فروش آنلاین یا تجارت الکترونیک درواقع، خرید و فروش آنلاین محصولات و خدمات بدون نیازبه حضور مشتریان برای تکمیل فرایند فروش و اقدام های مربوطه است.
بسیاری از مشتریانی که در سالهای همهگیری کویید 19 به خرید از خانه روی آورده بودند، اکنون به مشتریان وفادار آنلاین تبدیل شده اند. با چند راهبرد اساسی و تاکتیکهای بازاریابی می توانید از مزایای این ترند برخوردار شوید تا فروش آنلاین خود را افزایش دهید و وفاداری به برند و شرکت خود را در مشتریان ایجاد کنید. هیچ شکی نیست که این فرصت فروش آنلاین به کسب و کارهای بسیاری کمک کرده است تا درآمد خود را افزایش داده و به طور موفقیت آمیزی رشد کنند.
در این مقاله می خواهیم با گردآوری و ترجمه چند وبسایت معتبر و به روز، پس از ارائه تعریفی از فروش آنلاین و صحبت از مزایای آن، 17 راهبرد افزایش فروش آنلاین را به شما معرفی کنیم که راهنمای شما در بهینه سازی کسبوکارتان و افزایش فروش آنلاین وبسایت شما باشد.
فهرست مطالب مقاله
Toggleفروش آنلاین چیست؟
فروش آنلاین یا تجارت الکترونیک را میتوان به عنوان خرید و فروش محصولات از طریق فرایندهای الکترونیکی و در فضای آنلاین تعریف کرد. این فرایند به خاطر داشتن مزایای بسیار اینترنت و بازاریابی دیجیتال، پرداخت های الکترونیکی، تجارت موبایلی و از این دست، بسیار پرطرفدار و محبوب است.
فروش آنلاین معمولا در تعریف روشهایی تجارت با استفاده از بازارهای الکترونیک و سبدهای خرید به کار می رود. شرکتهای بسیاری در این نوع طبقه بندی قرار می گیرند و مشتریان به راحتی و با اطمینان خاطر می توانند از خانه خود با استفاده از رایانه یا تلفن همراه خود، از این فروشگاه های آنلاین خرید کنند و محصول خریداری شده را درست درب منزل خود تحویل بگیرند.
بنابراین، بازارهای آنلاین پلتفرمهای خوبی برای شما هستند تا بتوانید کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.
فروش آنلاین چه مزایایی دارد؟
در اینجا می خواهیم شرح دهیم که فروش آنلاین چه مزایایی را در بر می گیرد که شما را بیشتر علاقه مند کند در کسبوکارهای خود از فرایندهای آن بهره بگیرید. در زیر می توانید 10 مزیت فروش آنلاین را ببینید:
سریعتر کردن فرایند فروش
مشتریان برای خریدن آنچه نیاز دارند، زمان کمتری صرف می کنند. آنها به آسانی می توانند از میان کالاهای متنوع انتخاب کنند و هرچه می خواهند خریداری کنند. مشتریان می توانند اقلامی رادر فروشگاههای آنلاین پیدا کنند که در فروشگاه های حقیقی یافت نمی شوند.
برای مثال مشتری برای خرید ماشین لباسشویی به فروشگاه می رود. او پس از جستوجو متوجه میشود که نمی تواند محصول مورد نیاز خود را پیدا کند. او وارد یک بازار محبوب تجارت الکترونیک می شود و ماشین لباسشویی را پیدا می کند. حتی بهتر از آن این است که قیمت پیشنهادی ویژه به او ارائه می دهند و او می تواند آن را درب منزل تحویل بگیرد.
اینجاست که تجارت الکترونیک به کمک بسیاری از خریداران می آید. آنها آنلاین میشوند، کالایی را جستجو میکنند، سریع پاسخ میگیرند و میتوانند به همان سرعت آن را بخرند.
از مزایای فروش آنلاین می توان به کمک به فرد برای انتخاب از بین طیف وسیعی از محصولات و تحویل سفارش نیز اشاره کرد. جستجو برای یک کالا، دیدن توضیحات، افزودن به سبد خرید، همه این مراحل در کمترین زمان انجام می شود. در پایان، خریدار خوشحال است؛ زیرا کالا را دارد و مجبور نبوده راه دوری را طی کند.
فهرست محصولات فروشگاه
فهرست محصول چیزی است که مشتری هنگام جستجوی یک کالا، آن را می بیند. این یک مزیت در تجارت الکترونیک است که برای فروشنده در نظر گرفته شده است. نکته مثبت فروش آنلاین این است که می توانید فهرست محصولات خود را پس از ایجاد آنها شخصیسازی کنید. فهرست سازی، زمان بسیار کمی می برد، تنها چیزی که نیاز دارید نام محصول یا کدهایی مرتبط با آن است.
فروشندگان می توانند آیتمهای دیگری مانند تصاویر، توضیحات، دسته بندی محصول، قیمت، هزینه حمل و نقل و تاریخ تحویل را نیز به فهرست اضافه کنند. بنابراین، تنها در یک مرحله می توانید چیزهای زیادی در مورد کالا به مشتری بگویید. ایجاد فهرست به خریداران نشان می دهد که چه امکانات و گزینه هایی برای محصولات خود دارید.
قوانین فهرست محصولات
یکسری قوانین نیز برا فهرستسازی محصولات هستند که باید در نشر بگیرید:
- از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید. تصاویر تار حواس مشتریان را پرت کرده و گیج میکند.
- ابعاد تصویر را حفظ کنید. معمولاً بازارهای آنلاین خوشان ابعاد لازم را توصیه میکنند.
- چندین نما از محصول را ارائه دهید. برخی از سایتها حتی به شما اجازه میدهند که یک نمای 360 درجه از محصولات داشته باشید.
- سفارشی کردن فهرست محصولات، آنها را جذابتر می کند. در اینجا فروشنده میتواند به پیشنهادات موجود، تخفیفها و غیره نیز اشاره کند.
کاهش هزینه ها
یکی از بزرگترین مزایای فروش آنلاین که فروشندگان به آن علاقه دارند، کاهش هزینههاست. بسیاری از فروشندگان برای حفظ فروشگاه حقیقی خود مجبور به پرداخت هزینه های زیادی مانند کرایه، قبضهای کلان آب و برق و تلفن، تعمیرات، طراحی فروشگاه، تأمین موجودی و از این دست هستند. در بسیاری از موارد، فروشندگان حتی پس از سرمایه گذاری در خدمات، سهام، نگهداری و نیروی کار نیز سود و بازگشت سرمایه مورد نظر را دریافت نمی کنند.
چگونه این با فروشگاه های آفلاین متفاوت است؟
فروشنده می تواند با یک فروشگاه تجارت الکترونیک، از هزینه هایی که در بالا گفتیم بکاهد. فروشگاه تجارت الکترونیک مقرون به صرفه است و در مقایسه با فروشگاه حقیقی به سرمایهگذاری کمتری نیاز دارد .همچنین این فرصت خوبی برای خردهفروشان است که می خواهند درآمد کسب کنند اما سرمایه اولیه لازم را ندارند.
تبلیغات و بازاریابی بهصرفهتر
فروشندگان آنلاین مجبور نیستند برای تبلیغ اقلام خود پول زیادی خرج کنند. دنیای تجارت الکترونیک چندین راه مقرون به صرفه و سریع برای فروش آنلاین دارد. بازارهای تجارت الکترونیک کانال های بصری هستند و فروشندگان درواقع می توانند محصول خود را به نمایش بگذارند. برای مثال، فروشندگان آمازون می توانند از ابزارهای تبلیغاتی برای افزودن فیلم، اینفوگرافیک، تصاویر با وضوح خوب استفاده کنند.
بسیاری از بازارهای تجارت الکترونیک ابزارهای نظرسنجی از مشتری را ارائه می دهند که این می تواند خودش شیوه ای از تبلیغات باشد و برای تجزیه و تحلیل مشتریان به کار رود. معمولاً، این صفحهای است که همه سفارشها را نشان میدهد و دارای گزینه های در حال انتظار، ارسال نشده، ارسال شده، لغو شده و بازگشت هستند.
انعطافپذیری برای مشتریان
از مهمترین مزیتهای فروش آنلاین برای کسب و کارها این است که فروشندگان می توانند گزینه های انعطافپذیری را به مشتریان ارائه دهند. یکی از گزینه های انعطافپذیر این است که مشتریان میتوانند دسترسی بیستوچهارساعته و هفت روز هفته به محصولات داشته باشند. مزیتش این است که فروشنده در هر زمان و مکانی که باشد می تواند محصولات خود را پیشنهاد دهد.
مشتریان همیشه می توانند در بازارهای آنلاین حضور داشته باشند. حتی می توانند کار فروش خود را نیمه کاره بگذارند و روز بعد دوباره از سر گیرند. یا می توانند هر وقت مایل باشند، اگر اعتمادشان جلب شده باشد، برای تکرار خرید آنلاین خود برگردند. این اعتماد و اطمینان شامل نحوه تحویل، پرداخت، تخفیفها و سود اشتراک باشد.
همچنین مشتریان به راحتی می توانند نظرات خود را در مورد چیزهایی که می خرند به اشتراک بگذارند. دیدگاه های خوب از تجربه خرید برخی از مشرتیان، منجر به دو مزیت اضافی فروش آنلاین می شود. یکی این است که خریداران بر اساس تعداد نظرات مثبت به فروشگاه شما اعتماد می کنند. مورد دیگر این است که می تواند به شما کمک کند اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید.
فروشندگان می توانند از این انعطاف پذیری مشتری برای ایجاد درآمد خود استفاده کنند. آنها میتوانند در بازار آنلاین که خریداران زیادی وجود دارد، با اطمینان خاطر محصول بفروشند.
نبودن محدودیت دسترسی
یک فروشنده فروشگاه حقیقی ممکن است فقط بتواند به تعداد معینی از خریداران دسترسی پیدا کند. آنها می توانند درب خانه مشتریان تحویل دهند، اما ممکن است محدودیت فاصله وجود داشته باشد. ولی بازارهای آنلاین و تجارت الکترونیک سیستم تدارکات و تحویل خاص خود را دارند. پس فروش آنلاین دستیابی به مشتریان بیشتر را در بر می گیرد. فروشندگانی که برای یافتن مشتریان جدید نیاز به گسترش دامنه دارند، می توانند از این موضوع بهره مند شوند. این برای فروشندگان آنلاین اعمال می شود.
فروشندگان آنلاین می توانند در هزینه های لجستیک صرفه جویی کنند و از مشتریان مطمئن باشند. ولی فروشندگان فروشگاه های حقیقی، از فروش کالاهای خود به خریداران محلی برخوردارند.
مقایسه محصولات و هزینه ها
در فروش آنلاین، فروشندگان می توانند محصولات را با استفاده از ابزار مقایسه کنند. این به آنها ایده خوبی از جایگزین های محصولات موجود و نرخ های استاندارد، در صورت برآورده نشدن نیاز مشتری می دهد.
مقایسه آنلاین سریعتر است و بسیاری از محصولات را پوشش می دهد و به صرفه جویی در زمان هنگام انجام این مقایسه کمک می کند، زیرا تمام جزئیات در سایت خرید موجود است. در فروشگاه حقیقی، فروشندگان ممکن است نتوانند به جزئیات زیادی دسترسی داشته باشند، آنها فقط اطلاعات بهتری در مورد موجودی خود دارند.
این یک مزیت دیگر برای مشتری نیز هست. وقتی مردم بسیاری از اقلام را آماده خرید می بینند، نسبت به خرج کردن آن احساس اطمینان بیشتری می کنند.
پاسخگویی سریعتر به خریدار/ تقضای بازار
هر معامله ای با فروش آنلاین سریعتر انجام میگیرد. بازارهای تجارت الکترونیک یک سیستم تدارکات یا تحویل ساده را به شما ارائه می دهند. این بدان معنی است که سفارش خریداران را به طور مؤثر تحویل می دهند. مدیریت بازگشتدادن محصول یک امتیاز مثبت دیگر است که میتوان آن را به سرعت مدیریت کرد و به راحتی می توانید مبلغ پرداختی مشتری را بازپرداخت کنید.
