چند سال پیش من تحقیقی بین‌المللی درباره‌ی بیش از ۲۰ هزار رهبر و صاحب کسب‌وکار در سراسر جهان انجام دادم. بسیاری از کارآفرینانی که با آنها صحبت و مصاحبه کردم میلیونر بودند؛ بیشتر به‌خاطر ایده‌های هوشمندانه‌شان، سخت‌کوشی و عادت‌های مدیریت زمان.

در این مقاله میخواهیم ۳ عادت مدیریت زمان مشترک ، بین بیشتر میلیونرهای کسب ‌وکارهای کوچک را به شما معرفی کنیم.

?عادت ۱: روی درخت ها تمرکز می‌کنند، نه روی جنگل

بیشتر کارآفرینان خیلی موفق که با آنها صحبت کرده‌ام، عادت داشتند که پروژه‌ها و هدف های بزرگ خود را به قسمت های کوچک‌تری تقسیم کنند. این کار به آن‌ها کمک کرده بود تا راحت تر و سریع تر عمل کنند، درحالی‌که ‌زمان باعث می‌شد کمتر حس کنند که کلی کار روی سرشان ریخته است.

از خود بپرسید: در حال انجام چه پروژه‌ی بزرگی هستم یا چه پروژه ای را می‌خواهم انجام دهم؟ چگونه می‌توانم این پروژه را به قطعات کوچک ‌تری تقسیم کنم که مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد؟

?عادت ۲: هنگام تکمیل کارها و پروژه هایشان ، حس مثبتی دارند

بیشتر افراد تا آخرین قدمِ مانده به تکمیل یک پروژه یا کار بزرگ اصلا احساس اتمام، رضایت یا انجام کاری مفید ندارند. اما صاحبان کسب‌وکار موفقی که من با آنها مصاحبه کرده‌ام، این‌گونه نبودند.ولی بالعکس، آنها برای هر کاری که به سرانجام می‌رساندند، احساسی مثبت و اشتیاق داشتند؛جدا از اینکه کاری که انجام داده‌اند، چقدر بزرگ به‌نظر می‌رسید.

آنها قبل از رونمایی کارشان، زمانی‌که ۱۰۰ درصد کار به‌پایان رسیده بود، منتظر اتفاق خاصی نبودند و به‌جای آن، در تمام طول مسیر با جشن گرفتن و به رسمیت‌شناختن برای دست‌یافتن به اهداف‌شان، با قدرت به حرکت خود ادامه دادند.

خواندن  تفاوت مدرک mba و dba
مدیریت زمان
مدیریت زمان

?عادت ۳: متعهد به زمان‌ مشخص کارهایشان و مدیریت زمان هستند

بسیاری از میلیونرهایی که با آنها مصاحبه کرده‌ام برای کسب قدرت زمان‌بندی و ساخت یک برنامه‌ی زمانی کاری ،از این سه گزینه ساده استفاده می‌کردند و به شما هم توصیه می‌کنیم طبق آن عمل کنید:

?زمان‌های قدرت خود را شناسایی کنید.

هر کسی در مرحله هایی ، افت‌ و خیزهایی در وضعیت انرژی، توجه و تمرکز خود دارد. با دانستن و درک الگوهای انرژی خود می‌توانید یک برنامه‌ی زمانی بسازید که از افت‌ و خیزهای شخصی شما استفاده‌ی مفید کند.

?برای انجام کارها بلوک‌های زمانی کنار بگذارید.

زمان‌های قدرت خود را در ذهن داشته باشید. در تقویم روز، مدت‌ زمانی خاص را برای انجام موردی مشخص، تعیین کنید. مقاطع زمانی که بیشتر میلیونرها استفاده می‌کردند، بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه بود و خیلی‌ها هر چند ساعت، ۱۰ دقیقه را برای استراحت استفاده می‌کردند تا به مغزشان فرصت پردازش اطلاعات را بدهند و با ذهنی باز و جسمی تازه به کارهایی بعدی بپردازند.

مدیریت زمان
مدیریت زمان

در آخر

برنامه‌ی زمانی خود را فقط در فکر خود آماده نکنید، آن را بنویسید. چه از یک دستیار دیجیتال شخصی استفاده کنید یا از یک برنامه‌ی تقویم یا از یک دفترچه‌ی سفید کهنه، داشتن یک نمونه نوشته‌شده از برنامه‌ی زمانی،کاری کلیدی است.

چیزی که معمولا وجود ندارد، عادت‌ها یا نظم لازم برای انجام آن کار در بهترین روش ممکن است. به این فکر کنید که شما تا میلیونر شدن فقط به‌ اندازه‌ی چند عادت مدیریت زمانی کوچک فاصله‌ دارید.

مشاهده مقالات بیشتر

ده نکته برای مدیریت زمان

خواندن  بهترین دوره mba در ایران

روش های افزایش اعتماد به نفس در سخنرانی

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *