مدرک بین المللی مدیریت کسب و کار
همیشه در موقعیت های بحرانی بازار کسب و کار های زیادی سقوط می کنند ، گاهی اوقات حرفه ای ترین مدیران و بزرگ ترین کسب و کار ها ضرر می کنند ، مدیرانی که سالهای متمادی سکان دار کسب و کار خود بوده اند دچار مشکل می شوند و حاصل سالها زحمت به فنا می رود .در چنین شرایطی تعداد زیادی از مدیران برای نجات سازمان خود به سمت اخذ مدرک بین المللی کسب و کار می روند.
بهترین اقدام برای جلوگیری از اتفاق ناگوار پیشگیری از آن است ، مدیران می دانند برای رشد مداوم کسب و کار باید دائم در آموزش و پیاده سازی فنون در سازمان خود باشند .در این حالت شما کاملا آمادگی بحران ها و نوسانات بازار را دارید و زمان هایی که بازار خروشان است با گرفتن مدرک کسب و کار و دانش مدیریت حرفه ای کسب و کار خود را رونق ببخشید.
شما با آموزش مدیریت حرفه ای و اخذ مدرک بین المللی کسب و کار می توانید کسب و کار خویش را بین المللی کرده و به طور جهانی فعالیت کنید چرا که شما آموزش دیده اید تا حرفه ای مذاکره کنید ، دقیق قرارداد بنویسید و بهترین باشید در حوزه تخصص کسب و کار خود .
شما با داشتن مدرک بین المللی کسب و کار اثبات می کنید که آموزش دیده اید تا مدیر باشید یعنی برای فروش فوق العاده ، اعتبار بالا ، گسترش کسب و کار و رشد مداوم سند دارید و با تلاش مداوم به جایگاه فعلی خود رسیده اید نه صرفا به خاطر “خوش شانسی ” یا “دلالی”
اخذ گواهینامه مدیریت کسب و کار برای مدیران سازمانی و دولتی و همچنین افراد مایل به استخدام در سازمان ها کمک بسیار زیادی می کند و عموما این افراد جایگاه شغلی بالاتری نسبت به سایر افراد دارند.
افرادی که مدرک بین المللی مدیریت کسب و کار را اخذ کرده اند آموزش های مدیریتی که باعث رشد کسب و کار را می شود را به صورت کاربردی مهارتی آموزش دیده اند و نقطه تمایز افرادی که برای رشد کسب و کار خود تحصیلات دانشگاهی گذرانده اند با افرادی که گواهینامه بین المللی کسب و کار را از موسسات آموزشی اخذ کرده اند این است که آموزش های دانشگاهی قدیمی هستند و بر اساس نیاز های بازار حال طراحی نشده اند.
از طرفی شرکت در دوره های آموزشی MBA و DBA و گرفتن مدرک بین المللی کسب و کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما به عنوان مدیر می شود زیرا شما فردی هستید که رشد کسب و کار برایش از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشتر از سایر مدیران برای موفقیت تلاش کرده و در سطح یک مدیر بین المللی است .
شما به عنوان یک مدیر یک کسب و کار بزرگ با تعداد زیادی از کارکنان در ارتباط هستید و برای مدیریت هر فرد باید روش خاص آن را داشته باشید به همین منظور یادگیری دانش در حوزه منابع انسانی خیلی می تواند برای شما کاربردی باشد، زیرا می توانید خود را در جایگاه او قرار دهید در نتیجه تعامل برقرار کردن آسان تر می شود.
شما بعد از گرفتن مدرک بین المللی کسب و کار تجارت گسترده بین المللی را برای خود ایجاد کرده اید و در بسیاری از نقاط جهان مدارک MBA و DBA دارای اهمیت هستند و حتی افراد دارنده مدرک راهبردی کسب و کار شانس بیشتری برای به دست آوردن شغل در حوزه بین المللی دارند.
از طرفی افرادی هستند که ایده های خیلی خوبی برای راه اندازی کسب و کار دارند ، اما عملیاتی کردن آن برایشان دشوار است و مهارت لازم برای این کار ندارد.تحصیل در رشته MBA و DBA به شما می آموزد که چطور یک کارآفرین باشد و برای تبدیل ایده خود به یک محصول ارزشمند که مشتری حاضر باشد برای آن هزینه کند چه کارهایی را انجام دهید.
شما باید به عنوان یک مدیر اجزا مختلف یک کسب و کار خود را بشناسید،هر کسب و کار شامل:
- محتوا:تفکر استراتژیک (جهت هدایت)، برنامه ریزی استراتژیک (تدوین استراتژی)
- اجرا :تولید کالا و خدمات ، فروش ، خدمات پس از فروش ، ارتقا و توسعه کالا و خدمات
- نتیجه:خلق،حفظ و ارتقا مشتری ، رضایتمندی و وفاداری مشتری ، تمایز از رقبا ، برند
قسمت اول مربوط به مدیریت و رهبری کسب و کار است. اینکه چشم انداز، مأموریت و اهداف خود را بشناسیم و برای دستیابی به آنها استراتژی و برنامه عملیاتی داشته باشیم.
قسمت دوم اجرا را شامل می شود. در این قسمت برنامه ها و ایده هایی را که داریم به پیاده سازی می کنیم. خدماتی را بوجود می آوریم و به مخاطبین و مشتریان خود می رسانیم، خدمات پس از فروش را ارائه می دهیم، محصولات مان را بهبود می دهیم و … . پیروی انجام این فعالیت ها ما به دنبال خلق نتیجه هستیم.
قسمت سوم بر نتیجه تأکید دارد. در تعاریف کسب و کارهای سنتی مهمترین نتیجه ای که مطرح می شود، فروش و سودآوری است. اما با توجه به تغییرات محیط کسب و کار امروزی ، مدل های کسب و کار و نتایجی که به دنبال آن هستند نیز تغییر کرده است. مهمترین نتایج مطلوب برای کسب و کارهای امروزی در فضای رقابتی پیچیده خلق، حفظ و ارتقاء مشتری، ایجاد رضایت مندی و وفاداری اوست. این نتایج خود از طریق خلق تمایز در کسب و کار به وجود می آیند. تمایزی که نهایتاً کسب و کار ما را به یک برند خوشنام، قابل اعتماد و مشخص در بازار هدفی از مشتریان مورد نظرمان تبدیل می کند
شما با اخذ گواهینامه بین المللی راهبردی کسب و کار به عنوان یک مدیر جایگاه شغلی خود را به طور کامل می شناسید ، چشم انداز کوتاه مدت وطولانی مدت برای سازمان خود تعیین می کنید برای رسیدن به این هدف راهبرد عملیات طراحی می کنید
امروزه در محیط نوین و پیچیده کسب و کار امروز ادامه این روند دیگر ممکن نیست. با وجود رقابت شدید، افزایش آگاهی و سطح توقعات مردم و … صاحبان کسب و کارها دیگر نمی توانند هر آنچه را که علاقه یا توانش را دارند تولید کرده و بعد به مردم بفروشند.
در عوض امروزه پارادایم بازارگرایی حاکم است، به این معنی که کسب و کارها به دنبال نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه خود هستند و مشخصات تولیدات خود را بر اساس این روندها مشخص می کنند.
همچنین شرایط دیگر مانند گذشته نیست که رابطه کسب و کار با مشتری خود بعد از انجام فروش پایان می یافت. بلکه امروزه به موجب شدت رقابت بالا، کسب و کارها تمرکز خود را بر حفظ مشتریان و افزایش میزان رضایتمندی آنها گذاشته اند. به همین منظور دائماً از راه های گوناگون با آنها در تماس و تعامل هستند، نظراتشان را جویا می شوند و به آنها خدمات می دهند.
همچنین همانطور که گفته شد، نتیجه مطلوب یک کسب و کار دیگر صرفاً پول و سودآوری نیست، بلکه خلق برند متمایز و قدرتمند در ذهن مشتریانش است تا به واسطه آن سود خود را تضمین کند.
شغل هایی که با داشتن مدرک بین المللی کسب و کار می توانیداستخدام شوید:
اگر در یکی از رشتههای مرتبط با کسب وکار مشغول به مطالعه هستید، همچون (مدیریت کسبوکار، مدیریت صنعتی، تجارت بینالملل، مدیریت اجرایی، مدیریت مالی و …) یا به این رشتهها علاقه دارید، این متن را تا انتها مطالعه کنید تا ببینید که در چه پوزیشنهای شغلی امکان اشتغال در آینده را خواهید داشت. شغلهای مرتبط با فروش، بازاریابی، بیمه، فعالیتهای مالی و منابع انسانی برای شما گزینههای بسیار مناسبی خواهند بود. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند حتی اگر شما قصد فعالیت در یک حوزهی بسیار خاص همچون عکاسی یا حتی آرایشگری را داشتید، یک رشتهی مرتبط با کسبوکار میتواند به شما کمک کند تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. افرادی که دارای مدرک کسب وکار هستند، میدانند که چطور کار خود را توسعه بدهند.
آموزش کسب وکار
مهمترین مهارتهایی که رشتههای کسبوکار به شما میآموزند
به عنوان فارغالتحصیل رشتهی کسبوکار احتمالا دانش عمیقی در مورد مهارتهای نرم دارید، اما برخی از مهارتهای تخصصی هم هستند که رشتههای کسبوکار به شما میآموزند. اولین و مهمترین مهارت تخصصی تبدیل کردن شما به یک یادگیرنده مادامالعمر است. این ویژگی شما را به یک فرد سازگار و انعطافپذیر تبدیل میکند که اگر به هر سازمان یا شرکتی بروید، سریع با آن هماهنگ شوید. کارشناسان بر این عقیده هستند که در ۴۰ سال آینده ممکن است بسیاری از مهارتهایی که در حال حاضر دارید، کاربردی نباشند، اما توانایی یادگیری سریع چیزهای جدید برای حرفهی شما بسیار ارزشمند خواهد بود.
مهارتهای ارتباطی و بینفردی از جمله دیگر مهارتهای باارزشی است که رشتههای کسبوکار به شما ارائه میکنند. بهترین رشتههای کسبوکار نه تنها به شما آموزش میدهند که چگونه یک کسبوکار را رشد دهید، بلکه به شما نحوهی همکاری خوب با دیگران را نیز آموزش میدهند.
مهارتهای تحلیلی همچون تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله نیز هستهی اصلی برنامههای درسی رشتههای مرتبط با کسب وکار است. با این حال، هر رشتهای از حوزه کسب وکار برخی از مهارتهای تکنیکی همچون بازاریابی، حسابداری، استراتژی، مدیریت منابع انسانی و موارد مشابه را به شما ارائه میدهد که با استفاده از مجموعهی این مهارتها میتوانید در یکی از مشاغل مطرح شده در ادامهی این متن شروع به کار و کسب تجربه کنید.
حسابداری
حسابدارها فقط افرادی نیستند که مالیات را پرداخت میکنند. آنها میتوانند سوابق مالی را برای مشاغل یا افراد تهیه، تحلیل و نگهداری کنند. به مشاغل در کاهش هزینه یا سایر تصمیمات مالی کمک کنند و مدیریت پول ورودی و خروجی از یک شرکت را در کنترل داشته باشند.
حسابداران باید از شیوه های مالی و حسابداری شرکت آگاهی داشته باشند، به جزئیات کاملا توجه داشته باشند، توانایی حل مشکلات را داشته باشند و مهارتهای پیچیده مالی را با طیف وسیعی از مخاطبان به اشتراک بگذارند.
حسابداران برای شروع کار خود نیازی به مدرک ندارند، اما متقاضیانی که دارای مدرک با ارزشتری هستند، شانس بیشتری برای استخدام دارند.
تحلیلگر مالی
تحلیلگران مالی در مورد تصمیمات سرمایه گذاری و بودجه به مشاغل و افراد راهنماییهایی را ارائه میکند. تجزیه و تحلیل عملکرد سرمایهگذاری در بخشهای مختلف یک شرکت و ارزیابی دادههای مالی از خصوصیات بارز آنهاست. تحلیلگران مالی اغلب برای موسسات مالی مانند بانکها و شرکتهای سرمایه گذاری کار میکنند تا این شرکت ها، افراد یا سرمایه گذاری های خارجی را ارزیابی کنند. یا ممکن است به تحلیلگر مالی یک شرکت تبدیل شوند و برای تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شرکت کار کنند.
تحلیلگران مالی باید مهارت های تحلیلی و ارتباطی قوی داشته باشند و بتوانند در مدت زمان کوتاهی چیزهای جدید را بیاموزند. بسیاری از افراد با مدرک کسب وکار و گرایشهای مختلف میتوانند به عنوان تحلیلگران مالی یک شرکت فعالیت کنند، اما فارغ التحصیلان رشته امور مالی از مزیت رقابتی برخوردارند.
مدیر فروش
مدیران فروش باید ارتباطات قوی و بین فردی مستحکمی داشته باشند، همچنین از توانایی یادگیری اطلاعات در مورد یک محصول یا بازار برخوردار باشند.
آنها باید بدانند که چرا کسی برای چیزی پول خرج میکند و چطور میتوان آنها را به هزینه کردن بیشتر ترغیب کرد. اغلب مدیران فروش علاوه بر حقوق پایه از پورسانت نیز برخوردار میشوند.
مدیر بازاریابی
مدیر بازاریابی یک شرکت برای کمپینهای تبلیغاتی محصولات و خدمات شرکت برنامهریزی کرده و آنها را اجرا میکند. مدیران بازاریابی همچنین تحقیقات بازار انجام میدهند و کمپینهای گذشته و جاری شرکت را تجزیه و تحلیل میکنند.
مدیران بازاریابی میتوانند در هر صنعت، سازمان یا شرکتی کار کنند، یا حتی میتوانند به عنوان یک عضو از آژانس بازاریابی با مجموعهای از شرکتها همکاری کنند. مدیران بازاریابی ممکن است بر کل مباحث بازاریابی تسلط داشته باشند و یا در یک حوزهی خاص همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل، بهینهسازی موتورهای جستجو و یا برگزاری رویدادها تمرکز کنند. افرادی که دارای مدرک کسب وکار هستند و همچنین همواره به دنبال کارهای خلاقانه هستند، میتوانند با استفاده از مهارتهای ارتباطی قوی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و همچنین توانایی یادگیری سریع در نقش خود موفق باشند.
قبل از اینکه به عنوان مدیر بازاریابی یک شرکت فعالیت کنید، نیاز هست که مدتی را به عنوان هماهنگکننده کارها، دستیار یا تحلیلگر بازاریابی در سطح ابتدایی تجربه کنید.
تحلیلگر کسب وکار
تحلیلگر یک کسب وکار عملکردها، فرآیندها، فرصتها و دادههای مربوط به یک سازمان را ارزیابی و تجزیه تحلیل میکند تا توصیههایی برای بهبود عملکرد، کارایی و سود ارائه دهد. از مهمترین مهارتهای یک تحلیلگر میتوان به مهارت تحقیق، تجزیه تحلیل، یادگیری در مورد فناوریها، بازارها و شرکتهای جدید و توانایی برقراری ارتباط با افراد در نقشهای مختلف اشاره کرد.
مدیر پروژه
مدیران پروژه در هر نوع شرکتی که به برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر ابتکارات نیاز داشته باشند، ممکن است حضور داشته باشند. مدیران پروژه باید بتوانند با تیمهای مختلف ارتباط برقرار کنند و ذینفعان را نیز مدنظر داشته باشند. مهارتهای قوی بین فردی و ارتباطی و همچنین درک کامل از نقش سایر اعضای تیم از مهمترین مهارتهای مدیران پروژه محسوب میشود.
آنها همچنین باید به صورت مرتب به پیگیری پیشرفت، تجزیه و تحلیل نتایج و تخصیص و مدیریت بودجه بپردازند. برای اینکه یک مدیرپروژه حرفهای شوید، ابتدا باید به عنوان هماهنگ کنندهی یک پروژه و یا دستیار یک پروژه استخدام شوید تا نهایتا تجربهی کافی برای تبدیل شدن به مدیر یک پروژه را به دست آورید.
شما باید گرفتن مدرک بین المللی کسب و کار علاوه سودآوری مطلوب خودرا برای برند سازی جهانی آماده می کنید ،زیرا در بازار فعلی مهم ترین اصل ماندگاری در ذهن مخاطب است ، برای این کار باید راهبرد(استراتژی) مناسب بازار را طراحی کنید .
نحوه مدیریت (اختصاص منابع محدود به خواسته های نا محدود ) استراتژی پاسخ سوالات چگونه و چطور در کسب و کار است.
میتوان گفت که کارکرد اصلی استراتژی اول حفظ بقاء کسب و کار و بعد رشد آن از طریق ایجاد تمایز است. به این ترتیب که ما با اتخاذ استراتژی، با اختصاص صحیح منابع محدود، با بالفعل کردن فرصت های بالقوه برای خود و کسب و کار خود ارزش، تمایز و مزیت رقابتی خلق میکنیم.
بگذارید توضیحی در مورد هر کدام از این عوامل ارائه دهم؛
هر کسب و کار منابع محدودی دارد که اگر را بر روی امور بی اهمیت و بی اولیت هزینه شود موجب ورشکستگی و نابودی آن می شود. بنابراین ویژگی اصلی استراتژی تصمیم گیری با تمرکز بر اصلی ترین امور است. استراتژی به همان اندازه که به ما می گوید کجا برویم و چه کنیم، به ما می گوید که چه کارهایی را نباید انجام دهیم. به این ترتیب منابع باید برای اصلی ترین امور صرف شوند.
از طرف دیگر تغییرات دائمی در محیط موجبات بروز فرصتها هستند. فرص هایی در محیط وجود دارند که با توجه و استفاده از آنها، می توانیم کسب و کار خود را جلو ببریم. فرصت ها امکان یا بروز عوامل منفعت به صورت ناقص یا بالفعل هستند، این وظیفه ماست که آنها را به حالت بالقوه در بیاوریم. فرصتها می توانند نیازهای پنهان مشتریان باشد و یا حتی یک قدم جلوتر، نیازهایی که خود مشتریان آنها را نمی شناسند و ما می خواهیم برای آنها بوجود بیاوریم.
بحث بعدی وجود گلوگاه است. موانعی که به طور طبیعی در ساختار محیط، قوانین، یا هر مانعی دیگری وجود دارند و باعث می شوند نتوانیم از فرصت هایی که وجود دارند استفاده کرده و آنها را تبدیل به مزیت رقابتی کنیم. اگر ما بتوانیم به هر روش این موانع را بر طرف کنیم می توانیم مرزهای صنعت و کسب و کار خود را گسترش دهیم و اختلاف معنی داری با رقبایمان به وجود بیاوریم.
نهایتاً مزیت رقابتی نیز عاملی است که ما را از سایر رقبا متمایز می کند، مخصوص کسب و کار ماست، قابلیت کپی برداری توسط دیگران را ندارد و اصلیترین دلیلی است که مشتریان به خاطر آن از ما خرید میکنند.
دوره رایگان مدیریت کسب وکار – دوره mba رایگان
شما میتوانید دوره رایگان مدیریت کسب وکار ( مینی دوره رایگان mba ) را از لینک زیر دریافت کنید
شما به عنوان یک مدیر صاحب کسب و کار باید بدانید برای این که بتوانید ویژگی های مدیریتی خود را که در سالیان متمادی باعث رشد و خاص بودن کسب و کار شما بوده است فقط کافی است با یک مدرک معتبر خصایص مدیریتی خویش را به همگان بشناسانید ، نظر موسسه آموزش عالی آزاد امین در این رابطه این است که بهترین مدرک ، گواهینامه ای است که از طرف بالاترین مرجع آموزشی کشور یعنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر شده باشد .
دوره جامع مدیریت کسب وکار
موسسه آموزش عالی آزاد امین با نزدیک به 20 سال سابقه در حوزه برگزاری دوره های مدیریت MBA ، DBA ،POST DBA و مشاور حرفه ای مدیریت صادر کننده مدارک بین المللی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است به همین خاطر مدرک شما مورد تایید قوه قضائیه ،وزارت امور خارجه و ترجمه رسمی دادگستری است که در هر جایی از جهان به شما اعتبار یک مدیر لایق بین المللی را می دهد.
بهترین دوره های کسب وکار
دوره جامع مدیریت mba و dba موسسه امین از بهترین و پرمتقاضی ترین دوره های آموزشی مدیریت کسب وکار در ایران میباشد که شما میتوانید در کوتاه ترین زمان مدرم یا گواهینمامه بین المملی خود را دریافت کنید .
برای اطلاع بیشتر از دوره های مدیریتی و اخذ مدرک بین المللی کسب و کار می توانید اسم و شماره تلفن خود را برای ما بگذارید تا مشاوران در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.
فرم تماس مقالات mba dba
"*" indicates required fields