کمپینهای تبلیغات به برندها کمک می کنند تا تأثیرگذاری ماندگار و پایداری داشته باشند. اما چگونه میتوان مشتریان خود را از طریق تبلیغات درگیر کرد و به تعامل وا داشت؟
حتماً هربار که آنلاین میشوید، دستکم ده آگهی را میبینید. اما بیشتر تبلیغات الهامبخش نیستند. باورنکردنیترین تبلیغات بخشی از کمپین های پیچیدهای هستند که به برندها کمک می کنند تا به سطح های بالاتری برسند. هر کمپین تبلیغاتی و بازاریابی که با دقت ایجاد شده است، از قدرتهای زیر برخوردار است:
- قیف فروش خود را مملو از مشتریان مشتاق می کند.
- تیم فروش را برای بقیه سال مشغول کنید.
- به برند کمک می کند تا به اهداف بازاریابی کوتاه مدت خود دست یابد.
اما چگونه می توانید تبلیغات برند خود را آغاز کنبد؟ آیا باید با برنامهریزی، تعریف بودجه یا چیز دیگری شروع کنید؟ نگران نباشید این مقاله را بخوانید و یک نمای کلی از کمپین تبلیغاتی به دست بیاورید. چیستی، اهمیت، اهداف و منافع آن آشنا می شوید و نیز انواع آن را خواهید شناخت. این مقاله را شهرزاد امینیان از بهترن و معتبرترین منابع انگلیسی گردآوری و ترجمه کرده است.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
فهرست مطالب مقاله
Toggleکمپین تبلیغات چیست؟
اما پیش از اینکه بیشتر به سراغ چیستی کمپین تبلیغات برویم، بهتر از کوتاه بدانیم که کمپین تبلیغات چیست؟
کمپینها، تلاشهایی تبلیغاتی در یک بازه زمانی مشخص هستند که براساس یک راهبرد و ایده خلاقانه انجام میشوند تا به هدفی تبلیغاتی دست یابند که به تأثیرگذاری یا فروش بیانجامد. اکنون ببینیم کمپینهای تبلیغات چه هستند؟
کمپینهای تبلیغاتی گروه یا مجموعه ای از تبلیغات همانند با لحن و پیام یکسان و یکپارچه هستند. مزیت یک کمپین نسبت به تبلیغ مستقل این است که میتوان آن را به روشهای مختلف، در رسانههای مختلف و برای مدت طولانیتر بدون تکرار یا قدیمی شدن برای مخاطب به کار برد. درواقع:
- کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از تبلیغات است که برای تبلیغ یک محصول یا خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
- کمپین تبلیغاتی پیرامون موضوعات خاص و منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از برند در مورد محصول یا خدمات شرکت طراحی شده است.
- کمپین های تبلیغاتی به بازاریابان برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود کمک می کنند.
- کمپین تبلیغاتی مجموعهای از آگهیهای فردی مختلف یا همان آگهی در رسانهها هستند که برای ایجاد آگاهی و علاقه به یک محصول یا خدمات استفاده میشود.
- کمپینها از طریق اشکال مختلف رسانه از جمله رادیو، تلویزیون، چاپ، پست مستقیم یا اینترنت به دست می آید.
- کمپینهای تبلیغاتی به دلیل وجود یک برند کمک می کند و نشان می دهد که چرا مشتریان باید محصول یا خدمات خود را جدی بگیرند.
- کمپینهای تبلیغاتی برای رسیدن به یک هدف تجاری خاص و نیز منجرشدن به تبدیل در نظر گرفته شدهاند.
اهداف کمپینهای تبلیغات چیستند؟
هدف گذاری به آسان سازی تصمیم گیری در زمان ساخت کمپین تبلیغات بسیار کمک می کند. هدفهایی که انتخاب می کنید باید با برنامه هایی که برای کمپین خود در نظر گرفته اید، همراستا باشد.
کمپینهای تبلیغات، سه هدف اصلی دارند:
- آگاهی رسانی
- متقاعد سازی
- یادآوری.
تبلیغات آگاهیبخش باعث:
- ایجاد آگاهی از برندها، محصولات، خدمات و ایده ها شود.
- محصولات و برنامه های جدید را اعلام کنند.
- به مردم در مورد ویژگیها و مزیتهای محصولات جدید یا تأسیس شده آگاهی دهند.
هدف هر کمپین تبلیغاتی برقراری ارتباط با مخاطبان به روشی است که آنها را تشویق کند تا محصول یک برند را امتحان کنند، درباره شرکت بیشتر بدانند یا اقدامی انجام دهند.
این هدف اصلی یک کمپین تبلیغاتی است. با این حال، اهداف دیگری در ارتباط با اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد، از جمله:
- هدایت ترافیک و تعامل به وبسایت یا صفحه فرود؛
- افزایش نرخ تبدیل پیشنهاد فروش موجود؛
- بهبود آگاهی از برند و تقویت تصویر برند در میان مخاطبان هدف؛
- ایجاد لید برای محصول، رویداد یا خدمات آتی ارائه شده؛
- عرضه محصول به توده ها؛
- اعلام پیشنهاد یا تخفیف برای افزایش جذب و درآمد فروش؛
تبلیغ در برابر کمپین تبلیغات چیست؟
کمپین مجموعهای از مجموعههای تبلیغاتی و تبلیغاتی است که هدف آنها دستیابی به یک هدف واحد است، مانند ایجاد لید یا افزایش تعداد نصبهای برنامه. کمپین ها شامل یک یا چند مجموعه تبلیغاتی هستند. مجموعههای تبلیغاتی شامل یک یا چند تبلیغ هستند. در سطح کمپین، شما یک هدف تبلیغاتی را برای تعریف اهداف خود انتخاب می کنید.
توجه به این نکته مهم است که کمپینهای تبلیغاتی چیزی بیش از ایجاد یک تبلیغ چشم نواز و ارسال آن در صفحه نتایج موتور جستجو هستند. برای بهترین نتیجه، کمپین های تبلیغاتی باید به خوبی تحقیق و سازماندهی شوند و یک برنامه خطی و روشن برای بازاریابان دنبال شود.
راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی واقعاً با شناسایی اهداف کسبوکار، تحقیق در مورد کلمات کلیدی که بهتر به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا میکنند و نشاندهنده آن هستند، و سپس ایجاد تبلیغات و سایر محتوایی که آگاهی و علاقه به محصولات یا خدمات شما را افزایش میدهد، شروع میشود.
چه عواملی کمپینی خوب می سازند؟
در حالت ایدهآل، تبلیغات باید توجه مشتری بالقوه را به خود جلب کند و آنها را به استفاده از محصول شما ترغیب کنند. بدون درنظرگرفتن روش، تبلیغات شما باید واضح باشد و به پیوسته بازتابنده جایگاه منحصر به فرد کسبوکار شما باشد.
بهترین کمپینهای تبلیغاتی اغلب آنهایی هستند که ارزش برند را چه به صورت درونی یا بیرونی ، آشکارا برای مخاطبان خود بیان کنند. مردم نمیخواهند خیلی تلاش کنند تا بفهمند شما چه چیزی را می خواهید به آنها بگویید. بنابراین، اطمینان یابید که پیام خود را به روشنی بیان می کنید و منجر به سردرگمی نمی شود.
درواقع تبلیغ ایدهآل باید بتواند توجه مشتری بالقوه را به خودش جلب کند و اشتیاق او را برای خریدن محصولات و خدمات خود، برانگیزد. درنتیجه نیاز است که از یک کمپین تبلیغاتی خوب استفاده کنیم تا تبلیغات ما شفاف و اغواکننده و منعکس کننده جایگاه کسب و کار و برند شما باشند.
کمپینهای تبلیغاتی از اهمیت بسیاری برخوردارند؛ زیرا به کسبوکار شما در بازاریابی و تبلیغات برتری میبخشند. البته هدف این نیست که موجب شکست مشاغل دیگر شوید، بلکه هدف، پیدا کردن افرادی است که بیشترین سود را از تجارت شما می برند. این به معنای شناسایی و ارائه خدمات به کاربران اینترنتی است که ممکن است از محصولات یا خدمات شما سود ببرند و آنها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنید.
صرفاً داشتن تعداد زیادی بازدید از تبلیغات سایت، اگر بازدیدکنندگان اشتباهی باشند، معنادار نیست. اگر میخواهید در اندازه و موفقیت کسبوکارتان تفاوت ایجاد کنید، داده های جمعیتشناسی مشتری را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این موضوع، کمپین های تبلیغاتی ابزارهای مفیدی برای دستیابی به افراد مناسب هستند.
اهمیت کمپین های تبلیغاتی
تبلیغات کمک می کنند به مشتریان آگاهی دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما برای آنها کمک کننده است و اینکه برند شما چیست. میتوانید از کمپینهای تبلیغاتی برای بهبود برندسازی خود و ایجاد درک عمیقتر از برند خود استفاده کنید.
از دیدگاه عینیتر، کمپین های تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارند؛ زیرا:
- تبلیغات به ارتقای خدمات شما، یافتن مشتریان جدید و گسترش دسترسی شما کمک می کند.
- کمپین های تبلیغاتی ایده منحصر به فرد نام تجاری شما را در چندین پلتفرم برای مدت طولانی به پیش می برند.
- تبلیغات تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند شرکت خود را بر اساس ارزش های اصلی مانند فروتنی، کلاس، و شوخ طبعی بسازید.
فواید کمپین تبلیغات چیست؟
به طور کلی، مزیتهای زیادی وجود دارند که می توانید با یک کمپین تبلیغاتی جامع به دست آورید. با داشتن شرکتی باتجربه که کمپین تبلیغاتی توسعه یافتهای برای کسبوکار یا راه اندازی محصول یا خدمات جدید ارائه میدهد، می توانید مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید، آگاهی را در پیشنهاد جدید خود به بیشترین میزان برسانید و درواقع، فروش بالقوه و سهم بازار را افزایش دهید.
یک کمپین تبلیغاتی جامع بسیار بیشتر از راه اندازی یک تبلیغ واحد در یک پلت فرم است. کمپین باید جامع باشد و به طور گسترده در رسانه های مختلف اجرا شود تا واقعاً مخاطب را جذب کند و نتایج مثبتی به داشته باشد.
به عنوان بخشی از یک تلاش کلی بازاریابی، تلاشهای تبلیغاتی شما میتواند مزیتهای بسیاری را برای شرکت شما به ارمغان بیاورد که به شما کمک میکند از رقبای خود در بخش آگاهی مشتری پیشی بگیرید.
شما می توانید از طریق رسانه ها و پیام هایی که با دقت انتخاب شده اند، به کسبوکار خود رونق ببخشید. در زیر به برخی فواید کمپینهای تبلیغات اشاره می کنیم:
-
افزایش آگاهی از برند
کمپین های تبلیغات به طور منظم برای افزایش آگاهی از برند در سراسر بازار استفاده می شوند. هر کمپین تبلیغاتی توسعهیافته می تواند مورد استفاده باشد تا برند شما به طور فزاینده ای در بازار رقابتی مشاهده شود.
داشتن یک کمپین خوب طراحی شده و جامع، بازار هدف شما را بیشتر از آنچه به عنوان یک برند ارائه میدهید، آگاه می سازد. بنابراین، موقعیت شما را در بازار به عنوان یک نتیجه مستقیم بهبود میبخشد.
-
راه اندازی محصولات و خدمات جدید
یکی دیگر از مزیتهایی که می توانید در هنگام راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی توسعهیافته و جامع به دست آورید، توانایی افزایش عرضه محصول یا خدمات جدید است.
داشتن کمپین تبلیغاتی گسترده و در عین حال هدفمند برای راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید فقط به جلب توجه به آن و آگاهی بیشتر افراد از آنچه ارائه می دهید، کمک می کند. به هر حال، نمی توانید مشتریان جدید را بدون اینکه آنها بدانند محصول یا خدمات شما در حال عرضه است، جذب کنید.
-
نمایش تفاوتهای شما
یکی دیگر از کارهایی که یک کمپین تبلیغاتی واقعاً می تواند انجام دهد این است که نشان دهد چه چیزی محصول یا خدمات شما را متفاوت و بهتر از رقبا می کند.
کمپین تبلیغاتی شما باید محصول یا خدمات شما را در بهترین حالت ممکن قرار دهد. با استفاده از چنین کمپینی به شما کمک می کند تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورید و علاقه بیشتری به آنچه ارائه می دهید، ایجاد کنید. پس افزون بر فواید بالا، پیامدهای زیر را نیز در بر می گیرد:
-
افزایش فروش
سازمان ها برای افزایش فروش و بهبود وضعیت مالی خود به کمپین های بازاریابی متکی هستند و به آنها امکان می دهد پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند.
-
شناخت بهتر برند
کمپین های بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد که شناخت برند خود را بهبود بخشند و به آنها امکان می دهد کمپین تبلیغاتی کلی خود را افزایش دهند و تعداد بیشتری از مشتریان را جذب کنند.
-
تصویر برند پیشرفته
کمپین های جدید می توانند به بهبود تصویر کلی برند کمک کنند، که می تواند به ویژه پس از مطبوعات منفی یا کاهش عمومی علاقه مفید باشد.
انواع کمپین تبلیغات چیستند؟
داشتن درکی اساسی از انواع مختلف کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی که در دسترس هستند، ضروری است. اینگونه می توانید یک نوع را به عنوان نقطه آغاز انتخاب کنید و ادامه برنامهریزی برای شما از استرس کمتری برخوردار باشد.
در زیر به انواع مختلف کمپینهای بازاریابی از جمله کمپینهای دیجیتال اشاره میکنیم:
-
کمپین رسانه های سنتی
یک تبلیغ رسانه ای سنتی از کانال های رسانه های سنتی برای افزایش آگاهی از برند و/یا تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کند. تلویزیون، تبلیغات چاپی، رادیو و تبلیغات پستی مستقیم، همگی کانالهای رسانهای مرسوم رایج برای این نوع کمپین هستند.
قرار دادن تبلیغات در روزنامه محلی خود برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه از تبلیغاتی که فروشگاه شما برگزار می کند، نمونه ای از کمپین رسانه ای مرسوم است.
-
کمپین معرفی فصلی
هر کمپین فشار فصلی فروش، کالا یا خدمات فصلی را تبلیغ می کند. شرکت هایی که هجوم فصلی مشتریان را تجربه می کنند، مانند فروشگاه های خرده فروشی و رستوران ها، اغلب از این شکل از کمپین استفاده می کنند.
برای افزایش فروش در ماههای زمستان، برای مثال، یک فروشگاه خردهفروشی محلی میتواند تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی ایجاد کند که به مشتریان فروش زمستانی را یادآوری میکند.
-
کمپین راه اندازی محصول
هنگامی که یک محصول جدید معرفی می شود، استراتژی های بازاریابی اغلب برای افزایش آگاهی از محصول و چرایی نیاز مصرف کنندگان به آن استفاده می شود. تولید کننده یک کمپین راه اندازی محصول را با همکاری هر شرکای توزیع اجرا می کند.
یک تولید کننده کفش را در نظر بگیرید که یک جفت کفش ورزشی زنانه جدید عرضه می کند. کمپین بازاریابی به احتمال زیاد زنان در محدوده سنی خاصی را هدف قرار می دهد و از استراتژی های بازاریابی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی و ایمیل برای مشتریان فعلی استفاده می کند.
-
کمپین آگاهی از برند
کمپین آگاهی از برند، کمپینی است که در آن فعالیت های بازاریابی بر افزایش یا تقویت آگاهی از برند برای یک کسبوکار متمرکز است. برندهای بزرگتر می توانند به طور مرتب از کمپین های آگاهی از برند برای حفظ محبوبیت خود استفاده کنند. به عنوان مثال، یک تجارت ممکن است یک وبلاگ راه اندازی کند و محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان هدف خود تولید کند.
این بدان معناست که وقتی مخاطبان هدف در وبلاگ شرکت به دنبال پاسخی به سوالی هستند که به آنها پاسخ داده شده است، مخاطب از شرکت یا برند مطلع می شود. اگرچه ممکن است در آن زمان خرید نکنند، اما مخاطبان هدف از برند آگاه می شوند و احتمالاً در آینده به آن باز خواهند گشت.
-
کمپین تغییر برند
هنگامی که یک شرکت از تبلیغات برای تسهیل یک انتقال استفاده می کند، مانند نام شرکت جدید، لوگو یا ادغام با یک نهاد دیگر، به این کمپین تغییر نام تجاری گفته می شود. این استراتژی بازاریابی اغلب توسط مشاغلی استفاده می شود که از بازارهای هدف خود دور شده اند یا می خواهند دوباره وارد صنعت خود شوند.
به عنوان مثال، یک رستوران فست فود به دلیل سرو غذاهای ناسالم مورد انتقاد قرار گرفته است. برای جذب فروش جدید، این شرکت میتواند از استراتژی تغییر نام تجاری برای بازاریابی گزینههای سالمتر و ترویج تعهد خود برای ارتقای سلامت و تندرستی در میان مشتریان خود استفاده کند.
-
کمپین راه اندازی برند
کمپین معرفی برند، مانند کمپین معرفی محصول، زمانی استفاده می شود که یک شرکت یک برند جدید ایجاد می کند و سعی می کند آگاهی خود را در مورد آن افزایش دهد. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ اخیراً یک نام تجاری جدید را با هدف بازاری که قبلاً استفاده نشده بود راه اندازی کرد.
این شرکت از استراتژی راه اندازی برند برای تبلیغ برند جدید خود در رسانه های اجتماعی استفاده می کند و برای مشتریان فعلی ایمیل هایی ارسال می کند که در صورت خرید از برند جدید، قول تخفیف می دهد.
-
کمپین بازاریابی مسابقه
بازاریابی مسابقه ای یک استراتژی بازاریابی است که از مسابقات، هدایا، قرعه کشی ها یا قرعه کشی ها برای افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه جدید استفاده می کند. این نوع بازاریابی بر تمایل مصرف کنندگان به چیزهای رایگان سرمایه گذاری می کند.
کمپین های بازاریابی مسابقه پدیده جدیدی نیستند، اما به دلیل رسانه های اجتماعی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. این شکل از کمپین باعث افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک و افزایش آگاهی در مورد یک تجارت و محصولات آن می شود.
به عنوان مثال، برای تبلیغ یک محصول جدید، یک شرکت می تواند یک کمپین بازاریابی مسابقه ای را در حساب های رسانه های اجتماعی خود اجرا کند. افراد باید با تگ کردن سه دوست در قسمت نظرات پست شرکت و فالو کردن اکانت شرکت در مسابقه شرکت کنند.این امر باعث به دست آوردن فالوورهای جدید شرکت می شود و در نتیجه شرکت کنندگان دوستانی را که ممکن است با برند آشنا نباشند تگ کنند، آگاهی شرکت را افزایش می دهد.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
انواع متداول کمپین های تبلیغات دیجیتال:
هر کمپین تبلیغاتی چه بسیار چشمنواز و چه ساده را می توان بر اساس پلتفرمی که در آن اجرا می شود به انواع زیر دسته بندی کرد. در اینجا رایج ترین انواع کمپین های تبلیغاتی دیجیتال را می بینید:
-
تبلیغات نمایشی
این پرطرفدارترین نوع تبلیغات دیجیتال است، بیشتر به این دلیل که اجرای آن ساده و آسان است. این نوع تبلیغات، بنرها، تبلیغات متنی و سایر عناصر گرافیکی هستند که در هر وبسایت، برنامه تلفن همراه، وبلاگ و مکان های دیگر در اینترنت ظاهر می شوند.
تبلیغات نمایشی نوعی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) هستند، که یعنی هر بار که شخصی روی یک تبلیغ کلیک می کند به ناشر پول می پردازید. این می تواند بسته به اندازه تبلیغ و میزان تمایل تبلیغ کننده برای پرداخت متفاوت باشد.
-
تبلیغات جستجو
این یک شکل هدفمند از تبلیغات است که به شما امکان می دهد تبلیغات را فقط در جستجوهای انجام شده توسط کاربران نمایش دهید. این شامل تبلیغاتی می شود که در نتایج حمایت شده در گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شوند.
تبلیغات جستجو، زمانی نمایش داده می شود که شخصی عبارتی را که مربوط به محصول یا خدمات شما باشد جستجو می کند. یا معمولاً در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا در کنار پیوندهای پولی نمایش داده می شوند.
-
تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های تبلیغات دیجیتال است. این شامل تبلیغات پولی است که در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام ظاهر می شود. تبلیغات رسانه های اجتماعی به ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی و افزایش آگاهی از برند کمک می کند.
تبلیغات رسانه های اجتماعی به طریق مختلف انجام می شود و به کسبوکارها این امکان را می دهد که تبلیغات خود را با سبک خریدار و مخاطبان خود تنظیم کنند.
شما می توانید کمپین های رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید یا یک شرکت بازاریابی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. همچنین انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی گوگل به شما در تعیین بهترین اهداف تبلیغاتی برای کسبوکارتان کمک می کند.
-
تبلیغات ویدیویی
سالهاست که تبلیغکنندگان به تبلیغات ویدیویی روی آوردهاند تا مخاطبان را در سراسر پلتفرمها جذب کنند. استفاده از کمپین بازاریابی ویدیویی با محتوای متقاعدکننده که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ میکند، راهکار تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار در دنیایی است که دامنه توجه کوتاهتر و محبوبیت پلتفرمهای آنلاین ویدیو اول را افزایش میدهد.
این شامل به اشتراکگذاری تبلیغات ویدیویی متنی در پلتفرمهای رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان است.
-
تبلیغات ایمیلی
تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) روشی موثر برای دستیابی به مشتریان هدف و مشتریان بالقوه شماست. این رسانه برای تولید لید های واجد شرایط، پرورش آنها و تبدیل آنها به خریداران از طریق کمپین های ایمیل خودکار، خبرنامه ها یا کمپین های پرورش رهبر استفاده میشود.
شرکت ها از تبلیغات ایمیلی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و یادآوری معاملات، کوپن ها، تخفیف ها و کالاها یا خدمات جدید استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک کمپین ایمیلی برای همه مشتریان خود ارسال کند و فروش آتی را به آنها یادآوری کند و کوپن تخفیف 10درصد ارائه دهد.
کمپینهای پست مستقیم احتملاً محبوب هستند، زیرا ساخت آنها ساده است، اما نسبت به اشکال کمپینهای تبلیغاتی دیگر در رسانههای اجتماعی کارایی کمتری دارند.
-
بازاریابی اینفلوئنسر
اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای امروزی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این شامل استفاده از اینفلوئنسر با فالوور مناسب در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. معمولاً اینفلوئنسرها محتوای برند یا حمایت شده را در فید خود ارسال می کنند تا بر تصمیمات خرید دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند.
-
هدفگذاری مجدد تبلیغات
هدفگذاری مجدد تبلیغات نوعی تبلیغات آنلاین است که در آن شرکت ها تبلیغات را برای افرادی که از وب سایت آنها بازدید کرده اند نمایش می دهند. این تبلیغات برای بازگرداندن بازدیدکنندگان علاقه مند به برند شما طراحی شده اند.
به عنوان مثال، اگر برای مشاهده ایدههای بازسازی آشپزخانه از یک وبسایت بازدید کردهاید و برای مشاهده یک پست روی پیوندی کلیک کردهاید، ممکن است بعداً یک تبلیغ هدفگیری مجدد در رسانههای اجتماعی درباره همان برند یا تجارت مشاهده کنید.
برخی از محبوبترین انواع کمپینهای آنلاین
-
کمپین تبلیغات گوگل:
یک پلتفرم تبلیغاتی جستجوی پولی است که این امکان را به کسبوکارها می دهد که آگهی های دارای اسپانسر در نتایج موتور جستجو و نیز بر شبکه نمایشی گوگل در جیمیل، یوتیوب و سایر جایگاه ها استفاده کنند.
-
کمپینهای تبلیغاتی فیسبوک:
محبوبترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیاست که هر ماه تقریباً نیم بیلیون کاربر فعال دارد. فیسبوک این امکان را به شما میدهد که مخاطبان ویژه ای را با کمپینهای تبلیغاتی خود شناسایی کرده و هدف گیرید. همچنین می توانید تبلیغات خود را بر اساس داده های جمعیتشناسی، سن، سطح درآمد، علاقهمندی ها، عنوان شغل، حزب سیاسی، سرگرمی ها و موارد دیگر هدف قرار دهید.
از دیگر کمپینهای تبلیغاتی می توان به این موارد نیز اشاره کرد:
- کمپینهای تبلیغاتی توییتر
- کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام
- کمپینهای تبلیغاتی لینکدین.
اما بیشتر کسبوکارها ترجیح میدهند چندین کمپین تبلیغاتی را در سراسر چندین شبکه انتخاب کنند تا به نتایج بهتری دست یابند.
چگونه یک کمپین تبلیغات عالی بسازیم؟
هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی عالی، چند حرکت کلیدی برای اطمینان از موفقیت فوری و عملکرد بهینه وجود دارد.
این عوامل کلیدی شامل تعیین هدف کمپین، شناسایی مخاطب هدف، بخشبندی مخاطب و انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی است:
-
هدفگذاری برای کمپین تبلیغات
برای این کار از اصول اولیه شروع میکنیم. حتی اگر یک کمپین تبلیغاتی جالب در ذهن دارید، اگر هدف مرکزی برای کمپین ندارید، چیز زیادی ندارید. کمپین های تبلیغاتی باید هدفی داشته باشند تا برای کسبوکار شما مفید باشند. مطمئن نیستید هدف خاص شما باید چه باشد؟ جای نگرانی نیست.
متداول ترین اهداف کمپین شامل به دست آوردن مشتریان جدید، تبلیغ موفقیت آمیز محصولات فعلی، راه اندازی محصولات و خدمات جدید، و بهبود آگاهی همه جانبه از برند است. از مراحل زیر برای هدفگذاری استفاده کنید.
-
شناسایی مخاطب هدف
به هر هدفی که می خواهید برسید، اطمینان یابید که پیش از شروع هر کمپین تبلیغاتی آن را شناسایی کرده اید.هدف شما مخاطب مورد نظر شماست. شناسایی این که چه کسی است و به چه چیزی نیاز دارد برای دستیابی به اهداف شما بسیار مهم است. با جزئیات واضح مشخص کنید که می خواهید از طریق کمپین تبلیغاتی خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید.
عواملی مانند سن، موقعیت اجتماعی، جنسیت، وضعیت تأهل، عادتها، علاقهمندیها، دوست نداشتنها، سطح تحصیلات و سرگرمیها را در نظر بگیرید تا ایده کاملی در مورد اینکه چه کسی از کسبوکار شما بیشترین بهره را میبرد به دست آورید.
-
بخشبندی مخاطبان
هنگامی که به خوبی می دانید به چه کسی می خواهید دست یابید، می توانید مخاطبان هدف خود را بیشتر تقسیم کنید. این به عنوان بخش بندی مخاطب شناخته می شود. شما به سادگی می توانید آنها را بر اساس محصولات و/یا خدماتی که می خواهید بفروشید به گروه های مختلف تقسیم کنید.
عواملی مانند سن، وضعیت تاهل، عادات، سطح تحصیلات، سرگرمیها و موارد دیگر میتوانند به شما کمک کنند مخاطبان بزرگتر خود را به افراد کوچکتر تقسیم کنید.
-
انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی
چگونگی تبلیغ شما به اندازه خود تبلیغات مهم است. هنگام کار آنلاین، گزینه های زیادی برای چگونگی تبلیغات در اختیار دارید و انتخاب مناسب برای کسبوکارتان به چند چیز بستگی دارد. محصولات یا خدمات شما و اینکه بخش عمده ای از مخاطبان شما زمان خود را در کجا میگذرانند.
اینها برخی از رایجترین ابزارهای تبلیغاتی هستند:
-
رسانه های اجتماعی
اگر جمعیت شناسی شما شامل نوجوانان، بزرگسالان جوان، بزرگسالان، والدین و متخصصان جوان باشد، تبلیغات در رسانه های اجتماعی مفید است. اینها افرادی هستند که بیشتر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک یا توییتر حضور دارند.
در اینجا میتوانید محتوا پست کنید، با فالوورهای خود درگیر شوید و دسترسی خود را شخصی کنید. علاوه بر این، مخاطبان شما به راحتی می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با شما تعامل داشته باشند و از آن را به عنوان ابزاری عالی برای ارتباط استفاده کنند.
-
پست الکترونیک
تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ، روشی مفید برای به دست آوردن لیدهای جدید و احتمالاً ایجاد تبدیل است. برای یک چیز، داشتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت به این معنی است که آنها قبلاً به تجارت شما علاقه دارند. پیگیری ایمیلهای مربوط به محصولات و خدمات شما باعث میشود در آینده نزدیک خرید کنند.
-
سئو و بازاریابی موتور جستجو (SEO و SEM)
بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو متفاوت هستند، اما هدفهای یکسانی دارند. سئو زمانی است که وبسایت و محتوای وبلاگ تجاری خود را بهینه می سازید تا بتواند در جستجوهای ارگانیک رتبه بالاتری دریافت کند.
از سوی دیگر، بازاریابی موتور جستجو، به طور کلی درباره بهینهسازی است، اما از طریق پرداخت هزینه مانند تبلیغات هزینه به ازای کلیک که در شبکه های مختلف موتور جستجو نمایش داده می شود.
وقتی صحبت از کمپینهای تبلیغاتی می شود، اینکه بدانیم چه کاری انجام می دهیم و چرا، درواقع نیمی از کار است. با این حال، پیش از اینکه کمپین های تبلیغاتی خود را آغاز کنید، باید اطمینان یابید:
- وبسایت شما کاملاً آماده است؛ یعنی محتوای وبلاگ بهروزرسانی میشود،
- صفحات محصول واضح و آموزنده هستند.
- فراخوانهای اقدام به راحتی قابل درک هستند.
چگونه به موفقیت کمپینهای تبلیغات دست یابیم؟
در زیر سه مورد را می بینید که باعث موفقیت کمپینهای تبلیغات آنلاین می شود:
- ساختار کمپینهای تبلیغات
هر جا که کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد می کنید، مهم است که به ساختار کمپین خود توجه کنید. کمپین های تبلیغاتی باید بر اساس اهداف تجاری سازماندهی شوند. شما نمی خواهید تبلیغاتی را که برای افزایش آگاهی از برند در نظر گرفته شده است، با تبلیغاتی که برای افزایش فروش طراحی شده اند، ترکیب کنید. زیرا این تبلیغات باید بسیار متفاوت ساخته شوند و نتایج و معیارها برای انواع مختلف تبلیغات بسیار متفاوت به نظر می رسند
-
جستجوی مخاطب و کلیدواژه ها
یکی از مهمترین بخشهای راهاندازی کمپین تبلیغاتی آنلاین، تعریف مخاطبان است. به این معنا که چه کسی تبلیغات شما را خواهد دید؟
در کمپین های جستجوی پولی، این از طریق جستجو و فرآیند کشف کلیدواژه واقعی که افراد برای جستجوی موضوعات مرتبط با کسبوکار شما استفاده می کنند، به دست می آید. سپس میتوانید برای آن کلیدواژه پیشنهاد دهید تا وقتی مردم آن موضوعات را جستجو میکنند، تبلیغات گوگل شما نشان داده شوند.
-
ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی و بهینهسازی
اگر میخواهید در کمپینهای تبلیغاتی آنلاین خود به بازگشت سرمایه (ROI: یعنی از تبلیغات خود بیشتر از پولی که میپردازید درآمد به دست آورید) دست یابید، باید عملکرد آنها را از نزدیک اندازهگیری و نظارت کنید تا بتوانید در هنگام نیاز، تنظیمات لازم را انجام دهید. برخی از معیارهای کلیدی کمپین تبلیغات آنلاین که میخواهید بر آنها نظارت کنید، عبارتند از:
- نرخ کلیک
- هزینه هر کلیک
- هزینه هر اقدام
- نرخ تبدیل
نتیجه گیری
در مجموع، تبلیغات بسیار مفید هستند، اما می توانند آسیبرسان نیز باشند. بنابراین، ما باید با درایت بسیار از آنها استفاده کنیم و اطمینان یابیم که سرگرمکننده و آگاهیبخش هستند.
اثربخشی تبلیغات هم قبلیت افزایش و هم ایجاد نیاز را دارد. این به معنای افزایش فروش یا ایجاد برند است. در همین راستا، در این مقاله به ساختن کمپینهای تبلیغاتی را بررسی کردیم تا راهنمای خوبی برای بهبود در کسبوکار شما را ارائه کرده باشیم.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
- منابع
https://www.indeed.com/career-advice/career-development/types-of-marketing-campaigns
https://directiveconsulting.com/resources/glossary/ad-campaigns/
https://blog.hubspot.com/marketing/best-advertisements
https://www.google.com/search?q=ad+campagins
https://www.sender.net/blog/advertising-campaign/
https://www.dkilo.com/post/what-are-advertising-campaigns-and-what-are-their-types
https://www.bigcommerce.com/ecommerce-answers/what-are-marketing-campaigns/
https://3sixtyprinting.com/benefits-of-advertising-campaigns-pensacola/