و نوآوری برای مدیران

با این حال، لغزش در عادات قدیمی و انجام کارها «به روشی که همیشه انجام می‌شده» آسان است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا پنج نکته برای تقویت خلاقیت و نوآوری شما در رهبری وجود دارد که تیم شما را به سمت ارتفاعات جدید سوق می دهد.

داشتن تنوع و شمول 

یکی از کلیدهای پرورش فرهنگ نوآوری این است که تنوع ذاتی تیم خود را در آغوش بگیرید و مطمئن شوید که همه احساس می کنند که شامل آن می شوند. وقتی افراد با پیشینه، دیدگاه ها و تجربیات متفاوت را گرد هم می آورید، می توانید محیطی کاملاً جدید و سرشار از ایده های جدید و پر از راه حل هایی برای مشکلات قدیمی ایجاد کنید.

بنابراین، تیم خود را تشویق کنید تا نظرات، تجربیات، دیدگاه ها و چیزهای خاصی را که آنها را می سازد، به اشتراک بگذارند. من به شما تضمین می‌دهم که این محیطی را تضمین می‌کند که در آن همه اعضای تیم شما احساس ارزشمندی کنند و شنیده شوند.

ریسک پذیری را تشویق کنید

نوآوری اغلب هم ذاتی است و هم اکتسابی. رهبرانی که تیم خود را به ریسک های حساب شده تشویق می کنند، به احتمال زیاد فرهنگ نوآوری را در تیم خود پرورش می دهند. اما هرگز آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست.

قبل از اینکه تیم شما احساس راحتی کند و ریسک های حساب شده را انجام دهد، باید مطمئن باشند که بخشی از محیطی هستند که در آن شکست خوردن اشکالی ندارد.جایی که همه اعضای تیم تشویق می شوند بدون ترس از سرزنش، آزمایش کنند و چیزهای جدید را امتحان کنند.

ترویج به یادگیری مستمر 

نوآوری مستلزم جریان دائمی ایده های جدید است و شما نمی توانید بدون جریان مداوم آموزش به آن برسید. به عنوان یک رهبر نوآور، این شما هستید که تیم خود را تشویق کنید تا مهارت ها و دانش جدید را دنبال کنند. فرصت های لازم برای یادگیری و رشد را برای آنها فراهم کنید. هر مکالمه، هر کار، هر پیروزی یا حتی هر شکست،  فرصتی برای یادگیری است، و مدیر باید مطمئن شود که تیمش این را می داند.

من از این رویکرد در حرفه‌ام استفاده کرده‌ام، تا یک اسفنج باشم و به دنبال فرصت‌هایی برای جذب هر چه بیشتر دانش و اطلاعات باشم. چه از طریق آموزش رسمی و چه از طریق گفتگو با دیگران، هرگز نمی دانید ایده عالی بعدی از کجا می آید. بهترین شانس شما برای یافتن آن این است که یک شبکه گسترده ایجاد کنید. کارمندان خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

تشویق به همکاری

همکاری یکی دیگر از اجزای حیاتی در راه حل های رهبری خلاق است. از طریق همکاری، اعضای تیم شما می توانند دانش را به اشتراک بگذارند، راه حل ها را مبادله کنند و ایده های یکدیگر را توسعه دهند. با هم، تیم شما می تواند از قدرت جمعی خود برای دستیابی به اهداف مشترک استفاده کند که در غیر این صورت غیرممکن بود.

هنگامی که کارکنان تشویق می شوند تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و بر روی کار همکاران خود ایجاد کنند، می توانند راه حل های جدید و خلاقانه ای برای مشکلات ایجاد کنند. این همکاری می تواند به پیشرفت هایی در توسعه محصول، بهبود فرآیند و سایر زمینه های تجاری منجر شود. بر اساس تحقیقات نیلسن، ایده‌هایی که توسط تیمی متشکل از سه نفر یا بیشتر توسعه می‌یابد، 156 درصد بیشتر از ایده‌هایی که توسط تیم‌هایی که فقط یک یا دو نفر نقش عملی داشته‌اند، برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند.

 علاوه بر این، شناسایی و پاداش دادن به همکاری می تواند انگیزه بیشتری در کارمندان ایجاد کند تا با یکدیگر همکاری کنند. پاداش دادن به این رفتارهای مثبت اهمیت آنها را در سازمان شما تقویت می کند.

رهبری با مثال

من قبلاً به این موضوع اشاره کرده ام، اما به عنوان یک رهبر برای شما ضروری است که با الگوبرداری کنید. یک رهبر چیزی بیش از یک مدیر است. اگر می خواهید تیم شما از نوآوری استقبال کند، باید مایل باشید که کنترل را به دست بگیرید و تعهد خود را به ایده آل های خود نشان دهید.

این بدان معنی است که شما باید آنچه را که موعظه می کنید، تمرین کنید. ریسک های محاسبه شده را بپذیرید، تغییرات را در آغوش بگیرید، به یادگیری ادامه دهید و با تیم خود همکاری کنید. هنگامی که شما به عنوان مثال رهبری می کنید، لحن مثبتی را برای بقیه اعضای تیم خود ایجاد می کنید و به هر مسیری قدم بردارید، به دنبال شما خواهند آمد.

دوره‌های مدیریتی MBA و DBA موسسه آموزش عالی آزاد امین درهای تازه‌ای را به روی شما می‌گشاید. این دوره ها برای دانش‌افزایی در زمینه مدیریت و تقویت مهارتهای مدیریتی گزینه ای عالی هستند. در این دوره ها می توانید نقش خلاقیت و نوآوری در مدیریت را به خوبی در خود تقویت کنید. فرصت فوق‌العاده‌ای که موسسه آموزش عالی امین پیش رویتان گذاشته این است که می‌توانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

نام و نام خانواداگی

 

اگر می خواهید بیشتر درباره دوره های MBA- DBA موسسه آموزش عالی امین بدانید، ویدیوی زیر را ببینید:

 

 

 

نقش خلاقیت و نوآوری در فروش چیست؟

در این بخش به شما می گوییم که چرا خلاقیت یک سلاح مخفی در فروش است؟ خلاقیت و نوآوری ویژگی هایی هستند که اغلب با متخصصان فروش مرتبط نیست. در عوض، حرفه فروش معمولاً با فعالیت های معمولی مانند تماس سرد و رسیدن به سهمیه های سه ماهه چالش برانگیز مرتبط است.

موثرترین متخصصان فروش از عادی سازی رویکرد خود در فروش اجتناب می کنند. آن‌ها از خلاقیت خود استفاده می‌کنند تا در مقابل رقبا برتری پیدا کنند. سود می تواند بسیار زیاد باشد. متخصصان فروشی که خلاق تر بودند، فروش بیشتری نسبت به همتایان کم خلاق خود داشتند.

نقش خلاقیت و نوآوری در فروش چیست؟

ایجاد خلاقیت در زمینه فروش

فروشندگان بسیار زیادی به فروش دیگ بخار و دموهای محصول متکی هستند. در گفتگو با مشتریان احتمالی، عدم شخصی سازی وجود دارد. آنها همان ویژگی ها و گزاره های ارزشی را برجسته می کنند. نتیجه جای نگرانی است: 82 درصد از متخصصان فروش با نیازهای خریدار هماهنگ نیستند.

فروشندگان خلاق در برابر وسوسه اتخاذ رویکردهای فروش یکسان و مناسب مقاومت می کنند. در عوض، آنها با یک لنز مشاوره ای با چالش فروش مقابله می کنند. آنها برای درک نیازهای خاص مشتریان وقت می گذارند تا به مشتریان گوش دهند و از آنها یاد بگیرند. با مسلح شدن به این اطلاعات، آنها اسکریپت هایی را می سازند که برای هر خریدار مرتبط و سفارشی شده است.

یکی از مثال‌های واقعی از نقش خلاقیت و نوآوری در فروش:

به استفاده‌ی شرکت اپل از غرفه‌های لمسی در فروشگاه‌های خود اشاره می کنیم. این غرفه‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند تا محصولات اپل را به صورت تعاملی تجربه کنند و با ویژگی‌های آنها آشنا شوند.

اپل با استفاده از این غرفه‌ها توانسته است تجربه‌ی خرید را برای مشتریان خود بهبود بخشد و فروش محصولات خود را افزایش دهد. این غرفه‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند تا محصولات اپل را به صورت مستقیم و بدون نیاز به کمک فروشنده تجربه کنند. این امر باعث می‌شود که مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و احتمال خرید آنها افزایش یابد.

 دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره  فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانواداگی

استفاده از خلاقیت برای سفارشی کردن پیشنهادات و رسیدگی به اعتراضات

هر مشتری می تواند ماشینی را به هر رنگی که می خواهد رنگ آمیزی کند، به شرط آنکه مشکی باشد.در حالی که این بیانیه افراطی است، بسیاری از نمایندگان فروش B2B فلسفه بسیار خطرناکی را اتخاذ می کنند. اکثر آنها یک محصول را با دو یا سه ردیف قیمتی ارائه می دهند. آنها از نظر سفارشی کردن پیشنهادات بر اساس نیازهای مشتریان منعطف نخواهند بود. به طور کلی، پیشنهادات فروش فاقد خلاقیت هستند و اغلب در سنگ ساخته می شوند.

متخصصان فروش خلاق فرآیند فروش را به عنوان یک معامله تصور نمی کنند، بلکه بیشتر آن را به عنوان یک فعالیت حل مشکل تصور می کنند. آنها انعطاف پذیر هستند. اگر مشتری بالقوه یا مشتری فعلی با اعتراضی مخالفت کند، خلاقانه در مورد چگونگی حل مشکل فکر می کند. به عنوان مثال، زمانی که قیمت موضوعی است، در صورتی که به دست آوردن مشتری مزایایی فراتر از پاداش های پولی را ارائه دهد (مثلاً آگاهی از برند، یک مشارکت استراتژیک، فرصتی برای معرفی یا معرفی سودآور، یا به زودی پیشنهاد تخفیف را در نظر می گیرند، یا فرصتی برای ورود به بخش یا دسته جدیدی از بازار).

از سوی دیگر، زمانی که مشتری به دلیل محدودیت محصول عقب نشینی می کند، متخصصان خلاق فروش وارد تجهیزات بالا می شوند و مشکل را حل می کنند. در طول این فرآیند اکتشاف، متخصصان فروش موثر دست در دست با رهبران داخلی محصولات و مهندسی همکاری می کنند تا بفهمند چه چیزی از نظر جلب مشتری امکان پذیر است.

اینطور نیست که فروشندگان خلاق نسبت به همتایان غیرخلاق خود پایدارتر باشند. این این است که آنها به طور طبیعی تمایل به حل مشکل و سفارشی کردن پیشنهادات قبل از رد اعتراض مشتری به عنوان دلایل گمشده دارند. در انجام این کار، مشتریان به آنها به عنوان همکاران ارزشمند نگاه می کنند.

سوق دادن خریداران به لحظات لذت بخش غافلگیری

فروشندگان خلاق به طور مداوم راه هایی برای شگفت زده کردن و خوشحال کردن مشتریان بالقوه پیدا می کنند. آنها لحظات “وای” را خلق می کنند. متأسفانه این تجربیات “وای” به سختی بدست می آید. 65 درصد از مشتریان به ندرت تجربیات مشتری ارزشمندی را تجربه می کنند.

 

سوق دادن خریداران به لحظات لذت بخش غافلگیری

پس از پایان فروش، فروشندگان خلاق به طور طبیعی تمایل دارند که به طور مداوم راه هایی را برای غافلگیر کردن و خوشحال کردن مشتریان – برای ایجاد تجربیات “عجب” مشتری، طرح ریزی کنند. برای ایجاد این لحظات “وای” نیازی به بلند کردن سنگین نیست، اما به خلاقیت نیاز دارد. نکته کلیدی این است که راه هایی بیابید تا هر مشتری احساس خاص بودن کند.

بسیاری از نمایندگان فروش خلاق در جریان امور جاری قرار می گیرند و رویدادها یا تحولاتی را که به مشتریانشان مرتبط است یا ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد نظارت می کنند. به عنوان مثال، اگر یک مشتری برنده یک جایزه دلخواه شود یا یک مشتری خیمه شب بازی جدید به دست آورد، نمایندگان فروش خلاق ممکن است یک یادداشت قدردانی ارسال کنند.

نمایندگان فروش خلاق از گوش دادن اجتماعی برای نظارت بر نظرات، بازخوردها و توصیفات مشتریان خود استفاده می کنند. اگر مشتریان نگرانی خود را ابراز کنند، نمایندگان فروش فعالانه با طرف‌های درگیر تماس می‌گیرند و راه‌هایی را برای کاهش وضعیت خاص پیشنهاد می‌کنند. بسیاری از نمایندگان فروش خلاق قدرت نظارت بر تعامل مشتری با پیشنهادات خود را می دانند. اگر مشتری به نقطه عطف محصول برسد، ممکن است یک یادداشت تبریک به صورت دست نوشته ارسال کند.

غافلگیری مرتبط با لحظات “وای”

برخی از نمایندگان فروش خلاق حتی تا آنجا پیش می روند که اگر فرصتی برای سود متقابل ببینند، دو یا چند مشتری خود را از طریق یک معرفی گرم به یکدیگر متصل می کنند. ایجاد لحظات “وای” مستلزم تفکر خارج از چارچوب است.

 

غافلگیری مرتبط با لحظات “وای” یکی از موثرترین تاکتیک های فروش است. طبق مقاله ای که در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است، “غافلگیری مانند ترک برای مغز شما است.” در واقع، شواهد علمی تأیید کرده‌اند که انسان‌ها عاشق تجربیات مثبتی هستند که باعث ایجاد عنصر شگفتی می‌شوند. محققان دانشگاه اموری و کالج پزشکی بیلور دریافتند که مراکز لذت مغز ما در مقایسه با لحظات مثبتی که انتظار می‌رود رخ دهند، زمانی که لحظات مثبت غافلگیرکننده‌ای را تجربه می‌کنیم، فعال‌تر هستند.

غافلگیری ارزشی فراتر از غلغلک دادن به مراکز لذت مغز دارد. ما به احتمال زیاد لحظات غافلگیر کننده را به یاد می آوریم. محققان دانشگاه مادبورگ دریافتند که هیپوکامپ مغز (که اطلاعات را پردازش و ذخیره می کند) زمانی که انسان با محرک های غیرمنتظره مواجه می شود در مقایسه با محرک های آشنا فعال تر می شود. این فعالیت شدید، احتمال اینکه ما یک رویداد غیرمنتظره را به خاطر بسپاریم، افزایش می‌دهد. وقتی می‌خواهید از مشتریان متمایز شوید، این پدیده بسیار ارزشمند است.

 به این نکته خوب توجه کنید:

پس از خرید محصول، معمولاً انتظار نداریم از فروش خبری بشنویم مگر اینکه تماسی را آغاز کنیم. وقتی فروشندگان به ما احساس خاص بودن و ارزشمند بودن می دهند، شگفت زده می شویم و متعجب می شویم. از نظر عاطفی بیشتر درگیر می شویم. مشتریانی که از نظر احساسی درگیر هستند معمولاً سه برابر بیشتر احتمال دارد که هم محصولی را توصیه کنند و هم خرید خود را تمدید کنند.

خلاقیت یکی از کم ارزش‌ترین مهارت‌های فروش است: شرکت‌هایی که خلاقیت را پرورش می‌دهند 3.5 برابر بیشتر از همتایان خود از نظر رشد درآمد بهتر عمل می‌کنند. بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که خلاقیت یک ویژگی ذاتی است. خبر خوب این است که خلاقیت را می توان آموخت و تقویت کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که ژنتیک تنها 10 درصد از تفاوت‌ها را در بازده خلاق ما تشکیل می‌دهد.

چگونه نوآوری و خلاقیت خود را در فروش افزایش می دهید؟

در خرده فروشی، نوآوری و خلاقیت مهارت های ضروری برای متمایز شدن از رقبا، جذب و حفظ مشتریان و افزایش درآمد شما هستند. اما چگونه می توانید مهارت های نوآوری و خلاقیت خود را در فروش افزایش دهید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند این مهارت ها را در حرفه خرده فروشی خود توسعه دهید و به کار ببرید.

چگونه نوآوری و خلاقیت خود را در فروش افزایش می دهید؟

نیازها و مشکلات مشتری را شناسایی کنید

اولین قدم برای نوآوری و خلاقیت این است که بفهمید مشتریان شما چه می‌خواهند و چه نیازی دارند و با چه مشکلاتی روبرو هستند. با گوش دادن به بازخورد آنها، مشاهده رفتار آنها و پرسیدن سؤالات باز، می توانید نقاط درد، ترجیحات و انتظارات آنها را کشف کنید. این به شما کمک می‌کند تا سطح فروش خود را تنظیم کنید، راه‌حل‌هایی ارائه دهید و جایگزین‌هایی را پیشنهاد دهید که با نیازها و مشکلات آنها مطابقت داشته باشد.

از دیگران بیاموزید

راه دیگر برای افزایش مهارت های نوآوری و خلاقیت در فروش، یادگیری از دیگرانی است که در فروش خرده فروشی موفق هستند. می‌توانید کتاب‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها را بخوانید یا ویدیوهایی را تماشا کنید که بهترین شیوه‌ها، نکات و استراتژی‌ها را از کارشناسان و همتایان به اشتراک می‌گذارند.

همچنین می‌توانید به انجمن‌ها، شبکه‌ها یا گروه‌های آنلاین یا آفلاین بپیوندید که بر نوآوری و خلاقیت خرده‌فروشی تمرکز دارند. با یادگیری از دیگران، می‌توانید بینش‌ها، دیدگاه‌ها و ایده‌های جدیدی به دست آورید که می‌توانید آن‌ها را تطبیق دهید و در موقعیت‌های فروش خود اعمال کنید.

آزمایش و تست کنید

برای نوآوری و خلاقیت، همچنین باید تمایل داشته باشید که رویکردها، روش‌ها و تکنیک‌های جدید را در فرآیند فروش خود آزمایش و آزمایش کنید. شما می توانید راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط، ارائه، نمایش، یا بستن فروش خود امتحان کنید. همچنین می‌توانید پیشنهادات، مشوق‌ها یا تبلیغات مختلفی را که برای مشتریانتان جذاب هستند، آزمایش کنید.

با آزمایش و آزمایش می توانید متوجه شوید که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست و عملکرد و نتایج فروش خود را بهبود می بخشد.

به دنبال بازخورد و بهبود باشید

در نهایت، برای افزایش مهارت های نوآوری و خلاقیت در فروش، باید به دنبال بازخورد و بهبود باشید. می توانید از مشتریان، مدیران، همکاران یا مربیان خود نظرات، پیشنهادات یا مشاوره در مورد عملکرد فروش خود را بپرسید. همچنین می‌توانید از داده‌ها، معیارها یا ابزارها برای اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل نتایج و تأثیر فروش خود استفاده کنید. با جستجوی بازخورد و بهبود، می توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید، از اشتباهات خود درس بگیرید و در نوآوری و خلاقیت فروش خود تغییراتی ایجاد کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید مهارت های نوآوری و خلاقیت خود را در فروش افزایش دهید و به یک فروشنده خرده فروشی موثرتر و موفق تر تبدیل شوید. شما همچنین می توانید ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید، خود را از رقبای خود متمایز کنید و حرفه فروش خود را رشد دهید.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با دوره‌های مدیریتی MBA و DBA خود، درهای تازه‌ای را به روی شما و کسب و کارتان می‌گشاید. این دوره ها به شما میکند با روشهای خلاقانه و نوآورانه فروش چندبرابری داشته باشید. با این دوره ها  این دوره ها برای دانش‌افزایی در زمینه مدیریت و تقویت مهارتهای مدیریتی گزینه ای عالی هستند. فرصت فوق‌العاده‌ای که موسسه آموزش عالی امین پیش رویتان گذاشته این است که می‌توانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 

نام و نام خانواداگی

نقش خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی چیست؟

خلاقیت و نوآوری چیزی است که باعث می‌شود جهان بچرخد و به پیشرفت و تکامل ادامه دهد! ایده ها و افکار عالی زیادی در مورد فرآیند خلاقانه و نوآورانه برای کارآفرینان وجود دارد، زیرا این بخش کلیدی از فرآیند شناسایی مشکل است.

نقش خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی چیست؟

اگر کارآفرینان همه به یک شکل، در صنایع یکسان، در بازار یکسان و با محصولات و خدمات یکسان تجارت می کردند، هیچ کس با مزیت رقابتی برجسته نمی شد و بسیاری از کسب و کارها برای مدت طولانی در تجارت نبودند. برای خود به عنوان یک کارآفرین جایگاهی ایجاد کنید یا مطمئن شوید که پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) به متمایز کردن کسب و کار شما کمک می کند تا آن را از شلوغی متمایز کنید، باید سطوح بالایی از خلاقیت و نوآوری را در تمام شیوه های کارآفرینی خود پیاده کنید.

 دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره  فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانواداگی

خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی چه اهمیتی دارد؟

نوآوری و کارآفرینی، و به طور خاص، خلاقیت در کارآفرینی فرآیند مهمی است که به کارآفرینان کمک می‌کند تا ارزش، محصولات منحصر به فرد مفید، خدمات، ایده‌ها، رویه‌ها یا فرآیندهای تجاری جدید تولید کنند.

به گفته آتلانتیس پرس، خلاقیت و نوآوری به توسعه راه های جدید برای بهبود محصول یا خدمات موجود برای بهینه سازی کسب و کار کمک می کند. نوآوری نیروی محرکه ای است که به کارآفرینان اجازه می دهد خارج از چارچوب و فراتر از راه حل های سنتی فکر کنند. از طریق این فرصت، ایده های جدید، جالب، بالقوه و در عین حال همه کاره به وجود می آیند.

به طور کلی، خلاقیت و نوآوری جزء لاینفک موفقیت کارآفرینی هستند. آنها کارآفرینان را برای کشف فرصت ها، حل مشکلات، متمایز ساختن خود، سازگاری با تغییرات، بهبود مستمر، و رشد کسب و کار توانمند می کنند. کارآفرینان با پذیرش خلاقیت و پرورش طرز فکر نوآورانه می توانند سرمایه گذاری های موفقی را در چشم انداز کسب و کار در حال تحول ایجاد کنند.

کارآفرینان و خلاقیت

خلاقیت یک ویژگی ضروری برای کارآفرینان است. باعث ایجاد ایده، تشخیص فرصت، حل مسئله، نوآوری و تمایز می شود. کارآفرینان خلاق ریسک را می پذیرند، به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنند و به طور مداوم یاد می گیرند و سازگار می شوند. کارآفرینان با به کارگیری خلاقیت خود می توانند چالش ها را پشت سر بگذارند، فرصت ها را غنیمت بشمارند و سرمایه گذاری های موفق و تاثیرگذار بسازند.

اما خلاقیت تنها به کارآفرینان در مراحل اولیه ایده کسب و کار کمک نمی کند. خلاقیت همچنین یک نیروی محرکه خواهد بود و همچنین از نظر موارد زیر بسیار ارزشمند خواهد بود:

  • ارائه ایده های برندسازی و بازاریابی
  • ایده هایی برای وبلاگ ها، سایر محتوای مرتبط با سئو
  • پیداکردن راه حلی که برای چالشهای روزمره کسب و کارها ثمربخش باشد
  • استراتژی های سرگرم کننده و هیجان انگیز رسانه های اجتماعی
  • تعادل خوبی بین تفکر خطی و جانبی

کارآفرینان و نوآوری

درواقع می توان گفت که همیشه کارآفرینان و نوآوری در بسیاری از زمینه های کاری دست به دست هم می دهند. نوآوری یک محرک کلیدی برای موفقیت کارآفرینی است و کارآفرینان نقش مهمی در تحقق ایده‌های نوآورانه دارند. آنها با تغییرات سازگار می شوند، مشکلات را حل می کنند و از طریق نوآوری به رشد تجارت کمک می کنند. با پذیرش نوآوری، کارآفرینان می توانند راه حل های مخرب ایجاد کنند، خود را در بازار متمایز کنند و در نهایت به موفقیت کارآفرینی دست یابند.

داشتن تسلط خوب بر نوآوری و در نتیجه خالص ایده های نوآورانه برای کارآفرینان بسیار مهم است. تفکر نوآورانه همواره در مسیر ارائه محصولات و خدمات و ایده های ویژه کسب و کارها فایده دارد. همچنین برای پذیرش تحولات و یافتن راه حل های تازه و بهبودیافته بسیار سودمند خواهد بود.

مزایای استفاده از خلاقیت برای نوآوری  

برای دهه‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی از خلاقیت برای متمایز کردن محصولات و خدمات نوآورانه‌ای که در برابر سایر محصولات مشابه در بازار تبلیغ می‌شوند، استفاده کرده‌اند. استفاده از خلاقیت برای نوآوری می تواند شما را به یک کارآفرین بهتر سوق دهد و القای خلاقیت در کسب و کار شما را به یک رهبر نوآور در صنعت خود تبدیل می کند.

مزایای استفاده از خلاقیت برای نوآوری 

بدون خلاقیت، کسب‌وکارها در معرض خطر لغزش در به هم ریختگی‌هایی هستند که ممکن است در یک صنعت وجود داشته باشد. برای افزایش شانس خود برای کارآفرینی موفق، در اینجا برخی از مزایای کارآفرینی خلاق و نوآور آورده شده است:

  • شما قادر خواهید بود محصولات یا خدمات جدیدی ایجاد کنید که مشکلات مردم را حل کند
  • شما قادر خواهید بود فرآیندها را بهبود بخشید و آنها را کارآمدتر کنید
  • شما می توانید بازارهای جدیدی برای محصولات یا خدمات موجود پیدا کنید
  • شما قادر به ایجاد مشاغل جدید خواهید بود
  • شما قادر خواهید بود تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارید
  • شما قادر خواهید بود از کاری که انجام می دهید لذت و رضایت زیادی داشته باشید

جمع بندی

در همه زمینه ها نیاز به اموزش وجود دارد. همیشه فرصتهایی را که برای یادگیری و دانش افزایی پیش می آید، غنیمت بدانید. موسسه آموزش عالی آزاد امین این فرصت در اختیار شما قرار می دهد که با شرکت در دوره های MBA و DBA دانش و مهارت مدیریت، بازاریابی و فروش را در خود تقویت کنید. امتیاز ویژه این دوره ها نیز، مدرک وزارت علوم و تحقیقات همراه با تاییدیه WES کانادا است. پس فرصت را از دست ندهید و برای تبدیل شدن به یک مدیر، بازاریاب و فروشنده خلاق و نوآور فرم زیر را پر کنید و از  یک جلسه مشاوریه رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

نام و نام خانواداگی

منابع

https://kpu.pressbooks.pub/introtoentrepreneurship/chapter/creativity-and-innovation-in-entrepreneurship

https://digitalleadership.com/blog/creativity-and-innovation-in-a-business-environment

https://www.forbes.com/sites/falonfatemi/2018/07/27/why-creativity-is-a-secret-weapon-in-sales/?sh=443251162bf0

https://www.linkedin.com/pulse/innovation-leadership-5-ways-boost-creativity-drive-team-williams/

https://www.nexford.edu/insights/creativity-innovation-in-entrepreneurship

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی