کمپین های بازاریابی، تلاشهایی سازماندهی شده و راهبردی برای تبلیغ هدف خاص شرکت است. این می تواند شامل افزایش آگاهی از یک محصول جدید یا گرفتن بازخورد از مشتری باشد. آنها معمولاً ترکیبی از رسانهها، از جمله ایمیل، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، پرداخت به ازای هر کلیک و رسانههای اجتماعی را در بر میگیرند. در مقاله پپش رو، با مفاهیم مختلف در ارتباط با کمپینهای بازاریابی، تفاوت آن با کمپینهای تبلیغاتی،اهمیت و فواید آن، ابزارها و اجزای آن، راهبردها و انواع آن آشنا خواهیم شد. در پاین نیز نکاتی برای اجرای کمپینهای بازاریابی تأثیرگذار را ارائه خواهیم کرد.
شما می توانید با پرکردن فرم زیر از آموزشهای رایگان مدیریتی از جمله مینی دوره رایگان MBA که در صفحه دپارتمان مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین در اختیار شما مدیران و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است، بهره مند شوید. همچنین می توانید از طریق فرم زیر، یک جلسه رایگان مشاوره درباره کسب و کار خود را با کارشناسان ما داشته باشید.
فهرست مطالب مقاله
Toggleکمپین بازاریابی چیست؟
در اصطلاح بنیادی، بازاریابی فرآیند شناسایی نیازهای مشتری و تعیین بهترین روش برای برآوردن این نیازها است. در برابر، تبلیغات تمرینی برای تبلیغ یک شرکت و محصولات یا خدمات آن از طریق کانالهای پولی است. به عبارت دیگر تبلیغات جزئی از بازاریابی است.
کمپین تبلیغاتی جزء یک کمپین بازاریابی است. یک کمپین بازاریابی را به عنوان یک چتر بزرگ و فراگیر در نظر بگیرید و کمپین تبلیغاتی یکی از عناصری است که زیر آن چتر زندگی می کند.
بازاریابی به این معنی است که چگونه یک شرکت آگاهی از برند خود را افزایش می دهد و مشتریان را متقاعد میکند که خرید کنند. از طرف دیگر، تبلیغات فرآیند ایجاد پیامهای متقاعدکننده پیرامون این اهداف گسترده است.
کمپینهای بازاریابی مجموعهای از فعالیتهای راهبردی هستند که اهداف یا برنامههای هر کسبوکار را ترفیع می دهند. از هر کمپین بازاریابی میتوان برای تبلیغ محصولات یا خدمات یا برند خاصی استفاده کرد. کمپینها برای دستیابی به کارآمدترین نتایج با دقت فراوان برنامهریزی شده اند و فعالیتهای متنوعی دارند.
همچنین می توان گفت که کمپینهای بازاریابی یک تلاش تمرکز یافته را تبلیغ می کنند که مشتریان را به سمت اقدام مدنظر هدایت کند. آنها همچنین به برندها هویت، شخصیت و احساس می بخشند. به همین دلیل است که ما این مقاله را برای ارائه رویکردی روشن به کمپین بازاریابی شما گردآوری کرده ایم.
تأثیرگذاری کمپینهای بازاریابی
کمپینهای بازاریابی از کانالها، پلتفرمها و رسانه های مختلف برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می کنند. هر کسبوکاری می توانند کمپینهایی را راه بیاندازند که از مطبوعات، رسانههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین ایمیل، دموهای شخصی و غیره بهره می گیرند. هر کمپین، بر اساس مقاصد و اهداف مختلف تفاوت می کند. اگرچه هر پیام و لحن هر کمپینی بسیار با لحن آن کسبوکار و برند همسو و هماهنگ است.
اخیرا افزایش در نمایندگیهای بازاریابی به معنی این است که هر کسب و کاری گاهی ویژگی های کمپینهای بازاریابی خود را برونسپاری میکنند.
هر کمپین تبلیغاتی ممکن است یکی از جنبه های راهبردی کمپین بازاریابی بزرگتر باشد. برای مثال، برند کفش Say نایک کمپینی را پیرامون عرضه محصول جدید راه اندازی کرد. تبلیغات آن تنها منعکس کننده یک جنبه از راهبردهای بازاریابی آن است. این برند همچنین ممکن است از خبرنامههای ایمیل، رسانههای اجتماعی و جستجوی پولی برای رسیدن به هدف خود استفاده کند.
تفاوت کمپین تبلیغاتی و کمپین بازاریابی چیست؟
بازاریابی فرآیند شناسایی نیازهای مشتری و تعیین بهترین روش برای برآوردن این نیازها است. در مقابل آن، تبلیغات روشی برای تبلیغ شرکت و محصولات یا خدمات آن از طریق کانالهای پولی است. به عبارت دیگر تبلیغات جزئی از بازاریابی است.
بازاریابی به این معنی است که چگونه یک شرکت آگاهی از برند خود را افزایش می دهد و مشتریان را برای خرید متقاعد می کند. در مقابل آن، تبلیغات فرآیند ایجاد پیامهای متقاعدکننده پیرامون این هدفهای گسترده است. بنابراین، هر کمپین تبلیغاتی ممکن است یکی از جنبه های راهبردی کمپین بازاریابی بزرگتر باشد.
پس همانطور که گفتیم، کمپین تبلیغاتی جزء کمپین بازاریابی است. اگر هر کمپین بازاریابی را به عنوان چتری گسترده و فراگیر در نظر بگیرید، کمپین تبلیغاتی یکی از عناصری است که زیر آن چتر زندگی میکند.
دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
اهمیت کمپینهای بازایابی
کمپینهای بازاریابی برای بهبود رشد شرکتهای تجاری از اهمیت بسیاری برخوردارند؛ زیرا:
- به کسبوکارها این امکان را می دهند که آگاهی از برند را افزایش دهند،
- به اهداف ویژه خود دست یابند تا مشتریان جدید را جذب کرده و فروش را افزایش دهند.
- برای استراتژی بازاریابی یک کسب و کار ضروری هستند و درک هدف و اهمیت آن ها کلید موفقیت است.
- مجموعه ای هماهنگ از تلاش های بازاریابی برای دستیابی به یک هدف خاص هستند. این اهداف می تواند شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش یا ایجاد لیدها باشد.
- کمپین های بازاریابی همچنین برای شناخت و ایجاد وفاداری برند بسیار مهم هستند.
- کسب و کارها می توانند خود را از رقبای خود متمایز کنند و تأثیری ماندگار بر مشتریان خود ایجاد کنند.
به طور خلاصه، کمپین های بازاریابی برای راهبردهای بازاریابی هر کسب و کاری ضروریاند و درک هدف و اهمیت آنها کلید موفقیت است. شرکتها میتوانند بهطور مؤثر کمپینهایی را در راستای موارد زیر اجرا کنند:
- دستیابی و جذب مخاطبان هدف خود؛
- ایجاد شناخت و وفاداری برند؛
- و افزایش لیدها و فروش، برنامهریزی.
فواید کمپینهای بازاریابی
کمپین های بازاریابی موثر شامل راهبرد هایی اندیشیدهشده، به خوبی واکاویشده و مقرون به صرفه است که برای افزایش شناخت و آگاهی از برند طراحی شده اند. بازاریابان با به دست آوردن بینشی که مستقیماً با بازار هدف مرتبط است، راهبردهایی را ایجاد میکنند.
آنها ممکن است از روش های بررسی اولیه مانند نظرسنجی و گروه های متمرکز یا پژوهشهای منتشرشده قبلی مانند مطالعات بررسیشده برای درک بهتر مشتری و انگیزه های آنها برای خرید استفاده کنند. برای اطمینان یافتن از موفقیت یک کمپین، برای بازاریابان مهم است که در نظر بگیرند که چگونه راهبردهای آنها ممکن است بر مشتریان تأثیر بگذارد. یک کمپین بازاریابی موفق مزیتهای زیادی دارد، مانند:
- افزایش فروش: سازمان ها برای افزایش فروش و بهبود وضعیت مالی خود به کمپین های بازاریابی متکی هستند و به آنها امکان می دهد پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند.
- شناخت بهتر برند: کمپین های بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد که شناخت برند خود را بهبود بخشند و به آنها امکان می دهد کمپین تبلیغاتی کلی خود را افزایش دهند و تعداد بیشتری از مشتریان را جذب کنند.
- تصویر پیشرفته برند: کمپین های جدید می توانند به بهبود تصویر کلی برند کمک کنند، که میتواند به ویژه پس از مطبوعات منفی یا کاهش عمومی علاقه مفید باشد.
ابزارهای کاربردی کمپینهای بازاریابی
کمپینهای بازاریابی، چندین نوع بازاریاب را گرد هم میآورد. برخی ممکن است در بازاریابی دروگرا متخصص باشند، برخی دیگر امکان دارد بر بازاریابی برونگرا، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی محتوایی یا زمینههای دیگر تمرکز داشته باشند.
امروزه، بسیاری از این همکاریهای میان بازاریابان مختلف را می توان با استفاده از برنامه ها و ابزارهای ابرپایه به دست آورد. به این صورت، اینکه کارکنان بازاریابی از راه دور یا مدل های تجاری کار ترکیبی داشته باشند، به طور فزاینده ای برای کسب و کارها رایج است.
تیم های بازاریابی می توانند ترکیبی از بازاریابان در محل داشته باشند که از دفتر کار می کنند و کسانی هستند که از راه دور کار می کنند. ابزارهای متعدد همکاری بازاریابی موثر به تیم های بازاریابی از راه دور و محلی کمک می کند تا در زمان کار به بالاترین سطح بهرهوری برسند.
ابزارهای بازاریابی، کارایی بازاریابی را از طریق دیگر افزایش می دهند. بسیاری از وظایف کمپین بازاریابی وجود دارد که اگر به صورت دستی انجام شود، می تواند زمانبر باشد. به لطف فرآیند خودکارسازی روباتیک (RPA)، این امکان برای تیم های بازاریابی به وجود امده است که در زمان انجام این کارهای تکراری و استفاده از منابع صرفهجویی کنند.
امروزه، پلتفرم هایی به عنوان برنامه های کاربردی خدمات اَبری بُن سازه (PaaS) نیز وجود دارد که بسیاری از وظایف را در بخش بازاریابی ساده می کند. سنجش تأثیر راهبردهای بازاریابی با استفاده از ابزارهایی مانند تحلیلگر گوگل آسان است.
دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20سال پیشینه آموزش دورهای مدیریتی MBA و DBA فرصتی عالی برای کسب این مهارت مدیریتی ارزشمند هستند. فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیریرند.
اجزای کمپین بازاریابی
مؤلفه های متعددی در برنامه ریزی، اجرا و نتایج یک کمپین بازاریابی درخشان نقش دارند.
در ادامه به مهم ترین اجزای کمپین ها خواهیم پرداخت.
-
اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد(KPI)
این جزء هدف نهایی کمپین شما را مشخص می کند. شما اهداف مشخص و قابل اندازه گیری را توسعه خواهید داد. سپس، بیان میکنید که از کدام شاخصهای کلیدی برای پیگیری پیشرفت استفاده میشود.
برای مثال، کمپین ایجاد محتوای شما ممکن است با ترافیک ارگانیک اندازه گیری شود. هدف هر پست ممکن است 1000 بازدید در ماه و 10 مخاطب جدید باشد. این دسته ها را در تحلیلگر گوگل (Google Analytics) و Looker میتوانید اندازهگیری کنید.
-
کانال
محتوا و پیام شما کجا توزیع می شود؟ فرض کنید در حال اجرای یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید. ممکن است رشد کانالهایی را که مرتبطتر با مخاطبان خود هستند در اولویت قرار دهید. همچنین میتوانید مواردی را که کمترین احتمال افزایش فالوور وفادار را دارید حذف کنید.
-
بودجه
همه کمپین های بازاریابی نیاز به بودجه افزوده ندارند، اما بسیاری از آنها هنوز هم نیاز دارند. هزینههای آژانس، تبلیغات و فریلنسری را در نظر بگیرید. سپس، این اعداد را در تحلیل بازگشت سرمایه برای کمپین خود لحاظ کنید.
-
قالبهای محتوا
تعیین کنید که چه نوع محتوایی برای تقویت کمپین ایجاد خواهید کرد. برای بازاریابان معمول است که چندین قالب محتوا را در یک کمپین منفرد بگنجانند. برای مثال، یک کمپین برندسازی میتواند شامل تبلیغات ویدیویی، انتشارات مطبوعاتی و وبلاگهای مهمان باشد.
-
تیم
افرادی که برای انجام کار با آنها همکاری می کنید، چه کسانی هستند؟ پیش از شروع کمپین، افرادی را برای کار روی هر جنبه ای از کمپین تعیین کنید. باید بدانید که چه کسی کپی رایتینگ انجام میدهد، چه کسی طراحی، خرید رسانهای و گزارش را انجام می دهد.
-
دارایی های خلاق
هر کمپین بازاریابی عالی باید داراییهای خلاقانه بزرگی برای سازگاری داشته باشد. چه طراحی وبسایت باشد یا یک اینفوگرافیک تعاملی، اطمینان یابید که طراحی شما حرفه ای است. تمام داراییهای شما باید با هدف کمپین سازگار باشد.
-
ترفیع
به فعالیت هایی اطلاق می شود که وجود محصول، برند یا خدمات را به مخاطبان هدف یا گروه کاربری آن منتقل می کند.
-
تبلیغات
این به پیام هایی اشاره دارد که ارزش محصول، برند یا خدمات را برجسته میکند و جزئیات چگونگی برآوردن نیازهای مشتری را توضیح می دهد.
-
توزیع
توزیع یک کمپین بازاریابی فرآیندی است که آن را در دسترس مشتریان قرار می دهد.
-
بازارپردازی
این به فرآیند نمایش محصولات یا خدمات به مشتریان به روش های خلاقانه ای اشاره دارد که آنها را به خرید ترغیب می کند.
-
قیمتگذاری
فرآیند تعدیل قیمت ها بر اساس شرایط بازار، تمایل مشتریان به پرداخت و عوامل مختلف دیگر است.
راهبردهای کمپینهای بازاریابی
اگر میخواهید کمپینهای بازاریابی خود را بهبود ببخشید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید، در اینجا چند راهبرد کمپین بازاریابی مفید وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید:
-
مشتریان تکراری را هدف قرار دهید
در این مورد می توانید فهرست ایمیلهای مستقیم، ارسالهای انبوه ایمیل و برنامههای وفادارسازی برای هدفگیری خریداران قدیمیتر استفاده کنید. ارسال انبوه ایمیل، درواقع ارسال ایمیلهای منفرد به تعداد انبوهی از مخاطبان است.
در حالی که برنامههای وفاداری این امکان را به شما می دهند که یکسری مشوقها و انگیزه بخشهایی را به مخاطبان تکراری خود بفرستید.
-
مشتریان رقبای خود را بازاریابی کنید
می توانید از تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی همراه با موتورهای جستجو برای هدفگیری مشتریان رقبای خود استفاده کنید. از ردیابی کوکی ها برای تعامل با کاربرانی که به تازگی از وبسایت یا صفحه های اجتماعی رقبای شما بازدید کرده اند، استفاده کنید.
افزون بر این، کاربرد تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو را در نظر بگیرید تا قابلیت بازدید سراسری وبسایت خود را افزایش دهید. چنین تبلیغاتی، به شرکتها این امکان را می دهند تا با پرداخت هزینه ای وبسایتشان در بالای صفحه نتایج قرار بگیرد.
-
بازارهای بکر جدید به راه بیاندازید
برندها و شرکتها ممکن است انتخاب کنند که پیشنهاد های خود را به مخاطبان هدف جدید ارائه دهند. برای انجام این کار ممکن است از یک سخنگوی آشنا و بهنام استفاده کنند که مخاطبان هدف جدید می توانند با استفاده از تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و رادیو، همراه با تبلیغات غیر سنتی مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال ارتباط برقرار کنند.
ایجاد جایگاهی جدید میتواند در کمپینهای تغییر برند مفید باشد و به کسبوکارها اجازه میدهد تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند و در عین حال پایگاه موجود خود را احیا کنند.
انواع کمپین بازاریابی
انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی وجود دارد.
لیست زیر شامل هشت مورد از پرکاربردترین کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی است که توسط مشاغل اجرا می شود.
1. کمپین بازاریابی اکتسابی
کمپین بازریابی اکتسابی مشترییاب یکی از مواردی است که نه تنها آگاهی از برند را افزایش می دهد بلکه منجر به دستیابی به اشتراک ایمیل و مشتریان جدید می شود. کمپینهای بازریابی مشترییاب بالای راهبردهای قیف بازاریابی قرار دارند و شامل موارد زیر هستند:
- آگاهی از برند
- لیدسازی
- رسانه های اجتماعی
کمپین بازاریابی اکتسابی شما باید مشتریان بالقوه را با محتوای آموزشی درگیر کند تا آنها تصمیم بگیرند در لیست ایمیل شما شرکت کنند. این محتوا ممکن است شامل تصاویر، پست های رسانه های اجتماعی، ویدئوها و پست های وبلاگ باشد.
بحرانی ترین مرحلهای که می خواهید با مخاطبان خود در طول کمپین اکتساب به آن دست یابید، تولید لید است. این به شما اجازه میدهد تا از طریق دنبالههای پیگیری ایمیل، ارتباط را ادامه دهید.
یکی از مثالهای موفق کمپین بازاریابی اکتسابی:
کمپین شرکت نتفلیکس در سال 2013 است. این شرکت با راهاندازی کمپین “یک ماه رایگان” توانست تعداد مشترکان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این کمپین، نتفلیکس به کاربران امکان میداد تا به مدت یک ماه به صورت رایگان به محتوای خود دسترسی داشته باشند. این کمپین به خوبی توانست آگاهی از برند نتفلیکس را افزایش دهد و به کاربران فرصت داد تا تجربهای از محصولات و خدمات این شرکت داشته باشند. در نتیجه، این کمپین منجر به افزایش قابل توجه تعداد مشترکان نتفلیکس شد.
نتفلیکس در این کمپین از تاکتیکهای مختلفی استفاده کرد تا آن را موفق کند. این شرکت از تبلیغات پولی در تلویزیون و رسانههای اجتماعی برای افزایش آگاهی از کمپین استفاده کرد. همچنین، با تولید محتوای جذاب و آموزنده در وبسایت و شبکههای اجتماعی خود، تلاش کرد تا کاربران را به ثبتنام در کمپین ترغیب کند. این کمپین منجر به افزایش آگاهی از برند نتفلیکس و افزایش تعداد مشترکان این شرکت شد. این موفقیت نشان میدهد که کمپینهای بازاریابی اکتسابی میتوانند ابزاری موثر برای جذب مشتریان جدید باشند.
در اینجا چند نکته برای اجرای یک کمپین بازاریابی اکتسابی موفق وجود دارد:
- هدف خود را مشخص کنید. قبل از شروع کمپین، باید مشخص کنید که چه هدفی را دنبال میکنید. آیا میخواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟ آیا میخواهید تعداد مشترکان خود را افزایش دهید؟ یا هدف دیگری دارید؟
- مخاطب خود را بشناسید. برای اینکه کمپین شما موفق باشد، باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. چه کسانی را هدف قرار میدهید؟ نیازها و خواستههای آنها چیست؟
- پیام خود را واضح و مختصر بیان کنید. در کمپین بازاریابی اکتسابی، باید پیام خود را به طور واضح و مختصر بیان کنید. به مخاطبان خود بگویید که چه چیزی را ارائه میدهید و چرا باید از آن استفاده کنند.
- توزیع خود را بهینه کنید. برای اینکه کمپین شما به بیشترین افراد ممکن برسد، باید توزیع خود را بهینه کنید. از کانالهای مناسب برای توزیع پیام خود استفاده کنید.
با رعایت این نکات، میتوانید کمپین بازاریابی اکتسابی موفقی را اجرا کنید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.
2. کمپین بازاریابی محصول
هرکمپین بازاریابی محصول باید چهار حوزه را در نظر بگیرد:
- محصول
- بازاریابی
- موفقیت مشتری
- حراجی
در نگاه اول:
ممکن است به این فکر بیافتید که کمپین بازاریابی موفق محصول به سادگی راه اندازی میشود و زمانی که فروش شروع میشود، فوری به سود می رسد.
تأثیرگذارتر این است که در صورت نیاز به طور راهبردی، قبل و بعد از آغاز کمپین بازاریابی محصول فکر کنید. هر کمپین بازاریابی محصول از سه جزء اصلی تشکیل شده است:
- پیام رسانی و موقعیت یابی
- اطمینان از اینکه مشتریان ارزش محصول را در حین راه اندازی درک می کنند
- افزایش تقاضا و استفاده مداوم از محصول
این کمپین زمانی شکل می گیرد که پیام رسانی و موقعیت محصول مشخص شود. این دانش دارایی هایی مانند کپی صفحه فروش، محتوای وبینار و ارتباطات بازاریابی ایمیلی را برای کمپین دیکته می کند.
یکی از مثالهای موفق کمپین بازاریابی محصول:
کمپین شرکت اپل برای معرفی آیفون 13 پرو مکس است. این شرکت با راهاندازی کمپین “100 درصد فیلمبرداری سینمایی” توانست توجه بسیاری از کاربران را به این محصول جلب کند. در این کمپین، اپل از ویژگیهای جدید دوربین آیفون 13 پرو مکس برای فیلمبرداری سینمایی استفاده کرد و تصاویر و ویدیوهای خیرهکنندهای را تولید کرد. این کمپین به خوبی توانست مزایای دوربین آیفون 13 پرو مکس را به نمایش بگذارد و به افزایش فروش این محصول کمک کرد.
اپل با اجرای این کمپین موفق شد به اهداف خود دست یابد. این کمپین منجر به افزایش آگاهی از برند اپل و افزایش فروش آیفون 13 پرو مکس شد. این موفقیت نشان میدهد که کمپینهای بازاریابی محصول میتوانند ابزاری موثر برای معرفی محصولات جدید و افزایش فروش آنها باشند.
در اینجا چند نکته برای اجرای یک کمپین بازاریابی محصول موفق وجود دارد:
- هدف خود را مشخص کنید. قبل از شروع کمپین، باید مشخص کنید که چه هدفی را دنبال میکنید. آیا میخواهید آگاهی از محصول خود را افزایش دهید؟ آیا میخواهید تعداد فروشندگان خود را افزایش دهید؟ یا هدف دیگری دارید؟
- مخاطب خود را بشناسید. برای اینکه کمپین شما موفق باشد، باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. چه کسانی را هدف قرار میدهید؟ نیازها و خواستههای آنها چیست؟
- مزیتهای محصول خود را برجسته کنید. در کمپین بازاریابی محصول، باید مزایای محصول خود را به طور واضح و مختصر بیان کنید. به مخاطبان خود بگویید که چرا محصول شما برای آنها مفید است.
3. کمپین رسانههای اجتماعی
یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی از چهار بخش مهم تشکیل شده است:
- طرح به خوبی تدوین شده است
- اهداف تعریف شده
- تبلیغ بین کانالی
تحلیل نهایی
برنامه خود را بسازید: از مرحله تجزیه و تحلیل حسابها و فالوورهای موجود در رسانههای اجتماعی آغاز کنید. تیم خود را آماده کنید و نقشهایی را تعیین کنید تا مسئولیتهای تبلیغاتی، طراحی و پیامرسانی در طول کمپین با هم تداخل نداشته باشند. بودجه خود را تنظیم کنید.
اهداف مشخص را تعیین کنید: اهداف زیر را در طول کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید:
- آگاهی از برند را زمانی افزایش دهید که نیاز دارید خود را از رقبا متمایز کنید یا اگر کسب و کار به نسبت جدیدی دارید.
- از کمپین اشتراکگذاری استفاده کنید و معیارهایی مانند اینفلوئنسرها، تعداد فالوورها، ریتوییتها و دانلود برنامههای رسانههای اجتماعی را اندازهگیری کنید.
- ترافیک وبسایت را با هدایت فالوورهای رسانههای اجتماعی به صفحات فرود وبسایت، افزایش دهید. به معیارهایی مانند زمان حضور در سایت، بازدید از سایتهای نشانکگذاری اجتماعی و کل بازدیدهای وبسایت توجه کنید.
- نرخ تبدیل را از طریق فرمهای وب که در آن فالووورهای شبکه های اجتماعی برای پیشنهادهای تخفیف یا فهرست خبرنامه ثبت نام می کنند، بهبود بخشید. معیارهایی مانند تبدیلهای اجتماعی کمکی، کل ورودیهای سایت و کل تبدیلها را ردیابی کنید.
یکی از مثالهای موفق کمپین بازاریابی رسانههای اجتماعی:
کمپین شرکت “Dove” برای پروژه است. این کمپین در سال 2019 راهاندازی شد و هدف آن نمایش تصاویر واقعی در رسانهها بود. او از افراد واقعی از سراسر جهان عکس گرفت و این عکسها را در رسانههای اجتماعی منتشر کرد. این کمپین به سرعت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و به یک پدیده جهانی تبدیل شد.
او موفق شد به اهداف خود دست یابد. این کمپین تصویر واقعیتری از زنان در رسانهها به نمایش گذاشت. همچنین، این کمپین باعث شد که شرکت “Dove” به عنوان یک برند پیشرو در زمینه ترویج برابری شناخته شود.
4. کمپین تبلیغاتی پولی
هنگام استفاده از این نوع طرح بازاریابی:
- از تبلیغات گوگل استفاده کنید.
- دستورالعملهای گوگل را دنبال کنید تا امتیاز کیفی خود را بهبود بخشید.
- برای بهبود رتبهبندی تبلیغات و کاهش میانگین هزینه های پیشنهادی، از آزمون A/B در نسخه تبلیغاتی استفاده کنید.
- به معیارهای جغرافیایی توجه کنید تا قیمتها را بر اساس مکانهایی که کمپین شما بهترین نرخهای تبدیل را ارائه میدهند، تغییر دهید.
- از اطلاعات تحلیلگر گوگل برای یافتن صفحات فرود وبسایتی استفاده کنید که برای بازدیدکنندگان مفید است اما به طور ارگانیک عملکرد خوبی ندارند.
- از یک کمپین تبلیغاتی پولی برای افزایش ترافیک استفاده کنید.
از یکی یا همه این چهار نوع کمپین تبلیغاتی پولی زیر میتوانید استفاده کنید:
بازاریابی جستجوی پولی:
این نوع کمپین تبلیغاتی، راهبردی است که در آن از تبلیغات تصویری و متنی در پلتفرم هایی مانند بینگ و گوگل استفاده می شود که بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز نامیده می شود.
بازاریابی نمایشی:
این نوع کمپین تبلیغاتی، از شبکههای نمایشی استفاده می کند که تبلیغات را به بازدیدکنندگان وبسایت ارائه می دهد و شبیه به بازاریابی موتور جستجو است. در اینجا می توانید از فناوری هدفگیری مجدد برای ارائه تبلیغات بر اساس فعالیت مرور وبسایت استفاده کنید.
بازاریابی رسانههای اجتماعی پولی:
در این نوع کمپین تبلیغاتی، بر اساس تعاملها و علاقههای، کاربران رسانههای اجتماعی را با تبلیغات تصویری و ویدیویی هدف قرار دهید.
بازاریابی اینفلوئنسر:
با این نوع کمپین تبلیغاتی، از روابط اینفلوئنسر برای تبلیغ شخصی تر محصولات خود از طریق افرادی که دنبالکنندگان اجتماعی زیادی دارند استفاده کنید.
کمپین شرکت “دیجی کالا” برای معرفی تلویزیونهای “شیائومی” در سال 2022
این کمپین با عنوان “دیجی کالا، تلویزیونهای شیائومی را به شما میرساند” به سرعت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و به یک پدیده ملی تبدیل شد. در این کمپین، شرکت “دیجی کالا” از بازیگران و هنرمندان ایرانی برای تبلیغ تلویزیونهای شیائومی استفاده کرد. این کمپین نشان داد که تلویزیونهای شیائومی میتوانند تصاویری با کیفیت و قیمتی مناسب را ارائه دهند.
کمپین “دیجی کالا، تلویزیونهای شیائومی را به شما میرساند” به اهداف خود دست یافت. این کمپین آگاهی از برند شیائومی را افزایش داد و به افزایش فروش تلویزیونهای این شرکت کمک کرد. همچنین، این کمپین باعث شد که شرکت “دیجی کالا” به عنوان یک پلتفرم پیشرو در زمینه فروش محصولات الکترونیک شناخته شود.
در مورد کمپین “دیجی کالا، تلویزیونهای شیائومی را به شما میرساند”، نکات زیر قابل توجه است:
- هدف، افزایش آگاهی از برند شیائومی بود. شرکت “دیجی کالا” با استفاده از بازیگران و هنرمندان ایرانی، تلاش کرد تا نام شیائومی را در ذهن مخاطبان ایرانی تثبیت کند.
- مخاطب، مردم ایران بودند. شرکت “دیجی کالا” با استفاده از رسانههای ملی، توانست پیام خود را به مخاطبان گستردهای در سراسر ایران برساند.
- پیام، کیفیت و قیمت مناسب تلویزیونهای شیائومی بود. این پیام به خوبی توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و به یک پدیده ملی تبدیل شود.
در اینجا چند نکته برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی پولی موفق از یک شرکت ایرانی وجود دارد:
- هدف خود را مشخص کنید. قبل از شروع کمپین، باید مشخص کنید که چه هدفی را دنبال میکنید. آیا میخواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟ آیا میخواهید فروش خود را افزایش دهید؟ یا هدف دیگری دارید؟
- مخاطب خود را بشناسید. برای اینکه کمپین شما موفق باشد، باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. چه کسانی را هدف قرار میدهید؟ نیازها و خواستههای آنها چیست؟
- پیام خود را واضح و مختصر بیان کنید. در کمپین تبلیغاتی پولی، باید پیام خود را به طور واضح و مختصر بیان کنید. به مخاطبان خود بگویید که چه چیزی را تبلیغ میکنید و چرا باید از آن استفاده کنند.
- از کانالهای مناسب استفاده کنید. برای اینکه کمپین شما به بیشترین افراد ممکن برسد، باید از کانالهای مناسب استفاده کنید.
5. کمپین بازاریابی محتوا
یک کمپین بازاریابی محتوا با راهبرد بازاریابی محتوا که قبلاً اجرا شده، متفاوت است. از این کمپین در بازه زمانی 30 تا 90 روزه استفاده کنید و آن را روی یک مخاطب یا موضوع خاص متمرکز کنید.
اهداف مشخصی را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که آیا میخواهید سرنخ ایجاد کنید، آگاهی برند را افزایش دهید، تعامل بیشتری در رسانههای اجتماعی ایجاد کنید یا یک پست وبلاگ را ویروسی کنید. راهبرد بازاریابی محتوای شما باید پرسوناهای خریدار خاصی را ایجاد کند. ایدههای محتوا را بر اساس موضوع کمپین بازاریابی محتوا و اطلاعات شخصیت خریدار خود توسعه دهید.
سپس دارایی ها و تصویر کمپین خود را در تقویم محتوا شناسایی کنید. استفاده از داراییهایی مانند:
- کاغذهای سفید
- فیلم
- پست های وبلاگ
- کتاب های الکترونیکی
- دوره های آنلاین
- صفحات فرود
- پست های رسانه های اجتماعی
- اینفوگرافیک
بهترین زمان انتشار در کمپین بازاریابی محتوایی
برای اینکه تیم شما متوجه شود که هر محتوا در طول کمپین چه زمانی منتشر می شود، حتماً تقویم محتوا را پر کنید. اکنون زمان شناسایی کلیدواژه ها بر اساس ارتباط، رقابت و حجم است. کلیدواژه را انتخاب کنید که ایجاد محتوای مفید، آگاهیبخش و ارزشمند در مورد موضوع کمپین انتخابی شما را آسان کند.
آخرین مرحله شما توزیع است، جایی که برنامهریزی می کنید، محتوا را از طریق:
- رسانه های اجتماعی
- وبسایت شما
- پست الکترونیک
اگر بتوانید یک کمپین بازاریابی محتوا را به درستی پیاده سازی کنید، آسمان محدودیت دارد. نه تنها نام تجاری شما در معرض دید بیشتری قرار می گیرد، بلکه دارایی های داخلی مانند وبلاگ شما در دراز مدت سود بیشتری ایجاد می کند.
کمپین شرکت “نایکی” برای حمایت از ورزشکاران خانم
در سال 2019، شرکت “نایکی” کمپین “Just Do It” را با هدف حمایت از ورزشکاران زن به راه انداخت. او با استفاده از تصاویر و ویدیوهای ورزشی زنان، به نشان دادن قدرت و توانمندی آنها پرداخت. این کمپین با استقبال گستردهای از سوی مخاطبان مواجه شد و به موفقیت بزرگی دست یافت.
همچنین باعث شد که شرکت “نایکی” به عنوان یک برند پیشرو در زمینه حمایت از برابری جنسیتی شناخته شود. کمپین نایکی از این جهت غیر تکراری است که به جای تمرکز بر محصول، بر یک موضوع اجتماعی مهم تمرکز کرده است. این رویکرد باعث شده است که کمپین پیام خود را به شکلی موثرتر به مخاطبان منتقل کند.
دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20سال پیشینه آموزش دورهای مدیریتی MBA و DBA فرصتی عالی برای کسب این مهارت مدیریتی ارزشمند هستند. فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیریرند.
6. کمپین بازاریابی ایمیلی
هر کمپین ایمیل موفقی را نمیتوان بدون اهداف مشخص و مشخص اجرا کرد. در زیر با چند ایده برای تعیین اهداف آشنا خواهید شد:
- خوش آمدگویی را در ایمیلها فرموش نکنید تا به لیدها در مورد ارزش خود آگاهی دهید
- تعامل محتوا را ترفیع دهید، مانند افزایش آگاهی در مورد یک وبینار جدید
- مشترکان را موثرتر پرورش دهید
- مشترکان غیرفعال را دوباره جذب کنید
- مشترکان را بخشبندی کنید تا بتوانید محتوای مرتبطتری ارائه دهید.
هنگامی که یک کمپین مشترک جدید را آغاز می کنید، صفحات فرود انتخاب کنید. بهترین راهها را برای ایجاد لیدسازی برای مخاطبان خود، مانند ایجاد ویدیوهای کوتاه، چکلیست موارد ضروری، کاغذهای سفید، آزمونها، هدایا یا کتابهای الکترونیکی ایدهآل کنید.
در نهایت، زمانی را برای ساخت عاقلانه خود اختصاص دهید:
- خطوط موضوعی
- کپی ایمیل
- فراخوان برای اقدام (CTA)
به فراخوان های اقدام خود بسیار توجه کنید. اطمینان یابید که آنها دقیقاً با اهداف کلی شما برای کمپین هماهنگی دارند.
کمپین ایمیل شرکت “دیجی کالا” برای معرفی جشنواره فروش تابستانی
در تابستان سال 2023، شرکت “دیجی کالا” کمپین ایمیل “جشنواره فروش تابستانی” را برگزار کرد. او با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی به مشترکین خود، به معرفی محصولات با تخفیف ویژه در این جشنواره پرداخت.
کمپین دیجی کالا با استقبال گستردهای از سوی مخاطبان مواجه شد و به موفقیت بزرگی دست یافت. این کمپین باعث شد که شرکت “دیجی کالا” بتواند فروش خود را در تابستان سال 2023 افزایش دهد. همچنین از این جهت غیر تکراری است که به جای تمرکز بر یک محصول خاص، بر یک جشنواره فروش ویژه تمرکز کرده است. این رویکرد باعث شده است که کمپین جذابتر و ماندگارتر باشد.
با توجه به این نکات، میتوان گفت که کمپین ایمیل “جشنواره فروش تابستانی” دیجی کالا یک کمپین موفق بود که به اهداف خود دست یافت.
7. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر شامل پست های وبلاگ و رسانه های اجتماعی است که مشتریان شما از آنها برای به اشتراک گذاشتن عشق خود به برند و محصولات شما استفاده می کنند. قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر آشکار است:
- آنها مستقیماً به دوستان و خانواده خود می گویند که باید برند شما را بررسی کنند
- مخاطبان شما در حال تولید محتوا برای شما هستند
کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر خود را با تعیین یک پلتفرم مناسب توییتر، اینستاگرام و فیس بوک از جمله آغاز کنید. هنگام استفاده از این نوع کمپین های بازاریابی، استفاده از یک هشتگ بسیار ضروری است. زمانی که محتوایی را گردآوری می کنید که کمپین برای کسب و کار شما تولید کرده است، به شما کمک خواهد کرد. سپس یک فراخوان اقدام ساده برای خود ایجاد کنید.
مهمترین بخش اجرای یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر موفق این است که به مخاطبان خود پاسخ دهید و در هنگام مشارکت با آنها تعامل داشته باشید. این فرآیند به مشتریان شما نشان می دهد که کمپین به همان اندازه که برای آنها مهم است برای شما نیز مهم است. هرچه بیشتر تعامل یابید، کمپین شما بیشتر خواهد شد.
8. کمپین آگاهی از برند
این نوع کمپین بازاریابی تماماً به این است که برند شما را در مقابل مخاطبانی هر چه بیشتر به نمایش بگذارد. با این حال، شما باید آن را نیز به درستی هدف قرار دهید تا از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی جلوگیری کنید.
از این پنج مرحله برای اجرای کمپین بازاریابی توسعه برند خود استفاده کنید:
مرحله اول: مخاطبان هدف خود را بشناسید.
زمانی را برای ترسیم مخاطبان هدف خود بر اساس عواملی مانند موارد زیر اختصاص دهید:
- جنسیت
- سن
- درآمد قابل تصرف
- محل
- عنوان شغلی
- صنعت
- حقوق
مرحله دوم: تعیین کنید که مخاطبان شما کجا آنلاین هستند:
در لینکدین، پینترست، یوتیوب، فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام با هدف قرار دادن نام تجاری خود در همه جا تبلیغ نکنید. از پلتفرم خاصی استفاده کنید که آمار رسانه های اجتماعی شما نشان می دهد بهترین مکان برای سرمایه گذاری در تبلیغات است.
مرحله سوم: به بودجه پایبند باشید:
بودجه به تعیین محل تبلیغ نیز کمک می کند. اگر بودجه زیادی ندارید، از خود بپرسید کدام پلتفرم میتواند شما را با این دلارهای تبلیغاتی در مقابل بیشترین مشتریان قرار دهد. خلاق باش. آیا می توانید آگاهی نام تجاری را به صورت رایگان دریافت کنید؟ به عنوان مثال، این ممکن است به صورت مصاحبه های پادکست یا پست های مهمان باشد.
مرحله چهارم: اهداف خود را بشناسید:
اهداف خاصی را تعیین کنید تا بدانید که آیا کمپین آگاهی از برند موفق است یا خیر. برای مثال، آیا فقط آگاهی از برند را میخواهید یا می خواهید تغییرات بازدیدهای وبسایت و مشترکان ایمیل را نیز پیگیری کنید؟
مرحله پنجم: ردیابی نتایج
همیشه به داده ها توجه کنید تا بتوانید موفقیت کمپین را تضمین کنید. از این دانش برای انجام تنظیمات لازم در طول کمپین بعدی آگاهی از برند که کسب و کار شما اجرا می کند استفاده کنید.
9. کمپین بازاریابی وابسته
کاملاً ساده است. کسب و کار شما اعضای شخص ثالثی خواهد داشت که پیوندها یا بنرهای برند شما را در سایت های خود یا پست های رسانه های اجتماعی خود قرار می دهند. اینها «لینکهای وابسته» هستند که کلیککننده را به صفحه فرود مدنظر شما هدایت می کند.
شکی وجود ندارد که بازاریابی وابسته در حال افزایش است و به این زودی نیز عقبنشینی نخواهد کرد. با این حال، برخی می گویند بازاریابی وابسته ریسک بالایی دارد، زیرا مسلماً تعداد زیادی برنامه وابسته کلاهبرداری وجود دارد. اما این صرفاً به این دلیل است که آن برنامه ها به طور قانونی برنامه های کلاهبرداری هستند.
نرمافزار بازاریابی وابسته به شما این امکان را میدهد که افراد وابسته را استخدام کنید، به راحتی لینکهای وابسته منحصر به فرد را راهاندازی کنید و فروش ایجاد شده از طریق هر لینک را با استفاده از کوکیها و پیکسلها ردیابی کنید. با نرمافزار وابسته مناسب، میتوانید به راحتی شرکتهای وابسته خود را شناسایی کنید و فوری همه شرکتهای وابسته خود را در یک پلتفرم جبران کنید.
البته برخی کانالها هستند که برای کمپینهای معنی مناسبتر هستند. اما به خاطر داشته باشید که خلاق باشید. تیم بازاریای خود را تنها اجرا هرآنچه قبلا انجام می شده اند وادار به انجام نکنید.
خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسبوکار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
چهار راهکار ایجاد ترافیک برای کمپین بازاریابی وابسته
پیش از آغاز هرگونه کمپینی، اطمینان یابید که تیم شما به درستی از پس ایجاد ترافیک مدنظر کمپین شما برخواهد آمد. در چهار راهکار زیر، این موضوع را روشنتر به تصویر می کشیم:
- چنانچه ثبت نام برای اشتراک در خبرنامه را تبلیغ میکنید، اطمینان یابید که از فرایندها و منابع لازم برای مدیریت فهرست خود به طور مؤثر برخوردار هستید.
- اگر دارای پیامهای خوشآمدگویی خودکار هستید، اطمینان یابید که مشتریان جدید آنها را دریافت خواهند کرد و مسیر کاربری آنها عملکرد درستی خواهد داشت.
- اگر برای درخواستهای دمو تبلیغ می کنید، اطمینان یابید تیم فروش شما می تواند منجر به اقدام از سوی لیدها شود.
- چنانچه بازدید از وبسایت شما افزایش داشت، اطمینان یابید که پیوسته محتوای وبسایت را به روز می کنید تا این ترافیک را به فروشی سودآور تبدیل کنید.
این موارد و سایر تلاشهای بازاریابی خود را به طور مستقیم با تیم فروش سازمان خود هماهنگ کنید. با همکاری هم طرحی یکپارچه بسازید تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران جدید خود ایجاد کنید.
اکنون راهکاری برای اجرای موفق هر کمپین بازارایابی ارائه خواهیم کرد تا به شما در درک نحوه انتخاب و اعمال کمپینهای مورد نیاز در کسبوکارتان کمک کند.
چگونه یک کمپین بازاریابی موفق را اجرا کنیم؟
هر کسب وکاری باید برای راهاندازی یک کمپین موفق باید خوب وقت بگذارد تا برنامهریزی جامع و دقیقی داشته باشد. کسبوکارها میخواهند در بازارهای ویژه خود فعال باشند. بازاریابان برای به تصویر کشیدن هر کسب و کار یا برای تبلیغ موفقیتآمیز محصولات، نیاز به ایجاد و اجرای طرح های کمپین دقیق و سازمان یافته دارند.
بازاریابان باید هدف نهایی کمپین خود را بدانند. آیا این کمپین با هدف ایجاد لید است؟ یا شاید برای تقویت تعامل در کانال های رسانه های اجتماعی یا برای تبلیغ یک محصول جدید طراحی شده است. هر کمپین بازاریابی برای موفقیت باید یک هدف کلیدی را به عنوان دلیل در دسترس داشته باشد.
بازاریابان باید پیش از راهاندازی یک کمپین بازاریابی، اطلاعات بازار را نیز گردآوری کنند. آنها باید از همه چیز مربوط به محصول خود، مشتریان و رقبای خود شناخت داشته باشند. با استفاده از این اطلاعات، بازاریابان میتوانند پیام ها و فراخوان های مناسب را در کمپین خود انتخاب کنند.
هنگام برنامهریزی، تصمیم گیری در مورد یک چارچوب زمانی برای کمپین بازاریابی مهم است. چه مدت باید در کانال های مختلف اجرا شود و چقدر هزینه دارد؟ هدف این است که اطمینان یابید کمپین باید به بیشترین تعداد افراد در جمعیت هدف برسد. سپس تیم بازاریابی میتواند معیارهای مناسبی را برای ارزیابی موفقیت کمپین به کار ببرد و به دنبال راهبردهای بازاریابی اضافی برای بهبود آن باشد.
نکاتی برای اجرای کمپین بازاریابی مؤثر
نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا اطمینان یابید که کمپین های بازاریابی شما تا جایی که امکان دارد، مؤثر هستند:
-
از رسانه های اجتماعی در کمپین های خود استفاده کنید.
افراد زیادی در رسانه های اجتماعی برندها، محصولات و خدمات جدید را کشف می کنند. کمپین های بازاریابی خود را با پست کردن منظم در حساب های خود و تعامل با مشتریان و در صورت امکان، در راهبردهای رسانههای اجتماعی خود بگنجانید.
-
مخاطبان خود را بشناسید.
انجامدادن تحقیقات بازار بر روی مخاطبان هدف و استفاده از یکسری داده های جمعیتشناختی می تواند اثربخشی کمپین بازاریابی شما را به میزان درخور توجهی افزایش دهد. برای یافتن هر چه بیشتر افرادی که می خواهید با کمپین بازاریابی خود جذب کنید، وقت بگذارید و کمپین خود را بر اساس تحقیقات خود بهینه کنید.
-
بازاریابی اینفلوئنسر را در نظر بگیرید.
بازاریابی اینفلوئنسر روشی پرطرفدار برای افزایش آگاهی از برند و بهبود دامنه تلاش های بازاریابی شما است. برای تبلیغ محصولات یا خدمات در رسانه های اجتماعی، با اینفلوئنسرها در حوزه کاری خود کار کنید.
-
نتیجهگیری
کمپینهای بازاریابی برای دستیابی به اهداف و نتایج گوناگون بسیاری استفاده می شوند. می توانید در زمان جستجوی کامل در سراسر وب و زمانی که درمی یابید مشتریان شما چه میخواهند، کمپینهای بازاریابی به یادماندنی ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ کمپینی بدون نقص نیست، اما با تمرکز فراوان و دقت بسیار، به نتایجی عالی دست خواهید یافت.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
-
منابع
https://medium.com/@mothermarketer/the-importance-of-marketing-campaigns
https://blog.hubspot.com/marketing/marketing
https://www.ziflow.com/blog/types-marketing-campaigns