اصول و تکنیک های برند سازی 

هر برندی که فکرش را بکنید از کوچک ترین آن ها گرفته تا بزرگ ترین ها دارای ارزش هستند به همین علت است که داشتن یک اسم تجاری می تواند مسئله خیلی مهم و قابل توجهی باشد مخصوصا برای افرادی تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند در برند سازی ساخت یک برند و نام تجارای قابل شناسایی نکته قابل توجهی است از طریق برند سازی می توان به مخاطبان و خریداران کمک کرد تا محصولی که به آن نیاز دارند را  راحت پیدا کند.برند شما نشان دهنده کیفیت محصول و خدمات شماست.

 

تعریف برند سازی

 برندسازی یعنی معنا بخشیدن به شرکت و محصولات و یا ایجاد شکل و فرم به نام تجاری درذهن مخاطب هدف از ساخت برند   جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان با ارائه و تولید محصولی است که با آن چیزی که شما قول آن را می دهید مطابقت دارد

برند سازی را می توان پیوند بین کسب و کار شما و مشتری دانست

 

اصول اولیه برندسازی

1.راستگویی:

می توانید با برند این منظور را به دیگران منتقل کنید که به وعده ها و صحبت هایی که کرده اید عمل می کنید و سعی کنید که هیچگاه  از قول ها و صحبت هایی که از عمل به آن ها مطمئن نیستید و می دانید که ممکن است به آن ها عمل نکنید در برنامه ریزی های خود استفاده نکنید

2.اولویت:

افراد معمولا خیلی بیشتر به  شرکتی که هویت دارد و شناخته شده است  وابسته هستند و مورد اعتماد آن ها است تا شرکتی که هویتی ندارند هویت یک برند پیوند و ارتباط زیاد و خوبی با  مخاطب و مشتری به وجود میاورد این اتفاق است که  باعث می شود یک مشتری هیچ وقت برند شما را از یاد نبرد و ای موضوع باعث  در اولویت گذاشتن شما در برابر برند های دیگر می شود

خواندن  مهارت های مدیریت کسب و کار

3.اعتماد:

 وقتی که زمان اشنایی مشتری با برند شما می رسد مرحله اعتماد به برند شما هم شروع می شود برای جلب اعتماد مشتری باید به آن ها دلیل بدهید که شما را با آن آزمایش کنند

برندسازی باید بدون هیچگونه مشکلی انجام شود چرا که این اولین مشتری شما است که می تواند  تعیین کننده این باشد که مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند خدمت رسانی خوب و ارتباط مثبت در فضای حضوری و انلاین کمک زیادی به شما در جذب و نگهداری مشتریان می کند

4.جذاب کردن محصول:

برندهای زیادی در سر تا سر دنیا وجود دارند که محصولاتی شبیه به محصولات شما را تولید و در اختیار مشتریان قرار می دهند اما عواملی وجود دارد که می تواند باعث متمایز شدن یک محصول از محصولات دیگر می شود آگاهی دادن به مشتریان در رابطه با این تفاوت ها نکته ایی است که با استفاده از برند می توان آن ها راخیلی سریع تر و واضح تر به مخاطب رساند

 

5.معرفی:

 برند شما  محصولات و خدماتتان را معرفی می کند زمانی که یک برند سازی اصولی داشته باشید مواردی مثل وفاداری مشتریان و کسب سود بیشتر نسیب شما می شود

6.اعتبار:

داشتن یک برند ثبت شده ومورد تایید شما را مثل یک متخصص کار بلد و حرفه ایی تبدیل می کند

7.حفظ مشتری:

 یک برند سازی درست واصولی باعث این  می شود که  مشتریان شما حس مثبتی نسبت به خرید و استفاده از برند شما داشته باشند و دلیل وفاداری و ماندگاری مشتریان پیش شما برند سازی درست است

خواندن  چرا فروشم کمه ؟

 

 

روش های برند سازی

به دلیل اینکه تنوع زیادی در برند سازی وجود دارد امکان اینکه بتوانید درست تشخیص دهید که کدام روش مناسب شما و کارتان است می تواند برایتان سخت باشد یکی از روش های خوب برای شناخت و انتخاب برند سازی آشنایی با انواع برند سازی ها است

1.برندسازی شخصی:

برند سازی شخصی به صورت دقیق و بی نقص تفاوت خاص برند شما را نشان می دهد این نوع برند سازی معمولا در فضا های مجازی و یا موقعیت های حضوری اتفاق می افتد موقعیتی در آن درک و شناخت افراد از شما تاثیر زیاد و خوبی بر شما می گذارد.

2.برند سازی خدمات:

این نوع برند سازی با خدمات شما شناخته می شود با این نوع برند سازی به مشتریان خود این امکان را می دهید که شما را با تجربه خوب و محصول با کیفیت بشناسند

 

 

3.برندسازی خرده فروشی:

برای آن دسته از کسب و کاری که در یک مکان فعالیت دارند این نوع برند سازی بسیار کاربردی و مناسب است برای اینکه بتوانید مشتریان خود را تشویق کنید باید با توجه به انواع برند سازی ها سعی کنید که در ساخت برند خود پیشرفت کنید و روی آن تمرکز کنید مثلا کاری کنید که خرید حضوری برای مشتری یک تجربه خوب و خوشایند باشد که مشتری باز هم به سمت شما برگدد و جذب برند شما شود

4.برندسازی فرهنگی:

این نوع از برند سازی فقط در تعدادی از سازمان ها کاربرد دارد و استفاده می شود مثل شرکت های تفریحی

خواندن  مدرک mba چیست ؟

5.برندسازی آنلاین:

یکی از روش های برندسازی بزرگ و موفق این نوع برند سازی است که به تمامی برندسازی هایی که در فضای اینترنت انجام می شوند  ربط پیدا می کند برای آن دسته از برندهایی که هم حضور فیزیکی دارند و هم به صورت آنلاین فعالیت می کنند کارساز ترین نوع برند سازی این توع است

6.برند سازی افلاین:

این نوع برند سازی تماما به صورت آفلاین انجام می شود این کار باعث می شود که مخاطبان با توجه کردن  و دیدن نشانه هایی که ساخته شده برند مورد نظرشان را به هیچ عنوان از ذهن نبرند بسته بندی در این نوع برند سازی نکته بسیار مهمی است

7.برند سازی شرکتی:

بیشترین توجه این نوع برند سازی بر روی ظاهر و موفقیت شرکت و برند است برند سازی شرکتی دارای یک سری قوانین برای کارمندان است تا بتوان اطمینان حاصل کرد که همچی درست پیش می رود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *