مجمع جهانی اقتصاد، با مطالعه و مصاحبه با ۳۵۰ مدیر ارشد نه صنعت در پانزده کشور توسعه یافته دنیا به نتایج جالبی درباره ۹ مهارت برتری که یک انسان موفق به آن نیاز خواهد داشت، رسیده اند که در این مقاله به بررسی آن ها میپردازیم:

?Complex Problem Solving《مهارت حل مساله》

که در زندگی روزمره بسته به نوع مساله(ساده یا پیچیده)نیاز است . گرچه طراحی و ساختار گرایی به روند حل مساله کمک می کند اما تصمیم گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل: شناسایی مساله،ساختن تصویری واقعی از آن ،پیدا کردن راه حل مناسب ،تصمیم گیری،پیاده سازی و مانیتور کردن فیدبک ها می شود.

?Critical Thinking:《تفکر انتقادی》

این مفهوم از ۲۵۰۰ سال پیش مطرح شده است. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد.این مهارت باعث پیشرفت مهارت های زبانی،خلاقیت و… در افراد می شود.

?Creativity & Innovation:《خلاقیت و نوآوری》

خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد. تفکر و تولید.

اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید می توان گفت خلاقیتی ندارید.

?People Management:《مدیریت افراد》

که اشاره به نقش پذیری به عنوان یک رویه در تربیت افراد یا انگیزه مند کردن آنها برای بهبود و اجرای بهتر است که سخت ترین و مهم ترین نقش در بحث های مدیریتی است.

خواندن  آشنایی و آموزش اصول و فنون مذاکره در بازاریابی (فصل اول)

?Coordinating with Others: 《مهارت هماهنگ شدن با دیگران》

این مهارت شامل توانایی سازماندهی کار خود و لینک آن با دیگران است و توجه به فعالیت های مختلف به طور همزمان دارد. البته با اولویت بندی و تفویض اولویت در صورت لزوم.

مهارت
مهارت

?Emotional Intelligence:《هوش هیجانی》

این مهارت اشاره به توانایی فرد برای کنترل احساسات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت تفکر است.افراد با هوش هیجانی بالا در تشکیل و حفظ روابط بین فردی و گروهی بهتر عمل می کنند.

?Judgment & Decision Making《مهارت تصمیم گیری و قضاوت》

 در این مهارت فرد برای حل مشکلات از بین چند گزینه امکان پذیر،یک گزینه را انتخاب میکند. مساله ای که شفاف و مشخص است ریسک پذیری و قبول آن از طرف فرد است.

این مهارت یک جزء کلیدی از مهارت های مدیریت محسوب می شود.

?Service- Orientation Management:《مدیریت سرویس گرا》

که به توانایی و تمایل به پیش بینی،تشخیص و رفع نیاز دیگران گفته می شود. افراد دارای این مهارت در فراهم آوردن رضایت افراد و در دسترس و تمرکز  افراد اطراف خود تلاش می کنند.

?Negotiation《مذاکره》

روشی است که افراد از آن برای حل و فصل اختلافات به کار میگیرند.در این روش افراد برای درک مساله و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تلاش می کنند.

در مذاکره افراد به دنبال منافع متقابل و حفظ یک رابطه کلیدی برای نتیجه ای موفقیت آمیزانه هستند.

مشاهده مقالات بیشتر

۲۱ نکته برای رهبری و مدیریت تیم

میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

 

خواندن  سخنوری و فن بیان برای مدیران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *