مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

مزایای دوره mba و dba

مزایای دوره mba و dba

به این مقاله امتیاز دهید

 

یک سازمان را تصور کنید که در اوضاع بحرانی بازار دچار چالش شده ، آشفته و کارکنان سردرگم هستند ، عده ای از کارکنان که خود را در خطر دیده استعفا می دهند و در شرکت های رقیب جذب می شوند در نتیجه شرکت با کمبود نیرو مواجه می شود .

در این بین پرسشنامه از کارکنان شرکت گرفته می شود که چه نظری در رابطه با حل چالش دارند و اگر مدیر بودند چه می کردند پاسخ های نوشته شده بسیار جالب و تامل برانگیز بود ، دقت کنید:

-به نظر من برای اینکه خسارت ها جبران شود باید فروش را افزایش دهیم

-نظر خاصی ندارم ، به هر حال مدیر خود بهتر می دانند

-پیشنهاد من این است که طبق تجربه مدیریت عمل کنیم.

-به نظر من مدیر اینقدر دانش حرفه ای مدیریت دارند که ما بتوانیم از بحران گذر کنیم.

تعداد زیادی از کارکنان پیشنهاد مشخصی برای حل بحران نتوانستند ارائه دهند و کار را تماما به مدیر واگذار کردند .

مدیر باید در چنین شرایطی با تکیه بر آموزش های حرفه ای مدیریت و تجربیات چالش ها را برطرف کند ، اگر این کار عملی نشود کارکنان مدیر و صاحب کسب و کار را فردی بی مسئولیت می دانند که هیچ موقع به دنبال آموزش نبوده تا در چنین شرایط بحرانی اوضاع را آرام کند و از طرفی اگر هم تا الان موفق بوده است به طور اتفاقی و بر اساس احتمالات است و لایق جایگاه مدیریتی نیست.

این مسئله زمانی برطرف می شود و کارکنان اعتماد حداکثری به مدیریت دارند که بدانند مدیر عامل فرد آینده نگر، دقیق و پرتلاشی است که از همان ابتدا آموزش مدیریت حرفه ای را جدی گرفته و دائم در حال رشد و ارتقا دانش مدیریتی خود بوده است و تضمین کننده اعتبار و عیار مدریتی او مدرک بین المللی مدیریت است .

گرفتن مدرک مدیریت به شما کمک می کند تا افراد نزدیک شما به کاردان بودن شما ایمان پیدا کنند چرا که اعتبار مدرک آموزش هایی است که شما گذرانده اید تا بتوانید مدیری لایق باشید.

 

یک موقعیت را تصور کنید :

مدیری برای بستن قرارداد شرکای خود را به دفترکار خود دعوت کرده است ، در بین صحبت ها طرف قرارداد می پرسد :موفقیت های خود را مدیون چیست؟

مدیر با افتخار از مدارک مدیریتی خود که طی سالها تلاش و آموزش کسب کرده یاد کرده و توضیح می دهد که پنج سال بعد از شروع به کار حرفه ای برای یادگیری اصول مدیریتی مانند مدیریت منابع انسانی ،بازاریابی و فروش و استراتژی های سازمانی و گرفتن مدرک مدیریت اجرایی MBA وDBA اقدام کرده است و توانسته معتبرترین مدرک مدیریت را کسب کند .

شرکای تجاری اظهار خوشحالی می کنند که با چنین فرد پر تلاش و آینده نگری  قرارداد بسته اند چون افرادی مانند او می دانند می دانند مدیریت تنها کار نیست بلکه باید آموزش دید تا بتوان در صنعت خود بهترین بود  و رتبه اول را کسب کرد .

این را به خاطر داشته باشید زمانی که شما رزومه قوی در عرصه مدیریتی داشته باشید ، افرادی حرفه ای و قوی را به سمت جذب می کنید و همین مسئله باعث به موفقیت رسیدن شما می شود

این را به خاطر داشته باشید شما هر قدر که ثروتمند و با سابقه  باشید اما رفتارحرفه ای و سازمانی، قراردادنویسی حرفه ای و نحوه بیان و مذاکره اصولی متناسب با شرکای قوی نداشته باشید کم کم از بازار کنار گذاشته می شوید  چون تعداد زیادی از این افراد گمان می کنند رشد شما یا به صورت احتمالی است یا هم ثروت باد آورده ای از گذشتگان .

در دنیای امروز که افراد باهوش فقط با دلیل و مدرک به دیگران اعتماد می کنند راه ماندن و رشد در کسب و کار و بازار ،مدرک های مدیریتی حرفه ای مانند MBA و DBA  هستند که میتوانند به شما عیار مدیریت ببخشند.

افراد بدون دانش و مدرک مدیریتی سقف به موقفیت رسیدن خود را کوتاه می کنند ، برای بلند پرواز کردن باید بال های قوی داشت تا بتوان قله را فتح کرد و آموخته ها و مدرک مدیریتی بین المللی بال های مدیر هستند که می تواند او را تا بی نهایت بالا ببرد .

مزیت های مدرک مدیریت در کانادا

1.موقعیت های شغلی جدید برای شما

وقتی مدرک مدیریت بین المللی  خود را کسب می کنید، تعداد موقعیت هایی که در دسترس شما هستند به طور چشمگیری افزایش می یابد. به گزارش اکونومیست، فرصت های شغلی برای افراد دارنده مدرک مدیریت  در سال 2016 در حال افزایش است. سه چهارم کارفرمایان می گویند که قصد دارند دانش پذیران  مدارک مدیریت حرفه را استخدام کنند، در حالی که نود و دو درصد تعداد دوره های کارآموزی دوره های مدیریت را افزایش می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، گرفتن مدرک مدیریتی شما را واجد شرایط درخواست برای موقعیت های سطح بالاتر و افزایش فرصت های شغلی در دسترس شما می کند.

تغییر دنده و دنبال کردن یک مسیر شغلی جدید گاهی اوقات می تواند رویای غیرممکن به نظر برسد، به خصوص اگر برای مدت طولانی در همان صنعت کار کرده باشید. به دست آوردن مهارت های جدید می تواند به راحتی کاتالیزوری باشد که برای شروع انتقال از یک حرفه به شغل دیگر به آن نیاز دارید. حتی اگر پیشینه شما برای موقعیت هایی که در نظر دارید معمولی نباشد، گرفتن مدرک مدیریت تبدیل شدن شما را به یک نامزد واجد شرایط فراهم می کند.

 

2.درآمد شما افزایش می یابد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین دستمزد دارندگان مدرک مدیریتی بیشتر از موقعیت آنها قبل از دریافت مدرک است. حتی چشمگیرتر، در پنج سال پس از گرفتن مدرک مدیریتی  ، میانگین دستمزد 80٪ افزایش یافته است. این ارقام به وضوح مزایای مالی معتبرترین مدرک مدیریت بین المللی را نشان می دهد.

  1. مهارت های حرفه ای شما بهبود می یابد.

یکی از مزایای کلیدی گرفتن مدرک مدیریت MBA و DBA این است که دانش نظری و عملی شما را در مورد نحوه عملکرد مشاغل بهبود می بخشد. یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت در کسب‌وکار، یا هر تلاشی در این زمینه، داشتن «مهارت‌های نرم» مانند ارتباطات، کار گروهی و رهبری است. همانطور که گفته می شود – شما باید بتوانید صحبت کنید. چه تمایل به ارتقاء یا برنامه ریزی برای راه اندازی شرکت خود داشته باشید، داشتن این مهارت ها می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

4.از امنیت شغلی بیشتری برخوردار هستید.

بازار کار امروز بیش از هر زمان دیگری آشفته است و بسیاری را با عدم اطمینان و ترس از کنار گذاشته شدن پر کرده است. در میان بسیاری از مزایای MBA و DBA، یک مهارت قابل فروش بیشتر و امنیت شغلی بیشتر است که ممکن است به آرامش شما کمک کند. مهارت هایی طی گرفتن مدرک مدیریت  می سازید ، شما را به عضوی ارزشمند در هر تیمی تبدیل می کند. حتی اگر شغل خود را ترک کنید، مدارک شغلی شما با شما همراه است و احتمال بازگشت سریعتر به کار را افزایش می دهد.

5.جهان بینی شما رشد می کند.

مدرک بین المللی مدیریت  دانش سازمانی شما را گسترش می دهد و به شما کمک می کند تفاوت های ظریف فعالیت در یک بازار جهانی را درک کنید. بسیاری از بهترین برنامه های امروزی شامل یک سفر غوطه وری در خارج از کشور است تا دانشجویان فارغ التحصیل نگاهی دست اول به نحوه مدیریت یک کسب و کار در عرصه جهانی داشته باشند. انتخاب برنامه ای که دانشجویان بین المللی را جذب می کند، تنوع کلاس درس را بیشتر می کند و بحث ها را روشن می کند. مزیت این مزیت افزوده در اقتصاد جهانی امروز را دست کم نگیرید.

 

6.شما شبکه حرفه ای خود را گسترش می دهید.

یک شبکه حرفه ای قوی یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که می توانید در تجارت داشته باشید. در یک نظرسنجی که توسط شورای پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAC) انجام شد، 89 درصد از فارغ التحصیلان اخیر مدارک مدیریت حرفه ای گفتند که حضور در موسسات آموزشی به آنها کمک کرد تا یک شبکه حرفه ای قوی ایجاد کنند. این نوع شبکه شما را قادر می سازد تا به فرصت های شغلی جدید دسترسی داشته باشید و اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود دارید، ممکن است مفید واقع شود.

7.شما در زمینه هایی که برای شغلتان مهم است، دانش بیشتری دارید.

گرفتن مدرک مدیریتی می تواند مهارت هایی را که باید برای موفقیت در حرفه انتخابی خود داشته باشید را به شما آموزش دهد. برنامه های تخصصی MBA، به عنوان مثال، آنهایی که تمرکز را ارائه می دهند، می توانند برای افرادی که بر روی یک حرفه یا صنعت خاص متمرکز هستند مفید باشد. از طرف دیگر، ارزش یک برنامه عمومی دوره مدیریتی را دست کم نگیرید. برنامه‌های عمومی طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها را آموزش می‌دهند که تقریباً در هر شغل یا صنعتی مفید هستند، که اگر در نظر دارید تغییر شغلی داشته باشید، ممکن است مهم باشد.

8.شما تبدیل به یک عضو محترم جامعه تجاری خود می شوید.

مدرک های مدیریت MBAو DBA باعث احترام همکاران و دیگران در جامعه حرفه ای شما می شود. این مجموعه مهارت های شماست که در نهایت شما را متمایز می کند. چه برنامه‌ای را انتخاب کنید که تمرکز را ارائه می‌دهد یا برنامه‌ای متمرکز بر رهبری و مدیریت جهانی، با قد و قواره‌ای که ارائه می‌دهد به خوبی به شما کمک خواهد کرد. چه در حال راه اندازی یک محصول جدید، سازماندهی مجدد یک بخش یا راه اندازی شرکت خود باشید، می توانید با اطمینان این کار را انجام دهید. استخدام‌کنندگان اجرایی به دنبال افرادی می‌گردند که می‌توانند چشم‌انداز و وضوح ارائه دهند و در عین حال یک شرکت یا بخش را از طریق چالش‌های استراتژیک هدایت کنند.

 

اخذ مدرک مدیریت بین المللی

تعداد زیادی از مدیران عامل و صاحبین کسب و کار  به علت فعالیت در عرصه های مختلف تجارت مشغله های کاری بسیار زیادی دارند ، از طرفی تاجران به علت سفر های متعدد به نقاط مختلف جهان امکان حضور در کلاس های حضوری را ندارند.

شرکت در کلاس های آنلاین علاوه بر مزیت های پرسش و پاسخ مستقیم ،آشنا شدن با سایر مدیران یک عیب بزرگ دارد و آن هم این است که اگر اینترنت شما دچار مشکل شود  یا در سفر  باشید  به طور کل یک جلسه آموزشی را از دست می دهید و این می تواند برای شما که بسیار فرد فرهیخته و آموزش محوری هستید ناراحت کننده باشد .

راهبرد موسسه آموزش عالی آزاد امین با نزدیک به بیست سال تجربه در صنعت آموزش و برگزاری دوره های مدیریتی زیر نظر وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری  برای بر طرف کردن این مشکل آموزش های مجازی بر پایه برون خط (آفلاین) است .

در حالت برون خط (آفلاین) شما می توانید فایل ها را یکباره دانلود کنید ، در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز از آموزش ها استفاده کنید ، اگر هم در رابطه با مبحثی نیاز به نظر استاد داشتید از پشتیبانی 10 ساله برخوردارید  و  کاربردی ترین آموزش را از استاد متخصص دریافت می کنید .

در پایان آموزش ها برای اعتبار سنجی آموزش ها باید در آزمون برخط (آنلاین) دوره های مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین شرکت کنید و در صورت قبولی پس از 40 روز مدرک مدیریت بین المللی خود را دریافت می کنید.

برای اطلاع بیشتر از اخذ مدرک مدیریت بین المللی MBA و DBA می توانید نام و شماره تماس خود را برای ما درج کنید تا وقت مشاوره برای شما تنظیم شود

 

فرم تماس مقالات mba dba

"*" indicates required fields

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی