مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه کارمندان خود را مدیریت کنیم؟

چگونه کارمندان خود را مدیریت کنیم؟

چگونه کارمندان خود را مدیریت کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

 

 

 

این روزها یکی از دغدغه های مدیران در هر سازمان و کسب و کاری و در هر نقطه دنیا این است که چطور کارمندان خود بشناسید، چگونه برخورد درست و مناسب با آنها داشته باشید و به طور کلی چگونه کارمندان خود را مدیریت کنید. درواقع به عنوان مدیر باید کارمندان خود را بشناسید و با هر یک با توجه به تیپ شخصیتی آنها برخود کنید.

 

هر کارمندی ممکن است رفتار و عملکرد خاص خود را داشته باشد. مدیران باید به منظور یک مدیریت بهینه و سودمند و در راستای بهره‌وری بیشتر سازمان خود شیوه های مدیریتی خود را با روشهای اصولی تر درپی بگیریند. همچنین باید همیشه درباره راهکارهایی برای مدیریت کارکنان طبق دانش روز پیش بروند.

 

 مدیران برای اینکه در شیوه های مدیریتی خود به روز بمانند و با راهکارهایی که منجر به رشد ارتقای کسب و کار آنها شود، بیشتر آشنا شوند، در دوره های مدیریتی MBA و DBA شرکت می کنند. مدرک و دانش این دوره های مدیریتی به مدیران برای اعتبارسازی بیشتر در شرکت یا سازمان آنها کمک میکند. شما نیز به عنوان یک مدیر می توانید برای آشنایی بیشتر با حوزه مدیریت و استفاده از راهکارهای به روز و هدفمند مدیریتی، از مینی دوره رایگان MBA موسسه آموزش عالی که به طور آنلاین ارائه می شود، بهره مند شوید.

 

اگر برای استفاده از این دوره آنلاین و کسب و کار خود سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

 

نام و نام خانواداگی

 

دوره مدیریت mba رایگان

 

در این مقاله می خواهیم روشهایی را برای اینکه چگونه مدیریت کنیم، برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

اصول مدیریت کارمندان

اگر مدیر کسب و کاری هستید یا در هر سازمانی یک سری کارمندان را مدیریت می کنید، در نظر بگیرید که چگونه فرآیندهای مدیریت کارکنان خود را بهینه کنید و مدیریت کارکنان چگونه به نظر می رسد؟ این را بدانید که کارکنانی که مدیری آگاه و مسئول دارند، بازدهی بیشتری دارند و شرکت یا تیم یا سازمان خود را به اهدافش می رسانند.

 

اصول مدیریت کارمندان

 

در این بخش، ما می خواهیم به 10 تا از اصول مدیریت کارکنان اشاره کنیم که بسیار کلیدی و کارساز هستند.

  • داشتن چشم انداز یا هدف‌ها
  • توانایی برقراری ارتباط موثر
  • به کارمندان خود اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید
  • نشان دادن همدلی
  • ارتباط با دیگران و نزدیک بودن
  • تعیین کننده بودن
  • توانایی ایجاد انگیزه در کارکنان خود
  • نشان دادن مسئولیت پذیری
  • نشان دادن مهارت های حل مسئله
  • فعال کردن رشد حرفه ای

 

دوره آنلابن MBA را می توانید از صفحه چگونه مدرک MBA بگیریم؟، تهیه کنید. 

 

فرایند مدیریت کارکنان در 5 مرحله

فرایند مدیریت کارکنان شامل یک سری از فعالیتها و مراحل است برای مدیریت کارمندان در محیط کاری اجرا می شود.

فرایند مدیریت کارکنان در 5 مرحله

 

این فرایند با توجه به سازمانها و کسب و کارهای مختلف تفاوت دارد اما به طور کلی این پنج مرحله را در بر می گیرد:

تخصیص منابع

نخستین مرحله مدیریت کارکنان برنامه ریزی برای تخصیص منابع است. اینکه چقدر نیروی کار نیاز است؟ در کدام بخشها و دپارتمان ها نیرو لازم است. چقدر بودجه برای اینکار تخصیص یافته است؟

 

درک درست از نیازهای کارمندان برای سازمان و تخصیص منابع موجود، زیرساخت مدیریت را برای مراحل بعدی هموار می سازد. یعنی دوراقع، نقشها و مسئولیتهایی که باید پوشش داده شوند.

 

استعدادیابی کارکنان

مرحله استعدادیابی شامل شناسایی نیازهای هر کسب  و کار به منابع انسانی مناسب است. این کار منجر به ایجاد موقعیتهای شغلی برای به کار گیری استعدادهای مدنظر است. این مرحله شامل تنظیم راهبردهای استخدام، تبلیغات و شناسایی نیروهای انسانی میشود.

 

انتخاب کارمند و استخدام

زمانی که کارمندانِ دارای پتانسیل کار شناسایی شدند و با آنها مصاحبه شد، سازمان باید تصمیم بگیرد که چه کسی برای چه جایگاهی مناسب است. این مرحله ریسک بالایی دارد. زیرا در واقع انتخاب اشتباه کارجویان، موجب از دست دادن وقت و هزینه برای سازمان خواهد شد. چنین موقعیتی، امکان شکست را برای کسب و کار به همراه می آورد.

 

آموزش کارمندان و توسعه وظایف

هنگامی که کارمند و نیروی انسانی شناسایی، سنجش و استخدام شد، نیاز به گذراندن یکسری آموزشهای مرتبط دارد. هدف از این مرحله کمک به کارمندان برای درک بهتر نقش و مسئولیتشان است. همچنین به کارمندان در به دست آوردن مهارتهای تازه کمک کرده و عملکرد آنها را پیوسته بهبود می بخشد.

 

بازبینی عملکرد کارمندان و اعتباربخشی

آخرین مرحله فرایند مدیریت کارکنان، ارزیابی عملکرد آنهاست. اهمیت دارد که بررسی کنیم عملکرد کدام کارمندان انتظارات سازمان را برآورده است، به معیارها و اهداف دست یافته است و با گذشته زمان رشد می کند. آنگاه می توان در نقش و مسئولیتهای آنها بازبینی نهایی را انجام داد.

 

در بخش بعدی می خواهیم راهبردهایی را برای مدیریت مؤثر کارمندان بررسی کنیم. اگر شما نیز مدیر کسب و کاری هستید که چالش‌هایی برای مدیریت کارکنان خود دارید و به مشاوره نیاز دارید، می توانید برای یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما در موسسه آموزش عالی امین تماس بگیرید. برای این منظور، مشخصات خود را در فرم زیر بنویسید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

 

دوره آنلاین مدیریت dba

دوره آنلابن DBA با مدرک وزارت علوم

9 راهبرد برای مدیریت مؤثر کارمندان

در اینجا به بهترین راهبردهای برای مدیریت مؤثر کارمندان اشاره خواهیم کرد. راهبردهایی که مدیران با انواع سبک‌های مدیریتی می‌توانند آنها را به کار گیرند:

9 راهبرد برای مدیریت مؤثر کارمندان

 

پیش از اینکه مدیر باشید، یک رهبر باشید

 رهبری، توانایی تأثیرگذاری روی افراد و هدایت آنها برای دستیابی به اهداف مشترک است. رهبر همیشه الهام بخش و دارای دیدگاه است و از جذابیت خاصی برای رهبری برخوردار است. آنها نیازها را شناسایی می کنند، راه حل پیدا می کنند و به دستیابی به کارمندان کمک می کند.

 

از سوی دیگر مدیران بر جزئیات اجرایی و عملکرد تیم یا سازمان تمرکز دارد و اینکه  وظایف را کامل و به موقع انجام دهند. درواقع رهبری بیشتر از مدیریت می تواند به انگیزه بخشی و مدیریت مؤثر کارمندان بیانجامد.

 

برای پاداش‌دهی برای کارمندان داشته باشید

پاداش دهی به کارکنان برای انگیزه بخشی، تقویت عملکرد و اصلاح فرهنگ محیط کاری ضروری است. وقتی کارمندان احساس می کنند از آن‌ها قدردانی شده است و نیاز نیست مدام خود را ثابت کند. برنامه پاداش دهی باید منصفانه باشد و کارمند را تشویق به عملکرد بهتر کند.

 

با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با کارمندان یکی از مهمترین برنامه های مدیریت کارمندان است. به عنوان رهبر راهنمایی های شفاف و دستورالعملهای دقیق دهید و به عنوان یک مدیر درباره موفقیت‌ها و شسکتهای کارمندان با آنها ارتباط بگیرید.

 

از این رو، کارمند باید برای درمیان گذاشتن دغدغه های کاری، نظرات و سوالهای خود با مدیر احساس راحتی کند. این باعث می شود محیط کاری پر از آرامش و احترام متقابل به وجود بیاید.

 

فعالانه به کارمندان خود گوش دهید

توجه و گوش کردن به کارمندان نیز بسیار اهمیت دارد. رهبران و مدیران بدون گوش دادن به کارمندان نمی توانند از احساسات و نیازهای آنها باخبر باشند. فعالانه گوش دادن به کارمندان این فرصت را به آنها می دهد که به راحتی دیدگاه ها، احساسات و درخواستهای خود را با مدیر خود در میان بگذارند.

 

این کار موجب ایجاد فضایی مثبت و تغییراتی بهینه در محیط کار و در نتیجه، ایجاد عمکرد بهتر خواهد شد.

 

کارمندان خود را بشناسد

برای اطمینان از یک مدیریت مؤثر در سازمان، شرکت یا کسب و کار خود و برای ایجاد فرهنگ کاری مثبت، بکوشید کارمندان خود را بشناسید. این بدین معناست که بتوانید شخصیت و ویژگی های رفتاری آنها را بهتر بشناسید تا بتوانید درک بهتری از عملکرد آنها داشته باشید. در ماه یک دو دقیقه زمان کافیست که گفتگویی شخصی با کارمندان داشته باشید تا شناخت بهتری از آنها پیدا کنید.

 

کارمندان خود را به یادگیری بیشتر تشویق کنید

تشویق کارمندان به یادگیری بیشتر، همه جانبه و به برای همه فایده دارد. برای مدیران این کار به افزایش مهارتهای نیروی کار کمک می‌کند و پیوسته مهارتها و تجربه و تخصص آنها را در سازمان بهبود می بخشد.

 

از دیدگاه کارکنان نیز، آموزش های مداوم به آنها امکان دستیابی به تجربه و مهارتها و توانایی‌های بیشتر می‌دهد و اعتماد به نفس انها را افزایش می بخشد.

 

بازخورد و انتقاد سازنده ارائه دهید

ارائه بازخورد و انتقاد سازنده به عملکرد کارکنان نقشی اساسی در مدیریت دارد. هیچ کارمندی کامل نیست و هدف شما هم به عنوان مدیر، کمک به رشد کارکنان است که درواقع منجر به رشد سازمان و شرکت شما خواهد شد.

 

بازخورد سازنده به کارمندان کمک می کند تا از فرصتهای تازه استقبال کنند. انتقاد سازنده باید به شیوه ای مثبت ارائه شود که درک آن برای کارمند آسان باشد.

 

نسبت به کارمندان اعتمادسازی کنید

ایجاد اعتماد برای کارمندان به آنها این امکان را می دهد که احساس کنند مورد پشتیبانی و کمک قرار گرفته اند و این باعث ایجاد محیطی انگیزه بخش برای کارکردن خواهد شد. بیشتر راهبردهایی که در اینجا گفتیم، برای اعتمادسازی مناسب هستند.

 

وظایفی به کارمندان واگزار کنید

واگزاری وظایف نیز بخشی حیاتی در مدیریت کارمندان است. افزون بر این، مدیران باید هر روز عملکردها را بررسی کنند، از ایفای درست نقشها اطمینان یابند. البته دقت کنید که منظور از واگزاری وظایف، دیکته کردن یا اجبار نیست. در عوض دستورالعملهای شفافی به کارکنان بدهید، آنها را در راستای نوآوری و بهره‌وری بیشتر و همکاری با تیم، پیشتیبانی کنید.

چگونه کارمندان خود را مدیریت کنیم

مینی دوره رایگان MBA را می توانید در موسسه آموزش عالی آزاد امین بگذرانید.

بهترین روشهای مدیریت کارمندان مختلف

کار تیمی برای مدیران همیشه همراه با کارکنانی دارای ویژگیهای متنوع است. همچنین کار با شخصیت های مختلف ممکن است چالش برانگیز باشد. حتی در سالم‌ترین محیط‌های کاری، تضادهای شخصیتی ناگزیر به دلیل تفاوت در ارتباطات، سبک مدیریت یا نظرات شخصی است. درک چگونگی مدیریت یک تیم با شخصیت‌های مختلف، مهارتی است که همه مدیران باید از آن آگاه باشند.

بهترین روشهای مدیریت کارمندان مختلف

 

اگر مدیر یک کسب و کار هستید، دانستن اینکه چگونه کارکنان خود را مدیریت کنید که از ویژگی های فردی متفاوتی در محیط کاری برخودارند، حیاتیست. هنگامی که بدانید چگونه با کارمندان خود در محل کار برخورد کنید، باث می شود آرامش ذهنی خود را حفظ کنید و سریعتر به اهداف خود دست یابید. در زیر به بهترین روشهای مدیریت کارکنان اشاره کرده ایم:

 

به خودتان احترام بگذارید.

احترام به خود مقدمه‌ای برای خودآگاهی است. وقتی خودتان، دیدگاه و مجموعه مهارت‌هایتان را درک کنید و برای خود ارزش قائل شوید، می‌توانید احترام دیگران را نیز نسبت به خود بر می انگیزید. با احترام متقابل، می توانید با موفقیت کارمندان خود را مدیریت کنید.

 

اهداف مشترک را در اولویت قرار دهید.

وقتی نحوه برخورد را با کارکنان مختلف در محل کار تقویت می‌کنید، اهداف مشترک تیم شما زودتر به دستیابی نزدیک می شود. همه شما در یک تیم هستید. کار تیمی به این معنی نیست که باید نظر خود را قربانی کنید تا صرفا به کارکنان تیم خود فرصت بدهید. مدیریت بهینه کارمندان فقط به معنای اولویت دادن به هدف نهایی مشترک است.

 

 هیچ تعارضی را شخصاً نگیرید

هنگامی که به عنوان یک مدیر در کار با کارکنان مختلف تعارض ایجاد می شود، ممکن است این را به خود بگیرید و شخصی کنید. وقتی کسی به شما بی‌احترامی می کند یا نظر شما را نادیده می گیرد، در این صورت نباید به خود بگیرید.

 

رفتار کارکنان را شخصی نگیرید. شاید آنها به خاطر مسائل خودشان اینگونه رفتار می کنند نه به خاطر شخص شما. ایجاد کمی فاصله بین رفتارهای خود و کارکنانتان در تسلط بر نحوه مدیریت بسیار کمک می‌کند.


درگیریهای میان کارکنان خود را مدیریت کنید

وقتی با شخصیت‌های مختلف کار می‌کنید، به راحتی می‌توانید مشکلاتی را که تفاوت‌های فردی آنها ایجاد می‌کند، تشخیص دهید. چیزی که کمتر آشکار است این است که چگونه تفاوت های شما می تواند همکاری را افزایش دهد. برای ایجاد انسجام، باید به دنبال جنبه های مثبت شخصیت همکاران خود باشید.

 

اگر یک همکار را پرخاشگر می بینید، در نظر داشته باشید که صریح بودن این فرد امکان تبادل واضح اطلاعات را فراهم می کند. اگر متوجه شدید که یک همکار بیش از حد منفعل است، در نظر بگیرید که این شخص ممکن است سعی در نشان دادن همدلی داشته باشد.


از رسیدگی مستقیم به درگیری ها نترسید

بخشی از یادگیری نحوه مدیریت کارکنان مختلف، گرایش به تعارضات بین‌فردی است. اگر اختلافی وجود دارد، از رویارویی مستقیم با آن نترسید. هر چقدر هم که در ابتدا احساس ناراحتی کند، خیلی بهتر از این است که اجازه دهید این موضوع بدتر شود. وقتی یاد می گیرید که چگونه درگیری های محل کار را مدیریت کنید، این مهارت شما را به عنوان یک رهبر همدل و موثر تبدیل می کند.

 

با تک تک افراد تیم خود آشنا شوید

هر چه بیشتر کارمندان خود را درک کنید، تیم شما کارآمدتر خواهد بود. زمانی را برای تعامل با هر یک از کارکنان برای ایجاد روابط با کیفیت بالا اختصاص دهید. و از تست شخصیت، ابزاری قدرتمند برای تشخیص با شخصیت های مختلف استفاده کنید.


هر نقشی را در شرکت خود درک کنید

بخشی از دانستن نحوه مدیریت یک تیم با شخصیت های مختلف، دانستن این است که هر نقش به چه نقاط قوتی نیاز دارد. اگر نقش یکی از اعضای تیم گرایش به گفتگو با مشتری باشد، آن فرد ویژگی های شخصیتی برون گرا دارد. اوقتی متوجه شدید که از هر نقش چه خواسته ای می شود، می توانید به صورت استراتژیک استخدام کنید، شخصیت های مکمل را در یک تیم بگنجانید و هنگام کار با شخصیت های مختلف اصطکاک را کاهش دهید.

 

مدل ارتباط همدلانه داشته باشید

رهبران بزرگ به عنوان مثال رهبری می کنند، به خصوص زمانی که در مدیریت تیمی با شخصیت های مختلف مهارت دارند. با هماهنگ کردن ارتباطات خود با شخصی که با او در حال تعامل هستید، کار گروهی مؤثری را نشان دهید. اگر می‌دانید که آن‌ها به آرامی صحبت می‌کنند، هنگام مکالمه با آنها حساس باشید. اگر تمایل دارند خیلی مستقیم باشند، با همان صراحت به گفتگو بپردازید.

 

یک فرهنگ شرکتی از احترام بسازید.

وقتی تفاوت های شخصیتی باعث ایجاد رفتارهای بی احترامی در محل کار می شود، نتایج سمی به همراه دارد. مطالعات نشان می دهند که وقتی با کارکنان در محل کار بد رفتار می شد، عمداً مدت زمانی را که برای کار صرف می کردند، کیفیت کار و درصد وفاداری به شرکت کاهش یافته است.

 

اگر کارمندی عادت دارد به دیگران بی احترامی کند، این یک مشکل شخصی است که باید با او صحبت کنید  تذکر بدهید تا در مدیریت تیمی با شخصیت های مختلف مهارت پیدا کنید. اقدامات پیشگیرانه ای برای شکل دادن به فرهنگ احترامی که ارزش های اصلی کسب و کار شما را بازمی تابد، انجام دهید.

 

 

مدیریت کارمندان با توجه به تیپ شخصیتی آنها

همانطور که گفتیم مدیران برای داشتن یک شیوه مدیریت بهینه در سازمان خود باید کارمندان خود را بشناسند. زیرا هر کارمندی تیپ شخصیتی منحصر به فرد خود را دارد. عملکرد کارکنان با توجه تیپ شخصیتی آنها متفاوت است پس باید نحوه برخورد مدیران نیز با آنها متفاوت باشد.

مدیریت کارمندان باتوجه به تیپ شخصیتی

 

اصول استخدام کارکنان این است که در زمان مصاحبه استخدامی باید تست های شخصیتی را بگذرانند. شناخت انواع تیپ شخصیتی کارکنان باعث خواهد شد که با آنها مطابق نیازهایشان برخورد کنیم تا ارتباط موثری ایجاد شود و دو طرف به خواسته های خود برسند.

 

 شناخت شخصیت برابر است با روابط مؤثرتر و افزایش بهره‌وری و فروش بیشتر. یکی از راهکارهای آشنایی با روشهای شخصیت‌شناسی دیسک یا تیپهای شخصیتی، حضور در کارگاه دیسک مؤسسه آموز عالی امین است. صوت کارگاه شخصیت‌شناسی به روش دیسک (DISC) را نیز می توانید در وبسایت موسسه امین بارگیری بفرمایید. برای اطلاعات بیشتر از این کارگاه ها می توانید مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما برای یک جلسه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

شش نوع از کارمندان و اینکه چگونه آنها را مدیریت کنیم؟

برخی از کارمندان، اگر خوب آنها را بشناسید، می بینید که برای سازمان شما بسیار مثبت و سازنده هستند. البته باید گفت که مهم نیست کارمندان چه شخصیتی دارند. آنها با هر شخصیتی ارزش خود را در محیط کار شما دارند. مهم این است که به عنوان مدیر اعضای تیم و کارکنان خود را بشناسید و بدانید چگونه به بهترین نحو آنها را مدیریت کنید. در اینجا 6 نوع از کارمندان را معرفی کرده ایم و اینکه چگونه مدیران به می توانند با بیشتر به عملکرد بهتر آنها کمک کنند.

 

کارمند اجتماعی و برون‌گرا

این دسته از کارکنان در برقراری ارتباط مهارت دارند. آنها در دفتر، شرکت یا سازمان شما دوستان بسیار دارند و معمولا مایل به صرف چای و قهوه دور همی هستند تا درباره مشکلات ودغدغه های کاری صحبت کنند یا دوست دارند جلسات با همکاران را در یک تور کاری برگزار کنند. از رویدادها و شایعات محیط کار باخبرند و همیشه تولد همکارنشان را به خاطر دارند.

 

چگونه کارکنان اجتماعی را مدیریت کنیم؟

این کارکنان در سازمان و تیم شما بسیار طرفدار دارند و شبکه روابط آنها بسیار گسترده است، بنابراین می می توانید از آنها به عنوان مربی یا مدیر یک پروژه استفاده کنید. این موارد را در نظر بگیرید:

  • آنها را تشویق کنید تا همکاری بین تیمهای مختلف را ارتقا دهند و همکاران خود را به مشورت ردوبدل دیدگاه ها وادارند.
  • این افراد ممکن است به پرحرفی عادت داشته باشند. باید به عنوان مدیر مراقب باشید و به موقع و به آرامی به آنها یادآوری کنید حتما مهلتی برای حرف زدن غیر کاری به آنها می دهید، اما در زمان استراحت و نه در زمان کار.
  • با او جلسه ای داشته باشید و از مدیریت زمان با او صحبت کنید.
  • یادآوری کنید که داشتن روابط دوستانه خوب است اما باید ابتدا وظیفه کاری خود را انجام دهند.

کارمند رهبر

این کارمندان آماده هستند تا همه را رهبری کنند. آنها در جلسات تیمی با مدیر، دوست دارند زودتر صحبت کنند یا اینکه در پروژه های تیمی یا ابتکارات شرکت نقش رهبری را ایفا کنند. آنها به همکاران خود بازخورد می دهند و مایلند برای آنها وظیفه تعیین کنند. این کارمندان تیزبین و با انگیزه و نکته‌سنج هستند و در پروژه های تیمی ابتکار به خرج می دهند.

 

چگونه کارمندانرهبر را مدیریت کنیم؟

با اینکه این افراد به طور طبیعی رهبر هستند، اما اگر درواقع رهبر نباشند، ممکن است موجبات آزردگی و تنش را در میان کارکنان و هم تیمی های خود فراهم آورند. این موارد را در نظر  بگیرید:

  • بهتر است این فرصت را به عنوان مدیر در اختیاز او بگذارید و از قدرت رهبری آنها استفاده کنید.
  • نقاط قوت آنها را گسترش دهید و در عین حال مراقب باشید از نقش خود فراتر نروند و دیگران را ناامید نکنند.
  • آنها را تشویق کنید و ایده هایشان را دنبال کنید.
  • در تیمی که دوست دارند به آنها مسئولیت بدهید به آنها کمک کنید تا این مهارت خود را تقویت کنند.
  • کارهای جدید و چالش برانگیز را به آنها واگزار کنید تا در معرض رهبری قرار گیرند. این به رشد شغلی آنها کمک می کند.

 

کارمند منتقد خشن

این دسته کارمندان انتقادی از سایرین ندارند بلکه طور باورنکردنی نسبت به خود خشن هستند و از خود ایراد می گیرند. آنها استانداردهای خود را در سطوح غیر واقعی بالا نگه می دارند. این دگرگونی های عاطفی روز کاری آنها را مختل می کند و بهره وری را از بین می برد.

 

چگونه کارمندان منتقد خشن را مدیریت کنیم؟

هر کارمندی باید استانداردهای خود و دیگران را در حد بالا نگه دارد. این بد نیست که شخصی به خود فشار بیاورد تا بیش از حد به موفقیت برسند. اما عوارض عاطفی ناسالمی ممکن است داشته باشد که به سختی می توان با آن مقابله کرد. این ها را در نظر بگیرید:

  • برای مدیریت این افراد به طور خصوصی با او درباره آسیبهای رفتارهای این چنینی صحبت کنید.
  • اگر اشتباهی می کنند، با ملایمت تذکر دهید.
  • روی کارهایی که بهتر انجام می دهند تمرکز کنید.
  • توضیح دهید که استانداردهای بالا خوب است اما برای رشد و تولید باید بتوانند از پس ناکامی ها و شکست نیز برآیند.

دوره مدیریت mba

دوره آنلاین MBA را می توانید از چگونه مدرک MBA بگیریم، تهیه کنید.

 

کارمند درون‌گرا

این افراد شیفته کاری انجام می دهند و در آن نهارت دارند هستند. آنها همیشه به هدف خود می رسند و موجب رشد شرکت یا تیم و سازمان خود هستند. این افراد خجالتی هستند. این کارکنان یکی از دارایی های منابع انسانی هستند. آنها سخت کوش و ایده پرداز هستند، اما در جلسات صحبت نمی کنند و در محیط‌های گروهی و کارهای تیمی پرحرف نیستند.

 

چگونه کارمندان درون‌گرا را مدیریت کنیم؟

به عنوان مدیر باید این افراد را بشناسید و سکوت آنها را در جلسات مبنی بر اینکه ایده های خوبی ندارند در نظر نگیرید. اینها را در نظر بگیرید:

  • آنها را تشویق کنید که با همکاران و مدیریت خود به درستی ارتباط برقرار کنند.
  • برنامه جلسات را به آنها به موقع اعلام کنید تا فرصت گردآوری اطلاعات برای آن داشته باشند و بتوانند افکار خود را جمع کرده و از نظر روانی آماده شوند.
  • آنها را تشویق کنید تا در جلسه شرکت کرده و نظرات همکاران خود را جویا شوند.
  • مواردی را به آنها نشان دهید که دیگران درباره آن صحبت موفقیت آمیز کرده اند و اتفاق بدی هم رخ نداده است.
  • به عنوان مدیر جلسات انفرادی با این افراد داشته باشید تا با احساسات آنها آشنا شوید.

 

کارمند تعویق‌انداز

این کارکنان همیشه با مدیریت زمان خود درگیر و در تلاش هستند. آنها اغلب پروژه های خود را به لحظه‌های آخر موکول می کنند و آن را به ضرب‌الاجل تبدیل می کنند. آنها وظایف خود را خوب انجام می دهند ولی اگر زمان بیشتری به کار اختصاص می دادند و تعویق نمی انداختند، بهتر بود.

 

چگونه کارمند تعویق‌انداز را مدیریت کنیم؟

ابتدا بهتر است حجم کار آنها را بررسی کنید تا ببینید مشکلی نداشته باشد، شاید وظایفی که محول کرد‌ه‌اید سنگین و پیچیده بوده است. این موارد را در نظر بگیرید:

  • ریشه یابی کنید که آیا که به تعویق می اندازند را دوست ندارند یا در انجام آن ناآکارآمد هستند.
  • ممکن است این افراد زمان زیادی را صرف انجام جزئیات کار می کنند و نوعی کمالگرا هستند.
  • از آنها بخواهید هر هفته برنامه زمانی و جزئیات کار را گزارش دهند و در قبال آن پاسخگو باشند.
  • درصورت نیاز روزنه از آنها گزارش کار بخواهید.
  • با این کارمندان بنشینید و به آنها کمک کنید تا اهداف بزرگ خود را به وظایف کوچکتر برای انجام دادن در زمان معین تقسیم کنند.

 

کارمند تازه‌کار

برای کارکنان تازه کار این اولین کار آنهاست. آنها مشتاق و تیزبین هستند، اما چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد دنیای حرفه ای و صنعت دارند. آنها احتمالاً اشتباهات زیادی را مرتکب خواهند شد، اما آنها آماده بازخورد هستند و آماده یادگیری هستند.

 

چگونه کارمندان تازه‌کار را مدیریت کنیم:

کارکنان تازه‌کار مشتاق بازخورد هستند. پس وقت زیادی برای آنها صرف کنید. به طور منظم با آنها ملاقات کنید تا در مورد احساسات آنها صحبت کنید. تجربه حرفه ای کمی دارند یا اصلا ندارند. این موارد را در نظر بگیرید:

  • انتظارات روشنی را برای عملکرد تیم یا سازمان خود تعیین کنید.
  • از آنها بخواهید با همکاران دیگر ارتباط برقرار کنند.
  • فرصت هایی را برای آنها فراهم کنید تا مهارت های خود را توسعه دهند.
  • اهداف، تصمیمات و مسئولیت ها را توضیح دهید.
  • فرآیند فکری خود را در پشت تصمیمات به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند یاد بگیرند.
  • کارکنان تازه‌کار همانطور که در شرکت رشد می کنند، از سرمایه گذاری قدردانی می کنند.
  • آنها را تشویق کنید تا بیشتر از آنچه فکر می کردند به دست آورند.

 

جمع‌بندی

مدیریت کارمندان همیشه برای مدیران و رهبران در هر سازمان و شرکتی دغدغه ساز بوده و هست. روشهای کاربردی و به روزی را برای مدیریت کارکنان در این مقاله گفتیم. بنابراین مدیران باید درباره اینکه که چگونه کارمندان خود را مدیریت کنند که طبق روشهای روز دنیا باشد و به رشد شرکت یا سازمان آنها کمک کند، آموزش ببینند. یکی از بهترین آموزش ها شرکت در کلاسهای مدیریتی MBA است.

 

 موسسه آموزش عالی آزاد امین نیز در این راستا نزدیک به 20 سال است که دوره های مدیریتی MBA را با بازده بسیار عالی برگذار می کند. و بهترین و جدیدترین روشهای مدیریتی در این دوره ها آموزش داده می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های MBA، می توانید مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در زودترین زمان ممکن در یک جلسه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

 

 

نام و نام خانواداگی

 

منابع

https://www.personio.com/hr-lexicon/staff-management-strategies/

https://www.thelasallenetwork.com/lasalle-network-blog/6-types-of-employees-and-how-to-manage-them/

 

 

 

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت

کارگاه های آموزشی رایگان

برای شرکت رایگان در کارگاه جهش در کسب و کار و یا دورهمی مدیران، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام(Required)
میخواهید از کدام خدمت رایگان استفاده کنید؟
انتخاب چند گزینه امکان پذیر است

داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم
در صورت ثبت نام در هر دوره ای، میتوانید به صورت مادام العمر در تمام دوره های بعدی که برگزار میشود هم شرکت کنید. حتی اگر 1541 سال بعد مراجعه کنید!
تمامی دوره ها با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه میشود. همراه با قابلیت ترجمه رسمی دادگستری.
دوره های موسسه آموزش عالی آزاد امین مورد تایید WES کانادا و آمریکاست. WES در سراسر دنیا معتبر است و برای کاریابی یا ادامه تحصیل بعد از مهاجرت کار شما را آسان میکند.
مزیت ما این است که دانشگاه نیستیم. یعنی اساتید ما علاوه بر دانش، دارای تجربه عملی زیادی هستند و سرفصل ها به صورت تئوری، عملی و کیس استادی (مثال های واقعی) ارائه میشود.

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی