چرا کسب وکار های کوچک به بزرگ تبدیل نمی‌شوند؟

چرا کسب وکار های کوچک به بزرگ تبدیل نمی شوند؟

چرا کسب و کار های کوچک به بزرگ تبدیل نمی شوند ؟

تبدیل یک کسب و کار  کوچک به کسب و کاری بزرگ خواسته بسیاری از مدیران و کارآفرینان است که این خواسته مستلزم رعایت نکات زیادی می باشد که در این مقاله برخی از  این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم .

آموختن تبدیل یک کسب و کار  کوچک به کسب و کاری بزرگ یک هدف الزامی و حیاتی برای هر کسب و کاری ایست . ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم  که کسب و کار کوچک چیست ؟ و سپس عوامل موفقیت و تبدیل شدن به کسب و کاری بزرگ را بررسی خواهیم کرد.

کسب و کار کوچک چیست ؟

برای کسب و کار کوچک میتوان تعاریف مختلفی را ارائه کرد که میتوان به موارد زیر شاره کرد :

  • پرسنل کمی داشته باشد
  • کسب و کار سن کمی داشته باشد .
  • محدودیت در سرمایه ، منابع مالی و منابع انسانی
  • و…

 

عوامل مهم در موفقیت کسب وکار های کوچک  و تبدیل شدن به کسب وکاری بزرگ

  • برآورد سرمایه
  • شناخت بازار هدف
  • آشنایی با قواعد کار تیمی
  • برنامه ریزی صحیح در کسب وکار
  • نیروی انسانی ناکارآمد
  • محصول بی کیفیت
  • تیم فروش حرفه ای

در ادامه تمامی این عوامل را بصورت دقیق بررسی خواهیم کرد

 

 ۱) برآورد سرمایه اولیه یا مدیریت مالی

بسیاری از کسب و کار ها بدون سنجش میزان سرمایه خود تا زمان رسیدن به سوددهی اقدام به راه اندازی کسب و کاری می کنند که منجر به عدم موفقیت کسب وکار و عدم تبدیل شدن به کسب وکاری بزرگ می شود .

مدیریت مالی و کنترل هزینه از مهم ترین عوامل موفقیت و شکست یک کسب وکار است زیرا سوددهی کسب وکار نیازمند چندین سال صبر و حوصله است .

وارن بافت می گوید : فکر نکنید کار کردن میتواند شما را سرمایه دار کند بلکه مدیریت مالی است که میتواند شما را به ثروت برساند .

 

 

۲ ) شناخت بازار هدف

تبدیل شدن یک کسب و کار کوچک به کسب و کاری بزرگ مستلزم شناخت دقیق بازار است . بدون شناخت دقیق بازار و تحلیل و بررسی آن نمیتوانید ارزیابی درستی از شرایط داشته باشید در نتیجه کسب و کار شما با شکست مواجه میشود. شناخت بازار امری است که میبایست بصورت مداوم و همیشگی در هر کسب و کاری انجام شود .

خواندن  مدرک بین المللی مدیریت کسب وکار

برای شناخت دقیق بازار هدف می بایست به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • محصول ما مشکل چه افرادی را حل می کند ؟

شما باید مشتریان هدف خود را بخوبی بشناسید و نیاز آن ها برطرف کنید

  • محصول ما چه مزیتی نسبت به رقبا دارد ؟

شما باید نقاط ضعف و قوت محصول خود و رقبا را بخوبی بشناسید تا بتوانید ارزیابی صحیحی از روند پیشرفت خود در بازار داشته باشید.

مزیت رقابتی درواقع ویژگی منحصر به فردی است که محصول یا خدمات شمارا از دیگر محصولات، حتی مشابه، جدا میکند و مشتریان خاص و وفادار به برندتان را ایجاد میکند.

به طور مثال، موسسه آموزش عالی آزاد امین به عنوان یک موسسه آموزشی نمیتواند مزیت خود را کیفیت اساتید یا نحوه تدریس آنها اعلام کند؛ چرا که این مورد یک ویژگی منحصر به فرد نیست. هر دانش پذیری با نوعی از تدریس و شخصیت خاصی در استاد ارتباط برقرار میکند. اما موسسه امین میتواند سهولت آموزش دیدن و دریافت سریع مدرک معتبر وزارت علوم را به عنوان مزیت رقابتی خود معرفی کند. این ویژگی باعث میشود که دانش پذیران ما بتوانند حتی با داشتن یک برنامه زمانی محدود و شلوغ، همچنان آموزش ببینند. و همچنین افرادی که برای مهاجرت کردن، پر کردن گپ های تحصیلی یا کاری خود و…  نیازمند دریافت سریع مدارک مدیریتی هستند نیز بتوانند در یک مدت کوتاه و معقول مدرک خود را دریافت کنند.

 

  • آشنایی با قواعد کار تیمی

ایجاد و گسترش تیم در کسب و کار از عوامل مهم تبدیل شدن به کسب.و کاری بزرگ است . اگر کسب و کار کوچکی دارید که میخواهید آن را به کسب و کاری بزرگ تبدیل کنید باید به کار تیمی در کسب و کار خود بسیار اهمیت دهید .

کار تیمی سبب میشود کارکنان نقاط و قوت خود را به خوبی بشناسندو بازدهی خود را بالاتر ببرند .

خواندن  چرا کسب و کار ها شکست می خورند؟

عوامل مهم در موفقیت کار تیمی :

افراد تیم می بایست هدف مشترکی داشته باشند .

مهارت های افراد تیم باید تکمیل کننده یکدیگر باشد .

افراد در تیم باید دانش و علم خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .

 

۴ ) برنامه ریزی صحیح در کسب وکار

نظم و برنامه ریزی لازمه حیاتی ترقی یک کسب و کار است . غالبا کسب و کارهایی که برنامه ریزی منظمی در پیشبرد اهداف نداشته باشند هیچ وقت نمیتوانند به کسب و کاری بزرگ و جهانی تبدیل بشوند . لازم موفقیت در هر کسب و کاری برنامه ریزی صحیح و اصولی است . یکی از نکات مهم در برنامه ریزی همت جهت انجام برنامه است.

اگر واقعا قصد دارید کسب وکار  خود را تبدیل به کسب و کاری بزرگ کنید حتما باید برنامه ای دقیق و منسجم طراحی کنید و به مرحله عمل برسانید .

۵ ) نیروی انسانی ناکارآمد

نیروی انسانی ناکارآمد در هر شرکتی  هم وقت شما و هم سرمایه شما را هدر می دهد و حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید که نیروی انسانی متخصص است که باعث می شود کسب و کار شما به کسب وکاری بزرگ تبدیل بشود .

بعضی مواقع شرایط طوری ایجاب میکند که موقعیت شغلی شرکت خود را سریع پر کنید. غافل از اینکه این کار سبب استخدام نیروی ناکارآمد میشود؛ که با فرهنگ سازمانی شما همخوانی ندارد و سبب بوجود آمدن مشکلاتی در کسب وکار شما می شود .نیروی انسانی بزرگترین منبع و سرمایه شما هستند .بسیاری از کسب وکار های کو چک به اهمیت نیروی انسانی کارامد واقف نیستند و رفتار مناسبی با نیروی انسانی خود ندارند در نتیجه نمیتوانند به درستی اهداف خود را پیاده سازی کنند .

 

۶) محصول با کیفیت

تولید محصولات بی کیفیت می تواند کسب و کار شما را به نابودی بکشاند . مهم ترین عامل تبدیل شدن به کسب وکاری بزرگ محصول با کیفیت است که بتواند نیاز مشتری را به خوبی رفع کند و حس خوبی به مخاطب برساند .

سعی کنید محصول خود را از نظر کیفی بسیار متمایز تر از سایر رقبا در بازار عرضه کنید تا بتوانید کسب و کار خود را به کسب و کاری بزرگتر تبدیل کنید .

خواندن  چگونه مدرک HSE بگیریم ؟

خصوصیات محصولات پر فروش:

  • محصول شما کیفیت بالاتر از محصولات رقبا داشته باشد ولی قیمت یکسانی داشته باشد.
  • محصول شما ارزان تر از محصولات رقبا باشد
  • محصول شما بیشتر با با ذایقه مشتری سازگار باشد .
  • محصولات شما اعتماد بالاتری نسبت به رقبا جلب کنند

 

  • تیم فروش حرفه ای

فروش خوب مایه حیات یک کسب وکار است اگر نتوانید در بازار فروش خوبی داشته باشید هیچ وقت نمیتواند کسب وکار کوچک خود را به کسب وکاری بزرگ تبدیل کنید و برای این کار می بایست تیم فروش حرفه ای و قدرتمندی داشته باشید .

تشکیل تیم فروش و بازاریابی قوی در هر شرکتی یا موسسه ای الزامیست و اگر کسب  و کاری نتواند جایگاه خود در بازار را پیدا کند و فروش خوبی داشته باشد قطعا روزی با شکست مواجه می شود .

خصوصیات تیم فروش حرفه ای :

برقرای ارتباط موثر – مدیریت زمان قوی – هدف گذاری صحیح – اطلاعات بالا از محصولات – انگیزه و روحیه قوی – همدلی بیم اعضای تیم – بازیابی مستمر و قوی و….

 

 

اگر قصد دارید کسب وکار خود را به کسب وکاری بزرگ تبدیل کنید حتما می بایست به تمامی موارد گفته شده در این مقاله به خوبی عمل کنید و پیشنهاد میکنیم در دوره MBA  و DBA  موسسه آموزشی امین شرکت کنید .

دوره های مدیریتی MBA و DBA در موسسه آموزش عالی آزاد امین به صورت کاملا کاربردی برگزار میگردد تا شما به عنوان مدیر کسب و کار، مدیر سازمانی، مدیر یا سرپرست فروش بتوانید با تکنیک های عملی و کاربردی مفید راه موفقیت را نسبت به همترازان خود سریع تر طی کنید.

با ثبت شماره خود در باکس رزرو مشاوره، میتوانید از یک جلسه نیم ساعته مشاوره تخصصی کسب و کار با مشاورین موسسه امین بهره مند شوید.

"*" indicates required fields

امین، ثروت ساز و اعتبار آفرین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *