فروشنده حرفه ای، همه استراتژی ها، ویژگی ها و ترفندهای به روز که برای فرایند فروش نیاز است را به کار می گیرد تا در مسیر موفقیت پیش رود. اگر نمیخواهید در فروش حرفهای باشید، شغل دیگری انتخاب کنید، چون عدم موفقیت برایتان بسیار دشوار خواهد بود. فروشندگان حرفهای، موتور هر اقتصادی در جهان هستند.
ما در موسسه آموزش عالی آزاد امین، ویژگی هایی که هر فروشنده ای را به فروشنده حرفه ای تبدیل کند را در دوره های حضوری و غیرحضوری MBA و DBA توسط استادان متخصص در حوزه مدیریت آموزش می دهیم. شما می توانید با مراجعه به صفحه دپارتمان مدیریت، دوره های مدیریتی رایگان ما از جمله مینی دوره رایگان MBA را بارگیری بفرمایید. اگر هم درباره کسب و کار خود به مشاوره نیاز دارید، با پرکردن فرم زیر می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوید.
فروشنده حرفه ای کیست؟
فروشنده های حرفه ای معمولاً در فرایند فروش پایدار هستند و در عین حال که رابطه مثبتی با مشتری دارند، فروش خود را می بندند. آنها ممکن است این کار را با شناسایی بزرگترین عوامل بازدارنده مشتری از خرید و تلاش برای یافتن راه حل برای آن انجام دهند. آنها همچنین یاد می گیرند که چگونه یک محصول یا خدمات می تواند به آنها در حل این مشکلات کمک کند.
افزون بر این ها، فروشنده ای حرفه ای است که از هیچ فرصتی برای دانش افزایی و تقویت مهارتهای فروش در خود دریغ نکند. در نهایت، باید ویژگی هایی داشته باشد که به او در افزایش فروش و درآمدزایی کمک کند که در بخش بعد به آن اشاره کرده ایم.
۲۰ ویژگی فروشنده های حرفه ای
«کاردون» به تازگی ۲۰ خصوصیت فروشنده حرفه ای را بیان کرده است که آنها را از سایر افراد متمایز میکند. در زیر به این 20 ویژگی اشاره می کنیم:
۱. فقط به فروش فکر نمیکنند بلکه میخواهند یک کسبوکار راه بیندازند. فروشندگان حرفهای فقط به دنبال این نیستند که چیزی بفروشند، بلکه میخواهند یک کسبوکار راه بیندازند. زمانی که شما به چیزی فراتر از یک فروشِ صِرف فکر میکنید، توجه دیگران را بسیار راحتتر جلب میکنید. آنها به آنچه میخواهید بگویید علاقهی بیشتری نشان میدهند، زیرا آنچه میگویید فراتر از یک فروش ساده است.
۲. کسبوکار خود را هر بار بر یک مشتری متمرکز میکنند و همیشه از طریق آخرین مشتری به مشتریهای دیگر میرسند. هیچگاه فروشی انجام ندهید که پس از آن مشتری را فراموش کنید. آخرین فروشی که انجام میدهید باید دروازهای برای روابط و مشتریان جدید باشد. در این زمینه جلب رضایت مشتری اهمیت ویژهای دارد.
۳. بیشتر از صحبت کردن، گوش میدهند تا با درک نیازهای مشتری، راهکاری برایش پیدا کنند.
فروشندگان حرفهای همیشه از مشتریان خود میپرسند، چرا میخواهند کاری انجام شود. با گوش کردن بیشتر شما میتوانید خواستههای آنها بهتر درک کنید.
۴. همیشه بیشتر از آنچه قول دادهاند، عمل میکنند و تعهد میدهند. یک جملهی قدیمی معروف در فروش میگوید «کم تعهد دهید و بیش از حد تحویل دهید»، اما «کاردون» توصیه میکند باید «بیش از حد تعهد دهید و بیش از حد نیز تحویل دهید».
۵. زمان خود را روی چیزهایی (افرادی) صرف میکنند که اثر مثبت بر درآمدشان دارد و از صرف زمان روی چیزهایی (افرادی) میپرهیزند که برایشان هیچ بازگشتی ندارد. فروشندگان حرفهای میدانند چگونه زمان خود را روی چیزی بگذارند که برایشان سودمند است. زمان خود را با فعالیتی هدر ندهید که هیچ منفعتی برایتان ندارد یا در حال حاضر و حتی آینده نیز برایتان سودآور نخواهد بود.
۶. همیشه به دنبال راههای جدید و چند تکنیک حرفه ای اصول بازاریابی و فروش هستند. فروشندگان حرفهای دائما به پیشرفت کارشان توجه میکنند و به دنبال راههای سریعتر برای به سرانجام رساندن معاملات هستند.
خرید مدرک کار درستی نیست اما در موسسه امین خرید مدرک MBA و خرید و مدرک DBA قانونی و معتبر و آسان است است. مشصات خود را در فرم زیر بنویسید تا از جزیئیات بیشتر آن باخبر شوید.
۷. علاقهمند به سرمایهگذاری در روابط اجتماعی هستند، چون میدانند فاصلهی بین تماس و قرارداد با «رابطه» پر میشود.مشارکتتان را در انجمنهایی که در آنها عضو هستید بیشتر و در آن ها سرمایهگذاری کنید و بهعنوان هزینه به آن نگاه نکنید، چرا که به توسعهی این روابط نیاز دارید.
۸.فروشنده حرفه ای ، در مورد فروش تعصب دارد. ذهن فروشندگان حرفهای شدیدا درگیر مشتریان و رشد کسبوکارشان است.
۹. برای کسب نتیجه به اقتصاد بازار اتکا نمیکنند، بلکه به فعالیتهای خودشان وابسته هستند. اگر حرفهای هستید، در هر اقتصادی موفق خواهید شد، چون اقتصاد خودتان را خلق میکنید. شما خودتان مسیر را مشخص میکنید و باعث تحقق هر چیز، صرفنظر از محیط و شرایط میشوید.
۱۰. اطرافشان مملو از افراد موفق است و زمان کمی برای کسانی میگذارند که فرصتساز نیستند. این افراد گاهی ظاهرا بیعلاقه به دیگران به نظر میرسند، اما واقعیت این است که آنها به بازدهی پایین علاقهای ندارند. فروشندگان حرفهای نمیخواهند وقت خود را با کسانی هدر دهند که هیچ کاری انجام نمیدهند.
۱۱. فروشنده حرفه ای همیشه به دنبال تکنیکهای فروش برتر هستند و از ایده های نو و خلاقیت و نوآوری در کسب و کار استقبال می کنند.
۱۲. ناکامی در تلاش برای فروش را شکست نمیبینند، بلکه آن را نوعی سرمایهگذاری در این فرآیند میدانند. اگر نتوانستید یک معامله را به انجام برسانید، فکر نکنید تلاشتان شکست خورده است. باید بدانید بعضی تلاشها به نتیجه میرسند و بعضی نتیجهای ندارند، اما همهی آنها سرمایهگذاری در کسبوکار هستند.
۱۳.فروشنده حرفه ای، هرگز دست از مشتریانی برنمیدارند که چیزی از آنها نخریدهاند، چون میدانند بالاخره آنها هم روزی خرید خواهند کرد. به یاد داشته باشید شما کسبوکارتان را توسعه میدهید، پس اگر تجربهی تلاش ناکامی داشتید، آن را به عنوان فرصتی برای آینده ببینید.
اگر در کسب و کار خود با چالشی رویارو شده اید که شما را از قله های موفقیت دور کرده است، پس حتما نیاز مشاوره و کمک متخصصان با تجربه ای همچون مشاوران ما در کلینیک کسب و کار امین دارید. عارضه یابی و کسب و کار و ارائه راه حل های بهینه تخصص مشاوران ماست.
فرصت را از دست ندهید و زودتر به فکر چاره اندیشی برای نجات کسب و کار خود از خطر رکود باشید و کلینیک کسب و کار امین را فراموش نکنید. دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA را فراموش نکنید. اطلاعات بیشتری میخواهید؟ فرم زیر را همان الان پر کنید تا با شما تماس بگیریم:
۱۴. آنها ساعتها را بر حسب دقیقه و هفتهها را برحسب روز میشمارند. فروشندگان حرفهای با زمان مثل شعبدهبازها رفتار میکنند. آنها زمان را مدیریت نمیکنند، آن را خلق و برای خود کارآمد میکنند.
۱۵. مشکلات را همچون فرصت میبینند. زمانی که به مشکلی برمیخورید، آن را بهعنوان یک فرصت ببییند. اگر هیچ مشکلی نداشته باشید، یعنی هیچ ارزشی ندارید.
۱۶. آنها برای آموزش، پیشرفت و انگیزههای شخصی خود سرمایهگذاری میکنند، چون میدانند این موارد ابزار فروش حرفهای هستند. شما باید به سرمایهگذاری در کار خود ادامه دهید، مثل بازیکن فوتبالی که همیشه تمرین میکند.
۱۷. فروشنده حرفه ای برای شغل، کسبوکار و مشتریان خود سرمایهگذاری میکند. دوباره باید تأکید کرد، همه چیز یک سرمایهگذاری است. روی امکانات و تسهیلات سرمایهگذاری کنید و بدانید که همهی اینها مانند آب دادن به یک گیاه است. اگر مراقبت شغل، کسبوکار و مشتریان خود باشید، پول هم به دنبالش خواهد آمد.
۱۸. خود را مقید به رعایت استانداردهایی میکنند که حتی بالاتر از انتظارات مدیرانشان است. هیچ مدیری ظرفیت واقعی شما را نمیداند. فقط خودتان از آن خبر دارید، پس استانداردهایی بالاتر از آنچه دیگران در شما میبینند، برای خودتان تعیین کنید.
۱۹. نیازی به پاسخگویی به افراد دیگر ندارند. آنها افرادی مسئولیتپذیر با حس رهبری، انگیزه و هدف هستند.
۲۰. دائما در حال فکر کردن، برنامهریزی و آماده شدن برای تداوم روابط با مشتریان خود هستند و همیشه انرژی دارند. هیچ وقت نباید دکمهی «خاموش» داشته باشید.
جمع بندی
اینجاست که به عنوان فروشنده نیاز به آموزش و مشاوره درباره فروش و شناخت نیاز مشتری در خود حس می کنید. به راحتی می توانید با شرکت در دوره های MBA و DBA هم دانش افزایی کنید و هم داشتن مدرک معتبر مدیریتی برای کسب و کار خود اعتبارافزایی کنید.
موسسه آموزش عالی آزاد امین، با 20 سال پیشینه برگزاری دوره های مدیریتی MBA و DBA با مدرک وزارت علوم و تحقیقات و تاییدیه WES کانادا افتخار دارد تا با سرفصهای به روز و کاربردی مدیریت و فروش، نقشی در دانش افزایی و اعتبارآفرینی برای شما داشته باشد.
برای شرکت در این دوره ها و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معرفی و اهمیت دوره مدیریت (MBA) در مشهد کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.