مجله حقوقی امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Legal Blog

Educational articles of Amin Business School

شغل داوری حقوق. چگونه مدرک داوری حقوق بگیریم

چگونه مدرک داوری بگیریم؟ + گواهینامه داوری حقوقی

چگونه مدرک داوری بگیریم؟ + گواهینامه داوری حقوقی

3/5 - (2 امتیاز)

شغل داوری حقوقی، یک شغل حرفه ای و حساس است. و برای افرادی که می‌خواهند به عنوان داور حقوقی شروع به فعالیت کنند امری بسیار مهم است.

 

اگر قصد دارید فعالیت خود را در حوزه داوری حقوقی شروع کنید و نیاز به مدرکی معتبر دارید، می‌توانید روی موسسه امین حساب کنید. موسسه آموزش عالی آزاد امین با برگزاری دوره آموزشی حقوقی مدرکی معتبر و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دارای تاییدیه WES کانادا به شما ارائه می‌دهد.دوره های حقوقی + مدرک معتبر

در موسسه امین مدرک خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بدست می‌آورید. دوره داوری حقوقی به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر زمان شرکت در کلاس های حضوری را ندارید، این یک فرصت عالی برای شماست که بتوانید در هر زمان از آموزش های این دوره بهره‌مند شوید. از دیگر امتیازات دریافت مدرک موسسه امین این است که اگر قصد مهاجرت داشته باشید، مدرکتان به راحتی قابل ترجمه خواهد بود. و می‌توانید به عنوان رزومه از آن استفاده کنید.

 

برای رزرو ثبت نام با تخفیف ویژه در دوره داوری حقوقی، شماره خود را در فرم زیر ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است

 

✔️شغل داوری حقوقی

بعد از گرفتن مدرک حقوق چه کنیم؟ شغل داوری حقوقی از شغل های بسیار پردرآمد در حیطه حقوق و املاک است. بسیاری از فارغ التحصیلان حقوق برای ثبت موسسه داوری حقوقی علاقه نشان می دهند. از آنجایی که حل اختلافات در دادگاه روندی زمانبر است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند مسائل خود را در موسسات داوری حل کنند. ثبت و تاسیس موسسه حقوقی داوری فرصت های شغلی و درآمدی بسیار را برای وکلا فراهم کرده است .شغل داوری حقوقی چیست

امروزه به دلیل افزایش روز افزون اختلافات، این شغل مزایا و کاربرد های بسیاری در جامعه دارد.  ویدئو زیر را جهت آشنایی با درآمد رشته داوری حقوقی مشاهده کنید.

 

چندین مورد از مزایای این شغل را با هم بررسی میکنیم:

 

  1. صرفه جویی در زمان: بدلیل کارهای زمانبر اداری در دادگاه، داوری پروسه سریعتری برای حل اختلافات است.
  2. زمان بندی مسقل: زمان داوری، با توافق طرفین قرارداد انتخاب می شود. ولی در دادگاه این زمان توسط خود دادگاه تعیین می‌شود.
  3. صرفه جویی در هزینه: هزینه داوری برای طرفین دعوی کمتر از هزینه دادگاه می باشد .
  4. ارتباط بهتر با داور: طرفین دعوی میتوانند با داور، ارتباط راحت تری داشته باشند .
  5. امکان تجدیدنظر: در داوری، امکان تجدید نظر راحت تری نسبت به دادگاه وجود دارد .

 

✔️چگونه داور حقوقی شویم؟چگونه داور حقوقی شویم

در پاسخ به سوال بعضی افراد که می پرسند چگونه داور حقوقی شویم؟ دو بخش وجود دارد. بخش اول مربوط به مدرک داور حقوقی است که شما میتوانید مانند تعداد زیادی از همکارانتان از آموزش های موسسه امین استفاده کنید و با داشتن مدرک رسمی و مورد تایید وزارت علوم، به پیشرفت کاری خود کمک کنید. در صفحه دوره های  حقوقی اطلاعات کاملی در این خصوص وجود دارد.

 

در بخش دوم جواب که مربوط به مهارت های نرم شما می‌شود باید گفت اول آنکه داور نباید احساسات خود را درگیر قضاوت کند. دومی بایست قدرت تصمیم گیری منطقی تری داشته باشد. همچنین داور باید قدرت تحلیل بالایی از شرایط داشته باشد تا بتواند مسائل درست و اشتباه را به درستی تحلیل کنند .

 

داور می بایست قدرت مدیریت زمان و مدیریت شرایط را به خوبی داشته باشد که در شرایط بحرانی بتواند گفتگو یا جدال را به درستی مدیریت کند و در صورتی که نتواند زمان و بحران را مدیریت کند پرونده به چالش های بزرگتری مواجه می‌شود که نیاز مراجعه به دادگاه می‌باشد.

 

در شغل داوری حقوقی از مهمترین خصوصیات، میتوان به صداقت و ارتباط عمومی بالا داور حقوقی اشاره کرد. با توجه به حساسیت های این شغل، در صورت رعایت نکردن صداقت حق و حقوق افراد ضایع می‌شود و تلاش به رعایت این اصل برای داوران بسیار ضروری ست.

 

شرایط کاری داوران ایجاب می کند که روزانه با افراد زیادی در ازتباط و تعامل باشد بنابراین ارتباط عمومی بالا و صحیح نیز لازمه داور حقوقی می باشد.

دوره تخصصی حقوق رایگان
دوره رایگان حقوقی ما رو به هیچ عنوان از دست نده…

✔️گواهینامه داوری حقوقی

داوری مطابق قانون آیین دادرسی مدنی ایران مبتنی بر توافق طرفین قرارداد است؛ یعنی هر شخصی که قرارداد می بندد میتواند با توافق طرف مقابل، داور را تعیین کنند. حال این داور صلاحیت داشته باشد یا نداشته باشد مهم نیست. آنچه مهم است صرفا توافق دو طرف در داور تعیین شده می باشد.گواهینامه داوری حقوقی چیست

شما برای فعالیت در این زمینه می‌بایست صلاحیت و گواهینامه داوری حقوقی را داشته باشید. اما دلیل اینکه بسیاری از افراد اقدام به گرفتن گواهینامه داوری حقوقی از موسسه آموزش عالی آزاد امین می‌کنند، این است که بتوانند صلاحیت داور بودن و داوری کردن خودشان را به افراد بیشتری اثبات کنند. موسسه آموزش عالی آزاد امین برگزار کننده دوره های آموزشی کارشناسان حقوقی با مدرکی معتبر و مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات می باشد. با شرکت در دوره داوری حقوقی، مدرک خود را در سریع ترین زمان ممکن بدست خواهید آورد.

 

همانطور که گفته شد به دلیل آن که امروزه مراجعه به دادگاه و پشت سر گذاشتن آن همه تشریفات و مسیر های اداری برای رسیدن به خواسته و ثبت شکایت خود پروسه ای زمانبر است، افراد ترجیح می‌دهند به جای حضور در دادگاه ها به داوران حقوقی مراجعه کنند. بنابراین فعالیت شما در این حوزه به دلیل افزایش تقاضای جامعه، بسیار سودمند خواهد بود.

 

برای اطلاع بیشتر در مورد مدرک داوری حقوقی معتبر موسسه امین با 05138477650 تماس بگیرید و یا شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است

 

جامعه امروزه علاوه بر داوری حقوقی، به شغل مشاور حقوقی نیاز پیدا کرده است. مشاوران حقوقی به ادارات و سازمان ها مشاوره می‌دهند و در تصمیم های مهم به آن ها کمک می‌کنند. بیشتر سازمان ها به جای استخدام وکیل، از مشاوران حقوقی برای حل امور خود کمک می‌گیرند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمینه های شغلی در رشته حقوق، مطالعه مقاله  کسب درآمد از رشته حقوق را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مدرک داوری حقوقی ارائه شده به دلیل آنکه قابلیت استعلام گیری از طریق بارکد اختصاصی تعریف شده برای هر کدام از دانش پذیران موسسه امین را دارد، می‌تواند به راحتی افرادی که به صلاحیت شما برای داوری کردن شک دارند را قانع کند.

 

با استفاده از وبسایت رسمی وزارت علوم با آدرس msrt.ir به راحتی میتوانید از گواهینامه داوری حقوقی خود استعلام بگیرید.

 

✔️حقوق داوری چیست ؟

حقوق داوری قسمتی از قرارداد طرفین است که در صورت ایجاد شدن اختلافاتی بین طرفین قرارداد، مورد استفاده قرار میگیرد.حقوق داوری چیست ؟

در بسیاری از اختلافات طرفین ترجیح میدهند مشکلات خود را از طریق داوری حل کنند تا اینکه به دادگاه مراجعه کنند. زیرا داوری روندی منعطف تر، سریعتر و غیر رسمی تر نسبت به دادگاه دارد.

 

داوری در قانون به دوسته تقسیم میشود:

  1. داوری اختیاری :
    در این نوع داوری افراد هنگام عقد قرارداد به انتخاب خود شخص حقیقی یا حقوقی را به عنوان داور در قرارداد ذکر میکنند که در صورت بروز اختلاف به داور مراجعه کنند و مشکل خود را سریعتر حل کنند.
  2. داوری اجباری :
    در این نوع داوری دادگاه بالاجبار برای حل اختلاف، داوری را تعیین می کند که به این نوع داوری ، داوری اجباری گفته میشود. در این نوع داوری طرفین معامله در این امر نقشی ندارد و نقش اصلی را قانون گذار ایفا میکند .

 

✔️مدرک داوری حقوقی چیست؟

 امروزه با افزایش کشمکش و تنش میان افراد مختلف در جامعه، انتخاب فردی سوم جهت داوری امری ضروریست. روزانه موارد بسیار زیادی در جامعه پیش می آیند که برای حل و فصل این موارد نیازمند فردی با عنوان داور حقوقی است.مدرک داوری حقوقی

یکی از شرط های بسیار مهم در انتخاب داور، توانایی داور در قضاوت و داوری است که اگر درآینده به مشکلی برخورد کردند و خود نتوانستند این مشکل را حل کنند داور بتواند به درستی و بدون تنش این مشکلات را حل کند .

 

شما به عنوان یک داور حقوقی، باید داشتن مدرک حقوقی داوری را جدی بگیرید. زیرا افرادی که به شما مراجعه می‌کنند در نگاه اول با مدرک شما مواجه می‌شوند. اگر قصد دارید هرچه سریع تر موسسه داوری خود را تاسیس کنید و نیاز به مدرک دارید، موسسه امین در کم ترین و سریع ترین زمان ممکن مدرک داوری شما را در دستانتان قرار خواهد داد.

 

دانستن مفاهیم کلیدی داوری امری بسیار مهم است. اگر با قواعد و قانون های نهاد و نظام داوری آشنایی نداشته باشید به زودی در پروسه حل مشکلات حقوقی خود به مشکل خواهید خورد.

 

بصورت کلی وظایف داوران حقوقی ارزیابی اموری است که باید طبق قوانین و مقررات کاملا قانونی انجام شوند. و در صورت مشاهد هر گونه خطایی طبق قانون با طرفین معامله برخورد کند و از ضرر طرفین معاملات جلوگیری کنند.

 

داوران همیشه باید تمامی شرایط را زیر نظر داشته باشند و با تکیه بر علم و مدرک حقوقی داوری خود بتوانند بهترین تصمیم نهایی را بگیرند و عدالت را رعایت بکنند. در صورت عدم رعایت انصاف در داوری معاملات زیر سوال می‌روند و طرفین معامله می‌توانند شکایتی تنظیم کنند و درخواست تجدید نظر بنمایند.

 

✔️ثبت نام دوره داوری حقوقیثبت نام دوره داوری حقوقی

موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20 سال سابقه در برگزاری دوره های حقوقی در شرق کشور را میتوان پر سابقه ترین موسسه آموزشی در شرق کشور دانست.

 

مدرک داوری حقوقی موسسه آموزشی امین مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشد و این مدرک قابلیت ترجمه به تمامی زبان ها برای مهاجرت را دارد. علاوه بر مدرک معتبر، موسسه امین آموزش های بسیار کاربردی جهت ورود به بازار کار را ارائه می دهد. با ثبت نام در دوره داوری حقوقی، دانش حقوقی خود را ارتقا دهید و مانند یک فرد حرفه ای در این راه قدم بردارید.

 

بسیاری از دانش پذیران موسسات آموزشی امین بعد از دریافت مدرک خود طبق آموزش های کاربردی امین موسسه داوری برای خود راه اندازی کرده اند و در حال حاضر در این بازار مشغول به کار و فعالیت هستند.

 

✔️درآمد شغل داوری حقوقی

کسب درآمد در شغل داوری حقوقی از راه تاسیس موسسه داوری امکان پذیر است. یک داور حقوقی می‌تواند برای رسیدگی بهتر و دقیق تر به پرونده های خود، یک موسسه داوری تاسیس کند. تاسیس موسسه داوری علاوه بر اینکه باعث می‌شود طرفین دعوا در هر زمان و مکانی به داور و پرونده دسترسی داشته باشند، یک منبع درآمد نیز برای داور حقوقی خواهد بود.

 

یک موسسه داوری، دارای تعداد زیادی داور، وکیل و مشاور است که این امکان را به شما می‌دهد بتوانید به صورت اختیاری داور مورد نظر خود را انتخاب کنید. با داشتن مدرک رسمی و معتبر می توانید موسسه حقوقی خود را به ثبت برسانید. و درآمد شغل داوری حقوقی خود را تضمین کنید.

 

به دلیل تقاضای بیشتر افراد برای انتخاب داور به جای حضور در مراجع قضایی، تاسیس موسسه داوری برای شما درآمد بالایی خواهد داشت. همچنین داوران ترجیح می دهند با موسسات داوری همکاری داشته باشند تا اینکه به صورت فردی در این حوزه فعالیت کنند.

 

آيين نامه حق الزحمه داوری طبق ماده 498 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب به شرح زیر است:

ماده 1: ميزان حق الزحمه داوري و نحوه پرداخت آن بر مبناي توافق داور يا نهاد داوري با طرفين است. در غير اين صورت، براي كليه داوران اعم از داوران حرفه اي و غير آن ها برابر مقررات اين آيين نامه خواهد بود.

ماده 2: میزان حق الزحمه داوری به شرح زیر است:
ردیف ماخذ ( میزان خواسته ) تعرفه حق الزحمه
1 تا ده میلیارد ریال دو درصد خواسته 
2 نسبت به مازاد از ده ميليارد ريال تا پنجاه ميليارد ريال یک درصد خواسته
3 نسبت به مازاد از پنجاه ميليارد ريال تا صد ميليارد ريال نیم درصد خواسته
4 مازاد بر صد میلیارد ریال 25% خواسته
5 در موارد خواسته غيرمالي يا عدم امكان تعيين بهاي خواسته براي هر داور از 5.000.000 ريال تا 30.000.000 ريال

تبصره 1: در دعاوي مالي حداكثر حق الزحمه داوري يك و نيم ميليارد ريال است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله خواندیم که می توان با داشتن مدرک داوری علاوه بر کسب اعتبار در جامعه، به درآمد های بالا رسید. می توانید با تاسیس یک موسسه داوری جمعی از مشاوران، داوران و وکلا را گرد هم آورید و از این راه کسب درآمد کنید.

 

درصورتی که شما هم به کار داوری علاقه مندید و نیاز به آموزش کاربردی دارید تا کار داوری کردن را به درستی بیاموزید و همچنین مایل به دریافت مدرک داوری حقوقی هستید، شماره خود را در فرم مشاوره وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است
انتخاب دو گزینه امکان پذیر است

 

 

شغل داوری حقوقی چیست؟

به خاطر کم کردن حجم پرونده های ورودی دادگاه، موسسات داوری حقوقی ایجاد شده است که میتوانند کار داوری حقوقی را انجام دهند و از درآمد سرشار این رشته استفاده کنند.

چگونه داور حقوقی شویم؟

برای داور حقوقی شدن شما نیاز به مدرک رسمی وزارت علوم دارید. در موسسه آزاد امین، میتوانید با گذراندن دوره های حضوری و غیر حضوری این مدرک را دریافت کنید.

 

 

نیاز به مشاوره کسب درآمد از حقوق دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

نام و نام خانوادگی

نمونه مدارک رسمی دوره های حقوق کاربردی

با کلیک بر روی تصاویر، عکس مدرک را به طور کامل و با کیفیت بالا مشاهده کنید.

اساتید حقوقی موسسه آموزش عالی آزاد امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم
جشنواره فروش بی تکرار دوره های حقوق کاربردی
فقط تا ساعت 24:00 شنبه 13 آبان ماه

یک کلیک و 15 میلیون تومان هدیه آموزشی

وبینار رایگان "داوری حقوقی و فوران درآمد"

چگونه میشود با رشته حقوق که یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است، به درآمدهای بالا رسید؟
چگونه داور حقوقی شویم؟ +  آموزش کسب از رشته حقوق

دوره رایگان کسب درآمد از رشته حقوق

چگونه میشود با رشته حقوق که یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است، به درآمدهای بالا رسید؟

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی