چگونه کسب وکار خود را تبلیغ کنیم ؟

تبلیغات یک نوع سرمایه گذاری جهت معرفی کسب و کار خود به دیگران است . تبلیغات را نباید هزینه اضافی دانست ،زیرا تبلیغات جهت بقای یک کسب و کار لازم و حیاتی ایست .  هر چقدر هم محصولات و خدمات شما درجه یک و عالی باشند، اگر برای آنها تبلیغاتی انجام ندهید ، هیچکس با خدمات و محصولات شما آشنا نخواهد شد . هدف از انجام تبلیغات رسیدن به فروش بیشتر با هزینه کمتر است .  تبلیغات اگر بصورت نا صحیح و بدون علم  انجام بشود، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه سبب از بین رفتن بودجه تبلیغاتی شما میشود . بطور مثال یک شرکت با 200 میلیون  تومان بودجه تبلیغاتی فروشش تکان نمیخورد ولی شرکتی دیگر با 50 میلوین هزینه تبلیغاتی فروش خود را چندین برابر میکند . به وضوح روشن است که شرکت اول با علم تبلیغات آشنایی نداشته است .

 در ادامه این مقاله قصد داریم  به راه های  صحیح انجام تبلیغات بپردازیم .

 

چه نوع تبلیغاتی موثرتر است ؟

بدلیل پیشرفت روزافزون تکنولوژی ، روش های تبلیغاتی قدیمی با گذر زمان تاثیر گذاری خود را از دست می دهند و جایگاه خود را به روش های جدیدتری می دهند. بطور مثال تبلیغات در روزنامه جای خود را به تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی داده است . به همین دلیل بروز بودن در علم تبلیغات بسیار موثرتر خواهد بود . در علم تبلیغات هر روش تبلیغاتی مزایای خاص خود را دارا میباشد و میتوان از هر روش بازخورد های خاص خود را گرفت .

 در ادامه مزایای هر کدام از این روش های تبلیغاتی را بررسی خواهیم کرد .

 

چگونه در فضای مجازی تبلیغ کنیم ؟

  • کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

کمپین تبلیغاتی اجرای مجموعه ای از تبلیغات در مدت زمانی مشخص برای رسیدن به یک هدف مشخص است .

امروزه اجرای کمپین های تبلیغاتی در تلگرام و اینستاگرام از بازدهی بالایی برخوردار است . شبکه های اجتماعی یک محیط خوب برای گسترش کسب کار هستند و باید از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را برد .. امروزه بطور میانگین هر فرد 2 ساعت و 30 دقیقه از  وقت خود را در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، تلگرام و …. میگذراند  . در واقعا بسیاری از مردم بخصوص جوانان ونوجوانان بددون محدودیت زمان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند .

خواندن  میخوام مشاور املاک بزنم؟

 

  • تبلیغات توسط اینفلوئنسر ها یا اینفلوئنسر مارکتینگ

ابتدا بهتر است جواب این سوال را بدهیم  :

اینفلوئنسر کیست ؟

اینفلوئنسر ها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی بخاطر تجربه یا دانش خاصی معروف شده اند انی افراد با انتشار پست هایی از تجربه ، دانش ، مهارت و یا تفریحات و سرگرمی های خود به شهرت رسیده اند و از همین طریق تعداد بالایی از مخاطبان را جذب کرده اند .با توجه به محبوبیت بالای اینفلوئنسر ها این روش تبلیغاتی برای معرفی کسب وکار از روش های محبوب به شمار می رود .

 

 

 

  • تبلیغات ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از روش های تبلیغاتی و بازاریابی قدیمی می باشد ولی تا به حال تاثیر گذاری خود را از دست نداده است و مورد استفاده قرار میگرد .یکی از مزیت های این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه بودن و   نحوه اجرای آسان آن است و شما برای اجرای این روش نیاز به تخصص خاصی ندارید و حتی اگر نتیجه مطلوبی نگیرید بدلیل ارزان بودن در این روش متضرر نخواهید شد  .

  از دیگر مزایای این روش میتوان به :

انتقال آسانتر وسریعتر محتوا ، اثر بخشی لحظه ای ، نرخ بازشگت سرمایه خوب

 و از معایب این روش میتوان به :

ارسال نشدن برخی از ایمیل ها به مقصد – اسپم شدن ایمیل ها و نمایش درست در ابعاد مختلف مانند موبایل ، لپ تاپ و..

 

 

  • تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگلی یک روش بسیار  قدرتمند در تبلیغات است و امروزه 60 درصد کسب وکارها از این روش برای تبلیغات خود استفاده میکنن .در واقع در این روش شما در عوض پرداخت مبلغی به گوگل  ،  با کلمه کلیدی مد  در نتایج رتبه حواهید گرفت .

 از مزایای این روش میتوان به  :  فروش بیشتر در  زمان  کمتر –نتیجه گیری بهتر از سئو – نرخ تبدیل بالاتر – نرخ بازگشت سرمایه اشاره کرد

 

از دیگر روش های تبلیغاتی می توان به موارد زیر  جهت معرفی ، برندسازی و تبلیغ کسب وکار اشاره کرد :

 

  • تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی پرهزینه ترین نوع تبلیغات است که برند های معروف در دنیا  از این روش تبلیغات استفاده بسیاری می کنند . معمولا در این روش از سلبریتی ها معروف جهت تبلیغات استفاده میشود .تبلیغات تلویزیویی بدلیل جامعه اماری بسیار بالا  برای برندسازی بسیار مناسب است

خواندن  مزایای دوره mba و dba

 

 

  • تبلیغات تلفنی یا تلفن مارکتینگ

در این روش جمع آوری شماره تماس بسیار حائز اهمیت است و شما باید لیستی از شماره تماس مشتریان یا مخاطبان خود داشته باشید و تک تک با این شماره ها تماس حاصل فرمایید . تبلیغات تلفنی صرفا پشت سر هم زنگ زدن به مخاطبان نیست و یکی از نکات مهمی که باید در تبلیغ تلفنی در نظر داشت عدم آزردگی مشتری است . گاهی اوقات شاید لازم باشد چندین بار با یک شماره ، تماس بگیرید تا بتوانید آن فرد رابه مشتری ثابت خود تبدیل کنید .

 

چگونه کسب وکار خود را معرفی کنیم ؟

  • طراحی سایت برای کسب و کار

امروزه راه اندازی یک سایت برای معرفی هر چه بهتر یک کسب وکار لازم و حیاتی ایست . با پیشرفت تکنولوژِی روش های قدیمی معرفی کسب وکارها جایگاه خود را به روش های جدید می دهند و ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ از اقدامات ضروری برای هر کسب و کاریست .

مزیت های داشتن وب سایت جهت معرفی کسب وکار :

  1. سهولت و قابلیت دسترسی برای مخاطبان
  2. صرفه جویی در زمان
  3. کاهش هزینه ها
  4. فروش گسترده تر سراسر جهان
  5. بروز بودن

 

 

  • سئو یا SEO

سئو یکی از راه های بسیار قدرتمند در معرفی کسب وکار  است که بازدهی بسیار بالایی دارند . یکی از خصوصیات این روش تبلیغاتی  ، ارگانیک بودن مخاطب است . سئو بصورت ساده استفاده ار روش هایی ایست که بتوان در موتور جستجو گوکل رتبه خوبی را کسب کنیم .  شما دقیقا با این روش مخاطب هدف خود را جذب خواهید کرد و نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت . این روش از دو بخش مهم تشکیل شده است : 1 ) محتوا نویسی 2) لینک بیلدینگ

یک موارد بسیار مهم در سئو ، ارایه محتوا کاربردی برای مخاطبین سایت جهت اعتماد سازی  بیشتر است .

 

  • معرفی کسب وکار با تیزر تبلیغاتی  یا موشن گرافیک

موشن گرافیک :

موشن گرافیک را میتوان ترکیبی از طراحی گرافیک و انیمیشن دانست . از مزیت های بازر موشن گرافیک جذابیت بصری بالا است . یکی از خصوصیات بارز این روش اعتماد سازی و متقاد سازی بالا برای مخاطبین است . امار ها نشان میدهد تاثیر گذاری استفاده از موشن گرافیک در معرفی کسب وکار بین 30 تا 80 درصد است  بطور خلاصه  شما با طراحی موشن گرافیک میتوانید به سادگی خود را به مشتری معرفی کنید .

خواندن  روش های مدیریتی افزایش بهره وری

 

تیزر تبلیغاتی :

طراحی  تیزر تبلیغاتی هدفمند میتواند در رشد  و معرفی کسب وکار بسیار تاثیر گذار باشد .

در طراحی تیزر تبلیغاتی باید به این موارد دقت داشت : جذابیت بصری تیزر –  طراحی خلاقانه – انتقال پیام سریع و حتما باید تیزر طبق سلیقه مشتری طراحی بشود نه سلیقه کارفرما !!

کاربرد استفاده از موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در معرفی کسب وکار  :

  • برندینگ
  • معرفی توانایی یک شرکت
  • معرفی محصولات
  • فرهنگ سازی
  • نشان دادن مراحل تولید یک محصول

کجا تبلیغ رایگان کنیم ؟

در جهان سایت های بسیار زیادی هستند که اجازه انتشار تبلیغات را به صورت رایگان می دهند  که در ادامه به تعدادی از این سایت ها در ایران و جهان اشاره می کنیم :

سایت های ایرانی جهت درج آگهی یا تبلیغات رایگان شما :

دیوار- ایستگاه – شیپور- اگهی 24 – ویستا – ایفروش  – پیام سرا – پبام اگهی – تخفیفانو…..

سایت های خارجی که تبلیغات رایگان در سایت منتشر میکنند می توان به :

سایت OODLE

سایت LET GO

سایت CLADIFIDE ADS

سایت GUMTREE

 

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

برای موفقیت در هر کسب وکاری نیاز به شعار و متن تبلیغاتی مناسب دارید و اگر در کسب وکارتان  اصول تبلیغ نویسی را رعایت نکنید محکوم به شکست خواهید بود .یکی از روش های جذب مشتریان به سمت خود تبلیغ نویسی مناسب است و برای فروش بالا باید حتما تبلیغ نویسی را جدی بگیرید .

خصوصیات متن تبلیغاتی مناسب :

عنوان جذاب داشته باشد

هدف واضحی به مخاطب القا کند – زیاده گویی نکنید و مستقیم به هدف بپردازید

احساسات و کنجکاوی مخاطب را بربیانگیزد

جملات تاثیر گذار در تبلیغات

در ادامه جملات و شعار های تبلیغاتی برند های معروف را برای شما ذکر میکنیم تا بتوانید از این جملات برای شعار های خود الهام بگیرید :

مک دونالد : ( McDonald’s: I’m lovin’ it ) –  عاشقشم

شعار تبلیغاتی ادیداس : (IMPOSSIPLE IS NOTING )   غیر ممکن وجود ندارد

شعار سونی (MAKE BILEIVE ): باورش کن

بی ام دبلیو :  ( THE ULTIMATE DRIVING MASHINE )  نهایت یک خودرو

 

برای دریافت مشاوره رایگان جهت دریافت مدرک بین المللی شماره تماس خود را وارد کنید

فرم تماس مقالات mba dba

"*" indicates required fields

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *