مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه مدیز قاطعی باشیم ؟

چگونه مدیر قاطعی باشیم؟

چگونه مدیر قاطعی باشیم؟

به این مقاله امتیاز دهید

چگونه مدیر قاطعی باشیم ؟

اولین تصویر مدیر قاطع برای کارکنان فردی خشن و بی منطق است که پذیرنده انتقادات و پیشنهادات نیست . با پیشرفت جامعه افراد می توانند راحت تر ارزش قاطعیت را درک کنند و دیگر تصور قدیمی کمتر در ذهن افراد است و افراد راحت تر از گذشته نظرات خود را بیان می کنند.

در روابط بین فردی به آزادی بیان طرفین بسیار مهم است ، در جامعه نوین قاطعیت می تواند بسیار برای کارمندان سودمند باشد و نتیج فوق العاده ای برایشان ایجاد کند همچنین یک مدیر قاطع و حرفه ای روابط با کارمندانش را بهتر و با مافوق را موثرتر می کند.

در زمان گذشته قاطعیت با خشونت یکسان در نظر گرفته می شد ، تمایز اصلی بین مدیر و خشن این است که یک مدیر قاطع برای رشد سازمان و رشکت نظران کارکنان برایش بسیار مهم است و ارزش قائل است و مشورت کردن را رکن اصلی جلسات خود می داند اما یک مدیر خشن فردی است که نظرات سایر افرا  اصلا برای او مهم نیست و بسیار یک جانبه تصمیمات را در سازمان لحاظ می کند و انجام ندادن و عدم موافقت با آن فرمان غیر ممکن است و تبعات وحشتناکی دارد.

قاطعیت به سازمان کمک می کند تا روابط خود را با دیگران ببشتر به سمت انصاف و برابری سوق دهند، یک مدیر قاطع می داند چگونه باید در موقع ضروری مشکلات سازمان و افراد را با کارکنان در میان بگذارد

 

قاطعیت در مدیریت

چگونه مانند یک مدیر قاطع رفتار کنیم؟مهارت قاطع رفتار کردن چیست؟مدیر قاطع موفق هستند؟

به طور کلی و در زندگی روزمره افراد جامعه مهارت قاطع رفتار کردن یکی از نکات بسیار ضروری است که می تواند به شمابرای زندگی بهتر کمک کند ، در برخورد قاطعانه شما همزمان با اینکه عادلانه رفتار می کنید به دیگران پاسخ خواهید داد که بسیار برای شما مفید است .

این نوع رفتار به شما کمک می کند تا چیدمان زندگی خود را براساس مصلحت و صلاح دید خودش در دست بگیرد . فردی که چنین ویژگی هایی دارد به راحتی می تواند برنامه زندگی اش را کنترل کند و بدون استرس و اضطراب بی مورد ، احساسات صادقانه خود را ابراز کرده و حقوق خود را کسب کند .

در کسب و کار های امروزی برای انکه یک مدیر قاطعیت خود را نشان دهد باید پا به پای کارمندان خود برای ارتقا سیستم سازمانی تلاش کند و منابع اصلی تولید سود سازمان را کارمندان تلقی کند.

 

چگونگی بالابردن قاطعیت در مدیران

شناخت توانایی کارمندان و همکاری با آنان

در عصر جدید مدیریت ، مدیران سازمان با کارکنان بر سر مسائل کوچک و بزرگ بحث  و نزاع نمی کنند و مدیران با توجه به قابلیت ها و توانمندی ها کارکنان با آنان همکاری می کنند .

جلب حمایت کارکنان برای برنامه و اهداف سازمان

هنگامی که تصمیمی را در بین افراد تحت فرمان خود اعلام می کنید از نظرات سایر افراد برای پر قدرت کردن این نظریه استفاده کنید ، اگر در همان ابتدا که نظرات دیگران را شنیدید آن را رد کنید قاطع به نظر نمی رسد برعکس بسیار بسیار لجوج دیده می شوید.

نظارت دقیق برکارکرد افراد در سازمان

هنگامی که کارمند بهره وری اش افت می کند ، در محیط کار فعال نیست و گاهی قوانین را نقص می کند برای اینکه یک مدیر قاطع باشید باید جلسات خصوصی و دو نفره مبنی در انتقادات و پیشنهادات طرفین برگزار کنید ، در ابتدا از او راجع به معضلاتی که در محیط کار دارد بپرسید و اینکه آیا مانعی هست که موجب کاهش بهره وری او می شود ؟ اگر کارمند مشکل خود را بیان کرد راه حل مناسبی برای مشکل او می اندیشید درغیر اینصورت دلیل رفتارهایش را از او جویا می شوید شاید مشکل مربوط به سازمان نیست و در زندگی شخص چالشی وجود دارد .

در شرایطی که این موارد هم کار ساز نیستند باید جلسات را در دفعات بیشتر برگزار کرد و در آخرین مرحله روند نزولی را به فرد یادآوری کنید ، شاید فرد بالاخره متوجه عملکرد داغون خود شود.

پا فشاری بر تصمیم گرفته شده

به عنوان یک مدیر قاطع باید حتما بر تصمیم خود سماجت ورزید اما نباید این سماجت با همراه با عصبانیت باشد تا رنجشی ایجاد کند و باید با آرام ترین لحن تصمیم خود را به فرد منتقل کنید.

 

حل اختلافات درون سازمانی

در هر سازمانی به علت حضور زیاد کارکنان به وجود آمدن اختلافات امری طبیعی است ، شما برای حل چالش تعارضات که موجب به مشکلات رفتاری و فیزیکی نشود باید قاطع باشید و قبل از اینکه مشکل به روز کند پیشگیری کنید.

اگر با توجه به تیپ شخصیتی کارکنان توانایی همکاری با هم برای انجام پروژه را ندارند باید افراد در  گروه های جدا تقسیم کنید و اگر باز هم از بروز اختلاف پیشگیری نکرد مستقیم وارد عمل شوید از علت رفتار  جویا شوید و عوارض آن را نیز عنوان کنید.

 

چگونه مدیر قاطعی برای کارکنان باشیم ؟

در اولین مرحله به عنوان یک مدیر حرفه ای که لایق این جایگاه است خود را باور  داشته باشید و فردی با ارزش هستید پس هیچ کس اجازه سوء استفاده از شما را ندارد.

از تصمیم گیری بر اساس احساسات جلوگیری کنید ، برای جلوگیری از بروز احساسات در زمان خشم یا شادی بیش از حد تمرین مدیتشن بسیار برای شما مفید است.

مشکلات  را واضح و سلیس بیان کنید. عینیت مسائل را با افراد در میان بگذارید و با کنایه با افراد صحبت نکنید.

زبان بدن را با گفتارتان یکسان کنید . اگر زبان بدن خود همچون سخن و فرمان خود یکسان کنید ، بیشتر میتوانید در ذهن مخاطب نفوذ کنید و قاطع به نظر برسید.

سخنرانی خود را تمرین کنید . اگر حتی در یک جلسه کوچک سازمانی قصد صحبت دارید برای انتقال مفهوم بهتر صحبت خود را با خود تکرار کنید ، عموما مدیرانی که در صحبت دچار لکنت می شوند سخنانشان جدی گرفته نمی شود و از قدرت فن بیان وی کاسته می شود .

موسسه آموزش عالی آزاد امین برای مدیران عالی رتبه در دوره MBA و DBA روش های مدیریت پیشرفته مدیریت منابع انسانی ، فن بیان و مذاکره ، روش های اصولی قرارداد نویسی در نظر گرفته است تا مدیر قاطع بودن در بازار ایران را گسترش دهد ، اگر شما هم قصد دارید مدیریت قاطع را بیاموزید کافیست نام و نام خانوادگی خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاوران با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی