مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه یک مدیر قوی باشیم؟

چگونه یک مدیر قوی باشیم ؟

چگونه یک مدیر قوی باشیم ؟

به این مقاله امتیاز دهید

چگونه یک مدیر قوی شویم؟

 

مدیران موفق جهان

“مدیر شدن چه آسان مدیر قوی شدن چه مشکل “حکایت مدیرانی است که در جایگاه مدیریت هستند و روش های نوین مدیریتی را نیاموخته و ادعای مدیریتی دارند.این عده از مدیران حتی به دنبال رشد دانش خود در حوزه مدیریت نیستند و به طور دائم معضلات سازمان که به دلیل مهارت های پایین ایشان است را به افراد دیگر نسبت می دهند ، تفاوت شما با این مدیران تلاش و پشتکار برای رشد مهارت های مدیریتی شماست که قصد دارید در نوع خود بهترین و قوی ترین باشید .

 

مهارت های مدیران موفق

اولین مهارت شما مدیریت منابع با ارزش سازمانی است .یک مدیر موفق به کارمندان فعال ،باانگیزه و تلاشگر خود به چشم الماس در سازمان نگاه می کند ،زیرا چنین کارمندانی دائم به دنبال رشد مهارت های خود هستند و بهترین خود را برای سازمان می گذراند . در چنین شرایطی که کارمندتمام تمرکز فکری و تلاش خود را معطوف رشد سازمان کرده است شما هم باید به عنوان یک مدیر تا جایی که شرایط دارید به چنین نیروهایی امتیاز و آزادی عمل دهید که به حفظ چنین کارکنان با پشتکاری منجر شود چرا که حفظ بقا و پیشرفت مجموعه سرعت بخشیدن به توسعه سازمان به دست چنین افرادی است.

بهینه سازی فرآیندها دومین مهارت مهم یک مدیر موفق است .برای افزایش بهره وری در سازمان به این نکته توجه داشته باشید که باید تمام جریانات گام به گام بررسی و برنامه ریزی شود در این روش میتوانیداز سیستم سازی برای هر فعالیت استفاده کنید تا ضمن اطلاع از درست انجام شدن تمامی مراحل بتوانید فرمان ها را بهینه سازید.

شما میتوانید با بررسی مراحل چالش ها ، معضلات ، مسائل و بحران ها را برنامه ریزی کنید و برای هر کدام چاره بیندیشید.شما باید توجه داشته باشید که وظایف مدیریتی را به افرادی با تجربه بالا و دلسوز برای سازمان محول کنید . در این روش شما میتوانید معضلات پیش روی را به کارمندان بشناسانید تا ایشان برای رفع چالش ها مهارت های خود در راستای بهبود کار ارتقا دهند.

 

مهارت سوم شما برای رسیدن به یک مدیر موفق داشتن آرامش است .شاید در هنگام بیان ساده به نظر برسد اما در عمل و رسیدن به چالش های بازار شما ارزش داشتن آرامش را درک می کنید. آرامش به شما کمک می کند تا در هنگام سختی ها نامید نشوید و توانایی اداره امور در شرایط سخت را داشته باشید

به عنوان یک فرمانده باید در میدان نبرد اوضاع را مدیریت کنید و سازماندهی کنید . یک مدیر خوب بدون آرامش وجود ندارد و تا زمانی که آن را نداشته باشید نمی توانید تصمیمات منتطقی بگیرید و امکان کار درست و به دور از هیجان وجود ندارد.

مدیران برتر دنیا کسانی بودند که در سخت ترین شرایط آرامش خود را حفظ کرده و تصمیمات حساس را گرفته اند.

مهارت چهارم برای هر مدیر حرفه ای ارائه آموزش های لازم به کارکنان است.در موقعیت ها و شرایط حساس برای گذر از مشکلات باید کارکنان آموزش ببینند .شما باید برای کارکنان خود بستر مناسب برای یادگیری فراهم کنید ، اگر در کنار یادگیری مدرک هم برای شما مهم است میتوانید دوره هایی که موسسات آموزش عالی برگزار می شود را پیشنهاد دهید .

موسسه آموزش عالی آزاد امین مکانی است که تعداد زیادی از مدیران برای افزایش سطح دانش و مدرک کارکنان آنجا را مناسب دیده و دوره های متنوعی را برایشان ترتیب می دهند .پرطرفدار ترین این  دوره ها ، دوره مدیریت اجرایی است .   MBA

استخدام افراد مناسب پنجمین  مهارت یک مدیر لایق است ، شما برای افزایش سطح سازمان و رشد مهارت در کسب و کارتان احتیاج به فردی با تجربه و با پشتکار دارید تا به کمک سازمان بیاید و نقص های موجود را برطرف کند.

انعطاف پذیری مهارت 6 ام مدیر قوی است .یک مدیر زمانی می تواند قوی بودن خود را نشان دهد که انعطاف پذیر باشد .شما به عنوان یک مدیر موفق باید خود را با شرایط وفق دهید زیرا در غیر اینصورت هیچکس از شما حمایت نخواهد کرد.افرادی که در مواجهه با مسائل از خودشان انعطاف پذیری نشان ندهند به سرمایه و منابع آسیب می رسانند.

 

نحوه رفتار یک مدیر قوی

1.هدف کارکنان را به هدف شرکت گره بزنید

باید به عنوان یک مدیر به این حس را در کامندان خود ایجاد کنید که اگر فعالیتی در سازمان صورت می گیرد یا وظایف آن ها در مرحله اول به سود خودشان است، در چنین شرایطی انگیزه برای انجام دادن وظیفه را پیدا می کنند .

اگر کارمند شما تصور کنید فعالیتی که انجام می دهد تا برای سازمان موثر است شوق خود را از دست می دهد وبی انگیزه کار می کند .برای رساندن این مفهوم هدف های بزرگ شرکت را مطرح نکنید بلکه از اهداف کوچک افراد مطلع شوید و سپس برای رسیدن به هدف راهکاری در جهت رشد سازمان بدهید.

برای مثال هدف ماهانه شرکتی رسیدن به سود خالص 2 میلیارد تومان است و این مبلغ وابسته به کارمندان بخش فروش است .مدیر بخش می تواند بگوید “باید برای سود 2  میلیاردی تلاش کنید” یا اینکه بگوید”می خواهم این ماه حقوق همه از8  میلیون بیشتر شود.”

2.نظرات بقیه افراد را به دقت بررسی کنید و از آن ها استفاده کنید

اگر قصد دارید رشد کنید باید نوآوری را بیشتر ارج نهید .یک سازمان بدون نوآوری یک سازمان مرده است.

از کارمندانی که تفکر خلاقانه دارند استفاده کنید و عملکرد سازمان را بهبود دهید ، در چنین شرایطی کارمند احساس خوبی پیدا کرده و متوجه می شود حضور او در سازمان محترم ،کاربردی است و متعهدانه وظایفش را انجام می دهد.

3.به نحوی تیم خود را مدیریت کنید که کاملا صادقانه رفتار کنند.

اگر قصد دارید یک مدیر قوی شوید باید ارتباطی بر مبنای صداقت ایجاد کنید .برای مثال میتوانید در بورد شرکت در یک کاغذ بزرگ بنویسید “هر اتفاق یا مشکلی به وجود آمد نگران نباشید ، همه اشتباه می کنند .هیچ اشکالی ندارد به اشتباه خود اعتراف کنید . در صورت به وجود آمدن اشتباه همه گروه باهم تلاش می کنیم تا آن را رفع کنیم.” این متن به همراه فعالیتی که صداقت گفتار شما را اثبات کند.

برای مثال در هنگام به وجود آمدن مشکل و گفتگو با کارمندی که عملکرد پایین دارد مدیر  از او می پرسد”:چه موضوعی می تواند به رشد تو کمک کند یا از چه چیزی در سازمان ناراضی هستی ؟”

4.از طریق ایجاد ارتباط کار با تمایلات ذاتی افراد ، انگیزه را در آنها ایجاد کنید.

اگر قصد دارید بهترین هر کارمند را داشته باشید باید در مورد انگیزه های ذاتی افراد کنجکاو باشید.از کارمندان خود بپرسید که علاقمند هستند تجربه کار در قسمت دیگر را داشته باشند؟ملاقات با افراد جدید را دوست دارند؟مایل هستند مهارت های جدید یادبگیرند یا خیر ؟فعالیت تیمی را دوست دارند یا فردی ؟

باید به صورتی فعالیت ها را طراحی کنید تا انجام دادنش برای کارمندان جذاب باشد.

5.از پیشرفت کارمندان قدردانی کنید و به آن ها پاداش دهید.

بهترین و قوی ترین مدیران افرادی هستند که از عملکرد و کارهای کارمندان تشکر می کنند ، عده ای از افراد که تازه وارد سازمان شما می شوند اعتماد به نفس ندارند، کمی نیاز دارند تا منبع این ناامیدی و نبود اعتماد به نفس را پیدا کنید .باید به آنها نشان دهید که برایشان احترام قائل  بوده و به آن ها اهمیت می دهید .باید موفقیت ها را شناسایی کنید و جشن بگیرید حتی اگر در ابتدای خیلی کوچک بوده باشند . حتی اگر افراد دیگر به تیمتان باور ندارند، شما باید باور داشته باشید و کارمندانتان را مرتب تشویق کنید .این ها خصوصیات یک مدیر بزرگ است.

رمز موفقیت مدیران موفق

1.عمل مهم تر از حرف

تنها یک سخنرانی نمی تواند کار را پیش ببرد بلکه برای رسیدن به موفقیت باید عملگرا بود .مدیران موفق فقط تحت الفظی تیم را راهنمایی نمی کنند بلکه در عمل هم کارکنان را برای رسیدن به هدف همراهی می کنند.

2.هر دستوری نشان دهنده اقتدار نیست.

اگر محیطی را ایجاد کرده اید که کارمندان اجازه اظهار نظر ندارند و به شیوه دیکتاتوری مدیریت می شود قابل افتخار یا نشان دهنده مدیر قوی بودن شما نیست.یک مدیر حرفه ای می داند که چطور با رفتار های درست اما مقتدارنه در کنار اعضای تیم باشد و آنهارا هدایت کند.در واقع مدیران بزرگ خودشان را برای مثل یک مربی می دانند که وظیفه شان بهبود اعضای تیم برای افزایش توانایی است.

3.به کارمندان مثل افراد واقعی در زندگی‌ شان اهمیت می دهند.

رفتار انسانی مدیران با کارکنان همیشه در ذهن آنها می ماند؛ مخصوصا زمانی که اتفاق بدی برای فرد یا خانواده اش می افتد؛ وظیفه انسانی مدیران است که در این دوران حواس شان به کارکنان باشد. یک مدیر واقعی می تواند راه‌هایی را پیدا می‌کند که با آگاهی و ارتباط درست، جایگاه کارمند را به‌ گونه‌ای سازگار و تنظیم کند که فرد بیشترین تعهد را نسبت به کارش پیدا کند.

4.تمام تلاش شان را برای ارتقا افراد و جانشین پروری انجام می دهند.

یک مدیر توانمند می داند کمک به پیشرفت شغلی کارکنان باید در اولویت هایش باشد؛ مخصوصا وقتی بحث جانشین پروری پیش می آید و خیلی از مدیران به خاطر ترس از دست دادن جایگاه خود از آن دوری می کنند.

در صورتی که عادت موفق ترین مدیران و رهبران دنیا شناسایی افرادی است که می توانند مسئولیت را به عهده بگیرند و توانایی توسعه فردی و تیمی دارند.

 

  • اگر مدیران موفق هم از جایگاه فردي برخوردارند و هم از ارزش سازمانی، هم از دانش علمی برخوردارند و هم از مهارتهاي تجربی، با این عمل باید گفت هم در سازمان و هم در خارج از آن نمونه هستند.

 

  • آنها میتوانند مهـارتهـا، دانـش و فرهنـگ لازم براي سازمان و فرد را به منظور نیل به موفقیت عملی سازند. این مدیران براي رسیدن به اهداف خود بیصبرانه عمل میکنند. ماموریت آنها ایـن نبـوده کـه خودشـان را در آینـه ببینند، بلکه این است که بالقوه خود را به کمک هم نشان دهند.

 

  • از نظر آنها هر برخورد بین افراد، یک فرصـت براي هدایت است. فرصتها عمدتاً محدود به زمان هستند. این هدایت شـامل مجموعـهاي از رفتارها، آموزش، معرف، مشورت و غیره میشود. تمرکز اصلی همه این فعالیتهـا، کمـک بـه افراد موفق دیگر است. این نوع مدیران به صورت فعال و ثابت در بهبود عملکرد موثر بوده و به نیروهاي خود کمک میکنند تا مستعدتر گردند.

 

  • آنهـا بـراي سـنجش عملکـرد، معیارهـاي اندازهگیري در اختیار دارند و به طور واضح نکات مثبت و منفی موفقیت را براي هر فـرد در سازمان باین میکنند. آنها به فرد مسئولیت میدهند و انتظار پاسخ دارند.

 

  • آنها تشخیص میدهند که بایـد بـه برخی از گروهها مسئولیت بزرگتري واگذار کنند و مدیران آینده را بـراي ایجـاد رهبـري در بین دیگران آماده میکنند. این مدیران با دادن فرصتهایی به این گونه افراد، توانـاییهـاي خود را با توسعه مهارت در دیگران افزایش میدهند.

 

  • بسیاري از گروهها از مسئولیتهاي جاري خود راضی هستند. مدیران موفق این امر را بهانـهاي بـراي عـدم رشـد در سـازمان در نظـر نمیگیرند. این دسته از مدیران بطـور مرتـب موانـع را از میـان بـر مـیدارنـد و روشهـاي جدیدي براي رشد و بهبود امور خود ایجاد میکنند.

 

 

  • مـدیران خـوب سـطح موفقیـت خـود را ازطریق ثبات و نظم به دست میآورند و به موفقیت دیگران از راه تکرار کمک میکنند. آنها خوب میدانند که تنها روش نگهداري سطح بالایی از موفقیت، یادآوري و نظم است.

شما لایق مدیر قوی شدن هستید ، برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. تا زمانی که شما به عنوان یک مدیرعامل یا کارافرین رشد نداشته باشید کارمندان رشد نمی کنند و تا زمانی که کارمندان رشد نکنند سازمان راکد می ماند .

دوره های مدیریتی MBA اجرایی و DBA  عالی کسب و کار به شما کمک می کند تا مدیر قوی تری باشید و این اقتداررا با مدرک بین المللی اثبات کنید.برای اطلاع بیشتر از دوره های مدیریت اجرایی و مدیریت عالی کسب و کار کافی است شماره تماس و نام خانوادگی خود را برای ما بنویسید.

 

 

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.