اصول و تکنیک های برندسازی که در مقاله حاضر به آن می پردازیم، برای ارتقای هر کسب و کاری ضروری هستند. هر برندی که فکرش را بکنید از کوچک ترین آن ها گرفته تا بزرگ ترین ها دارای ارزش هستند. به همین علت است که داشتن برند می تواند مسئله خیلی مهم و قابل توجهی باشد مخصوصا برای افرادی تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.
اگر برای یک فروش موفق ویژه مدیران برتر نیاز به مشاوره و آموزش دارید، موسسه آموزش عالی امین با 20 سال تجربه آموزش حضوری و غیرحضوری دوره های مدیریتی MBA و DBA دو فرصت ویژه را در اختیار شما گذاشته است:
یکی از آنها امکان بارگیری یک مینی دوره رایگان MBA برای علاقه مندان به آشنایی با دوره های مدیریتی MBA و DBA با مدرک وزارت علوم تاییدیه WES کانادا در موسسه آموزش عالی امین.
دیگری امکان یک جلسه مشاوره رایگان درباره کسب و کارتان یا دوره های مدیریتی MBA و DBA است. بدین منظرو می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
فهرست مطالب مقاله
Toggleتعریف اصول و تکنیک های برندسازی
برندسازی یعنی معنا بخشیدن به شرکت و محصولات و یا ایجاد شکل و فرم به نام تجاری درذهن مخاطب هدف از ساخت برند جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان با ارائه و تولید محصولی است که با آن چیزی که شما قول آن را می دهید مطابقت دارد.
برندسازی را می توان پیوند بین کسب و کار شما و مشتری دانست. در برندسازی ساخت یک برند و نام تجاری قابل شناسایی نکته قابل توجهی است از طریق برندسازی می توان به مخاطبان و خریداران کمک کرد تا محصولی که به آن نیاز دارند را راحت پیدا کند. برند شما نشان دهنده کیفیت محصول و خدمات شماست.
اصول اولیه برندسازی
برندسازی فرآیند بسیار مهمی است که باید از لحظه ای که تصمیم می گیرید ایده خود را به یک پروژه تجاری تبدیل کنید، به آن فکر کنید. در این بخش برخی از اصولی را که باید هنگام تلاش برای اختصاص هویت برند قدرتمند به شرکت خود در نظر داشته باشید، فهرست کرده ایم:
1. راستگویی
می توانید با برند این منظور را به دیگران منتقل کنید که به وعده ها و صحبت هایی که کرده اید عمل می کنید و سعی کنید که هیچگاه از قول ها و صحبت هایی که از عمل به آن ها مطمئن نیستید و می دانید که ممکن است به آن ها عمل نکنید در برنامه ریزی های خود استفاده نکنید.
2. اولویت
افراد معمولا خیلی بیشتر به شرکتی که هویت دارد و شناخته شده است وابسته هستند و مورد اعتماد آن ها است تا شرکتی که هویتی ندارند هویت یک برند پیوند و ارتباط زیاد و خوبی با مخاطب و مشتری به وجود میاورد این اتفاق است که باعث می شود یک مشتری هیچ وقت برند شما را از یاد نبرد و ای موضوع باعث در اولویت گذاشتن شما در برابر برند های دیگر می شود.
3. اعتماد
یکی از فاکتورهای مهم به عنوان اصول و تکنیک های برندسازی، اعتماد است. وقتی که زمان اشنایی مشتری با برند شما می رسد مرحله اعتماد به برند شما هم شروع می شود برای جلب اعتماد مشتری باید به آن ها دلیل بدهید که شما را با آن آزمایش کنند.
برندسازی باید بدون هیچگونه مشکلی انجام شود چرا که این اولین مشتری شما است که می تواند تعیین کننده این باشد که مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند خدمت رسانی خوب و ارتباط مثبت در فضای حضوری و انلاین کمک زیادی به شما در جذب و نگهداری مشتریان می کند.
4. جذاب کردن محصول
برندهای زیادی در سر تا سر دنیا وجود دارند که محصولاتی شبیه به محصولات شما را تولید و در اختیار مشتریان قرار می دهند اما عواملی وجود دارد که می تواند باعث متمایز شدن یک محصول از محصولات دیگر می شود آگاهی دادن به مشتریان در رابطه با این تفاوت ها نکته ایی است که با استفاده از برند می توان آن ها راخیلی سریع تر و واضح تر به مخاطب رساند.
5. معرفی
برند شما محصولات و خدماتتان را معرفی می کند زمانی که یک برند سازی اصولی داشته باشید مواردی مثل وفاداری مشتریان و کسب سود بیشتر نسیب شما می شود.
6.اعتبار
داشتن یک برند ثبت شده ومورد تایید شما را مثل یک متخصص کار بلد و حرفه ایی تبدیل می کند.
7.حفظ مشتری
یک برند سازی درست واصولی باعث این می شود که مشتریان شما حس مثبتی نسبت به خرید و استفاده از برند شما داشته باشند و دلیل وفاداری و ماندگاری مشتریان پیش شما برند سازی درست است.
تکنیک های برندسازی
به دلیل اینکه تنوع زیادی در برند سازی وجود دارد، امکان اینکه بتوانید درست تشخیص دهید که کدام روش مناسب شما و کارتان است، می تواند برایتان سخت باشد. یکی از روش های خوب برای شناخت و انتخاب برندسازی آشنایی با انواع تکنیک های برندسازی است.
1. برندسازی شخصی
برند سازی شخصی به صورت دقیق و بی نقص تفاوت خاص برند شما را نشان می دهد این نوع برند سازی معمولا در فضا های مجازی و یا موقعیت های حضوری اتفاق می افتد موقعیتی در آن درک و شناخت افراد از شما تاثیر زیاد و خوبی بر شما می گذارد.
2. برندسازی خدمات
برندسازی خدمات یکی از مهمترین اصول و تکنیک های برندسازی است. برای این نوع برند سازی با خدمات شما شناخته می شود با این نوع برند سازی به مشتریان خود این امکان را می دهید که شما را با تجربه خوب و محصول با کیفیت بشناسند.
3. برندسازی خرده فروشی
برای آن دسته از کسب و کارهایی که در یک مکان فعالیت دارند این نوع برندسازی بسیار کاربردی و مناسب است. برای اینکه بتوانید مشتریان خود را تشویق کنید باید با توجه به انواع برندسازیها سعی کنید که در ساخت برند خود پیشرفت کنید و روی آن تمرکز کنید. مثلا کاری کنید که خرید حضوری برای مشتری یک تجربه خوب و خوشایند باشد. که مشتری باز هم به سمت شما برگردد و جذب برند شما شود.
4.برندسازی فرهنگی
این نوع از برندسازی فقط در تعدادی از سازمان ها کاربرد دارد و استفاده می شود مثل شرکت های تفریحی.
5.برندسازی آنلاین
یکی از روش های برندسازی بزرگ و موفق این نوع برندسازی است که به تمامی برندسازی هایی که در فضای اینترنت انجام می شوند ربط پیدا می کند. برای آن دسته از برندهایی که هم حضور فیزیکی دارند و هم به صورت آنلاین فعالیت می کنند، کارسازترین نوع برندسازی همین است.
6.برند سازی افلاین
این نوع برندسازی تماما به صورت آفلاین انجام می شود. این کار باعث میشود که مخاطبان با توجه کردن و دیدن نشانههایی که ساخته شده است، برند مدنظرشان را به هیچ عنوان از ذهن نبرند. بسته بندی در این نوع برند سازی نکته بسیار مهمی است.
7.برند سازی شرکتی
بیشترین توجه این نوع برندسازی بر روی ظاهر و موفقیت شرکت و برند است. برند سازی شرکتی دارای یک سری قوانین برای کارمندان است تا بتوان اطمینان یافت که همه چیز درست پیش می رود.
جمع بندی
حال که با اصول و تکنیک های برندسازی آشنا شدید، می توانید در ساخت برندی بری کسب و کار خود از آنها بهره بگیرید. در این مسیر از تجربه های خود که منجر به یک برندسازی دقیق و موفق شده است، دربخش نظرات این مقاله برایمان به اشتراک بگذارید. حتما میخواهید بیشتر با بهترین تکنیکهای روز دنیا برای برندسازی موفق برخوردار شوید.
ازاینرو، آشنایی با دورههای مدیریتی MBA و DBA و کارگاه جهش در مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین درهای تازهای را به روی شما میگشاید. این دوره ها برای دانشافزایی در زمینه مدیریت و تقویت مهارتهای مدیریتی گزینه ای عالی هستند. فرصت فوقالعادهای که موسسه آموزش عالی امین پیش رویتان گذاشته این است که میتوانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان بهرهمند شوید.