مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

به این مقاله امتیاز دهید

چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟

برای شروع بازاریابی حرفه ای  می بایست به موارد زیر دقت لازم را داشته باشید :

  • شناخت خوب و جامع محصول

اولین قدم برای بازاریابی حرفه ای ، شناخت جامع و خوب محصول است و پروسه بازیابی بدون شناخت کافی از محصولات قطعا با شکست مواجه می شود  در ادامه به برخی از این موارد مهم اشاره میکنیم :

  • شناخت جامع مزایا و معایب محصولات خود
  • توجیه قیمت برای محصولات
  • پاسخ به سوال : چرا مشتری باید محصولات ما را بخرد ؟
  • پاسخ به سوال : چگونه محصولات را به دست مشتریان برسانم؟
  • پاسخ به سوال : مزیت رقابتی محصولات من نسبت به رقبا چیست ؟

 

  • شناخت مخاطبین یا مشتریان هدف

شناخت مخاطبین یا مشتریان هدف ، اهیمت بسیار بالایی در بازاریابی دارد شما در ابتدا باید بدانید چه کسی قرار است مشتری شما به شود و این افراد چه خصوصیاتی دارند  در واقع  شما باید بدانید که قصد دارید محصولات خود را به چه کسانی میفروشید و محصولات شما برای چه افرادی مفید خواهد بود

در ادامه به برخی از این موارد مهمی که در شناخت مشتری بسیار اهمیت دارند  اشاره میکنیم :

  • شما باید شناخت دقیقی از احساسات و هیجانات مشتریان داشته باشید

در حقیقت مشتری با توجه به احساسات و هیجانات خود خرید خود را انجام میدهد نه منطق خود !!!

  • ترس های مشتریان را بشناسید

قاعدتا مشتریان شما ترس های بسیار زیادی از آینده دارند که شما می بایست در صدد رفع این  ترس ها برای شروع بازاریابی خود استفاده کنید ، به این مورد دقت داشته باشید که محصول شما واقعا باید ترسی را از مشتری بکاهد .

  • رنج ها و سختی های مشتریان را به خوبی بشناسید

دقت داشته باشید که محصولات شما باید از سختی ها و رنجش مشتریان بکاهد بطور مثال عینک افتابی میتواند از سختی تحمل نور شدید خورشید بکاهد و این موارد را می بایست در زمان بازاریابی بخوبی بیان کنید

  • لذت های مشتریان را بشناسید

تا بتوانید بهترین پیشنهاد خرید را به مشتری خود بدهید  

 

  • شناخت رقبا و بخصوص شناخت دقیق محصولات رقبا

شما می بایست تمامی خصوصیات محصولات رقبا را بخوبی بشناسید تا بتوانید محصولات خود را به خوبی پرزنت کنید و مزیت های محصولات خود نسبت به محصولات رقبا را برای مشتریان بخوبی تبیین کنید .

 

  • ایجاد حس اعتماد و امنیت در خرید برای مشتریان

از موارد بسیار مهم در بازاریابی ایجاد حس اعتماد و امنیت در خرید برای مشتریان است و مشتریان شما با وجود نیاز به محصول شما اگر نتوانند به شما اعتماد کنند قاعدتا خرید خود را انجام نمیدهند و شما در بازاریابی با شکست مواجه میشوید .

 

   5) توجه به پیشنهادات و انتقادات مشتریان

شما در بار که بازاریابی محصولی را شورع میکند با حجمی از انتقادات از پیشنهادات مشتریان مواجه میشوید که توجه به این انتقادات و پیشنهادات می تواند در ارتقا کیفیت و سبک بازاریابی شما بسیار مفید باشد .

 

6 ) ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان

در بسیاری از مواقع   به دلیل عدم آشنایی مشتری با شما در بازدید اول از شما خرید نمیکند و در بازدید های بعدی اقدام به خرید میکند .

به همین دلیل برای اینکه مشتریان خود را از دست ندهید می بایست در بازدید اول پل ارتباطی با مشتری ایجاد کنید – این پل ارتباطی میتواند گرفتن شماره تماس از مشتری باشد .

بعد از گرفتن شماره تماس هیچ وقت نباید ارتباط شما با مشتری قطع بشود و باید پل ارتباطی مستمری با مخاطب ایجاد کنید .

 

چگونه با مشتری صحبت کنیم ؟

برقراری ارتباط خوب با مشتری تاثیر بسیار زیادی بر روی بازاریابی و برند شما دارد و یک مکالمه گرم و دلنشین میتواند تاثیر بالایی بر فروش و بازاریابی شما داشته باشد .

  • آرام و بالحن مثبت و دلنشین صحبت کنید ( از کلمات و لحن منفی در صحبت کردن استفاده نکنید )
  • صحبت کردن شما زمان زیادی نبرد و کوتاه و مختصر صحبت کنید .
  • پاسخ مشتریان را به موقع بدهید و اگر اشتباهی از سمت شما رخ داد عذرخواهی کنید.

 

 

  • روش های بازاریابی در ایران

در این مقاله بصورت مختصر و کوتاه به انواع روش بازاریابی را اشاره میکنیم و در مقاله ای دیگر بصورت جزیی تر این مباحث را دنبال میکنیم

بازاریابی مدرن

  •      راه اندازی وب سایت

با پیشرفت روز افزون تکنولوژِی در حال راه اندازی وب سایت برای هر کسب وکاری لازم و ضروریست . وب سایت اعتماد کاربران به شما را افزایش میدهد و در بازاریابی کمک بسیار زیادی به شما می کند

 

  • استفاده از شبکه های اجتماعی تلگرام ، اینستاگرام و… در بازاریابی

بازاریابی وتبلیغات در شبکه های اجتماعی از روش های بسیار پر بازده در بازارایی مدرن و دیجیتال مارکتینگ است .و شما با هزینه کمی میتوانید فروش بسیار بالایی را تجربه کنید .  پیشنهاد میکنم کمپین های فروش در تلگرام و اینستاگرام راه بیاندازید و فروش خود را منفجر کنید

  • سئو ( SEO )

سئو به معنای بهنیه سازی محتوا و سایت برای موتور های جستجو است . حتما مشاهده کرده اید که وقتی کلمه یا جمله ای را در گوکل جستجو میکنید گوگل نتایجی را به شما نشان میدهد رتبه بندی نتایج توسط گوکل به قدرت سئو سایت ها برمیگردد و هر سایت که رتیه بالاتری دارد از نشر سئو عملکرد بهتری داشته است .

 

  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی از روش های کم هزینه در بازاریابی است که اگر بدرستی انجام شود بازده بسیار خوبی دارد . شما در این روش حتی اگر نتیجه خوبی نگیرید ضرری نخواهید کرد .

  • راه اندازی اپلیکیشن

این روش از روش های پرهزینه برای بازاریابی است ولی برای برند سازی بسیار روش عالی و پربازدهی است .

بطور مثال اپلیکیشن های دیوار ، بازار ، شیپور از این روش برای بازاریابی خود استافده کرده اند .

  • بازاریابی سنتی

هر نوع بازاریابی را قبل از راه افتادن و عمومی شدن اینترنت به گرفته میشده است را بازاریابی سنتی میگویند .

 

  • تلفن مارکتینگ

این روش از  روش های قدیمی بازاریابی هست که تا به امروز بازخورد خوب  دارد ، در این روش شما باید شماره تماس مشتریان خود را جمع آوری کنید و در زمان های مختلف برای معرفی محصولات با این شماره ها تماس حاصل فرمایید

روش های جمع آوری شماره : خرید شماره – جمع آوری از طریق وبسایت شخصی و شبکه های اجتماعی – جمع آوری از اپلیکیشن ها و سایت های عمومی از جمله دیوار و….

  • تبلیغات در روزنامه و تبلیغات چاپی

در این روش شما پوستر و بنر خود را در روزنامه ها ، مجلات ، بیلبورد ها به نمایش میگذارید

برای دریافت مشاوره رایگان و مدرک بین المللی شماره تماش خود را در فرم زیر وارد کنید 

فرم تماس مقالات mba dba

"*" indicates required fields

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی