مهارت های مدیریت کسب و کار

 مدیران برای اداره اصولی  و دستیابی به اهداف شرکت می بایست مهارت های مدیریتی کسب و کار خود را افزایش دهند . مهارت های مدیریت کسب وکار از دو طریق تجربه و آموزش بدست می آیند .

شرکت های بزرگ همیشه به دنبال افراد با مهارت های مدیریتی بالا برای استخدام هستند زیرا این افراد توانایی افزایش عملکرد در تمامی بخش های کسب وکار و سازمان را دارند .

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین مهارت های مدیریتی در کسب و کار صحبت کنیم پس با ما همراه باشید .

 

لیست مهارت های مدیریتی : 

مهارت های ارتباطی بالا 

مهارت های برنامه ریزی

مهارت مدیریت زمان 

مدیریت منابع مالی و بودجه 

مهارت های فروش و بازاریابی 

مهارت های کار تیمی 

مهارت های هدف گذاری 

حل مسئله در کسب و کار

 

مهارت های سازمانی 

روابط عمومی و مهارت ارتباطی بالا

هر مدیری در هر کسب وکاری می بایست توانایی بالایی در ارتباط با پرسنل زیر دست خود  ، مشتریان  ، مدیران ارشد در سازمان خود ، مدیران و کارفرمایان کسب و کار های دیگر و … را داشته باشد .

این مهارت از مهم ترین و ضروری ترین مهارت های یک مدیر است و اگر نتواند از عهده این کار برآید قطعا در آینده آن کسب وکار به مشکلات زیادی برای رسیدن به اهداف برخواهد خورد .

 

مهارت سازماندهی و برنامه ریزی امور

برنامه ریزی یکی از کاربردی ترین مهارت های مورد نیاز هر مدیری ایست .  عدم برنامه ریزی در هر کسب وکاری باعث بوجود آمدن مشکلات متعدد در سازمان می شود .و یکی از علل نرسیدن به اهداف در کسب وکار عدم برنامه ریزی و سازماندهی امور است .از وظایف مهم یک مدیر ، آگاهی از برنامه ریزی هفتگی و .ماهانه پرسنل خود است.

خواندن  چگونه کسب و کارم را توسعه دهم ؟

 

مدیریت زمان

مدیریت زمان خود جزیی از برنامه ریزیست و ابن یاگیری اصولی این دو مهارت ، شما را به مدیری توانمند تبدیل می کند . مدیریت زمان به شما آگاهی و دید کاملی نسبت به برنامه ریزی شما می دهد .

مدیریت زمان به شما توانایی ایجاد تعادل در زمان برای انجام امور مختلف را می دهد و تسلط شما را در مدیریت کسب وکار بالا می برد .

 

مدیریت منابع مالی و هزینه ها

مدیریت اصولی منابع مالی از کلیدی ترین مهارت های مدیریت سازمان و کسب وکار است و استفاده درست از منابع در زمان مناسب در راستای هدر نرفتن این  منابع  اهمیت بسیار زیادی دارد . هدف اصلی از مدیریت اصولی منابع مالی استفاده صحیح از منابع در جهت رفع نیاز های سازمان و کسب و کار است .

 

مهارت کار تیمی در کسب و کار و سازمان

کار تیمی یعنی افراد مختلف  با رفتار و مهارت های مختلف در کنار یک دیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمان یا کسب وکار قدم بردارند .

کار تیمی میتواند یک کسب وکار  را به اهداف بزرگی برساند و کارایی بسیار بیشتری نسبت به کار فردی دارد .

کار تیمی سبب می شود افراد بتوانند بصورت قوی تر در کنار یکدیگر کار کنند و کار با کیفیت تری را اراهی دهند .

 

 مهارت های هدف گذاری 

مدیران بسیاری از کسب وکار ها از نحوه صحیح هدف گذاری آگاهی کافی ندارند و هدف گذاری را به شکلی اشتباه انجام میدهند . در هدف گذاری باید اصول زیر را رعایت کرد :

  • هدف واضح و مشخص باشد
  • هدف زمان بندی داشته باشد ( هدف کوتاه مدت ، هدف میان مدت . هدف بلند مدت )
  • غیر ممکن و رویایی نباشد
خواندن  بهترین دوره mba در ایران

 

مهارت ایجاد انگیزه در کارکنان

ایجاد انگیزه در کارکنان و تقویت روحیه آنان از مهات های مهم مدیریتی ایست که حس ارزشمند بودن را به کارکنان می دهد .

حس ارزشمندی و روحیه بالا در عملکرد کارکنان تاثیر بسیار بالایی دارد و بهره وری آنان را بالا میبرد .

  • نیاز های کارکنان خود را بشناسید و در صدد رفع این نیاز ها باشید تا بتوانید انگیزه مضاعفی در آنان ایجاد کنید .
  • فرصت های ارتقای شغلی را در کسب وکار خود ایجاد کنید انگیزه پیشرفت و ارتقا سازمانی را بخ کار کنان خود بدهید .
  • تشویقی و پاداش برای کارکنان نمونه جهت ایجاد انگیزه در انان

 

 

مهارت های مذاکره موفق

آشنایی  با مهارت های مذاکره به شما در مدیریت کسب وکار  و پیروزی در مذاکرات با مدیران ، پرسنل و… کمک شایانی میکند . تمامی انسان ها در زندگی خود دائم در حال مذاکره با سایر افراد جهت رفع نیاز ها و رسیدن به اهداف خود هستند

در واقع مذاکره به معنای این است شما هر زمان احساسی نیازی را داشتید قادر باشید با اشخاصی که . بتوانند نیاز شما را رفع کنند صحبت کنید.

 

مهارت حل مسئله در کسب و کار

همه ما انسان ها در طول روز یا مسائل گوناگونی مواجه میشود مسئله زمانی بوجود می آید که نتایج حاصله با نتایجی که انتظار نداشته ایم مطابق نباشد .

مسائل به هیچ عنوان ، یک مدیر و رهبر توانمند را از حرکت باز نمیدارند و یک مدیر توامند به سادگی مسائل پیچیده را حل می کند .

گام های حل مسئله :

  • شناسایی مسئله
  • راه های حل مسئله
  • سنجش و ارزیابی تمامی راه حل های موجود برای حل مسئله و گزینش بهترین راه حل
  • اجرای راه حل انتخاب شده
خواندن  شناسایی نیاز مشتری

 

مهارت شناخت بازار

شناخت بازار ( عرضه ، تقاضا ، روند قیمت ها و … ) برای هر مدیر کسب وکاری ضروری ایست تا بتواند فرصت های سرمایه گذاری مناسب را به درستی تشخیص دهد و این شناخت میتواند به رشد کسب و کار کمک شایانی بکند .

برای شناخت بهتر بازار هدف خود می بایست به این 4 سوال پاسخ بدهید :

  • مشتریان شما چه کسانی هستند ؟
  • مشتریان شما چه مکان هایی هستند ؟
  • مشتریان شما چگونه خرید خود را انجام می دهند ؟
  • کاربرد و مزیت های محصولات شما چیست ؟

 

مهارت های فروش و بازاریابی

هر مدیری در هر کسب وکاری باید بداد که محصولات خود را چگونه تبلیغ و پرزنت کند تا بتواند فروش بالاتری را برای کسب و کار خود رقم بزند. عدم یادگیری مهارت فروش و بازاریابی در کسب و کار خسران های جبران ناپذیری را وارد می کند.

بسیاری از مدیران تصور می کنند تنها با نشستن پشت میز می توانند فروش خود را بالاتر ببرند و توقع دارند که مشتری ب سراغشان بیاید و این تصور کاملا اشتباه است .

فرم تماس مقالات mba dba

"*" indicates required fields

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *