مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چرا کسب وکار ها شکست میخورند ؟

چرا کسب و کار ها شکست می خورند؟

چرا کسب و کار ها شکست می خورند؟

به این مقاله امتیاز دهید

چرا کسب و کار ها شکست می خورند؟

امروزه بدلیل پیشرفت تکنولوژی و  بازار رقابتی بوجود آمده بین کسب و کار  ها در جهان،  راه اندازی یک کسب و کار نیازمند دانش و علم بالایی است. به همین دلیل اکثر کسب وکار های کوچک، که بدون دانش کافی اقدام به راه اندازی کسب وکاری می کنند با شکست مواجه می شوند.

 آمار های جهانی در سالهای اخیر نشان می دهد ۲۰ درصد کسب و کار های نوپا در سال اول شکست می خورند و این کسب و کار ها دیگر قادر به ادامه حیات نمی باشند و ۹۶درصد کسب و کار ها در ۱۰ سال با شکست مواجه میشوند . شاید با مشاهده این امار تعجب کنید ولی این امار کاملا واقعی ایست و می بایست برای راه اندازی یک کسب و کار موفق دانش خود در این زمینه را افزایش دهید . . در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل شکست کسب و کار های مختلف و نحوه جلوگیری از این شکست ها صحبت کنیم . پس با ما همراه باشید .

 

دلایل شکست کسب و کار های کوچک

برای راه اندازی هر کسب و کاری باید به موارد زیر دقت لازم را داشت و عدم انجام موارد زیر از دلایل شکست کسب و کار های کوچک است .

  • ایده خوب برای کسب و کار
  • اهمیت شناخت مشتری
  • اهمیت مدیریت مالی در کسب و کار
  • شناخت رقبا در کسب کار
  • کار تیمی در سازمان یا کسب وکار
  • سیاست قیمت گذاری محصول و خدمات
  • برنامه ریزی شروع کسب و کار
  • بروز بودن در کسب وکار

 

ایده خوب برای کسب و کار

بسیاری از مدیران کسب و کار بدون خلق طرح و استراتژی صحیح  اقدام به راه اندازی کسب و کاری جدید می کنند و ایده و طرح خود را بصورت دقیق مورد بررسی و شناخت قرار نمی دهند. این مدیران بدون برنامه خود را وارد بازار پر رقابت میکنند و در نتیجه کسب و کارشان با شکست مواجه می شود. توصیه می شود قبل از راه اندازی هر کسب و کاری تمامی جوانب طرح و ایده خود را بخوبی مورد بررسی قرار دهید. استراتژی خود را به دقت بسازید و در راه اندازی کسب کار عجله نکنید .

 

اهمیت شناخت مشتری

اکثر کسب و کار های کوچک به دلیل عدم شناخت مناسب از جامعه هدف و مشتری خود با شکست مواجه می شوند .  به طور مثال کسب و کار ها بدون توجه به علاقه و ذهنیت مشتری محصولات خود را تولید می کنند . مدیران کسب و کار می بایست محصول را دقیقا طبق نیازمندی مشتری خود تولید کنند .

شما می بایست ابتدا مشخص کنید جامعه هدف شما چه افرادی هستند ؟ بطور مثال شما باید سن جامعه هدف خود ، میزان درآمد جامعه هدف ، ذائقه جامعه هدف، علاقمندی مشتریان، اهداف مشتریان از خرید محصول شما و…. را مشخص کنید تا بتوانید شناخت دقیق از جامعه هدف خود داشته باشید

 

چگونه میتوان نیاز مشتری را شناخت ؟

  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از ابزار های تحلیل رفتار و نیاز مشتری استفاده کرد . ابزار هایی از قبیلgoogle trend , google suggest  و …
  • استفاده از کامنت های مشتریان در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام ، تلگرام و..
  • بررسی محصولات موفق در بازار که به درستی نیاز های مشتریان را برطرف میکنند
  • بررسی سایت های برند و معروف که به خوبی توانسته اند نیاز های مشتریان را برطرف کنند .

 

اهمیت مدیریت مالی در کسب و کار

هزینه های هنگفت یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کار های کوچک و بزرگ است  که در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد .: بسیاری از کسب و کار ها در ابتدای فعالیت ، خود را درگیر هزینه های بالایی همچون دفتر گران قیمت –  جذب نیروی ناکارامد – تبلیغات نادرست با هزینه بالا و … می کنند و به همین دلیل دیگر قادر به ادامه حیات خود نخواهند بود. بطور خلاصه می توان گفت  یک کسب و کار نباید گران اداره شود.

 

  شناخت رقبا در کسب وکار

در جهان امروز  توانایی رقابت  با برند های مختلف مهم ترین عامل موفقیت و ادامه حیات یک کسب و کار است و این رقابت مستلزم بررسی و شناخت اصولی رقبا است . امروزه در هر بخشی و برای هر محصولی بطور همزمان چندین برند در حال رقابت هستند و محصول شما می بایست مزیت های رقابتی مختلفی نسبت به محصول رقبا داشته باشد تا بتواند در ابن رقابت پیروز شود . هر کسب و کاری باید روزانه چندین ساعت را  به تحلیل رقبا بپر دازد تا بتوانند محصول رقابتی با کیفیت بالایی را تولید کند .

از موارد بسیار مهمی که باید به آن دقت لازم را داشت انتخاب رقیب مناسب است  زیرا  انتخاب رقیب بصورت نادرست سبب سیاست گذاری های اشتباه در کسب وکار شما میشود در نتیجه کسب و کار شما با شکست روبرو میشود .

کار تیمی در سازمان یا کسب وکار

کار تیمی را میتوان از مهم ترین عوامل موفقیت یک کسب و کار نام برد و اگر به این مورد ،  توجه لازم  و کافی را نداشته باشید قطعا با شکست مواجه خواهید شد . یک تیم زمانی موفق خواهد بود  که در راستای یک هدف واحد فعالیت کند و همه اعضای تیم باید همدل در راستای ان هدف سعی و تلاش کافی داشته باشند .

سیاست قیمت گذاری محصول و خدمات

بسیاری از کسب و کار ها بدون شناخت جامعه هدف خود اقدام به قیمت گذاری محصولات خود میکنند . بطور مثال شرکتی که محصولی برای برای قشر کم درآمد جامعه تولید می کند ولی محصول خود را با قیمت بالا ارایه می دهد . نتیجه این خواهد شد که جامعه هدف آن شرکت قادر نخواهد بود محصول را خریداری کنند . در نتیجه شرکت در فروش با شکست مواجه خواهد شد .

 

بروز نبودن کسب و کار

امروزه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و مدیران کسب و کار می بایست خود را با این پیشرفت همگان سازند تا بتوانند در عرصه حال حاضر بازار جهانی به حیات خود ادامه بدهند  . اگر کسب و کاری نتواند خود را بروز نگه دارد قطعا محکوم به شکست است .

به طور مثال در حال حاضر کسب و کار هایی وجود دارند که حتی برای خود سایتی طراحی نکرده اند قطعا این نوع کسب و کار ها روزی در این بازار پررقابت کنار گذاشته خواهند شد

 

نداشتن تجارب کافی در راه اندازی کسب و کار

بعضی از افراد بدون داشتن هیچ گونه تجربه و سابقه کافی از یک  کسب و کار قصد راه اندازی کسب و کاری را می کنند بالطبع خروجی اینگونه کسب وکار ها بدلیل عدم تجربه کافی مدیر کسب وکار،  قابل قبول نخواهد بود. در نتیجه اینگونه کسب و کارها در جذب مخاطب و فروش با شکست  مواجه خواهند شد .

 

برنامه ریزی شروع کسب و کار

یکی از ارکان موفقیت هر کسب وکاری برنامه ریزی صحیح و زمان بندی شده آن است و با عدم انجام این کار ضرر های بزرگی به کسب وکار وارد می شود .

برنامه ریزی نسبت به تمامی اقدامات دیگر در کسب و کار اولویت بیشتری دارد زیرا این برنامه صحیح هست که شما را به اهداف نزدیک میکند و تعیین می کند که چه کاری، چگونه، در چه زمانی و چه کسی قرار است این کار را انجام بدهد .

برنامه ریزی مشخص میکند شما اکنون کجا هستید و قرار است به چه اهدافی برسید.

دوره های حرفه ای مدیریت کسب و کار MBA DBA هدفشان دقیقا همین است که به شما به عنوان مدیر کسب و کار کمک کنند بتوانید کسب و کار خود را به درستی راه اندازی، آن را از کوچک به متوسط و از متوسط به بزرگ تبدیل کنید. و در این راه از هزینه های اضافه و تجربه کردن تجربه ی دیگران در امان بمانید.

برای مشاوره کسب و کار و آشنایی بیشتر با تاثیرات دوره ام بی ای و دی بی ای شماره خود را در باکس مشاوره وارد کنید تا مشاورین متخصص موسسه آموزش عالی آزاد امین با شما تماس بگیرند.

فرم تماس مقالات mba dba

"*" indicates required fields

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی