مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟ | چند نکته طلایی

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟ | چند نکته طلایی

مسیر یک فروشنده خوب و موفق قطعا مسیر پر چالشی است و راز های زیادی دارد که تعداد خاصی از مردم آن ها را می دانند. برای داشتن دانش یک فروشنده موفق باید تلاش زیادی کرد والبته مطالعه هم داشت تا دانش خود را بروز نگه داشت پس...
5/5 - (1 امتیاز)

داستان ها و مقالات گوناگونی وجود داره که هر کدوم به بخشی از تجربیات و تکنیک های یک فروشنده خوب اشاره می کند که برای مثال چه چیز هایی را باید بداند, به چه چیز هایی باید توجه ویژه ای داشته باشد و اهمیت خاصی به آن دهد, چه باید ها و نباید هایی را باید انجام دهد.

علم فروشندگی مجموعی از تجربیات و راز هاست که اگر اونارو بدانید میتوانید براحتی محصولات خود را بفروشید و در زمان کمی ثروت بزرگی رو برای خودتان به وجود بیاورید.

ما در این مقاله می خواهیم به این راز ها و تجربیات زیادی  اشاره کنیم و با این کار یک فرصت بزرگ و جدید  رو برای علاقهمندان واقعی در حوزه فروش ایجاد کنیم.

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

 داشتن فروشنده خوب برای هر کسب و کاری لازم و ضروریست و موفقیت هر کسب وکاری به فروشنده های آن بستگی دارد قاعدتا کسب وکاری که نتواند فروش خوبی را داشته باشد محکوم به شکست خواهد بود.

شاید تصور کنید فروش یک دریای طوفانیست و کشتی های زیادی در آن در حال حرکت هستند اما همه اونا نمیتوانند سالم به ساحل برسند.

شما برای حرکت در دریا احتیاج به یک ناخدای باتجربه و کاربلد نیاز داری که مسیر این دریارو خوب بشناسه و شمارو به سلامت به ساحل امنتون برسونه

اون ناخدا فروشنده شماست فروشنده ای که باید تجربیات و فاکتور های لازم را برای وارد شدن در این مسیر دشوار داشته باشد.

برای فهمیدن این نکات مهم مارا در ادامه این مقاله دنبال کنید.

 

ویژگی های فروشنده خوب:

هر فروشنده ای ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اما برای اینکه فروشنده خوبی باشید، لازم است یک سری ویژگی ها را در شیوه های فروش خود بگنجانید. از جمله به ویژگی های زیر برای فروشنده خوب توجه کنید.

ویژگی های فروشنده خوب

 

شناخت محصول

شناخت محصول یکی از عناصر اساسی برای یک فروشنده موفق است. آشنایی عمیق با محصولاتی که به فروش می‌رسانید، به شما کمک می‌کند تا بهترین خدمات و مشاوره‌ها را به مشتریان ارائه دهید و به طور کلی از تأثیرگذاری بیشتری بر فرآیند فروش برخوردار شوید. در ادامه، چند نکته مهم در خصوص شناخت محصولات ذکر شده است:

  • دانستن کامل ویژگی های محصول

محصول یک فروشنده بخشی از وجود یک فروشنده است و فروشنده ای که محصول خود را به خوبی بشناسد به معنی آن است که خود را کامل می شناسد و به ویژگی های درونی خود کاملا آگاه است.پس یکی از نکات بظاهر ساده ولی بسیار مهم این است ما بدانبم چه محصولی را میفروشیم و تمام ویژگی های آن را بدرستی بدانیم.

  • آشنایی با مزایای یک محصول

مزایای یک محصول می‌تواند برای مشتریان بسیار مهم و جذاب باشد.

اگر یک محصول خاص ارزشمند و مفید باشد، افراد به آن علاقه‌مند می‌شوند و آن را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.چ

این امر می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا محصولات خود را بهتر بازاریابی کند و فروش بیشتری داشته باشد.

همچنین، ارائه مزایای ویژه و منحصر به فرد برای مشتریان می‌تواند باعث ایجاد یک ارتباط قوی بین شرکت و مشتریان شود و باعث افزایش وفاداری آن‌ها به برند شود.

به علاوه، ارائه مزایای یک محصول می‌تواند به شرکت کمک کند تا در صنعت خود رقابتی‌تر باشد و نقطه‌ی تمایز خود را با سایر رقبا بهتر نشان دهد.

در نهایت، مزایای یک محصول می‌تواند به مشتریان احساس کنند که آن محصول ارزشمندی است که به آن‌ها کمک می‌کند و باعث شادی و رضایت آن‌ها می‌شود.

توانایی برقرار کردن ارتباط با مشتری

توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتری یکی از مهمترین مهارت‌های یک کارمند فروش یا خدمات مشتریان است.

ارتباط موثر با مشتریان نه تنها به افزایش فروش و درآمد شرکت کمک می‌کند، بلکه ارتقاء رضایتمندی مشتریان و ایجاد ارتباط‌های دائمی نیز تأثیرگذار است.

برای ارتباط موثر با مشتریان، کارمندان باید دارای مهارت‌های ارتباطی بالا، قدرت شنیداری و توانایی حل مسائل باشند.

همچنین، ارتباط برقرار کردن با مشتریان نیازمند توجه به نیازها و ترجیحات آن‌ها و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات آن‌ها می‌باشد.

مهارت مذاکره

مذاکره یکی از مهارت‌های اساسی در حوزه فروش است که نقش بسیار مهمی در موفقیت یک فروشنده دارد.

مذاکره به عنوان یک فرایند تعاملی و پویا، به فروشنده امکان می‌دهد تا با مشتریان خود به صورت موثر و موفقانه در ارتباط باشد.

این مهارت نیازمند داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه محصولات و خدمات ارائه شده، توانایی شناخت نیازها و مشکلات مشتریان و همچنین توانایی ارتباط برقرار کردن با آنها است.

همچنین، مذاکره نیازمند استفاده از تکنیک‌های مختلف مذاکره‌ای مانند پرسش و گفت‌و‌گو، تعامل مثبت، مدیریت زمان و ارتباط بین فردی است. از این رو، توسعه و بهبود این مهارت برای هر فروشنده بسیار حیاتی و اساسی است تا بتواند در مواجهه با شرایط مختلف فروش، بهترین نتیجه را بدست آورد.

تجربه خرید مثبت

تجربه خرید مثبت در فروشندگی یکی از عوامل مهم در ایجاد رضایت مشتریان و افزایش فروش است.

وقتی مشتریان تجربه خرید مثبتی را از یک فروشگاه یا برند مشاهده می‌کنند، احتمال بالاتری وجود دارد که به آن فروشگاه بازگردند و محصولات دیگری را نیز خریداری کنند.

این تجربه می‌تواند از طریق ارائه خدمات مشتری محور، کیفیت بالای محصولات یا حتی تجربه خرید آسان و راحت ایجاد شود.

از این رو، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها باید به ایجاد تجربه خرید مثبت تمرکز کنند تا بتوانند بازار رقابتی را در دست بگیرند و مشتریان را جذب کنند.

این امر نه تنها به افزایش فروش و درآمد کمک می‌کند، بلکه ارتقای شهرت و اعتبار برند را نیز به همراه دارد.

مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از اصول اساسی در هر حوزه‌ای از کار و زندگی است و در فروش به ویژه اهمیت بسیاری دارد.

موفقیت در فروش به مدیریت صحیح زمان برمی‌گردد. از آنجایی که فروش یک فعالیت پویا و پرفشار است، مدیران و کارمندان فروش باید بتوانند زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

برنامه‌ریزی دقیق برای انجام وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همچنین، اولویت‌بندی و تعیین اهداف و وظایف اولویت‌های بالا نیز از اصول مهم مدیریت زمان در فروش است.

عدم مدیریت صحیح زمان می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت‌های مهم و افزایش فشار کاری شود.

بنابراین، مدیریت زمان به عنوان یک مهارت اساسی برای کارمندان و مدیران فروش بسیار حیاتی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آموزش مداوم

آموزش و به‌روزرسانی مداوم در حوزه فروش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در دنیای امروزی که رقابت در بازارهای مختلف بسیار شدید است، داشتن تیمی مجهز به دانش و مهارت‌های لازم برای انجام بهترین عملکرد در زمینه فروش امری ضروری است.

به‌روزرسانی مداوم در زمینه استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و فنون فروش و همچنین آگاهی از تغییرات در بازار و نیازهای مشتریان، می‌تواند به کسب و کارها کمک بزرگی کند تا در مقابل رقبا پیشی گیرند و به سودآوری بیشتری دست یابند.

بنابراین، سرمایه‌گذاری در آموزش و به‌روزرسانی مداوم تیم فروش، به عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک، می‌تواند به توسعه و رشد پایدار کسب و کار کمک کند.

وجود خلاقیت

فروشنده های خوب و حرفه ای همیشه ایده های خلاقانه ای در فروش دارند. به طور مثال میتوان هدایای خلاقانه ای خود برای مشتریان خود ارسال کنید و از مشتریان خود درخواست خرید محصول جدیدی را بکنید.

 

فروش با برنامه و ثبت آمار فروش

یک فروشنده خوب قبل از انجام بازاریابی برنامه دقیقی برای خود دارد و میداند قصد انجام چه کاری را دارد و بعد از انجام عمل بازاریابی بازخورد و امار خود را دقیق ثبت میکند تا بتواند تحلیل دقیقی از عهلکرد خود داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با موسسه آموزش عالی آزاد امین و دوره های مدیریتی MBA و  DBA حتما ویدیوی زیر را ببینید.

چگونه می توانیم به یک فروشنده خوب تبدیل شویم؟

در دنیای مدرن امروز فروشندگان زیادی فعالیت می کنند که محصولات متنوعی را می فروشند اما براستی همگی آن ها علم فروشندگی را دارند یا این که فقط از روی تجربه سنتی که دارند قادر به انجام این کار هستند؟

همان گونه که در دنیای امروز همه چیز به سمت و سو مدرن شدن رفته است علم فروش هم دست خوش تغیرات بزرگی شده است.

تغیراتی که دانستن آن ها کمک شایع و بزرگی می تواند به مجموعه کسب و کار شما باشد.

در این زمینه موسسات با تجربه زیادی هستند که می توانند علم شمارا در زمینه فروش تا حد چشم گیری ارتقاء ببخشند.

موسسه امین با سابق 20 ساله موفق خود در زمینه آموزش و پرورش فروشندگان بزرگ در سطح کشوری این افتخار را دارد که شما علاقهمندان و دارندگان کسب و کار های بزرگ را در این مسیر پر چالش همراهی کند و تجربیات چندین ساله خود را با توجه به آخرین متد های آموزشی روز دنیا به شما عزیزان انتقال دهد

در صورت علاقمند بودن به شرکت در دوره های فروشندگان برتر کشور هرچه سریع تر فرم زیر را کامل کرده تا کارشناسان ما  در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند

 

نام و نام خانواداگی

دوره مدیریت mba رایگان

فروشنده خوب چگونه مشتریان را متقاعد به خرید می کند؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چطور مشتری را متقاعد کنید محصول شما را بخرد؟ راز در نحوه فروش آن به شما نهفته است. قطع وقتی به این راز دست پیدا کنید مشتریان بیشتری پیدا خواهید کرد. این همان چیزی است که بسیاری از کسب و کارها از داشتن آن ناتوان هستند. داشتن یک محصول خوب برای فروش بیشتر کافی نیست.

فروشنده خوب چگونه مشتریان را متقاعد به خرید می کند؟

درواقع شما به عنوان یک فروشنده خوب به یکسری رفتارها و عملکردهای کلیدی برای متقاعد کردن لیدها در فروشگاه خود نیاز دارید. در زیر به چند مورد اشاره شده است.

با مشتری خود ارتباط دوستانه و صمیمی برقرار کنید 

هر آنچه بتوانید ارتباط دوستانه تری برقرار کنید قطعا شانس بیشتری برای یک فروش موفق خواهی داشت.

سعی کنید این حس را به مشتری خود به خوبی القا کنید که شما به فکر او هستید و صرفا فقط قصد فروش محصول به او را ندارید. ارتباط خود را به هیچ عنوان با مشتری قطع نکنید و همیشه با اون در ارتباط باشید و در این ارتباط به مشتری نشان دهید که برای شما مهم است و او را  به خوبی درک میکنید.

به این مورد دقت داشته باشید که هر مشتری خصوصیات رفتاری متفاوتی دارد و برای ارتباط گیری مستمر با هر مشتری باید رفتار متفاوتی داشته باشید.

یکی از خصوصیات فروشنده خوب، شنونده خوب بودن است. شنونده خوب بودن در فروش بسیار امری ضرورریست . شما باید بصورت دقیق به مشکلات مشتریان خود گوش بدهید تا بدانید نیاز مشتریان را به درستی رفع کنید و عملکرد خود در فروش را بالا ببرید. با گوش فرا دادن به مشتریان خود قادر خواهید بود اعتماد مشتری را به خوبی جلب کنید و ارتباط مستمر و طولانی مدتی را با او برقرار کنید.

راستگو بودن

یک اصل مهم در فروش صداقت فروشنده در هنگام فروش محصول خود است. از آن جایی هیچ کس دوست ندارد با دروغ مواجه شود عمل فروش هم باید به درست ترین شکل ممکن انجام شود.

مشتری بعد از خرید اول کاملا متوجه میشود که با او صادق بودید یا خیر. یک فروشنده خوب همیشه با مشتری خود صادق است.

دروغ گفتن در فروش، بازاریابی و کسب وکار میتواند در طولانی مدت فروش شما را بسیار کم کند و شرکت یا کسب و کار شما را به سمت ورشکستگی ببرد. به یاد داشته باشید که دروغ هرگز جواب نمی دهد و حتی عملکرد برعکس دارد.

صداقت پس باعث به تبدیل مشتری معمولی به مشتری وفادار و ثابت است که مشتری بعد از خرید اول به صورت مداوم از شما خرید خود را انجام بدهد . که با دورغ گفتن قاعدتا نمیتوانید مشتری ثابتی برای خود جذب کنید.

 

علاقه به فروش و بازاریابی

اگر علاقه ای به فروش و بازاریابی ندارید حتما همین الان این کار را کنار بگذارید !!! برای ورود به هر کسب وکاری علاقه مهمترین فاکتور برای موفقیت در آن کسب وکار است و اگر به ان کسب وکار علاقه ای ندارید قطعا در آن کسب وکار موفق نخواهید شد.

شما باید از فروش لذت ببرید و اگر کار فروش و بازاریابی شما را عذاب میدهد و فقط برای انجام وظایف خود این کار را انجام میدهید این کار به درد شما نمیخورد و به فروشنده خوب و حرفه ای تبدیل نمیشود.

 

جمع آوری دیتا ( شماره تماس ، ایمیل و… )

فروش بدون جمع آوری دیتا از مشتری کار بیهوده ای است، احتمالا با مراجعه اول مشتری از شما خریدی نخواهد کرد و حداقل کاری که از شما برمی آید گرفتن شماره تماس یا ایمیل مشتری است که بتوانید بوسیله این دیتا فرصت های خرید خوب را برای مشتری ارسال کنید و ارتباط مستمر و صمیمانه ای را با او برقرار کنید.

 

پیگیری مستمر مشتریان

دقت کنید پیگیری از خصوصیات فروشنده خوب و حرفه ای است و فروشنده خوب مداوم خرید های مشتریان خود را به صورت تلفنی ، حضوری و… پیگیری کند تا بتواند نظر مشتریان خود از خرید یا جویا شود و نیازهای مشتری را برای ارایه پیشنهاذ جدید به او متوجه بشود.

 

موارد گفته شده در این مقاله تنها بخشی از موارد مهم در بحث فروشندگی و فروش است و شما برای کسب اطلاعات قوی تر و بروز تر میتوانید در دورهای مدیریت mba  و dba موسسه آموزش عالی آزاد امین شرکت کنید.

 

 

جمع بندی

چگونه فروشنده خوبی باشیم، رازهایی دارد که برای دانستن آن نیاز به آموزش و مشاوره است. شما به عنوان یک فروشنده که نکات طلایی این مقاله را خوانده اید، باید حس برد و موفقیت را در تمامی مراحل به مشتریان خود بدهید. از تجربه های خود که منجر به فروش موفق شده است دربخش نظرات این مقاله برایمان به اشتراک بگذارید. حتما می‌خواهید با بهترین تکنیکهای روز دنیا برای فروش موفق برخوردار شوید. دوره های مدیریتی MBA و DBA موسسه آموزش عالی آزاد امین از صفر تاصد ترفندهای فروش را آموزش می دهد. پیش به سوی آینده ای درخشان در کسب و کار و فروش بیشتر و بیشتر.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباهه دوره ها و مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه فرم زیر را پر کنید:

 

نام و نام خانواداگی

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.