چت بات ها در بازاریابی دیجیتال نقش بهسزایی در رشد کسبوکار و افزایش مشتری دارند. حتماً شنیده اید که رباتها آینده بشر هستند و بازاریابی چت بات یا ربات سخنگو نیز از آن مستثنی نیست.
زمانی که از دورنمای آینده صحبت می کنیم، همیشه ارزش یادآوری گذشته را نیز دارد. بازاریابی در سال 2000 تنها به بازاریابی موتور جستجو (SEM) و بهینهسازی موتور جستجو (SEO) شناخته می شد. در اواخر سال 2010 ما شاهد افزایشی چشمگیر در استفاده از فیسبوک و بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM) بودیم. این روزها نیز، همواره بحث پیرامون خودکارسازی و پیامرسانی است.
همچنانکه دنیای بازاریابی با شتابی باورنکردنی در حال رشد است، دنبالکردن ترندها و دریافت بهترین نتیجه از فرصت های نویی که بازار ارائه می کند، بسیار مفید و اثربخش می باشد.
در مقاله پیش رو می خواهیم، درباره یکی از تأثیرگذارترین فناوریهای مدرن، یعنی چت بات ها که بازاریابان همیشه فعال هستند، صحبت کنیم که از بهترین منابع انگلیسی گردآوری و ترجمه شده است. ابتدا چیستی، اهمیت، انواع و فواید و مزایای بیشمار آن را بررسی خواهیم کرد. سپس، بازاریابی چت بات ها را در بازاریابی دیجیتال را به چالش خواهیم کشید. با این امید که راهنمایی کاربردی برای شما در اجرای بازاریابی دیجیتال با کمک چت بات ها باشد.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
فهرست مطالب مقاله
Toggleچت بات چیست؟
در پاسخ به اینکه چت بات چیست، باید گفت که چت بات ها یا رباتهای سخنگو، بازنمودی واقعی از هوش مصنوعی (AI) هستند. به زبان ساده، ربات چیزی بیش از یک برنامهریزی رایانهای نیست که کارهای خاص را با چتکردن با کاربر از طریق یک رابط، خودکار میسازد.
پیشرفتهترین رباتها توسط هوش مصنوعی راهاندازی می شوند که آنها کمک میکند تا درخواستهای پیچیده را درک کنند، پاسخها را شخصیسازی کنند و تعاملات را در طول زمان بهبود بخشند.
چت بات در بازاریابی دیجیتال یک برنامه رایانه ای است که گفتگوهای انسان را با مشتریان شما شبیهسازی میکند. از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای درک پرسش های مشتری و ارائه پاسخهای مرتبط استفاده می کند.
این رباتهای سخنگو برای خودکارسازی وظایف پشتیبانی مشتری، فروش و بازاریابی استفاده می شوند. آنها را می توان در وب سایتها، رسانههای اجتماعی و برنامههای پیام رسانی استفاده کرد.
در اینجا نگاهی عمیق به نحوه استفاده از آنها برای جذب بازدیدکنندگان در حال مرور وبسایت شما و تبدیل آنها به لیدهایی برای تیم فروش شما می اندازیم.
ضرورت استفاده از چت بات ها در بازاریابی دیجیتال
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال می توانند در زمان و منابع زیادی صرفه جویی کنند، زیرا می توانند پرسش پاسخ های بسیاری را به طور همزمان مدیریت کنند. آنها همیشه در دسترس هستند و می توانند به مشتریان شما پاسخ فوری ارائه دهند.
ممکن است گمان کنید چت باتها فقط برای پشتیبانی مشتری هستند، اما کاربرد آنها برای پاسخ به پرسشهای مشتریانتان تنها یکی از راههای استفاده از چتباتها است. با راهاندازی مناسب، هر ربات چت میتواند تقویت کننده بازاریابی شما نیز باشد، بنابراین هیچوقت آن را از دست ندهید.
بازدیدکنندگان وبسایت اگر ابتدا با شما چت کرده باشند، درصد بیشتری از آنها به مشتریان تبدیل می شوند. بنابراین، اگر به دنبال راههایی برای اثربخشتر کردن راهبرد بازاریابی خود هستید، چت زنده رباتیک راهی برای دستیابی به آن است. اما چگونه میتوانید چت زنده را برای بازاریابی خود بدون افزایش تعداد کارمندان خود کار سازید؟ البته که این کار با استفاده از چت ربات های بازاریابی امکانپذیر است.
چت بات های پیامرسان توسط یک انسان پشتیبانی نمی شوند، آنها توسط یک انسان ساخته می شوند. آنها پیامهای مدنظر شما را بر اساس قوانین مصوبتان، به لیدها و مشتریان بالقوه شما می فرستند.
بنابراین، برای مثال، اگر می خواهید ربات شما فقط برای بازدیدکنندگان وبسایتی که وارد نشدهاند ظاهر شود، میتوانید این کار را انجام دهید. یا اگر میخواهید برای بازدیدکنندگانی که وارد سیستم نشدهاند و بیش از 30 ثانیه صفحه قیمتگذاری شما را مشاهده کردهاند ظاهر شود، میتوانید این کار را نیز انجام دهید.
چت بات چه اهمیت دارد؟
چت باتها میتوانند دغدغهها و پرسشهای مشتری را به چندین زبان حل کنند. آنها به کاربران امکان دسترسی زنده و همیشگی بدون توجه به زمان و مکان را ارائه میدهند. مشتریان را افزایش می دهند و می توانند منجر به لیدسازی شوند.
چت باتها می توانند شکاف بین بازدیدکنندهای که برای نخستینبار بازدید می کنند و مشتری را پر کنند. آنها می توانند مخاطبان شما را بخشبندی کنند و پیامهای مناسب را به افراد مناسب برسانند. در نتیجه، چت بات های فروش می توانند درآمد شما را افزایش دهند و تجربه مشتری را بهبود بخشند.
چت بات ها می توانند تعامل مشتری را در وبسایت شما افزایش دهند و با استفاده از بازاریابی مکالمه فروش را افزایش دهند. همچنین میتوانید چتباتهای بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که سفارشها را گردآوری کرده و مشتری را از قیف به سمت فروش حرکت دهند.
و در نهایت، چت رباتها برنامه ای سخنگو و مکالمهگر است که به خدمات مشتری، تعامل با مشتریان کمک می کند و توسط هوش مصنوعی و سایر فناوری های خودکارسازی که از طریق چت با کاربران ارتباط برقرار می کند، پشتیبانی می شود.
سازمان هایی که به دنبال افزایش فروش یا بهرهوری خدمات هستند، ممکن است در بازاریابی دیجیتال خود، چت بات ها را برای صرفهجویی در زمان و کارایی بهکار گیرند، زیرا چت ربات های هوش مصنوعی می توانند با کاربران گفتگو کنند و به پرسشهای تکراری پاسخ دهند.
بسیاری از کارشناسان همانطور که مشتریان از شیوه های سنتی ارتباطات دور می شوند، انتظار دارند روشهای ارتباطی مبتنی بر چت افزایش یابد. سازمانها به طور فزآیندهای از دستیاران مجازی مبتنی بر چت ربات برای انجام کارهای ساده استفاده می کنند و به عوامل انسانی اجازه می دهند، بر مسئولیتهای دیگر تمرکز کنند.
فواید، مزایا و کاربرد چت بات چیست؟
فواید چت بات ها در بازاریابی دیجیتال این است که پیوسته فعال هستند. آنها زمانی که تیم فروش و بازرایابی شما در دسترس نیستند، موتور بازاریابی شما را روشن نگه می دارند و زمانی که وقت و پاسخگویی ندارند، آنها به کمک می آیند. می توانید برنامهنویسان درخواست یک چت بات گرانقیمت کنید که کار ویژه ای را انجام دهد و حلکننده مشکلات و پاسخگوی پرسشهای مخاطبان باشد.
در اینجا ویژگیهای کلیدی کانالهای بازاریابی دیجیتال که چت باتها آن را خودکار می کنند می بینید:
-
تعامل ایجاد کردن و واجد شرایط کردن لیدها
از چت باتهای بازاریابی دیجیتال خود برای فرستادن پیامهای ساده به بازدیدکنندگان وبسایت استفاده کنید، مانند «اگر سؤالی دارید به ما اطلاع دهید» یا حتی ویدیوهای خوشآمدگویی برای بازکردن گفتگو. آنگاه رباتها میتوانند برای گردآوری جزئیات صلاحیت اولیه مانند ایمیل و اندازه شرکت پرسشهایی بیشتری بپرسند.
از این جزئیات و نیز موارد گردآوریشده از ابزارهای غنیسازی دادهها برای بخشبندی کاربران و شخصیسازی گامهای بعدی آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، بازدیدکنندهای را که برای اولینبار به بازدید از وبسایت شما میآید، تشویق کنید تا در خبرنامه شما ثبتنام کند، اما بازدیدکنندگان بازگشتی را تشویق کنید تا نسخه دمو را رزرو کنند.
-
فرستادن مستقیم لیدهای هدفدار به سوی فروش
بازدیدکنندگان یا لیدهای هدفداری که زمان بسیار را در صفحه قیمتهای محصولات وبسایت شما میگذارند یا بر روی گزینه «دریافت اطلاعات بیشتر» کلیک میکنند، بیشتر احتمال دارد که به محصولات شما علاقهمند باشند. بنابراین از ربات چت خود استفاده کنید تا فوری دارای شرایط شده و با تیم خود تماس بگیرید.
-
تقویت کردن فروش
اگر نسخههای آزمایشی رایگان ارائه میدهید، رباتها میتوانند به کاربرانی که راهاندازی خود را کامل نکردهاند، کمک کنند و با افرادی که دوره آزمایشیشان به پایان میرسد، تماس بگیرند. مشتریان جدید را از طریق این چت باتها با محصولات تازه آشنا کنید.
-
صرفهجویی در زمان و هزینه ها
چت بات به کسبکار شما این امکان را می دهد که با منابع و تلاشهای کمتر به مشتریان بیشتری خدمات ارائه دهد. چت بات ها درست خلاف انسانها، برای بیستوچهار ساعته خود نیازی به دریافت درآمد ندارند. به این معنا که داشتن چت بات یک سرمایهگذاری یکسویه است.
-
کمک به بخشبندی ترافیک
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال با هدایت مکالمه در زمینه های مختلف، میان مخاطبان شما تنوعسازی می کنند. به عنوان مثال، شخصی که به استعلام قیمت محصولات علاقه نشان می دهد، احتمالاً یک لید گرم خواهد بود، بنابراین ربات چت ممکن است سفارش را به طور مستقیم در چت انجام دهد. در صورتی که افراد به اطلاعات نیاز بیشتری داشته باشند، ربات چت باید تمام جزئیات لازم را در مورد دستیابی به خدمات شما ارائه دهد.
-
پاسخدهی فوری
پاسخهای سریع به کاربران شما این امکان را میدهد که مشکلات خود را سریع تر حل کنند و به طور کلی منجر به نتایج مثبت در تجربه های کاربری برای مشتریان خواهد شد. چت بات ها در بازاریابی دیجیتال چنانچه عملکرد مناسب داشتته باشد، تصویر برند شما را بهینه سازی کرده و اعتمادسازی به شرکت شما را افزایش خواهد داد.
-
سرعت بخشیدن به فرآیندهای پرداخت
می توانید بدون آنکه کاربران را به وبسایت خود بکشانید، از چت بات برای کامل کردن سفارشات خود استفاده کنید. سفارشگیری و پرداخت به طور مستقیم از طریق چت بات، زمان و تلاش کمتری از مشتریان شما که آماده خریداری هستند، می گیرد.
-
مناسب برای هر کسبوکاری
شما می توانید چت بات ها را بدون توجه به اینکه آیا صاحب کسب و کار کوچکی هستید یا یک سازمان تجاری بزرگ، برای پوشش دادن به فرآیندهای متنوع طراحی کنید. چت بات یک کانال بازاریابی است و SendPulse ایجاد چت بات را برای مسنجر فیسبوک و تلگرام فعال میکند.
-
تقویت ایجاد تعامل
این گفتگو در اپلیکیشن های پیامرسان مانند واتس اپ، وی چت و غیره با تعداد بیشماری مخاطب و نزدیک به 5 بیلیارد کاربر برگزار میشود. به این معنا که فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار هدفمند در مقیاس جهانی خواهید داشت.
-
دریافت داده برای تحلیل
همه داده های گردآوری شده به کمک چت بات به شما بینش هایی درباره نیازها و خواسته های مخاطبانتان می دهد. با چنین داده هایی راهبردهای بازاریابی چت بات خود را سازگار سازید تا به نتایج مالی و ارتباطی بهتری دست یابید.
-
کمک به تقویت لیدها
از طریق بازاریابی چت بات، می توانید به انعطاف و به سرعت مشتریان را به سمت پایین قیف فروش حرکت داده و به مرحله فروش برسانید. برای مثال اگر کفش میفروشید، میتوانید مدلها، رنگها، ویژگیهای متفاوتی را نشان دهید، یا هر چیزی لیدها را گرم کرده و به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که خدمات شما ارزش پول خرج کردن دارد.
-
انجام سفارشها
اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک، فروشگاه لباس، خوراکی، و سایر خدمات را می گردانید، چت بات برای شما نجات دهنده است؛ زیرا این امکان را به شما میدهد که سفارش ها را به طور مستقیم در چت دریافت کنید. در صورتی که کاربر هنوز آمادگی خرید ندارد، چتبات می تواند دست کم جستجو را پیش از تماس مشتری با یک فروشنده واقعی سریعتر کند. برای مثال، برای یک فروشگاه مواد غذایی ارگانیک، یافتن اینکه فرد به کدام سبزیجات نیاز دارد، مفید خواهد بود.
-
دریافت پشتیبانی مشتریان
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال، دستیار خوبی برای پاسخ گویی به پرسشهای مکرر مشتریان است. افزون بر این، چتبات با عملکرد بیستوچهار ساعته میتواند به حل مشکلات کاربران یا مشتریان را در هر منطقه و زمانی هستند، کمک کند. برای یک آژانس مشاوره مالی، واقع در ایالات متحده آمریکا با بخش بزرگ از مشتریان که در هندوستان هستند، چت بات کمک میکند که از استخدام نیروی انسانی پشتیبان برای دو یا سه شیف کاری جلوگیری شود.
-
برنامه ریزی زمانی ملاقات ها
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال ممکن است برای برندهای شخصی تر در هر صنعتی که هستند، بسیار مفید باشد. مثلاً سالن های مو، مربیان تناسب اندام، خدمات دی جی. می توانید آن را با تقویم گوگل ارتباط دهید و دستیار مجازی شما قرارهای ملاقات را فوری تنظیم خواهد کرد.
-
پیگیری سفارشها
به شما گفته اند که بسته شما، سه روزه به شما خواهد رسید، اما سه روز گذشته و شما هنوز چیزی دریافت نکرده اید. چت بات شما را از این دلواپسی ناشی از فروش محصول و نرسیدن به دست مشتری رها میکند. درحالی که آسانترین کار همین ارسال و تحول خودکار توسط چت بات است. عالی نیست که پس از کاربرد چت بات، دیدگاه ها را بازبینی کنید و با بازخوردهای مثبت رویارو شوید؟
-
اشتراکگذاری خبرها و بهروزرسانی
زمانی که مردم آغاز به گفتگو با برند شما میکنند، میتوانید پیشنهاد دهید که به زودی خبرنامهای درباره تازهترین محصولات خود به آنها خواهید فرستاد. چتبات میتواند به شما کمک کند که پیوسته با مشتری و مخاطب خود در تماس بمانید و آنها را در تعامل نگه دارید.
-
دسترسی بیست و چهارساعته
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال، یک سیستم پاسخگویی بیست و چهار ساعتی را ارائه میکنند، درنتیجه به مکالماتی میان کسبوکار و مشتریان ادامه می دهند. این حقیقتی شناخته شده است که مشتریان دوست ندارند برای دریافت پاسخ سؤالات پایه ای خود منتظر بمانند. این وضعیت با مشتریان عصبانی حتی سختتر هم خواهد شد.
-
پاسخ های فوری
زمانی که اپراتورها فقط می توانند بر یک مشتری در یک زمان تمرکز کنند، چت بات ها می توانند پرسشهای هزاران کاربر را همزمان پاسخ بگویند. چت بات ها پاسخگویی فوری به چندین مشتری با سرعت برق را به طور همزمان به لطف اینترنت و سازوکار های نرمافزاری امکانپذیر کرده اند.
-
شخصیسازی دسترسی
چت بات ها همچنین می توانند حجم بزرگ از داده های مشتریان را پردازش کنند و آن را برای دسترسی شخصی به کار ببرند. الگوریتم های سطح پایه، دادههای استاندارد مانند نشانی ایمیل، مکان یا دستگاههایی را که مشتران استفاده میکنند، گردآوری میکنند. در حالی که نسخه های پیشرفته حتی می توانند دریابند که مشتریان درباره محصولات و خدمات خاص آنها چه فکری می کنند، به دنبال چه چیزی هستند یا با چه چالشهایی روبهرو هستند.
همه اینها بعدها برای پیشبینی رفتار مشتریان، ارائه پیشنهادهای شخصی شده یا حتی بهبود محصولات و خدمات به منظور دسترسی هرچه بیشتر به مخاطبان هدف به کار می روند.
-
صبر پایانناپذیرو رفع خطاهای انسانی
درحالی که نیروهای پشتیبانی فروش هراز گاهی عصبانی شده و صبر خود را از دست می دهند، چت باتها کمک میکنند که خستگی ناپذیر با چالشهای فروش روبه رو شده و سروکله بزنند. زمانی که نیروی انسانی ممکن است با اشتباه روبهرو شوند یا چیزی را فراموش کنند، چت باتها چنین خاصیتی ندارند. آنها خطاهای انسانی را حذف می کنند و کمتر دچار خطا می شوند.
-
اثربخشی مثبت بر رتبهبندی سئو
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال، تأثیری مثبت بر نتایج سئو دارند. کاربرد چت بات می تواند رتبه بندی سئو را بهبود دهد، ولی تنها درصورتی که تجربه مشتریان را در وبسایت شما تقویت کند و به درستی استفاده شود. همچنین موارد زیر را در زمینه رتبه بندی ارائه می کند:
- افزایش زمان ماندگاری در صفحه فرود
- کاهش نرخ پرش بازدیدکنندگان
- رتبه بندی بهتر
-
تقویت فروش و تعامل
چت بات ها می توانند تعامل مشتریان در وبسایت را افزایش دهند و فروش را با استفاده از بازاریابی مکالمهای تقویت کنند. همچنین میتوانید بازاریابی چت بات را به منظور سفارشگیری راه اندازی کنید و در مسیر قیف فروش حرکت دهید.
-
تأمین داده برای تحلیل
چت بات های شما در طول مکالمه می توانند اسامی، جزئیات تماس و علاقه مندی های بازدیدکننده ها را گردآوری کنند. سایر داده ها که بتوانید برای تحلیل آماده سازید درباره عملکرد و کارآمدی رباتها است. پس از تحلیل و تجزیه داده ها، میتوانید دادههای اضافی را به ربات خود بخورانید و آن را قویتر و کارآمدتر کنید. حتی می توانید پیام رضایت مشتری را در پایان چت قرار داده تا بینشهایی درباره نظرات بازدیدکننده درباره برند خود دریافت کنید.
-
سفارشگیری
این مورد از نقش چت بات ها علاوه بر بازاریابی دیجیتال، برای تجارت الکترونیک نیز بسیار مناسب است. زمانی لیدها کاملا آماده هستند، چت بات ها میتوانند با فرستادن یک نوتیفیکیشن مشتری را تشویق کنند که محصولات ما را که به آن علاقه مند هستند، سفارش دهند.
-
برنامهریزی زمانی برای قرار ملاقاتها
با استفاده از رباتهای گفتگو، میتوانید سریع و آسان قرار ملاقات بعدی خود را برای مشتریان رزرو کنید. شما می توانید این کار را با اتصال تقویم خود به ربات چت انجام دهید که سپس در حالی که مشغول کارهای دیگر هستید، از مشتریان بالقوه درباره تاریخ، زمان و اطلاعات تماس برای برنامهریزی رزرو بپرسید. این میتواند به ویژه برای شرکتهای مبتنی بر خدمات، مانند یک سالن زیبایی یا یک مرکز آموزش تناسب اندام مفید باشد.
-
تبلیغ محصولات
تبلیغ خدمات و محصولات شما باید بخشی از کمپین بازاریابی پایای شما باشد. رباتهای بازاریابی میتوانند با توصیه محصولات و نشان دادن پیشنهاد شما برای هدایت مشتری به سمت پرداخت به این کار وقتگیر کمک کنند.
همچنین می توانید اخبار و بهروز رسانیهای شرکت خود را به اشتراک بگذارید تا پایگاه مشتریان خود را از آخرین محصولات و خدمات خود آگاه سازید.
انواع چت بات چیستند؟
از آنجایی که چت بات ها در بازاریابی دیجیتال، هنوز یک فناوری تجاری نسبتاً جدید هستند، بحث در مورد تعداد انواع مختلف چت بات وجود دارد و صنعت باید آنها را چه نامی بگذارد.
برخی از انواع رایج چت بات ها عبارتاند از:
-
چت باتهای اسکریپتدار یا پاسخدهی سریع
این رباتها به عنوان اساسی ترین ربات های گفتگو، به صورت درخت تصمیمگیری سلسله مراتبی عمل می کنند. این ربات ها از طریق پرسشهای از پیش تعریف شده با کاربران تعامل دارند که تا زمانی که ربات چت به پرسش کاربر پاسخ دهد، پیشرفت می کند.
-
چت باتهای مبتنی بر شناسایی کلیدواژه
مشابه این ربات، چت ربات مبتنی بر منو است. که کاربران را وادار میکند از فهرست یا منوی از پیش تعریفشده انتخابهایی انجام دهند تا درک عمیقتری از نیازهای مشتری به ربات ارائه دهند .این چت ربات ها کمی پیچیده ترند. چون می کوشند به آنچه کاربر تایپ می کند گوش دهند و با استفاده از کلیدواژهها از پاسخ های مشتری پاسخ دهند. این ربات کلیدواژه های تنظیمشدنی و هوش مصنوعی را برای پاسخگویی مناسب ترکیب می کند. متأسفانه، این رباتهای گفتگو با استفاده از کلیدواژه های تکراری یا پرسشهای اضافی دست و پنجه نرم میکنند.
-
چت باتهای هایبریدی
این رباتهای گفتگو عناصر رباتهای مبتنی بر منو و رباتهای مبتنی بر شناسایی کلمات کلیدی را ترکیب میکنند. کاربران می توانند انتخاب کنند که مستقیماً به سؤالات آنها پاسخ داده شود یا در صورت بی اثر بودن تشخیص کلمه کلیدی، از منوی چت بات برای انتخاب استفاده کنند.
-
چت بات های متنی
این چت بات ها پیچیده تر از بقیه هستند و نیاز به تمرکزی دادهمحور دارند. آنها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای یادآوری مکالمات و تعاملات کاربران بهره می برند و این خاطرات را برای رشد و بهبود در طول زمان به کار می برند. این ربات ها به جای تکیه بر کلیدواژه ها، از آنچه مشتریان می پرسند و نحوه درخواست آنها برای ارائه پاسخ و بهبود خود استفاده می کنند.
-
رباتهای چت با قابلیت صوتی
این نوع چت بات آینده این فناوری است. چت رباتهای دارای قابلیت صوتی از گفتگوی گفتاری کاربران به عنوان ورودی استفاده میکنند که پاسخها یا کارهای خلاقانه را درخواست میکند. این چت بات ها را با استفاده از واسطههای برنامهسازی کلیدی (API) تبدیل متن به گفتار و تشخیص صدا ایجاد میشوند. به عنوان مثال میتوان به آمازون، الکسا و سیری اپل اشاره کرد.
-
چت باتهای مبتنی بر قانون
آنهایی هستند که به کاربر امکان انتخاب گزینههایی را میدهند تا روی آن کلیک کنند و به پرسش خاصی پاسخ دهند. این رباتها تنها مجموعه محدودی از پرسشها را ارائه میدهند، اما میتوانید از آنها برای پاسخ دادن به بیشتر سؤالات متداول مشتریان خود استفاده کنید.
-
چت بات های هوش مصنوعی
پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی استفاده میکنند، کلمهها و عبارتهای کلیدی مختلفی را میفهمند و از ورودی بازدیدکننده آموزش میگیرند. این رباتها در طول زمان برای درک پرسشهای بیشتر و روشهای متفاوتی که مشتریان پرسشی را مطرح میکنند، آموزش میبینند.
بازاریابی چت بات چیست؟
بازاریابی چت بات، نوعی تاکتیک بازاریابی است که از خودکارسازی مکالمه برای دستیابی به اهداف مشترک بازاریابی مانند لیدسازی، کیفیتبخشی، تبدیل، تعامل با مشتری و البته، پشتیبانی بهره می گیرد. درواقع بازاریابی چت بات، یک تکنیک بازاریابی است که برنامههای رایانهای را برای خودکارسازی تعاملات با مشتریان و خریداران احتمالی به کار میگیرد.
استفاده از چت بات ها در بازاریابی دیجیتال این امکان را به شرکتها می دهد که در هر ساعتی و با هر ظرفیتی بدون توجه به به اینکه تیم فروش شما آنلاین است یا آفلاین، با لیدها تعامل برقرار کنند.
همانطور که می توانید از چت بات ها در بازاریابی دیجیتال برای پاسخگویی به پرسشهای پشتیبانی استفاده کنید، می توانید برای آغاز مکالمه با بازدیدکنندگان وبسایت، لیدهای واجد شرایط و حتی مشتریانی که دیگران را به خرید محصولات شما تشویق می کنند، استفاده کنید.
بازاریابی چت بات، توسط کسبوکارها به منظور تبلیغ محصولات و خدمات به کار می رود. این نرم افزارهای رایانه ای می توانند با اعمال سناریوهای از پیش تعیین شده یا پیادهسازی هوش مصنوعی با کاربران تعامل برقرار کنند. شرکتها میتوانند از چتباتهای بازاریابی در وبسایت، فیسبوک مسنجر و دیگر پلتفرمهای پیامرسانی مانند واتساپ و تلگرام استفاده کنند.
چگونه برای بازاریابی چت بات خود راهبرد بسازید؟
در این بخش می خواهیم ببینیم که چگونه می توانیم برای بازاریابی چت بات خود راهبرد بسازیم. درواقع، برای هر راهبرد چت بات موفقی، هفت نکته کلیدی وجود دارند. در فرآیندهای راهبردی، پیش از آغاز به ساخت هر رباتی، آنها را از طریق یک سیستم که به طور ویژه برای رباتهای جذب مشتری طراحی شده اند، اجرا می کنیم.
همین فرآیند برای چت باتهایی که برای برندهای بزرگ طراحی شدهاند، نیز کاربرد دارد. ما درحال حاضر، آن را برای برندهای نوآور در همه جا دستیافتنی کردهایم. این کلیدها عبارتاند از مخاطب، هدف، عملکرد، مقاصد کلیدی، داستانسرایی، قابلیتهای پلتفرم و بازخورد.
-
مخاطب
نخستین کلید هر راهبرد موفقی این است که:
- ویژگیهای مشتریان ایدهآل خود را مشخص کنید.
- تجربه کاربری را به روشی مفید و مرتبط با مخاطبان ایجاد کنید.
- برای دامنه و آناتومی مکالمات مشتری با برند، یک چارچوب طرح کنید.
- چارچوب مکالمات مشتری با برند را به طور ثابت در همه کانالها گسترش دهید.
- مخاطب شما، چراغ راهنمایش ما در راهبردهای شماست.
- برای هر تصمیمی که می گیرید، باید از مخاطب آغاز کنید.
-
هدف
پیش از ساخت چت بات و استفاده از آن باید ابتدا برای آن هدفگذاری کنید. در این مسیر، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:
- برای تعیین هدف با پایان کار در ذهن خود آغاز کنید.
- بهترین سناریو را برای مخاطب و اقدامهای او تصور کنید.
- یک تجربه کاربری عالی در نظر بگیرید.
- جذب مشتری را هدف نهایی در نظر بگیرید.
- بهترین سناریوی شما باید چیزی باشد که کاربرپسند باشد.
-
عملکرد
شاخصهای کلیدی عملکرد را باید در قیف مکالمه در نظر بگیرید:
- تعیین کنید که موفقیت برای هر تجربه باید چگونه به نظر برسد.
- باید مکالمهای ایجاد کنیم که معیارهای عملکرد را برآورده سازد.
- باید شامل معیارهای تکمیل مکالمه، نقل قولها، لیدهای دارای شرایط و غیره باشد.
-
مقاصد کلیدی | از راهبرد های بازاریابی چت بات
تشریح اهداف کلیدی یا اقدامات کاربر که چت ربات ها (در این زمان) با حرکت در قیف مکالمه تکمیل می کنند، به ایجاد یک طراحی ساده و مدیریت سفر کاربر کمک می کند. این نکات را در نظر بگیرید:
- مانند هدف، مقاصد نیز باید ترسیم شوند.
- به مخاطب نشان دهید که این چت بات می تواند «بعضی کارها» را انجام دهد، اما «همه کارها» را نه.
- آن را به عنوان ایجاد انتظارات واقعبینانه در نظر بگیرید.
- مقاصد کلیدی نه تنها نشان دهنده اقدامات کاربر هستند.
- اقدامات یا الگوهای کاربر را به نتایج عملی تبدیل می کنند.
-
داستانسرایی
حالا که هدف و مقاصد کلیدی را تعیین کردید، در مرحله بعد داستانسرایی کنید و بایدها و نبایدهای زیر را در نظر بگیرید:
- داستانی طرح کنید که مخاطب را به خود جذب کند.
- داستان باید هدف از مکالمه اشاره داشته باشد.
- باید خط مشی ما باشد و برای مشتری با سادگی آغاز شود.
- بازگوکنندۀ رخدادهای قبلی و رویدادهای تازه باشد.
- برای داستان خود شخصیتسازی کنید و آن نام بدهید، مانند دستیار دیجیتال.
- داستان به کاربر نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید.
- داستان مخاطب را در مسیر خود نگه می دارد و سرگر می سازد.
- داستان، مشتری را وادار به خرید محصول شما می کند.
-
قابلیت های پلتفرم
زمان ساخت راهبرد مکالمهای، مهم است که در نظر بگیریم کدام تجربهها، ویژگیها و مخاطبان، عملکرد بهتری در پلتفرمهای چت خواهند داشت. برخی از قابلیتهای منحصر به فرد چت بات ها این است که:
- می توانید شخصی سازی کنید؛ یعنی وقتی با کسی حرف می زنید او را با نام خودش خطاب کنید.
- می توانید همواره آگاه بمانید؛ یعنی از رویدادهای سراسر دنیا باخبر باشید و صحبتهای مخاطب را به خاطر بسپارید.
- همیشه فعالانه با مخاطب در تعامل بمانید؛ یعنی پاسخ فوری ارائه دهید.
در این راستا برای آغاز خوب است پرسشهای زیر را از خود بپرسید:
- چگونه یک تجربه شخصی ایجاد کنیم؟
- چگونه عملکردی به موقع و پیوسته خواهیم داشت؟
- چگونه تجربه کاربری را با رسانه ها و سایر ترکیبها، تقویت کنیم؟
- چه داراییهای خلاقانه ای برای پروژه خود در دسترس داریم؟
- آیا پردازش زبان طبیعی به ما در خدمترسانی به مشتریان بهتر عمل می کند؟
- چه زمانی می خواهیم آن را فعال کنیم؟
-
بازخورد
یکی از مهمترین و حیاتی ترین راهبردهای یک چت بات موفق، بازخورد است. اگر درحال ساخت چت بات ویژه خود هستید، تکمیل یک فرآیند QA داخلی و بازخورد با تیم خود و با مشتریان را در نظر بگیرید. پیش از راهاندازی، مهم است که چت بات خود را در سه مرحله آزمایش کنید. فاز اول: تیم پروژه اصلی، فاز دوم: تیم داخلی، فاز سوم: انتشار کنترلشده.
اطمینان یابید که همه فاکتورها را آزمایش کنید. در زیر مراحل کلی را که باید در ساخت چت بات به دنبالش باشیم، میبینید:
- لحن و زبان کلی مکالمه: آیا شبیه لحن و زبان شماست؟
- بخش هلو فلو Hello Flow (بخشهای فراخوان اقدام، درباره ما، تماس با ما).
- کیفیت سنجی (پاسخ به همه پرسشها).
- تبدیل شدن به لید واجد شرایط.
- تبدیل شدن به لید بدون صلاحیت.
- هر گونه مشارکت مجددی که به آن اضافه کرده اید (یعنی کنار گذاشتن تجربه و دریافت پیام یادآوری بعد از 30 دقیقه).
- Goodbye Flow (تمام راه را از طریق تجربه تا انتها طی کنید).
- Catch-All Flow تایپ کردن چیزی که ربات چت نمیفهمد.
پس از تکمیل تمام مراحل بازخورد، آماده ایجاد طرح راهاندازی خود خواهید بود.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
10 نکته برای راهبرد مؤثر بازاریابی چت بات
چت بات ها در بازاریابی دیجیتال می توانند میان اولین بازدیدکننده و مشتری پلی ایجاد کنند. آنها میتوانند مخاطبان شما را بخش بندی کنند و پیام مناسب را به مشتری مناسب برسانند. درنتیجه، چت باتهای فروش می توانند درآمد شما را افزایش دهند و تجربه کاربری را بهبود ببخشند.
با این حال، به آنچه باید در زمان ساخت کمپین بازاریابی چت بات در نظر بگیرید، در ده مورد زیر به آن اشاره کرده ایم:
-
هدفگذاری کنید
باید بدانید چه اهدافی دارید تا میزان موفقیت راهبرد چت بات خود را اندازهگیری کنید. بنابراین برای تیم بازاریابی شما تنظیم اهداف و تعریف معیارهایی که برای ارزیابی نتایج به کار می برید، اهمیت دارد. برخی از هدفها میتواند باعث افزایش فروش، افزایش تعداد مشترکان، بهبود تجربه خرید برای مشتریان شوند.
-
از سازنده چت بات استفاده کنید
استفاده از شرکت بازاریابی چت بات با استفاده از آژانس بازاریابی یکسان نیست. آنها فقط نرم افزار را در اختیار شما می گذارند، اما شما هستید که چت بات خود را ایجاد می کنید.
استفاده از یک پلتفرم چت بات آسانتر، سریعتر و ارزانتر از ایجاد یک پلتفرم داخلی است. برای صرفهجویی در زمان و زحمت کمتر، باید از شرکتی استفاده کنید که چت ربات های هوش مصنوعی برای بازاریابی تولید می کنند.
-
چت زنده ارائه دهید
مشتریان احتمالی شما باید بدانند که افراد واقعی فقط یک کلیک با شما فاصله دارند. خیلی ها اصلا دوست ندارند با ربات وارد گفتگو شوند و اینجاست که یکسری نماینده وارد میدان می شوند. اطمینان یابید که این انتخاب را به مشتریان بدهید درصورتی که دوست ندارند می توانند به جای ربات با یک واسطه انسانی صحبت کنند. این به شما کمک می کند که این لید را از دست ندهید و منجر به فروش شوید.
-
از چت بات مناسب برای بازاریابی استفاده کنید
چت باتهای متنوعی هستند که هر یک از آنها به هدف و منظور خاصی ساخته شده اند. بنابراین، اطمینان یابید که رباتها را برای اهداف بازاریابی خود انتخاب کنید. برخی چت بات ها که می توانید برای بازاریابی استفاده کنید، در دستهبندی زیر قرار دارند:
- چت بات های پیشنهادکننده محصولات
- چت بات های سفارش گیرنده
- چت بات های برنامهریزی قرار ملاقات
-
برای چت بات خود صدا بگذارید
چت بات شما باید صدایی داشته باشد که هماهنگ با برند شما باشد. بنابراین، اگر یک فروشگاه محصولات تشییع جنازه هستید، احتمالا ربات شما نباید خندان و بازیگوش باشد. اما، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که اسباببازیهای کودکان را میفروشید، ربات چت خود را شاد و بامزه کنید. چت بات ها باید کسب و کار شما را تا به اندازه کافی دقیق نشان دهند.
-
چت بات آزمونگیری اجرا کنید
اگر می خواهید بدانید بازدیدکنندگان شما در پی چه چیزی هستند، ساده است، از آنها بپرسید! به این ترتیب، پیشنهادهای شخصیتر و دقیقتری خواهید داد. می توانید برخی از داده ها درباره مشتریان بالقوه را نیز گردآوری کنید و آنگاه برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از آنها بهره بگیرید.
-
از چت بات خبرنامه استفاده کنید
همراه با خبرنامه ایمیلی خود، به روز رسانی های کوتاهی را برای بازدیدکنندگان وبسایت خود بفرستید تا آنها را به روز نگه دارید. میتوانید هر چیزی را که به مشتریانتان مرتبط است را در آن بگنجانید ازجمله نسخههای جدید، محصولات در حال فروش و پیشنهادهای آینده.
-
افراد را از تبلیغات فیسبوک به چت هدایت کنید
می توانید یک چت بات مسنجر فیسبوک بسازید که از طریق پرسش و آزمون با کاربران تعامل داشته باشد. سپس، برای صفحه فیسبوک خود چند تبلیغ ایجاد کنید که مشتریان بالقوه را به چت در مسنجر هدایت کند. به این ترتیب، می توانید تعامل را افزایش دهید، محصولات خود را به روش جالب توجه نشان دهید و نرخ کلیک را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود بهبود بخشید.
-
بازخورد گردآوری کنید|چت بات ها در بازاریابی دیجیتال
پس از پایان مکالمه، نظرسنجی ها و پیگیری های رضایت مشتری را برای بازدیدکنندگان بفرستید. به این ترتیب، میتوانید بازخورد مشتریان را گردآوری کنید و بینشهایی در مورد آنچه که مشتریانتان میپرسند، به آنچه علاقهمند هستند و احتمال اینکه به شما توصیه کنند را به دست آورید. این نشان میدهد که آیا نیازهای مشتری را برآورده می کنید و اینکه چه چیزی به منظور بهبود باید تغییر دهید.
-
عملکرد را پیگیری کنید
تحلیل معیارها را برای ردیابی عملکرد چت ربات های بازاریابی خود به کار ببرید. این بینشی به شما میدهد که می توانید برای بهبود خدمات مشتری خود از آنها بهره ببرید. همچنین میتوانید قابلیت تصمیمگیری ربات؛ یعنی از محرکها گرفته تا پیامهایی که به مشتریان بالقوه شما می فرستد را تغییر دهید. بنابراین، خوب است که عملکرد را پیگیری کنید تا تغییرات را به موقع انجام دهید.
مواردی که باید در بازاریابی چت بات از آن دوری کنید
چت باتهای بازاریابی مکالمه ای فایده های زیادی دارند و اگر استفاده درستی از آنها بشود، دستاوردهای شگرفی برای شما خواهند داشت. اما در این میان، موانعی نیز هستند که باید از آنها آگاهی یابید.
بیایید یکسری از این مواردی که باید از آنها دوری کنیم را یاد بگیریم:
-
به طور انحصاری از آنها استفاده نکنید
از کانالهای دیگر مانند سئو بازاریابی ایمیلی هم استفاده کنید. اگر از کمپینهای بازاریابی ایمیلی خود نتایج خوبی دریافت کردید، باید آنها را با کانالهای دیگر و چت زنده ترکیب کنید و دستکاری های کمکی انسانی را دست کم نگیرید و درواقع آنها به جای جایگزین کردن نیروی انسانی با چت بات از هر دو در کنار هم بهره بگیرید.
-
تنظیم نکنید و بعد آن را فراموش کنید
پیوسته باید روی چت ربات های خود کار کنید، آنها را بهبود بخشید و به روز کنید. این فناوری چیزی نیست که بتوانید راه اندازی کنید و بعد رها کنید و انتظار نتایج عالی را داشته باشید. همیشه به بهبودها و به روز رسانی ها و بررسی نتایج برای پیگیری عملکرد توجه داشته باشید.
-
از آنها استفاده نادرست نکنید
یا به زبان دیگر، مشتری بالقوه خود را با پیام های بازاریابی زیاد آزار ندهید. به یاد داشته باشید که فرستادن پیامهای زیاد به بازدیدکنندگان شما میتواند منجر به دلسری و در نتیجه ترک آنها شود. اگر سایت شما با اسپمها همراه شود، می تواند به تصویر برند شما را آسیب برساند.
6 راهبرد چت بات که باید در سال 2023 بدانید
بخش بزرگی از تجربه کاربری، داشتن ارتباطی واقعی است. بیشتر مردم از کسبوکارها و برندهای محبوب خود انتظار دارند که پاسخگویی سریعی به پرسشهای آنها داشته باشند و چت بات هایی که میتوانید توسط ابزارهای آنلاین بسازید، راه حلی سریع، برنامهریزی شده و معتبر به آنها ارائه می دهند. پس جای تعجب نیست که هر روز متقاضیان چت بات ها بیشتر و بیشتر می شوند. در ادامه 6 راهبرد چت بات ها در بازاریابی دیجیتال را بررسی میکنیم.
پس از ساخت و آزمایش چت بات باید آن را با بازاریابی درآمیزید و راهبردهایی برای آن تعیین کنید که در زیر پیشنهادهایی برای استفاده در سال 2023 خواهید دید.
-
چت بات ها را به عنوان یک محصول، بازاریابی کنید
زمانی که چت بات را برای راهبردهای خدمات مشتری سازگار می کنید، دقت داشته باشید. به یاد داشته باشید که بیشتر مشتریان در استفاده از منو و بار پیمایش شرطی می شوند. توجه کنید که کاربران می خواهند تغییراتی را در تجربه آنلاین خود ببینند. به عنوان مثال، بر اساس مطالعات، بیش از 80 درصد از بازدیدکنندگان وبسایت، چت را به جای پیامک ترجیح می دهند.
تقاضا برای پیامرسانی و تماس تلفنی توسط چت بات ها در بازاریابی دیجیتال برای بخش خدمات مشتری فراوان است. در واقع، کاربران اغلب باید پیش از در نظر گرفتن یک اقدام، اطلاعاتی را دستکم پنج بار ببینند یا بشنوند. بنابراین، رباتهای چت راهی آسان برای هدایت مشتریان برای استفاده از کمک هستند.
-
از ابزارهای تبلیغی استفاده کنید
برای هر بخش از بازاریابی چت بات، مجموعه مناسب و کاملی از ابزارها نیاز است. زمان استفاده این راهبردها، پلتفرمهای بسیاری را خواهید یافت که این کار را برای شما آسانتر می سازد. این پلتفرمها نه تنها قابلیت دسترسی مشتریان شما را تقویت می کنند، بلکه نقشی اصلی در راهبرد تبلیغات شما نیز ایفا می کند.
جدا از موتورهای جستجوی مختلف چت بات، مانند ChatBottle، Intento، و There is a Bot for That، شما همچنین با فروشگاه های ربات مخصوص اپلیکیشن مانند Bot List رویارو خواهید شد. در اینجا کاتالوگهایی برای چت بات ها پیدا خواهید کرد که با پلتفرم های مختلفی مانند WeChat، Twitter، Slack، Telegram، Messenger و Skype کار می کنند.
-
یک صفحه فرود مناسب بسازید
در حالی که تعداد زیادی پایگاه چت ربات شخص ثالث وجود دارد، گوگل هنوز راه ایدهآل شما برای بازاریابی با چت بات است. به همین دلیل است که باید روی ایجاد یک صفحه فرود موفقی که ویژگیها و هدف ربات چت شما را برجسته کند و به مشتریان توضیح دهد که چگونه می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند، تمرکز کنید. در طول این فرآیند، اطمینان یابید که ربات چت برای موتورهای جستجو بهینه شده است و دارای دکمه «در تماس باشید» است تا مشتریان بتوانند گفتگوی مستقیم با ربات چت شما را آغاز کنند.
-
از افزونههای FB استفاده کنید
فیسبوک بزرگترین پلتفرم رسانه های اجتماعی است و بنابراین باید از آخرین روندها باخبر باشند. از این رو، این شرکت دو افزونه ایجاد کرده است که مشاغل میتوانند به وبسایت خود بیفزایند تا مشتریان را به راحتی به سوی چت بات ها بکشند. به آنها اجازه دهید با استفاده از این افزونه ها به طور مستقیم در سایت خود یا در مسنجر فیسبوک گفتگو با چت بات را آغاز کنند. این مورد چت بات در بازاریابی دیجیتال نقش پراهمتی دارد.
اولین افزونه «به ما پیام بده/Message Us » است که مشتریان را به سمت مسنجر می برد و با فرستادن پیام توسط مشتری، ربات شما را باخبر می کند. هیچ اطلاعات اضافی در مورد مکالمه یا مشتری مورد نیاز نیست.
مورد دوم «ارسال به مسنجر/Send to Messenger» است که در آن مشتریان باید حساب خود را تأیید کنند. به این ترتیب، چت بات شما جزئیاتی در مورد مشتریان دریافت می کند و آنها را قادر می سازد تا تعاملات آینده را مطابق با نیازهای کاربر تنظیم کنند.
این بدان معنی است که شخصی سازی نقش مهمی در روند ارتباط بین چت بات شما و مشتریان دارد. این همچنین به شما شانس بیشتری برای ارائه اقلام تبلیغاتی شخصی، فروش کاربران احتمالی خود و بازاریابی آسان محصولات جدید می دهد.
-
محتوای مرتبط بسازید
با ساختن داستانی درباره چت بات ها در بازاریابی دیجیتال، توجه مشتری را به خواد جلب کنید. نیت خود پشت ساخت ربات و به نمایش کشیدن ویژگیهای منحصر به فرد آن را برای مشتری در داستان توضیح دهید. با محتوای خوب می توانید کاربران خود را از تغییرات و به روز رسانیهای مهم برای یک تجربه مشتری برتر باخبر کنید.
حتما اطمینان یابید که محتوای شما فقط شامل مقاله نباشد. با گزینه های دیگری مانند وویس، ویدیو، گیف، اینفوگرافیک، کوییز و میمها به تعاملات و ارتباطات با مشتری بیافزایید. محتوایی بسازید که تازه، خاطره ساز، اشتراکپذیر و مرتبط به صنعت شما باشد تا موجب تعامل شود.
-
چت بات خود را طوری برنامهریزی کنید که بدون معطلی به هدف بزند
توجه کنید مشتریانی که با رباتها درگیر هستند، به دنبال گفتگوهای عمیق نیستند. آنها فقط به اطلاعات خاصی نیاز دارند تا به آنها کمک کند در زودترین زمان ممکن، مشکلات خود را حل کنند. بنابراین، برای افزایش تجربه مشتری خود، اطمینان یابید که پاسخ های ارائه شده توسط ربات شما مرتبط، فوری و کوتاه هستند.
بازاریابی محصولات شما را خودکار میکند، لیدها را گردآوری میکند و از یک برنامه پیامرسانی انتخابی یا وبسایت شما سفارش میگیرد. چند نکته را باید در نظر داشت: برخی از مزیتهای چت باتهای بازاریابی، افزایش فروش، تولید لید و کمک به مشتریان شماست.
نتیجهگیری
در این مقاله چیستی چت بات ها و بازرایابی چت بات و نیز راهبردهایی چون هدف گذاری پیش از ساخت چت بات، شخصیتسازی برای چت بات، ردگیری عملکرد چت بات را بررسی کردیم. همچنین مزیتهای بسیاری مانند افزایش فروش، لیدسازی، خدمات بیست و چهارساعته به مشتریان را شرح دادیم. با این امید که استفاده از چت باتها موجب رشد و رونق کسبکار شما باشد.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با سابقه 20 ساله در زمینه پرورش توانایی های مدیران و صاحبان کسب و کار، اقدام به برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ کرده است. شما عزیزان میتوانید با پر کردن فرم زیر، از یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهرهمند شوید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید.
منابع
https://www.insegment.com/blog/the-importance-of-chatbot-marketing/
https://www.tidio.com/blog/chatbot-marketing/
https://www.overthetopseo.com/chatbot-marketing-strategies/
https://sendpulse.com/support/glossary/chatbot-marketing
https://www.intercom.com/blog/chatbot-marketing/
https://bettermarketing.pub/how-to-create-a-chatbot-strategy-90aebb2137f1