چند نکته برای جذب مشتری که از عطر فروش ها میتوانید یاد بگیرید!

جذب مشتری

درقدم اول مشتری را جذب کنید!

ترفند اولیه این فروشندگان حرفه ای خیلی ساده است ؛ از شما میخواهند با بو کردن عطر های جدیدشان بدون درخواست اولیه خرید ، شما را جذب کنند تا بتوانند در فرصت مناسب قدم بعدی را بردارند .

 برای جذب مشتری ،مشتری را بشناسید

چند باری که قصد داشتم عطری را بخرم ،فروشنده سعی داشت از روی ظاهر ، گفتار و برخورد ما ، اخلاق ما را شناسایی کند . حتی خیلی با احترام از ما سوال کرد : در مورد علایقمان ، شغلمان و …

پیشنهادات خاص را به مشتری بدهید

فروشنده سعی میکرد مناسب شخصیت ما پیشنهاد اولیه اش را مطرح کند . مثلاً با توجه به اینکه شما در جلسات زیادی شرکت می کنید ، این عطر مجلسی را به شما پیشنهاد می کنم . و در آخر یک شیشه کوچک از عطری که پیشنهاد داده و مناسب بود را برای من پر کرد !

یک قدم جلوتر بروید

ما هیچ گونه تصمیمی برای خرید عطر نداشتیم ولی شیشه ای که فروشنده پر کرد ، باعث شد ما فراموش کنیم که قصد خرید عطر نداریم !! به همین سادگی فروشنده عطر به مرحله بعدی و تکمیل پیشنهاداتش رفت .

قدم بعدی این بود که او یک شیشه ۳ برابر بزرگتر برداشت و آن را با همین عطر پر کرد و پیشنهاد داد که شما به جای قیمت ۳ برابر ، این را با قیمت دو برابر بخرید . در اینجا ما ناخودآگاه در نقش یک خریدار مصمم رفته بودیم !

هدیه ای را برای مشتری در نظر بگیرید.

فروشنده مطرح کرد که اگر این عطر را بخرید ، یک شیشه اشانتیون هم از من هدیه می گیرید که می توانید همین عطر یا عطر دلخواه دیگری را برای اشانتیون انتخاب کنید . چه کاری را برای جذب مشتری می دانید؟ خب تصور داشتن یک شیشه عطر کوچک در جیب لباس ، آن هم رایگان ، چه حسی را در لحظه خرید برای شما ایجاد میکند؟

محصول یا خدماتی با کیفیت ارائه دهید

دفعه قبلی که از همین عطرفروشی ها خرید کرده بودم ، راضی بودم . همین دلیل خوبی بود برای مقاومت کمتر و خرید مجدد .

حق را به مشتری و مشتری را تایید کنید.

وقتی یکی از عطر ها را بو کردم ، گفتم که این عطر قدیمی و اصیل است . فروشنده گفت: آفرین … کاملاً درسته ، این یک عطر اصیل است ! شما خیلی خوب تشخیص دادید !

هر چند ما این ترفندهای فروش را می شناختیم و از اول صحبت ها به روش فروش فروشنده دقت می کردیم ، ولی حرف های سنجیده و حساب شده اش باعث رضایت ما و جذب شدن به حرفهایش می شد .

جذب مشتری
جذب مشتری

به مشتری اطمینان دهید

در بین صحبت ها برای اثبات اصل بودن عطر ها ، فروشنده مخزن های عطرش را که روی آن نام تولید کننده را نوشته بود نشانمان داد که باعث اطمینان بیشتر ما شد . دلیلی نمی دیدیم که بخواهیم بیشتر تحقیق کنیم !

تضمین کنید

اگر واقعاً به کالا یا خدماتی که ارائه می دهید ، اعتماد دارید ، چرا آن را تضمین نکنید ؟ این کاری بود که این فروشنده توانا با ما کرد .

خدمات پس از فروش بدهید

فروشنده  گفت هر وقت احساس کردید از این عطر خوشتان نمیاد ، بیایید و آن را عوض کنید . این کار برای فروشنده ما هزینه زیادی نداشت ولی اطمینانی که به ما می داد ، دلیلی برای نخریدن باقی نمی گذاشت .

به همین سادگی ، ما دو شیشه بزرگ عطر خریدیم ، بی آنکه نیازی به خریدن آنها داشته باشیم.

 

مشاهده مقالات بیشتر:

با این روش ها، جلب اعتماد مشتری خود را افزایش دهید!

 ده نوع مشتری که هر کاسبی باید آن هارا بشناسد

۷سوالی که قبل از شروع کسب و کار باید از خود بپرسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشواره نوروزی موسسه آموزش عالی آزاد امین

حضوری و آنلاین

1-همایش 2 روزه جوان میلیاردر خود ساخته (ویژه جوانان)

  • صفر تا صد آموزش راه اندازی و توسعه کسب و کار
  • افزایش و کسب و ثروت از راه اندازی کسب و کار