مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

انواع مدیریت در سازمان ها

انواع مدیریت در سازمان ها

انواع مدیریت در سازمان ها

5/5 - (1 امتیاز)

انواع مدیریت در سازمان ها مقوله ای است که بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران و کارآفرینان مایل هستند درباره آن بیشتر بدانند. در ابتدای شروع فعالیت یک شرکت انجام بخش بسیاری از کارها توسط یک مدیر امکان پذیر است. اما به مرور زمان و با توسعه شرکت و ایجاد مشغله های بسیار یک مدیر برای انجام و رسیدگی به همه کار ها کافی نیست. اینجاست که سطوح مدیریت باید به مرور در شرکت اجرا شود. اما دقت داشته باشید که داشتن تخصص و دانش کافی در زمینه سطوح مدیریت این امکان را به ما می دهد که هم بهترین جایگاه کاری را با توجه به توانایی های خود انتخاب کنیم و همچنین به عنوان مدیر یک کسب و کار، آگاه باشیم که برای چه سطوح مدیریتی باید مدیرانی توانا برگزینیم.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با 20 سال سابقه در آموزش مدیران، امکانات رایگان آموزشی زیادی را برای مدیران کسب وکار فراهم کرده است. از آموزش های دوره رایگان MBA استفاده کنید و همچنین میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه رایگان مشاوره کسب وکار استفاده کنید.

نام و نام خانواداگی

دوره مدیریت mba رایگان

 

انواع مدیریت در سازمان ها

انواع مدیریت در سازمان ها

در سازمان ها ما انواع مختفی از مدیریت را شاهد هستیم. موفقیت در هر کسب و کاری به رهبری قوی و موثر بستگی دارد. انواع مختلف مدیران همگی می توانند در این رهبری نقش داشته باشند. اگر شما علاقه مند به رهبری دیگران و کمک به یک سازمان هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

انواع مدیران در سازمانهای مختلف را می توانید در اینجا ببینید:

مدیر کل

از انواع مدیریت در سازمان ها،درواقع مدیر کل وظیفه اصلی رهبری کارکنان به سمت هدف را به عهده دارد. قطعا مدیر کل باید در حوزه های مختلف مدیریت مانند مدیریت استراتژیک، منابع انسانی، مذاکره، فروش، مدیریت مالی، بازاریابی، اقتصاد آشنایی داشته باشد. رأس سازمان، مدیر کل است و مهم ترین نقش را در سازمان ایفا میکند.

 

وظایف مدیر کل

  • نظارت بر کارکنان، سایر مدیران و فرایندهای سازمانی
  • تعیین هدف برای سازمان، مدیریت و هدایت و مجموعه در مسیر رسیدن به این اهداف
  • حل چالش های سازمان
  • دریافت گزارش از سایر مدیران و نظارت بر فعالیت آنها
  • بهینه سازی فرآیند های سازمانی و تلاش برای فعالیت سازمان به بهترین شکل ممکن

 

مدیر اجرایی

بعد از اینکه مدیر کل، مدیر استراتژی و سایر افرادی که در برنامه‌ریزی‌های سازمانی مشارکت دارند و برنامه‌ها را تعیین کرده اند، آن‌ها را به مدیر اجرایی واگذار می‌کنند. این فرد با سرپرستان قسمت‌های مختلف و کارکنان ارتباط می‌گیرد، وظایف را برایشان توضیح می‌دهد و تعیین می‌کند که چه اقداماتی و تا چه زمانی باید انجام شوند.

او همچنین بر فرایند اجرای برنامه‌ها نظارت می‌‌کند. مدیر اجرایی فردی است که بیشتر از سایر مدیران در جریان امور اجرایی سازمان قرار دارد، به همین دلیل می‌تواند پیشنهادات سازنده‌ای به مدیران فعال در سایر حوزه‌ها ارائه بدهد و مشاور خوبی برای این افراد محسوب می‌شود.

 

وظایف مدیر اجرایی

  • اطمینان از حرکت اعضای سازمان در مسیری که از طرف مدیران بالارده سازمانی تعیین شده
  • پیدا کردن موانع و چالش‌‌هایی که در فرایندهای عملیاتی سازمان وجود دارد و کمک به حل آن‌ها
  • پیدا کردن علت‌ عدم انطباق نتیجه عملی با نتیجه‌ تئوری و حل مشکلات موجود در این زمینه
  • گزارش‌گیری از فعالیت‌ها و ارائه آن به مدیر کل و یا مدیر استراتژی
  • برقراری ارتباط با مدیران میانی سازمان و سرپرستان تیم‌ها و ارائه نظرات آن‌ها به مقامات بالارده سازمانی
  • پیگیری اجرای کارها و به نتیجه رساندن پروژه‌ها و مسئولیت‌ها

 

مدیر استراتژی(از انواع مدیریت در سازمان ها)

استراتژی یکی از مهم ترین  نیازهای سازمان های گوناگون است. معمولاً در سازمان های کوچک، مدیر کل وظیفه چیدن استراتژی های سازمانی و اجرای انها رابه عهده می گیرد. اما هر چقدر اندازه سازمان بزرگ تر شود، وظایف میدر کل افزایش پیدا می کند و نیاز سازمان به استراتژی هایی را که در مسیر رسیدن به اهداف است، هموار می کند و بازدهی را بالا می برد. در نتیجه نقشی به عنوان مدیر استراتژی در سازمان ایجاد می شود.

مدیر استراتژی با توجه به چشم اندازهای سازمان و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی که برای مجموعه در نظر گرفته شده، استراتژی ها را می چیند. افزون بر این، نقشه راه دستیابی به این اهداف و چشم اندازها را در اختیار سایر اعضا قرار می دهد. مدیر استراتژی مغز متفکر سازمان است،  البته او وظیفه اش را به کمک سایر مدیران سازمان انجام میدهد، چرا که چیدن استراتژی های سازمانی کار ساده ای نیست و نمی تواند وظیفه یکی از انواع مدیریت باشد.

 

وظایف مدیر استراتژی

  • تعیین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای سازمان و قسمت‌های مختلف آن
  • بررسی رقبا، چیدن استراتژی مناسب برای رقابت با آن‌ها و به دست گرفتن بازار
  • ارائه مشاوره به مدیران ارشد سازمان برای اجرای برنامه‌ها
  • مشاهده فعالیت‌های سازمان، چالش‌هاف شرایط سازمان و پیدا کردن روش‌هایی برای بهینه‌سازی
  • تحلیل استراتژی‌های اجرا شده، بازخورد گرفتن از آن‌ها و استفاده از تجربیات برای استراتژی‌های آینده

 

مدیریت فروش(انواع مدیریت در سازمان ها)

مدیریت فروش

هدف هر کسب و کار ایجاد درآمد و به دست آوردن سود است. مدیریت فروش در میان انواع مدیریت، فرآیند به کارگماری، استخدام و تشکیل تیم، هماهنگی عملیات و اجرای تکنیک های فروش حضور دارد. از این رو، به کسب و کار این امکان را می دهد تا به اهداف خود برسد و حتی از آن پیشی بگیرد.

 

وظایف مدیر فروش

  • مدیریت نیروهای فروش سازمان، بررسی و گزارش‌دهی عملکرد آن‌ها
  • فراهم کردن امکانات لازم و انجام اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به اهدافی که برای بخش فروش تعیین شده
  • آموزش فروش به نیروها
  • برگزاری جلسات با نیروهای فروش، بررسی چالش‌های آن‌ها و کمک به رفع مشکلات فروش

 

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی در انواع مدیریت، یک فعالیت برنامه ریزی شده توام با زمان بندی، نظم و انضباط سازمانی است که با انجام تکنیک ها و روش ها امکان فروش محصول یا خدمت شرکت را فراهم می سازند.

 

وظایف مدیر بازاریابی

  • تدوین سیاست‌ها، استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی
  • نظارت بر فرایندهای سازمان (از تولید تا فروش محصولات و خدمات)، ارائه پیشنهادات برای بهینه‌سازی و جلب رضایت مشتری
  • شناسایی مشتریان، نیاز آن‌ها و اعلام اطلاعات به دست آمده در این زمینه و سایر قسمت‌های سازمان
  • مدیریت بودجه تبلیغات و کانال‌های مختلف بازاریابی
  • نظارت بر بخش‌های مختلف بازاریابی مانند: دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان میدانی یا بازاریاب‌های تلفنی

 

مدیریت روابط عمومی

در انواع مدیریت، روابط عمومی از طریق برقراری ارتباط بین سازمان و مردم با اجرای برنامه های مشخص، تصویر عمومی مطلوبی را برای کارفرما یا مشتری خود ایجاد و به زبانزد شدن نام تجاری (برند) کمک می کند.

 

وظایف مدیر روابط عمومی

  • برقراری ارتباط با مشتریان دائمی و احتمالی، شنیدن نظرات آن‌ها و پاسخگویی به سوالاتشان
  • ارائه نظرات سازنده کاربران به اعضای داخلی سازمان
  • ایجاد هماهنگی جلسات کاری و قرارهای مدیر کل
  • پاسخگویی به درخوا‌ست‌هایی مانند: نامه‌نگاری‌های اداری، مصاحبه با روزنامه‌ها، مجله‌ها و از این دست
  • هماهنگی سمینارها، رویدادها و هماهنگی جلسات با شرکای تجاری که البته باید با هماهنگی مدیر کل سازمان انجام شود.
  • توجه به شایعات و جوسازی‌هایی که درباره سازمان انجام می‌شود و مدیریت آن‌ها به شیوه صحیح
  • ایجاد تعامل سازنده بین اعضای داخل سازمان همچون مدیران و کارکنان با افراد خارج از سازمان مانند همکاران تجاری و مشتریان

 

مدیریت عملیات

مدیریت عملیات

مدیریت تولید کالاها و خدمات در انواع مدیریت انجام عملیات در حوزه گسترده ای است که همه چیز را از مدیریت تولید گرفته تا مدیریت خرده فروشی توصیف می کند.

وظایف مدیر عملیات 

  • بررسی گزارش‌های مالی و سنجش میزان دستیابی به اهداف با استفاده از فرایندهای کنونی
  • نظارت بر کار اعضای سازمان و تعامل آن‌ها
  • بررسی فرایندهایی که دپارتمان‌های مختلف سازمان را به یکدیگر مرتبط می‌کند
  • برآورد بودجه و زمان مورد نیاز برای هر فرایند در سازمان
  • کمک به کارمندان برای انجام کارهایشان به شیوه‌ای بهینه
  • تیم‌سازی برای فرایندهای مختلف سازمان و پروژه‌های گوناگون
  • ارائه گزارش پیشرفت حاصل از بهینه‌سازی فرایندها به مدیران بالارده سازمانی

 

مدیر تدارکات

مدیریت تامین کالاها و خدمات در انواع مدیریت نقش مهمی دارد. مدیر تدارکات محصولات و خدمات را برای یک شرکت تامین می کند. آنها یک استراتژی خرید ایجاد می کنند که بودجه شرکت و لوازم ضروری را در نظر می گیرد و سپس فروشنده های مشابه را پیدا می کنند.

 

وظایف مدیر تدارکات

چهار نقش اصلی تدارکات عبارتند از:

  • منبع یابی
  • مذاکره
  • مدیریت قرارداد
  • مدیریت ارتباط با تامین کننده

این فعالیت ها نیازمند درک قوی از روندهای بازار، اهداف سازمانی و قابلیت های تامین کننده برای اطمینان از موفقیت هستند.

 

مدیریت مالی و حسابداری(انواع مدیریت)

مدیریت فرایند های مالی و حسابداری نیز یکی از مهم ترین انواع مدیریت است. به زبان ساده، مدیریت مالی عملکرد تجاری است که با سرمایه گذاری منابع مالی موجود به روشی که موفقیت تجاری و بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری حاصل می شود، سروکار دارد. متخصصان مدیریت مالی تمام معاملات یک کسب و کار را برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل می کنند.

 

 وظایف مدیر مالی و حسابداری

  • گزارش روزانه
  • تجزیه و تحلیل اهداف
  • جلسه با رؤسای بخش ها
  • مدیریت و هماهنگی گزارش های ماهانه و بودجه بندی
  • ارائه خدمات دفتری مانند حساب های پرداختنی
  • جمع آوری و حقوق و دستمزد
  • نظارت بر گردش پول
  • ارتباط با تیم های حسابداری

مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی مسئول جذب، استخدام، آموزش، جبران خدمت، پاداش و مدیریت عملکرد کارمندان است. منابع انسانی در انواع مدیریت نقش اساسی در شکل گیری و نظارت بر فرهنگ سازمان دارد.

 

وظایف مدیر  منابع انسانی

  • برنامه ریزی
  • سازماندهی
  • استخدام
  • آموزش منابع
  • پیشرفت کارمندان
  • ارتباط با کارمندان
  • دانش حقوق
  • ارزیابی
  • حفظ فرهنگ محیط کار
  • حل اختلافات
  • هدایت کنترل
  • فرایند پاداش و تشویق

 

مدیریت فناوری اطلاعات(انواع مدیریت)

با توجه به نقش مهم و اهمیت روزافزون فناوری در توسعه و موفقیت کسب‌وکارهای مدرن، بسیار مهم است که تیم‌های فناوری اطلاعات بسیار ماهر و توانمند باشند. ویژگی هایی مانند مسئولیت پذیری، مدیریت بحران و توانایی اولویت بندی برای مدیران بزرگ فناوری اطلاعات ضروری است. برای اطمینان از بهترین نامزد، شرح شغل مدیر فناوری اطلاعات باید به خوبی نوشته شود و انتخاب خاصی از ویژگی ها و توانایی ها باشد.

 

وظایف مدیریت اطلاعات و فناوری

  • ارائه راهکارهای مناسب برای بهینه‌سازی فرایندهای بخش آی تی (IT)
  • اضافه کردن تکنولوژی‌های تازه به سیستم‌های سازمان در صورت نیاز
  • تدوین استراتژی‌های مربوط به بخش آی تی
  • برنامه ریزی و مدیریت پروژه‌های مربوط به بخش فناوری اطلاعات مثل بروزرسانی زیرساخت‌ها یا ارتقای نرم افزارها و سخت افزارها (این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای انجام شود که سازمان بخاطر قطعی سیستم‌ها به مشکل بر نخورد)

 

سه نوع اصلی مدیریت در سازمان ها

سه نوع اصلی مدیریت

تا اینجا با انواع مدیریت در سازمان آشنا شدید اما این سه نوع مدیریت که میخواهیم در این قسمت به آنها اشاره کنیم. ترتیب پست‌های مدیریتی در هر سازمان را مشخص می‌کند و انواع پست های مدیریتی دیگر که به آنها اشاره کردیم زیر مجموع این موارد هستند. شفاف‌سازی این سلسله‌مراتب برای امر تقسیم وظایف و اختیارات در هر سازمان ضروری است. در هر سازمانی، سه سطح مدیریتی وجود دارد که هر کدام وظایف و مسئولیت‌های خاص خود را دارند. این سطوح عبارتند از:

مدیرکل (Top-Level Management):

مدیران ارشدی هستند که تصمیمات کلان سازمانی را می‌گیرند و استراتژی‌های بلندمدت را تعیین می‌کنند. مثال: مدیرعامل یک شرکت بزرگ که تصمیم به گسترش بازارهای بین‌المللی می‌گیرد.

مدیر میانی (Middle-Level Management):

مدیرانی هستند که بین مدیران ارشد و مدیران عملیاتی قرار دارند و وظیفه اجرایی کردن استراتژی‌های تعیین شده توسط مدیران ارشد را بر عهده دارند. مثال: مدیر فروش که برنامه‌های فروش را برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مدیرعامل تنظیم می‌کند.

مدیر عملیاتی (Operational Management):

مدیرانی هستند که در سطح پایین‌تر سازمان قرار دارند و مسئولیت مدیریت روزمره کارکنان و فعالیت‌های جاری را به عهده دارند. مثال: سرپرست تولید که بر نحوه اجرای فرآیندهای تولید نظارت دارد.

(با استفاده از این سطوح مدیریتی از انواع مدیریت در سازمان ها، سازمان‌ها می‌توانند به طور موثری اهداف خود را دنبال کنند و به نتایج مطلوب دست یابند.)

 

وظایف و مسئولیتهای مشترک همه مدیران

وضایف مشترک همه مدیران

هر مدیر بسته به حوزه ای که فعالیت می کند مسئولیت های مختلفی دارد. اما برخی از مسئولیت های مدیران مشترک است:

رهبری افراد

بزرگ ترین مسئولیت یک مدیر، رهبری کارکنان است. مدیران باید با ترسیم چشم انداز وظیفه افراد را مشخص کرده و به کارمندان گوش زد کنند و اطمینان یابند که پروژه ها به بهترین نحو تحویل داده می شوند. مدیران بزرگ برای کمک به افزایش بهره وری تیم خود، به نقش یک رهبر متعهد می شوند.

آموزش کارکنان

مدیران مسئول آموزش افراد زیر مجموعه خود هستند. گاهی اوقات مدیران تصمیمات سختی می گیرند که برای انجام وظایف شغلی و یادگیری مهارت های جدید هستند. آنها همچینن ممکن است فرضیه های توسعه حرفه ای را، به کارکنان ارائه دهند. اغلب مدیران به عنوان  مربی برای کارمندان خود عمل می کنند و مهارت هایی را به آن ها آموزش می دهند که می توانند در پیشرفت شغلی خود استفاده کنند.

تصیم گیری

یکی از وظایف خطیر مدیران تصمیم گیری است. برای انتخاب بهترین تصمیم باید فرایند تصمیم گیری قوی بسیار حائز اهمیت است. اغلب مدیران با کارمندان خود و سایر افراد شرکت ارتباط برقرار می کنند تا به آنها کمک کنند بهترین تصمیم را بگیرند.

مدیریت تعارضات

مدیران همچنین در صورت لزوم به تعارضات می پردازند، از جمله درگیری بین کارمندان. این بدان معنی است که آنها معمولا مهارت های حل تعارض را به کار میگیرند و تعارضات محل کار را حل و فصل می کنند و می توانند به آنها کمک کنند تا یک محیط کاری مثبت را برای تیم خود حقظ کنند.

مدیریت بودجه بخش خود

در تعریف مدیر ، مدیران گاهی اوقات مسئولیت بودجه خود و استفاده از امکانات مالی و حسابداری را به عهده می گیرند .آنها ممکن است با متخصصان دیگر برای بودجه سازی دیداری داشته باشند. همچنین می توانند تعیین کنند که بخش آنها به چه میزان بودجه برای فعالیت نیاز دارد.

بررسی عملکرد

یکی دیگر از وظایف اصلی مدیران انجام بررسی عملکرد برای کارکنانشان است. معمولا  بررسی عملکرد به صورت دوره ای انجام می شود. در این مسئولیت، مدیران به کارکنان خود بازخورد و پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود آنها ارائه می دهند. آنها همچنین ممکن است به کارکنان خود در تعیین اهداف یا پیگیری پیشرفت برای دستیابی به اهداف کمک کنند.

 

استخدام کارمندان جدید

مدیران همچنین اغلب با بخش منابع انسانی شرکت خود برای استخدام کارمندان جدید همکاری می کنند. آنها ممکن است نامزدهای شغلی را شناسایی کنند، مصاحبه انجام دهند و پیشنهادهای شغلی خود را گسترش دهند. به طور معمول، مدیران بزرگ می دانند که چگونه تشخیص دهند که یک نامزد شغلی مناسب تیم شان است؛ زیرا می دانند افراد به چه مهارت ها و ویژگی هایی برای برتری یافتن در بخش خود نیاز دارند.

 

آیا در سازمان به همه انواع مدیریت نیاز است؟

در برخی موارد، یک سازمان ممکن است به همه سطوح مدیریتی نیاز نداشته باشد. این امر به ویژه در سازمان‌های کوچک تر صدق می‌کند که می‌توانند با تعداد کمتری از مدیران بهره‌وری داشته باشند. در این سازمان‌ها، ممکن است یک فرد وظایف چندین سطح مدیریتی را به عهده بگیرد. به عنوان مثال، یک مدیر میانی ممکن است هم وظایف مدیریت عملیاتی و هم برخی از تصمیمات استراتژیک را انجام دهد. این انعطاف‌پذیری می‌تواند به سازمان اجازه دهد تا سریع‌تر واکنش نشان دهد و منابع خود را به طور موثرتری مدیریت کند. با این حال، این مدل مدیریتی ممکن است با چالش‌هایی مانند بار کاری بالا برای مدیران و احتمال کمتر برای تخصصی شدن در یک حوزه خاص همراه باشد. “انواع مدیریت” باید با توجه به نیازها و منابع هر سازمان به طور خاص تنظیم شود.

 

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید عنوان هایی که گفتیم، قسمت کوچکی از انواع مدیریت در سازمان ها هستند و برای یک مدیر کل لازم است تا سر رشته ای در رابطه با هر عنوان مدیریت داشته باشد و یا در سازمان های بزرگ افراد متخصص برای هر عنوان بگمارد. در عصر جدید مدیریت، مدیران و کارافرینان باید خود را با علم نوین مدیریت آشتی داده باشند و بدانند چگونه باید در هر حوزه مهارت کسب و افراد لایق را استخدام کرد. یکی از راهکارهای آن، آموزش هر چه بیشتر و به روز تر در زمینه مدیریت است.

در موسسه آموزش عالی آزاد امین نزدیک به 20 سال است دوره های MBA اجرایی و DBA عالی کسب و کار زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود که ویژه مدیران عالی و میانی سازمان هاست و به آن ها برای افزایش رتبه و استخدام کمک شایانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یک جلسه مشاوره رایگان درباره مدیریت کسب و کار خود، فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانواداگی

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی