گفتن یک جمله خوش فرم همیشه به کمی کار هنری نیاز دارد . برای شفاف بودن لزومی ندارد هنرمند باشید.اما وضوح ضرورت جمله است.در این مقاله تکنیک های مذاکره را برای شما بیان میکنیم تا بتوانید با به کارگیری این نکات،مذاکره بهتری داشته باشید.
مذاکره
اگر وظایفی را برای کارکنان خود گذاشته اید، اولین وظیفه تان این است که به وضوح به آن ها بگویید چه کاری را باید انجام دهند. گفتنش راحتتر از عمل به آن است. در ادامه این مطلب ، چند تکنیک مذاکره برای دستیابی به حداکثر وضوح کلام آورده شده است:
فهرست مطالب مقاله
Toggleاوضاع مناسب را مهیا کنید.
مطمئن شوید مکان و زمان برای تمرکز و توجه مناسب باشد . هنگام صحبت به صدای خودتان گوش دهید.یک مدیر گرفتار ممکن است از روی بی توجهی بگوید: این کار ساده است و نیازی به فکر کردن ندارد.
تصویر کلی را نشان دهید.
اهداف کلی را توضیح دهید.آدم ها نیاز دارند بدانند نقششان در کل کار چیست تا احساس کنند جایگاهشان در اهداف رفیع تر کدام است.
توضیح مراحل کار را بدهید.
در امر مناظره این نکته اصلی است . گاهی این مراحل از قبل در دستوالعمل یا راهنمای کار نوشته شده است . با این همه لازم است هرچند مختصر این مراحل را مرور کنید تا مطمئن شوید این کارمند با آنها آشنا است.
منابع قابل دسترس را ذکر کنید
درصورتی که منابع دیگری وجود دارند آنها را معرفی کنید. ممکن است این منابع افرادی باشند که قبلا کار یا بخش هایی از آن را انجام داده اند.
به سوالات روی خوبی نشان بدهید و از آن ها استقبال کنید!
یکی از تکنیک های مذاکره این است که حتی اگر احساس می کنید فرصت پاسخگویی به سوالات را ندارید نشان دادن توجه بیشتر ارزش صرف وقت را دارد. بهتر است موضوع را از قبل روشن کنید تا اینکه بعد ها از نتیجه ناراضی باشید.
از شخص بخواهید روش کارش را برایتان خلاصه کند.
این کار دل و جرات می خواهد. وقتی شما مسئولیت را به عهده بگیرید حالت تدافعی فرد مقابل را کم میکنید.
برای پیگیری تاریخی تعیین کنید.
تاریخ ضرب العجل به پیچیدگی و ارزش کار بستگی دارد. احتمال دارد برای تقویت هنر زیبای پیگیری به زمان و تمرین نیاز داشته باشید.
مشاهده مقالات بیشتر