مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

تفاوت دوره MBA و DBA

تفاوت مدرک mba و dba

تفاوت مدرک mba و dba

به این مقاله امتیاز دهید

 

بسیاری از مدیران در مسیر رشد و ارتقای دانش مدیریتی خویش در پی آموزش کاربردی مدیریت، با دو عنوان مدیریت اجرایی (MBA) و مدیریت عالی کسب‌وکار (DBA) روبه رو می شوند و می خواهند تفاوت این دو را بدانند. اگر شما نیز قصد ارتقای کسب‌وکار و تقویت مهارتهای مدیریتی خود را دارید، پاسخ به پرسش «دوره های MBA و DBA چه تفاوتی دارند؟» را در این مقاله دریافت کنید. در این مقاله به شما می گوییم که هر یک از این دو دوره مدیریتی چه ویژگی هایی دارند و برای کدام دسته از افراد مناسب هستند. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

در همین راستا، موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20 سال پیشینه آموزش دوره های مدیریتی MBA و DBA، با بهترین و پیشرفته ترین روشهای روز دنیا، به منظور آشنایی بیشتر شما بااین دوره ها، اقدام به ارائه یک مینی دوره رایگان MBA کرده است. اگر سوالی درباره این دوره های مدیریتی یا دریافت بسته های آنلاین مدیریت و همینطور درباره کسب‌وکار خود دارید، با پرکردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان حوزه مدیریت ما بهره مند شوید.

 

نام و نام خانواداگی

 

دوره مدیریت mba رایگان

 

دوره MBA  و DBA چیست؟

 MBA و DBA نام رشته‌ای از شاخه مدیریت کسب‌وکار است و با مدرن و گسترده شدن کسب‌وکار و سازمان‌ها تعداد زیادی از مدیران ایران و جهان برای افزایش سطح مدیریت خود وارد این حوزه می شوند. بعضی از افراد با شنیدن نام این دو  تصور می کنند که هر دو شبیه هم هستند و تفاوتی با هم ندارند.

 

با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم که اگرچه MBA وDBA  هدف یکسانی دارند و در مسیر آموزش مدیران گام برمی دارند، اما در بستر آموزش تفاوت های اساسی وجود دارد. یکی از گزینه هایی که موسسه آموزش عالی امین پیش روی شما مدیران عزیز می گذارد، امکان بارگیری که دوره جامع تلفیقی از  دوره های مدیریتی  MBA وDBA  برای کسانی است که فرصت یا امکان حضور در کلاسهای موسسه را ندارند.

 

دوره مدیریت mba-dba

 

دوره MBA  چیست؟

 MBA یا ام بی ای مخفف شده عبارت Master of Business Administration است که در ابتدای کار معنی این عبارت را کامل توضیح خواهم داد. business administration  به معنای مدیریت کسب‌وکار است و  Master در فارسی به معنای مقطع کارشناسی ارشد آکادمیک است.

 

کسانیکه که به تحصیل برای فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) مدیریت می پردازند، دانشجویانی هستند که لیسانس یا همان کارشناسی مدیریت دارند و می خواهند درجات علمی را به‌طور معمول در دانشگاه طی کنند. پس از فوق لیسانس، احتمالا در مقطع دکتری به تحصیل ادامه دهند و بتوانند در زمینه های پژوهشی و آکادمیک کار کنند. با این هدف که مدرک 100 درصد قابل پذیرش ارگان ها، نهادها و سازمان‌ها را برای اعتبار کسب و کار خود در اختیار داشته باشند.

 

افرادی که  دوره های ام بی ای را میگذرانند، جوانان کارآفرینان یا صاحبان کسب‌وکارها هستند که برای بالا بردن مهارت های کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار به تحصیل این رشته و این دوره روی می آورند.

 

به عبارت دیگر، افرادی هستند که علاوه بر افزایش مهارت ها و توانایی ها در زمان فشرده تر نیاز به مدرک ام بی ای هم دارند. از این رو، ممکن است این مدرک در شغل آنها برای افزایش حقوق و مزایا کاربردی باشد و نهاد و ارگانی که در آن مشغول به کار هستند این مدرک را بپذیرد.

 

دوره مدیریت mba

 

رشته مدیریت اجرایی MBA در ایران

در ایران علاوه بر دانشگاه ها، برخی مراکز و موسسات و آموزشگاه‌ های بازرگانی و دوره و گواهینامه هایی را  با نام دوره های کوتاه مدت مدیریت حرفه ای کسب‌وکار (MBA)  در دوره های آموزشی تمام وقت، پاره وقت یا از راه دور و غیرحضوری ارائه می کنند.

موسسه آموزش عالی آزاد امین نیز با دوره های حضوری و غیر حضوری MBA  وDBA  را با بازده ای بسیار عالی برگذار می‌کند. در پایان دوره ها نیز مدرک معتبر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با قابلیت ترجمه رسمی دادگستری برای دانش‌پذیران صادر می کند. این مدرک تاییدیه WES کانادا را به همراه دارد و برای مهاجرت نیز یک گزینه برتر در روزه تحصیلی شماست.

جعبه ابزار مدیریت | موسسه آموزش عالی آزاد امین

جعبه ابزار مدیریت | موسسه آموزش عالی آزاد امین

 

برای اطلاعات بیشتر با این امتیاز مدرک مدیریتی MBA که داشتن تاییدیه WES کانادا است، ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 

 

 

دوره DBA چیست؟

کلمه DBA مخفف Doctorate of Business Administration است که معنای فارسی آن دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار می‌شود. این دوره با هدف آموزش مدیران سطح بالای اجرایی در سازمان‌های مختلف ایجادشده است. افزون بر این، به آن‌ها یاد می‌دهد که چگونه از روش‌های سنتی مدیریت عبور کرده و به روش‌های نوین برسند. با شرکت در دوره DBA یاد خواهید گرفت که چگونه شرکتی سازمان‌یافته بسازید و با استفاده از روش‌های نوین سازمان خود را رهبری کنید.

 

رشته DBA قرار دارد که دکترای مدیریت کسب‌وکار به شمار می‌آید. دانشجویانی که قصد دارند مقطع DBA را بگذرانند، معمولا افرادی هستند که زمینه فعالیت در حرفه‌های تجاری و مدیریتی دارند. دی بی ای، برخلاف ام بی ای کاملا رویکرد تحقیقاتی و مطالعاتی دارد.

 

دانش آموخته در این دوره به دنبال مطالعه موردی حرفه‌ها و کسب‌وکارها می‌رود. به عنوان مثال یک دانشجوی دوره DBA باید دریابد که سود و یا ضرر در کسب‌وکار از کجا نشئت می‌گیرد. ممکن است دانش آموخته برای درک بهتر در این مسیر با صدها مدیر فروش کسب‌وکارهای مختلف روبه رو شود. تا بتواند به نتیجه‌ واحد و دقیقی دست یابد.

 

دانشجویان دوره DBA دکترای مدیریت کسب‌وکار می‌توانند نشریات و مجلات را نقد کنند و با انجام تحقیقات خود، دانش خود را در زمینه کسب‌وکار گسترش دهند. از این طریق دانشجویان تفکر انتقادی و حل مسئله در دنیای واقعی تجارت محور را، کسب می‌کنند.

 

حتی اگر دانشجویان دوره DBA در صنعتی مشغول به کار باشند، انعطاف پذیر بودن دوره‌های DBA به آنها این امکان را می‌دهد که به صورت مجازی نیز دوره را بگذارند و جایگاه خود را در صنایع مختلف بهبود بخشند. تحصیل مجازی برای دوره MBA نیز امکان پذیر است و کسب این دو مدرک وقفه‌ای در زندگی خانوادگی و کاری افراد به وجود نمی‌آورد.

 

 ویژگی های دوره DBA در دانشگاه 

  • برنامه‌های DBA معمولا با استفاده از تحقیقات برایکمک به حل چالش‌های تجارت در دنیای واقعی تاکید دارند.
  • دوره DBA معمولا در کمتر از 3 سال تمام می‌شود. این در حالی است که کسب مدرک PHD حداقل 5 سال طول می‌کشد.
  • آموخته‌های شما در دوره DBA فراتر از تحقیق درباره مشکلات و شناسایی آن‌ها خواهد بود. در این دوره‌ها شما به مهارت‌هایی در زمینه توسعه فناوری، تجزیه‌وتحلیل استراتژیک و ارتباطات مدیریتی و بین فردی نیز مجهز می‌شوید. مهارت‌هایی که به شما برای مدیریت بهتر کسب‌وکارتان کمک می‌کند.
  • مدرک دوره DBA کاملا معتبر است و شما می‌توانید از آن برای شروع به کار به‌عنوان یک مدیر بازرگانی آگاه و متخصص استفاده کنید.
  • شرکت در دوره DBA نه‌تنها برای دانشجویانی که به‌تازگی وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند مفید است، بلکه می‌تواند برای اساتید مدیریت نیز مفید واقع شود.

 

 DBA در موسسات آموزش عالی

مدیران و صاحبان کسب و کار که دوره های MBA  را گذرانده اند می توانند بدون آزمون ورودی، این رشته را در زمانی کوتاه تر در موسسات آموزش عالی موسسه آموزش عالی امین بگذرانند. مدرک DBA موسسه امین مورد تایید وزارت علوم است. اکنون که با ویژگی های این دو دوره  تک به تک آنشا شدید، در ادامه می توانید درباره تفاوتهای بیشتر دوره های MBA و DBAبخوانید.

برای آشنایی بیشتر با موسسه آموزش عالی امین و دوره های MBA و DBA ویدیئی زیر را حتما ببینید.

 

 

 

تفاوت دوره MBA و  DBA

بسیاری از افراد شاغل و متخصص به دنبال این هستند که دانش خود را افزایش دهند و همچنین مدارک تحصیلی بیشتری کسب کنند، تا در نهایت ارتقا شغلی داشته باشند.

تفاوت دوره MBA و DBA

 

برای این افراد مدرک MBA  و همچنین DBA گزینه بسیار عالی است و حتی افرادی که مدرک MBA دارند، می‌توانند این ارتقا شغلی را با گرفتن مدرک DBA به دست آورند. اما برخی افراد ممکن است بپرسند، که “تفاوت MBA با DBA چیست؟” برای مقایسه این دو به طور خلاصه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدرک MBA معمولاً مورد استفاده افراد متخصص و حرفه‌ای در کسب‌وکارها قرار می‌گیرد که می‌خواهند درک بهتری از کسب‌وکار داشته باشند و تئوری‌های روز مربوط به صنعت و حرفه خود را فرا بگیرند.

 

  • مدرک DBA به متخصصان حال حاضر این اجازه را می‌دهد تا با افزایش دانش و استفاده از نظریه‌ها و روش‌های جدید، حرفه و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

 

نگاه کلی‌تری به رشته MBA و DBA

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) یک مدرک مدیریت عمومی است که رویکرد عملی‌تری نسبت به DBA دارد و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات عملی و تحلیلی را به شما می‌آموزد. هدف از این مدرک ساخت دانشی جدید به جای یادگیری دانش‌های قدیمی است که در حال حاضر از طریق منابع مختلفی از جمله کتاب، سخنرانی و تعامل با اساتید و متخصصان در زمینه تجارت به وجود می‌آید. در بسیاری از موارد، در یک برنامه MBA، دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه برنامه‌های توسعه کسب‌وکار را تدوین کنند و مؤثرترین و کارآمدترین روش‌ها را برای سود بیشتر از ایده‌های تجاری خود به کار گیرند.

 

در دوره MBA افرادی حاضر هستند که در حیطه بازرگانی فعالیت می کنند و سابقه ای هر چند کوتاه در این زمان دارند و می خواهند دانش و مهارت های  خود را در این زمینه توسعه دهند.

 

این رشته مناسب متخصصانی است که قصد دارند از چارچوب کارمندی خارج شوند و به دنبال ایجاد کسب‌وکار خویش هستند و با آموزش مهارت های مدیریتی راه های جدیدی را برای خود بسازند.

 

 فاکتورهای دیگر که باید در نظر بگیرید کدام هستند؟

این رشته برای کسانی که به دنبال کسب مهار های مدیریتی یا وجد شرایط شدن برای سمت رهبری تیم و سازمان هستند، نیز ایده آل است .هزینه  تحصیل در MBA بر اساس چندین فاکتور متغیر است، اما عمدتا موسسه و دانشگاه بیشترین تاثیر را در میزان شهریه دارد.

 

در دوره دکترای مدیریت کسب‌وکار (DBA)، دانشجویان آموزش می‌بینند تا محققانی شوند که بتوانند تحقیقات خود را منتشر کنند و ابزارهایی به آنها برای خلق دانش جدید معرفی می‌شود. بیشتر تحقیقات در DBA از طریق خواندن مجلات دانشگاهی انجام می‌شود، که اغلب شامل همان تئوری‌هایی است که در برنامه‌های MBA تدریس می‌شود. مدرک DBA به جای تمرکز بر چگونگی ایجاد سود، بیشتر بر اهمیت درک اینکه سود از کجا آمده است،‌ تمرکز دارد و بیشتر برای کسانی خوب است که می‌خواهند در استخدام مدیر عامل موفق عمل کنند.

 

در دوره DBA فقط افرادی وارد می‌شوند که حرفه ای کسب‌وکار هستند و می خواهند خود را خارج از حرفه موفق خود به چالش بکشند. بیشتر دانشجویان DBA قبلا MBA خود را به پایان رسانده اند. آنها مسائل اساسی مدیریت مانند مدیریت منابع انسانی، راهبردهای مدیریت، رفتار سازمانی و قواعد قراردادنویسی و مذاکره را طی کرده اند. دوره DBA به آنها برای گسترش حرفه ای کسب‌وکار و برندسازی کمک می کند. تفاوت دوره های MBA و DBA در این است که شما قصد دارید چقدر کسب‌وکار بزرگ و بین المللی داشته باشید.

 

 

بالاترین سطح مدرک در دنیای کسب‌وکار (امتیاز ویژه)

DBA  بالاترین سطح مدرک در دنیای کسب‌وکار و تجارت است و در عین حال فرصتی برای ایجاد دانش جدید و جدا سازی از دنیای دانشگاهی را نیز فراهم می سازد .به همین ترتیب باید انتظار داشت که هزینه تحصیلی DBA در مقایسه با MBA  بیشتر می شود . با اینکه هزینه تحصیلی DBA از MBA بیشتر است، اما به این معنی نیست که ارزش MBA از DBA کمتر است.

بالاترین سطح مدرک در دنیای کسب‌وکار (امتیاز ویژه)

 

شما با آموزش DBA آموزش میبینید که چطور  کسب‌وکار خود را در بازار بین المللی جای دهید و برندینگ یک نقش ماندگار در ذهن مشتریان خود بسازید ، هر کسب‌وکار با داشتن چنین مدیر توانایی که خود را برای بازار جهانی آماده می کند در زمان بحران های اقتصادی نیز مقاوم است چون می داند که چگونه ناخدای دریای متلاطم بازار باشد.

 

یکی از بهترین و معتبرترین مدرکهای MBA و  DBA از موسسه را می توانید با دوره های حضوری و غیرحضوری یا مجازی موسسه آموزش عالی آزاد امین دریافت کنید. این مدرک از وزارت علوم و تحقیقات و فناروی است و قابلیت ترجمه رسمی موردتایید قوه قضاییه و نیز تاییدیه بین مللی WES را به همراه دارد. اگر سوالی درباره این دوره ها دارید فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. 

 

نام و نام خانواداگی

 

 

تفاوت های MBA و DBA در یک نگاه

MBA DBA
استفاده کاربردی از دانش مدیریتی تولید دانش کاربردی
متخصصین تجارت و کسب‌وکار با انگیزه بهبود مهارت های شغلی مدیریتی ، ایجاد آمادگی برای موقعیت رهبری سازمان و توسعه شبکه های ارتباطی تجاری و کسب‌وکار حرفه ای های کسب‌وکار باانگیزه رویارویی با چالش های فردی و سازمانی و به دست آوردن مهارت ها و توانایی های یک محقق
استفاده عملی و کاربردی از مدل های سودآوری برای افزایش درآمد ایجاد و توسعه مدل های سود آوری
تمرکز بر عمل گرایی یا پراگماتیسم

 

تمرکز بر تحقیق و تحلیل و پژوهش
برطرف کردن مشکلات کسب‌وکار با استفاده  از راه حل های موجود ارائه راه حل برای مشکلات تجارت و کسب‌وکار
سودآوری و درآمد بیشتر نسبت به سایر مدیران درآمد بیشتر نسبت به سایر مدیران دارای مدرکMBA
بازارکار چشم گیر و قابل ملاحظه برجسته شدن و کسب مزیت رقابتی و برجسته شدن نسب به دانش آموختگان MBA
آموزش بر مبنای کتاب های موجود    CASE study،PROJECT مباحثه و گفتگو با دیگر مدیران و اساتید آموزش از طریق تحقیق و بررسی پژوهش های سایر محققان

 

 

 

آیا بدون مدرک MBA  می‌توانید DBA بگیرید؟

معمولاً برای گذراندن دوره DBA، لازم است که مدرکی در این زمینه مانند MBA و موارد مشابه داشته باشید. با این حال، پیش نیازهای دانشگاهی معمولا انعطاف پذیر هستند. بنابراین، ممکن است بدون داشتن مدرک MBA بتوانید تحصیل در DBA را آغاز کنید.

 

درآمد MBA  در مقابل DBA

همان‌طورکه در بالا گفته شد، فارغ‌التحصیلان MBA و DBA معمولاً نقش‌های اجرایی و مدیریتی را به دست می‌آورند. همچنین میزان دستمزد و حقوق آنها بیشتر از حد متوسط است. هر دو مدرک درهای موفقیت را به روی شما باز می‌کنند. با این حال ممکن است مسئولیت افراد با این دو مدرک با هم فرق داشته باشد.

 

کدام یک از  مدرک MBA  و DBA  برای من مناسب است؟

 

در دوره MBA دانشجویان یاد می گیرند چطور مدیر بهتری باشند، در حالی که دوره DBA دانشجویان یاد می گیرند چطور تحقیقات بهتری انجام دهند.  اینکه کدام یک برای شما بهتر است ، بستگی به علایق و اهداف کاری شما در آن لحظه دارد.

 

مدرک DBA شما را با مجموعه مهارت های تخصصی و ضروری آماده می کند. مثلا توانایی تعیین چهارچوب استراتژیک، تحقیق در مورد نظریه‌های موجود در رابطه با یک موضوع، به کارگیری یافته‌ها برای حل یک مشکل، و ارائه راه‌حل.

 

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دوره  MBAبه این فکر می‌کنند که ادامه تحصیل در DBA فرصتی را برای پیشرفت و اصلاح مهارت‌ها برایشان فراهم می‌کند.

 

دانستن تفاوت MBA و DBA چه مزیتی دارد؟

یکی دیگر تفاوت MBA  و  DBA این است که MBA یک مدرک رایج و قابل دسترس است و به همان اندازه عمومیت نیز دارد. اما DBA مدرک خاص‌تری است که تسلط بر موضوع و هم کاربرد در دنیای واقعی را امکان‌پذیر می کند. افزون بر این مهارت تحقیق، نوشتن و ارائه دادن را در فرد به حد کمال می رساند.

 

پیش از آن که بخواهید در یکی از این دو دوره ثبت نام کنید، باید فرق MBA  و DBA  را بدانید. و دوره‌ای را که برای شما مناسب‌تر است تشخیص دهید. گذراندن هر دوی این دوره ها نیازمند صرف وقت و هزینه نسبتا بالاست؛ بنابراین داشتن یک انتخاب تحصیلی درست بسیار مهم است.

 

 

تفاوت مدرک MBA و DBA از چه جنبه‌هایی بررسی میشود؟

درواقع تفاوت مدرک MBA  و DBA از جنبه‌های بسیاری می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. از اهداف، مخاطبان و محتوای درسی گرفته تا هزینه‌ دوره و تاثیر داشتن مدرک هر کدام در کسب موقعیت‌های شغلی بهتر. بنابراین اگر تفاوت  MBA و DBA را بدانیم و آن دو را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم که دی‌بی‌ای به مطالعه مستقل متکی است.

تفاوت دوره MBA و DBA از چه جنبه‌هایی بررسی میشود؟

 

مدارک MBA معمولا توسط متخصصان تجارت جاه‌طلبی که به دنبال پیشرفت شغلی خود با درک و به کارگیری تئوری‌های تجاری موجود هستند، دنبال می‌شود. ازسوی‌دیگ، مدرک DBA به متخصصان حوزه کسب‌وکار این امکان را می‌دهد تا با توسعه و به‌کارگیری ایده‌ها و شیوه‌های جدید، مشاغل خود را گسترش دهند. در بیشتر مدارس کسب‌وکار، مدرک MBA و تجربه حرفه ای اغلب لازمه گذراندن دوره DBA است. با این حال، پیش نیازهای تحصیلی می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد.

 

بنابراین، ممکن است بخواهید این دوره را در یک مدرسه کسب‌وکار تحصیل کنید. همچنین بخواهید بدون داشتن مدرک دوره MBA و تنها بر اساس تجارب شغلی خود نیز پذیرفته شوید. بیشتر دانش آموختگان DBA به احتمال زیاد در صنایع و شرکت‌های مختلف مشغول به کار هستند. بااین‌حال اخذ این مدرک به آنها کمک می‌کند تا با توجه به انعطاف توانایی‌های خود، در موقعیت‌های شغلی متفاوتی ازقبیل تدریس به‌عنوان استادیار قرار گیرند.

 

در دوره MBA دانشجویان یاد می‌گیرند چطور مدیر بهتری باشند، در حالی که در دوره DBA دانشجویان یاد می‌گیرند چطور بهتر تحقیقات انجام دهند. اینکه کدام یک برای شما بهتر است، بستگی به علایق و اهداف کاری شما در آن لحظه دارد. هیچ‌کدام از این دو دوره بهتر یا بدتر از دیگری نیست. و اگر هردو را نیز بگذرانید، امکان بیشتری برای قرارگرفتن در موقعیت‌های شغلی جذاب با حقوق واقعا بالا را خواهید داشت.

 

 

شرایط شرکت در دوره های MBA  و DBA  چیست؟

پیش از آنکه بخواهید در هر یک از دوره‌های MBA یا DBA شرکت کنید، باید شرایط خود و هدف مدنظر را ارزیابی نمایید. همچنین بر اساس آن در دوره مناسب خود ثبت نام نمایید.

 

آیا می خواهید تا دانش خود را افزایش دهید.  با استفاده از نظریه ها و تحقیق ها و تجربه های گذشته، توانایی خود را در حرفه و کسب‌وکار گسترش دهید؟ بنابراین دوره DBA مناسب شماست و بایستی در دوره های مربوط به آن شرکت نمایید.

 

بدون شک برای کسب درک بهتر از فضای کسب‌وکار و نظریه‌های مربوط به بازرگانی، نیاز به شرکت در دوره های مدیریتی دارید. در این صورت شرکت در دوره های MBA به شما پیشنهاد می شود و نیازی به شرکت نمودن در دوره های DBA وجود ندارد.

 

 جمع‌بندی

ما در موسسه آموزش عالی آزاد امین در یک جلسه مشاوره رایگان شما را با تفاوت های دوره های  MBA وDBA  آشنا می کنیم. به این ترتیب، می توانید با توجه به شرایط شغلی و شخصی خود بهترین دوره را افزایش سطح مدیریتی خود را انتخاب کنید.

 

اگر تمایل دارید اطلاعات کامل درباره دوره های مدیریتی MBA و DBA داشته باشید می توانید اطلاعات خود را ثبت کنید. مشاوران موسسه آموزش عالی آزاد امین در زودترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

نام و نام خانواداگی

 

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.