مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

مدرک بین المللی DBA مورد تایید وزارت علوم

خرید مدرک DBA بین المللی وزارت علوم : سریع، فوری …

خرید مدرک DBA بین المللی وزارت علوم : سریع، فوری …

5/5 - (1 امتیاز)

خرید مدرک DBA بین المللی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به سه دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای شماست:

اول:  داشتن قابلیت ترجمه رسمی مورد تایید دادگستری، مناسب برای خرید و مهاجرت 

دوم:  ارتقای کسب و کار و تقویت مهارتهای مدیریت و اعتبارافزایی در سازمان یا شرکت شما

سوم:  اخذ سریع مدرک رسمی و معتبر

 

در این مقاله قصد داریم این سه امتیاز ویژه را بررسی کنیم. پس اگر به دنبال گرفتن یا خرید مدرک DBA هستید که این سه امتیاز ویژه را در بر بگیرد، همراه ما باشید و این مقاله از دست ندهید.

 

خرید مدرک DBA یا خرید مدرک MBA البته به معنی کار غیر قانونی نیست. اما شما میتوانید در موسسه آموزش عالی آزاد امین که برترین برند آموزشی مدیریت در شرق کشور است، در سریعترین زمان ممکن مدرک رسمی وزارت علوم و مورد تایید WES کانادا را دریافت کنید.

 

خرید مدرک dba

 

شما تا همیشه میتوانید از فیلم های آموزشی که در پنل شما قرار میگیرد استفاده کنید و البته مدرکتان را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید. برای دریافت مشاوره میتوانید با شماره 05138477650 تماس بگیرید و یا شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی

 

ویژگی های خرید مدرک DBA در موسسه آموزش عالی آزاد امین

  1. دریافت مدرک در سریعترین زمان ممکن
  2. برترین برند آموزشی مدیریت در شرق کشور با سابقه ای 20 ساله
  3. مدرک قابل ترجمه رسمی دادگستری
  4. مورد تایید WES کانادا
  5. امکان استفاده مادام العمر از آموزش های موسسه آموزش عالی آزاد امین

 

خرید مدرک DBA

مورد تایید سازمان جهانی WES

مدرک DBA مدرک بین المللی DBA خرید مدرک بین المللی DBA

در این مقاله به همه پرسشهای شما  از صفر تا صد در زمینه مدرک DBA مورد تایید وزارت علوم پاسخ خواهیم داد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

 

 

خرید مدرک DBA

پیش از پرداختن به موضوع خرید مدرک DBA باید یاداوری کنیم که خرید مدرک کاری نادرست و امکان ناپذیر است. اما می توان فرصتی را یافت که بتوان به آسانی دوره های آموزشی DBA را تهیه کرد و پس از گذراندن آزمون ساده مربوط به آن، مدرک آن را به راحتی دریافت کرد.

 

موسسه آموزش عالی آزاد امین این امکان را برای شما متقاضیان مدرک بین المللی DBA فراهم کرده است. شما میتوانید پس از ثبت نام برای خرید پیکیج جامع مدیریتی DBA، آزمون بسیار ساده آن را به صورت آنلاین انجام دهید و سپس مدرک معتبر خور را از موسسه امین دریافت کنید. مدرک DBA مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است و از قابلیت ترجمه رسمی مورد تاییید قوه قضاییه برخوردار است.

 

همچنین این مدرک معتبر، تاییدیه بین المللی WES کانادا را به همراه دارد که به راحتی نیز قابل استعلام گیری است. این مسئله میتواند اطمینان خاطری باشد برای مدیران و صاحبان کسب و کار عالی رتبه که قصد رشد اعتبار  و دانش مدیریتی خویش را  دارند و تصمیم به اخذ مدرک DBA دارند. همچنین یکی از امتیازهای این مدرک بین المللی این است که گزینه ای مناسب برای خرید مدرک و گنجاندن در رزومه شغلی و تحصیلی برای مهاجرت است.

 

 

مدرک بین المللی DBA مورد تایید وزارت علوم

جلسه مشاوره رایگان ما را از دست ندهید، شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

نام و نام خانواداگی

 

 مدرک DBAحضوری و آنلاین موسسه آموزش عالی امین

امکان شرکت در این دوره برای تمامی افراد در هر بازه سنی وجود دارد. این دوره در حال حاضر در دانشگاه های معتبر دولتی مختلف و موسسات آموز شعالی از جمله موسسه آموزش عالی آزاد امین ارائه می شود. همچنین ارائه انواع منابع آموزشی مهم و اساسی در این دوره ها صورت می گیرد. سرفصلها و دروس DBA موسسه آموزش عالی امین را در زیر می توانید ببینید:

  • اصول و فنون مذاکره
  • کسب و کار الکترونیک
  • آینده پژوهشی
  • مدلهای کاربردی منابع انسانی
  • آیین تنظیم قراردادها
  • طراحی و مدلسازی کسب و کار
  • مدییت بحران
  • تفکر سیستمی

دوره آنلاین مدیریت dba

دوره حضوری و غیر حضوری DBA  با مدرک وزارت علوم و تحقیقات  فناوری

 

 

برای آشنایی بیشتر با دوره های حضوری و غیر حضوری DBA تماشای ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 

 

 

 

مدرک بین المللی DBA برای تقویت مهارتهای مدیریت برای دانش افزایی 

دستیابی به دانش مدیریتی روز دنیا همواره از آرمانهای هر مدیر موفقی است که در دوره های DBA  صددرصد تحقق پذیر است. در دوره های پیشرفته DBA می‌آموزید که چگونه مدیریت کسب و کار خود را از سبکهای قدیمی و ناکارآمد به سمت مدیریت مدرن با بهره وری بالا هدایت کنید. در واقع شما به عنوان یک مدیر، با گذراندن رشته دی بی ای، می توانید سازمان خود را با بهترین روشهای روز دنیا مدییت کنید و کسب و کار خود را ارتقا ببخشید.

 

همچنین با دوره های حضوری و غیر حضوری  یا آنلاین DBA می توانید به توانمندی ها و مهارتهای به روز مدیریتی دست یابید. از جمله این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهارت برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت 
  • مهارت هدفسازی ارائه چشم انداز و ماموریت سازمان
  • مهارت تفکر استراتژیک در بازاریابی 
  • مهارت در اصول سرمایه گذاری 
  • مهارت افزایش هوش مالی 
  • مهارت در راستای توسعه  کسب و کار
  • مهارت در مدیریت بهره وری 
  • مهارت در زمینه ارتباطات و مذاکرات
  • مهارت قرارداد بستن در معاملات تجاری
  • مهارت راهبردهای افزایش فروش 
  • مهارت مدیریت منابع انسانی 
  • مهارت در به کارگیری نیروی کار و استخدام

 

در موسسه آموزش عالی آزاد امین می توانید دوره های مدیریتی غیر حضوری و غیر حضوری DBA را با تضمین دانش افزایی و افزاش مهارتهای مدیریتی بگذرانید و مدرم بین المللی DBA مورد تایید وزارت علوم را همراه با تاییدیه WES کانادا دریافت کنید. اگر درباره حضور در کلاسهای DBA یا دریافت پکیج آنلاین DBA سوالی دارید، می توانید مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در یک جلسه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

 

در زیر می توانید همه چیز را درباره مفهوم DBA و دوره و مزایا و اهداف مدرک DBA بخوانید.

 

مدرک DBA چیست؟

مدیریت عالی کسب و کار یا مدرک  DBA، مدرکی با تمرکز بر کسب و کار و مدیریت آن  است که دانش عملی فرد دانشجو را بالا می‌برد و او را برای اجرا و عملی کردن این دانش در محیط کار آماده می‌کند. مدیریت صحیح کسب و کار یکی از فاکتورهای اصلی استخدام مدیر است که می‌توان در این دوره‌ها به این ویژگی رسید.

 

توجه کنید:

اگر به عنوان یک مدیر پرتلاش و آینده نگر قصد دارید با افزایش دانش مدیریتی خود در حوزه های تفکر استراتژیک، برندینگ و مدیریت منابع انسانی پیشرفته کسب و کار یا سازمان خود را ارتقا دهید یا به عنوان کارآفرینی موفق قصد دارید از امروز با یادگیری مدیریت تغییر و تحول خود را برای بحران های آینده آماده کنید، شاید هم به عنوان یک مدیر عالی رتبه، شان و جایگاه خود را بالاتر سایر مدیران می دانید و قصد دارید ارزش جایگاه و دانش خود را با مدرک به  دیگران ثابت کنید، بدانید که مدرک DBA  ضروری ترین آموزش برای شماست.

دوره مدیریت mba-dba

پکین آنلاین مدیریت MBA و DBA با مدرک بین المللی وزارت علوم

مدرک DBA  مخفف چیست؟

مدرک DBA  مخفف Doctor of Business Administration  است که به معنای دکترای مدیریت کسب و کار یا مدیریت عالی کسب و کار است. این رشته یک مقطع بالاتر از مدیریت اجرایی کسب و کار یا مدرک MBA  است. در برخی از شرکت ها و سایت ها  در ایران  Diploma of Business Administration  به عنوان مخفف DBA  یاد میشود.

 

 

گرایش های مدرک  DBA

گرایش‌هایی که در DBA وجود دارد کمی به گرایش‌های MBA نزدیک است و وجه مشترک نیز دارند. انواع گرایش های DBA شامل موارد زیر می‌شود:

  • گرایش تجارت الکترونیک
  • گرایش مدیریت راهبردی ( جامع )
  • گرایش فناوری و اطلاعات IT
  • گرایش بازرگانی
  • گرایش بازاریابی
  • گرایش مالی

گرایشهای دوره DBA

 

تمام این گرایش‌ها، می‌توانند برای افراد خاص خوب عمل کنند و هنگام انتخاب، تنها باید این مورد را در نظر بگیرید که چه می‌خواهید، چه انتظاری از این مدرک دارید و اینکه مهارت‌ها و توانایی‌های شما با کدام گرایش همخوانی دارد.

 

شما با گرفتن مدرک DBA  آموزش می بینند که چطور و چگونه کسب و کار خود را از حالت سنتی و استاد شاگردی به سمت مدیریت مدرن، رهبری و هدایت سازمان ارتقا دهند، اخذ مدرک DBA  به مدیران کمک می کند و ابزار های مختلفی در دست مدیران قرار می دهد تا در رویارویی با شرایط مختلف ایده آل ترین راه را انتخاب کنند.

 

مدرک DBA برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا مدرک DBA برای افراد زیر مناسب است و موجب ارتقای کسب  کار و تقویت مهارتهای مدیریتی آنها می شود:

  • مدیران ارشد سازمانها و صاحبان کسب و کار موفق
  • فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالی در رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و غیره )
  • مدیران فروش
  • مدیران بازرگانی
  • مهندسان، وکلا، پزشکان، مدرسان، کارآفرینان، هتل داران، رستوران داران، آژانس های هواپیمایی، وسایر مشاغل آزاد
  • صاحبان صنایع و کارآفرینان
  • مدرسان علوم مدیریت
  • مشاوران مدیریت صاحبان کسب و کار است

در همین راستا  یک نمونه مدرک بین المللی DBA مورد تایید وزرات علوم را می توانید در زیر ببینید: 

 

خریدن مدرک ام بی ای

 

هدف از گرفتن مدرک بین المللی DBA

   دکترای مدیریت حرفه ای کسب و کار جز معتبرترین مدارک دنیا است و فواید بسیار زیادی برای مدیران و صاحبین کسب و کار که رشد حرفه خود را سرلوحه زندگی خود کرده اند دارد.

 

کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر هستند و برای توسعه باید ماهر بود لازمه اینکار برای هر مدیر توانمند و آینده نگری گرفتن مدرک دوره DBA است.اخذ مدرک DBA  به شما کمک می کند یک فرصت بی نظیر برای افراد مشتاق رشد و ارتقا کسب و کار و شخصیت است که می توانند مهارت های مدیریتی خود را ارتقا داده و از طریق آن به جایگاه های شغلی بهتری برسند.

 

 

مزایای مدرک بین المللی DBA

با توجه به دانش افزایی که در این دوره ها صورت می گیردا و نیز مهارتهای به روز و مدرنی به آن درست می یابید، از مزایای گرفتن مدرک DBA میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای مدرک بین المللی DBA

 

1) فرصت های شغلی مختلفی را برای شما فراهم می کند

برخی از افراد تصور می‌کنند که DBA یک مدرک تحصیلی حرفه‌ای است که تنها برای دانشجویان ساخته شده است. اما در حقیقت چنین نیست چون همه افراد می‌توانند در دوره دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار شرکت کرده و توانایی‌های خود را محک بزنند. یکی از اصلی‌ترین مزایای دوره DBA این است که فرصت‌های شغلی متنوعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

در واقع افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند دانش و مهارت کافی برای استخدام در شغل‌های مختلف را پیدا می‌کنند. به عبارتی این افراد می‌توانند در فرصت‌های شغلی همچون مدیریت اقتصاد و عملیات، امور مالی، مشاور ارشد مدیریت، مدیریت منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی، حسابداری و … استخدام شوند. لذا شرکت در دوره دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار یک فرصت استثنایی برای شماست که در شغل مورد نظر خود استخدام شوید و جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید.

 

2) یک رزومه قوی برای شما می‌سازد

دوره‌های DBA به صورت کاملا تئوری برگزار نمی‌شوند بلکه شما را برای آینده آماده می‌کنند. با شرکت در این دوره می‌توانید تمام مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار را آموزش ببینید و آن‌ها را به صورت عملی اجرا کنید. شاید این موضوع به عنوان اصلی‌ترین مزیت دوره DBA باشد چرا که به شما کمک می‌کند رزومه قوی برای خود بسازید. در عصر امروزی برای استخدام در یک موقعیت شغلی مناسب لازم است سابقه کاری یا رزومه قوی ارائه دهید. پس اگر مدرک DBA داشته باشید این فرصت را دارید که از سایرین متمایز شوید و مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید.

 

 

3) مهارت‌ها و تکنیک‌های پیشرفته را یاد خواهید گرفت

یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزایای دوره DBA این است که کمک می‌کند مهارت‌ها و تکنیک‌های پیشرفته را یاد بگیرید. تمامی شرکت‌ها دنبال فردی هستند که دانش و مهارت‌های به روز را بلد باشد تا بتواند به رشد و توسعه شرکت کمک کند. در واقع افرادی که دارای مدرک دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کارهستند تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های جدید برای مدیریت کسب و کار را دارند و به راحتی می‌توانند از پس مشکلات بر بیایند. در این دوره تمام مهارت‌های مدیریت، رهبری، تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری، مهارت‌های ارتباطی، توانایی برنامه ریزی استراتژیک و توانایی ایده‌پردازی و چیره شدن بر مشکلات را یاد خواهید گرفت.

 

4) با بقیه متمایز خواهید شد

یکی از فواید دوره DBA کمک به متمایز شدن شما با بقیه است. اکثر افرادی که فارغ التحصیل می‌شوند یا در موقعیت‌های شغلی مختلف استخدام می‌شوند دارای سطح دانش و مهارت معمولی هستند. زمانی که شما در دوره DBA شرکت کنید یک سر و گردن از این افراد بالاتر خواهید بود و می‌توانید تفاوت را حس کنید. این وجه تمایز به شما کمک می‌کند که موقعیت شغلی، اجتماعی و شخصی خود را بهبود ببخشید. پس اهمیت و کاربرد دوره DBA را دست کم نگیرید.

 

 

5) باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود

دوره DBA به صورت ترکیبی (تئوری و عملی) برگزار می‌شود. با توجه به این موضوع شما می‌توانید تمام مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت کسب و کار را به طور کامل فرا بگیرید. زمانی که شما سطح دانش و مهارت بالایی دارید طبیعی است که چارچوب ذهنی مناسبی داشته باشید و با تمرکز بیشتری کارهای خود را انجام دهید. این فرآیند باعث می‌شود که روز به روز در کار خود پیشرفت کنید و به جایگاه‌های بالاتری برسید. پس می‌توان نتیجه گرفت که شرکت در دوره DBA باعث ارتقا سطح مهارت، اعتماد به نفس و در نهایت رضایت شما خواهد شد.

 

6) کمک می‌کند که حقوق بیشتری دریافت کنید

یکی از جذاب‌ترین مزایای دوره DBA افزایش پتانسل دریافت حقوق بالاتر است که اکثر کارمندان برای رسیدن به آن آن تلاش می‌کنند. اگر دقت کرده باشید در تمام حوزه‌های شغلی افرادی که دانش و مهارت بیشتری داشته باشند حقوق بالاتری دریافت می‌کنند. مدیریت کسب و کار و غلبه بر مشکلات احتمالی مهارتی است که یک شبه به دست نمی‌آید و فردی که در این سطح مهارتی باشد تلاش زیادی برای یادگیری آن انجام داده است. از طرفی صاحبان شرکت‌ها طرفدار افراد باهوش و ماهر هستند که به خوبی با شرایط شرکت سازگار شده و بتوانند آن‌ها را به سمت موفقیت هدایت کنند. پس طبیعی است که حقوق بیشتری برای این افراد در نظر داشته باشند. با توجه به این تفاسیر اگر در دوره DBA شرکت کنید، می‌توانید انتظار حقوق‌های بالا و یک زندگی راحت را داشته باشید.

 

 

7) قدرت رهبری و مدیریت شما را افزایش می‌دهد

قدرت مدیریت و رهبری یکی از مهارت‌های مهم و تاثیرگذاری است در دوره DBA آموزش داده می‌شود. موفقیت هر کسب و کاری در گرو مدیریت درست آن است. همه کسب و کارها از زمان راه‌اندازی خود با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند. بروز مشکلات و چالش‌ برای کسب و کارها امری طبیعی است، اما مسئله مهم نحوه مدیریت و کنار آمدن با این موضوعات است. زمانی که شما در دوره DBA شرکت می‌کنید مهارت‌های لازم برای مدیریت بحران و تغییر وضعیت کسب و کار را یاد می‌گیرید. پس این دوره به شما کمک می‌کند که مدیریت و رهبری مقتدرانه‌ای داشته باشید و بیزینس مورد نظر را به سمت موفقیت هدایت کنید.

 

8) رضایت شغلی بیشتری خواهید داشت

تصور کنید در یک مجموعه‌ای کار می‌کنید که وظایف مختلفی به شما محول می‌شود. این که بتوانید از پس وظایف خود بر بیاید و مدام از سمت کارفرما تشویقی بگیرید چه حسی دارد؟ بدون شک اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و رضایت بیشتری از شغل خود خواهید داشت. لذا بهترین دستاورد و کاربرد دوره DBA این است که به شما کمک می‌کند از کار خود لذت ببرید و با انجام مشتاقانه وظایف خود به رضایت شغلی بیشتری برسید. پس می‌توان گفت دوره DBA نقش موثری در رضایت شغلی شما داشته و رابطه مستقیمی با آن دارد.

 

 

مدرک DBA مورد تایید وزارت علوم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مدرک  DBAمورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید از موسسات آموزش عالی معتبر که زیرنظر این وزارتخانه هستند صادر شود ، این موسسات به دلیل تجربه و سابقه کاری بالا آموزش های معتبر و مورد نیاز بازار حال را ارائه کرده  و تایید شده هستند .

یک دوره DBA، علاوه بر اینکه باید به شما روش‌ها مدیریتی درست را آموزش دهد و شما را برای مدیریت کسب و کارها آماده کند، باید اساتید، دانشگاه،‌ مؤسسه و همچنین مدرک معتبری داشته باشد که اتفاقا از طرف وزارت علوم تایید شده باشد. در ایران مدرک DBA  دارای دو نوع گواهی است که این گواهینامه‌ها به شرح زیر است:

  • گواهینامه معتبر از وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور
  • گواهینامه معتبر بین المللی که مورد تایید دولت و دادگستری کشور مبدأ است

 

مدرک دوره DBA چه کمکی به شمامی کند؟

مدرک دوره DBA  میتواند به شما در  جهت رسیدن به موارد زیر شما را یاری دهد:

مدرک بین المللی DBA مورد تایید وزارت علوم

 

  1. بدست آوردن مهارت های رهبری (Leadership) سازمان و ارتقای دانش پذیر جهت مبدل شدن به یک رهبر و مشاور بین المللی. (در دوره MBA تمرکز بر بدست آوردن مهارت های مدیریتی است.
  2. کسب بالاترین مدرک مدیریتی (این مدرک معادل مدرک PhD نیست اما اعتبار آن هم تراز با مدرک دکتری است به عبارتی می توان آنرا دکترای مدیریت اطلاق کرد
  3. ایجاد توانایی حل مسایل سازمانی با بهره گیری از نظریات علمی مدیریت
  4. پرورش دیدگاه آینده نگری با استفاده از ابزارهای آینده پژوهی
  5. ارتقای دانش مدیریتی با توجه به آخرین دستاوردهای تحقیقاتی روز دنیا در حوزه مدیریت و توانایی انطباق آنها با شرایط موجود در سازمان های ایران
  6. رویکرد متفاوت این دوره که صرفا نگاه کسب و کار (Business) نیست، بلکه آموزش علمی و به روز مدیریت در جهت رشد و توسعه مدیرانی که می خواهند مسایل نوین مدیریت را فراگیرند را نیز شامل می شود.
  7. درک عمیق تر کاربردی و مهارتی در مورد مباحث مربوط به کسب و کار نسبت به دوره MBA
  8. آگاهی از روش های پژوهش و تحقیق و همچنین آشنایی با روش های ارائه مقاله در زمینه مدیریت کسب و کار
  9. کسب توانایی های تحلیلی و کاربردی و اسفاده از آنها برای مشکلات موجود در کسب وکار
  10. ایجاد آشنایی و شبکه قوی با با مدیران حرفه ای کسب و کار
  11. توانایی تصمیم گیری در شرایط پیچیده و مشکلات چند بعدی با اتکا بر دانش مدیریتی به روز
  12. پاسخگویی اثربخش به نیازهای کسب و کار در سطوح ملی و بین المللی
  13. کسب بینش و نگرش عمیق برای ایجاد کسب و کار جدید

کدام مدرک DBA بين المللی است؟

مدرک بین المللی DBA  باید تحت بهترین آموزش ها صادر شود و گواهینامه دوره  DBA باید دارای مهر و هولوگرام رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد، برای استعلام گیری مدرک DBA  حتما مطمئن شوید که دارای بارکد و شماره سریال و سربرگ وزارت است در غیر اینصورت مدرک فاقد اعتبار بین المللی و فقط قابل استعلام گیری از موسسه صادر کننده گواهینامه است.

در واقع مدرک با ویژگی های بالا قابل ترجمه رسمی دادگستری و مورد تایید وزارت امور خارجه و قوه قضائیه است.

 

 

مدرک DBA با دکترای مدیریت کسی و کار چه تفاوتی دارد؟

اگرچه هر دو روی تجارت و کسب و کار متمرکز هستند، اما مدرک DBA و دکترای مدیریت کسب و کار کاملاً متفاوت است. دکترای مدیریت کسب و کار یک مدرک دکترای تحقیق محور و ایده آل برای کسانی است که علاقه‌مند به کار در دانشگاه و حتی تحصیلات بالاتر و کسب علم و دانش هستند. مدرک DBA بر دانش نظری متمرکز است که می‌تواند کسب و کار از آن به صورت عملی استفاده کرد و مدیریت کار را به دست گرفت.

 

DBA یا همان doctorate of business administration دوره مدیریت عالی کسب و کار بوده که به کلی با دوره PhD یا دکترای تخصصی مدیریت متفاوت است. نخستین تفاوت این دوره ها، ورودی آنهاست. مخاطبان دوره DBA مدیرانی با سابقه بوده که به دنبال ارتقای مهارتهای حرفه ای مدیریتی خود می باشند در حالیکه مخاطبان دوره های تخصصی دکترای مدیریت، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های مدیریتی میباشند که با علایق تحقیق و پژوهش در زمینه علوم مدیریتی وارد دوره PhD میشوند.

 

تفاوت اساسی دیگر این دوره ها، رویکرد آموزشی آنهاست. هدف دوره های مهارتی DBA ارتقای مهارتهای مدیران ارشد کسب و کار که سالها تجربه کار در صنایع مختلف را دارند میباشد. سرفصلهای آموزشی این دوره ها به گونه ای طراحی شده که دانشپذیر بیش از آنکه با تئوری های صرف آشنا شده و در مورد توسعه آنها تحقیق و پژوهش انجام دهد، نحوه کاربرد این تئوری ها در دنیای واقعی و در مواقع بحران را آموخته و توانمندی های رهبری سازمانی خود را ارتقا دهد.

 

دنیای کسب و کار همواره با فضای دانشگاهی فاصله داشته و مدیران به دلیل مشغله های فراوان خود و رویکرد صرفا علمی دروس دانشگاهی رغبتی به کسب دانش مدیریتی از خود نشان نمی دادند. دوره های مهارتی MBA و DBA این فرصت را برای مدیران کسب و کارهای مختلف فراهم نموده تا مهارت استفاده از دانش مدیریتی را در فضای بازار آموخته و شیوه کسب درآمد خود را حرفه ای تر و به روز تر نمایند

 

فرصت های شغلی برای دارندگان مدرک DBA

از سمت‌های مدیریتی ارشد گرفته تا مشاوره‌های کسب و کار، مدرک DBA می‌تواند طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را برای شما فراهم کند. در اینجا فقط نمونه‌ای از مشاغل و صنایعی را عنوان می‌کنیم که می‌توانید با دکترای مدیریت کسب و کار، در آنها مشغول به کار شوید:

  • بخش‌های خصوصی و غیرانتفاعی
  • مشاور
  • مدیریت
  • کارآفرین یا صاحب کسب و کار
  • مشاغل آموزشی
  • مشاغل اجرایی
  • کار در دانشکده و دانشگاه
  • مشاغل دولتی

مشاغلی که می‌توانید با مدرک DBA در آنها کار کنید، به اندازه افراد دارای این مدرک تحصیلی متنوع است. همچنین راه اندازی کسب و کار و نیاز به مدیر در آنها نیز به قدری زیاد است که می‌توان با این مدرک در یکی از این کسب و کارها مشغول به کار شد.

 

مانند تصمیم برای ادامه تحصیل، انتخاب چگونگی کسب مدرک DBA نیز کاملا تصمیم شخصی است. بسیاری از افراد مشتاق، به دلیل تعهدات شغلی و خانوادگی که حضور در کلاس‌ها و برنامه‌های حضوری را برای آنها سخت می‌کند، کلاس‌های و برنامه‌های مجازی DBA را انتخاب می‌کنند.

 

این در حالی است که برخی افراد اعتقاد دارند که حضور در کلاس‌های حضوری نه تنها باعث رشد بیشتر آنها می‌شود، بلکه تعامل و همکاری با دیگر افراد به افزایش دانش آنها نیز کمک می‌کند. اما با این حال، برنامه‌های مجازی DBA آزادی و مدیریت زمان را برای شما فراهم می‌کند و به شما در رسیدن به اهداف شخصی و شغلی کمک می‌کند.

 

اگر علاقه‌مند هستید که دوره‌های مجازی را انتخاب کنید، ابتدا به صورت کامل تحقیق کنید و بهترین و معتبرترین مؤسسات و دانشگاه‌ها را برای گرفتن این مدرک انتخاب کنید.

 

جمع بندی

گفتیم که خرید مدرک بین المللی DBA امکان پذیر نیست. بعضی از موسسات آموزشی یا مدارس کسب و کار دانشگاه بدون  اینکه زیر نظر وزارت علوم فعالیت کنند صادر کننده مدارک DBA هستند و به حالت عامیانه فقط مدرک خرید و فروش می کنند. این مدارک زیرنظر وزارت علوم نبوده در نتیجه بین المللی نیستند و کاربرد مشخصی برای شما ندارند. پس به خاطر بسپارید اگر قصد خرید مدرک DBA دارید، در موسسات آموزش عالی آزاد معتبر اقدام به این عمل کنید.

 

شما می توانید با دوره های حضوری یا غیر حضوری DBA در موسسه آموزش عالی آزاد امین، به مدرک بین المللی وزرات علوم همراه با تاییدیه جهانی WES کانادا دست یابید. برای شرکت در این دوره و مشاوره رایگان کافی است اسم و شماره تلفن خود را در فرم زیر بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.