حتی می توان در هنگام پاسخگویی به تقاضاهای بازار، اقدامات سریعتری را انجام دهید . به این مثال تجارت الکترونیک فکر کنید – وقتی خریدار می بیند که کالایی موجود نیست، می تواند روی گزینه “به من اطلاع بده” کلیک کند. هنگامی که آن کالا دوباره برای فروش در دسترس است، به او اطلاع می دهد. همچنین به فروشندگان اطلاع میدهد که باید آن کالا را مجدداً ذخیره کنند تا بتوانند خریداران بیشتری پیدا کنند.
بازاریابان می توانند معاملات و تبلیغات را نیز به سرعت انجام دهند. این امر باعث جذب مشتریان و افزایش شانس فروش بیشتر می شود. فروشندگان تجارت الکترونیک ممکن است در صورت تمایل کوپن هایی را به مشتریان تخصی دهندو حتی چنین پیشنهادهایی را برای فروشگاه خود سفارشی کنند.
چندین روش پرداخت
همه خریداران شخصیسازی را دوست دارند. همین امر در مورد پرداخت سفارشات آنها نیز صدق می کند. حالتهای پرداخت متعددی در فروش آنلاین امکانپذیر است که روش پرداخت با واسطه، وجه نقد هنگام تحویل، کارت اعتباری با کارتخوان هنگام تحویل، کارت به کارت، شبا یا بدهی و تسهیلات اعتباری پرداخت میشود.
در همین راستا باید گفت که بازیابی سبد خرید یک مزیت بزرگ فروش آنلاین است. گاهی اوقات خریدار به صفحه پرداخت می رسد اما خرید را کامل نمی کند. در اینجا، میتوانید از طریق پیامهای تلفنی، ایمیل، مشتریان را برای تکمیل خرید مطلع کنید.
یک نکته وجود دارد که مشتریان فقط می توانند از یک نوع روش پرداخت در هر سفارش استفاده کنند. این انتخاب تحت تأثیر ارزش سفارش، سهولت پرداخت یا در دسترس بودن پول نقد یا کارت است. در برخی موارد، حالت های پرداخت را می توان با یک مقدار کیف پول اختصاصی ادغام کرد.
معنای این امر برای فروشندگان این است که آنها دیگر مجبور نیستند فرصت فروش بالقوه را به دلیل نبود روش های پرداخت موجود از دست بدهند.
بسیاری از سایت های فروش آنلاین یا تجارت الکترونیک، کوپنی را برای تخفیف یا تبلیغات در صفحه پرداخت فعال می کنند. این کار را برای مشتری آسانتر میکند، زیرا کد از قبل همراه سفارش موجود است.
آسانتر کردن صادرات محصولات
صادرات تجارت الکترونیک به فروشندگان کمک می کند تا مستقیماً به مشتریان بین المللی در بازارهای جهانی بفروشند و به آنها اجازه می دهد از مرزهای ملی فراتر رفته و در خارج از کشور گسترش پیدا کنند. با تجارت الکترونیک، فروشندگان برای دستیابی به مشتریان مجبور نیستند روی یک راه اندازی فیزیکی سرمایه گذاری کنند.
در عوض، آنها می توانند از فهرست محصولات جذاب استفاده کنند و به راحتی مشتریان جدیدی را در سطح بین المللی به دست آورند. برای کارآفرینان مشتاق و کسب و کارهای در حال رشد، صادرات تجارت الکترونیک می تواند یک مدل بسیار سودآور برای انطباق با گسترش جهانی و افزایش درآمد باشد.
راهبردهای افزایش فروش آنلاین
برای راهبردهای افزایش فروش آنلاین، ایده های بسیاری دراین زمینه وجود دارند و ما فهرستی از برگزیده های این راهبردها برای شما آماده کرده ایم که می توانید از میان بهترین مواردی که بیشترین کاربرد را برای شما دارد، انتخاب کنید.
از ابزارهای تحلیل استفاده کنید تا بدانید مشتریان چگونه فروشگاه شما را پیدا می کنند
ابزارهای تحلیلی مانند تحلیلگر گوگل برای تحقیق در مورد اینکه چگونه مشتریانی که خرید می کنند، فروشگاه شما را پیدا می کنند، بسیار مناسب هستند. می توانید از این طریق، تلاش های بازاریابی خود را بهتر متمرکز کنید.
برای مثال، اگر تحلیلها به شما میگوید که از پست وبلاگ شما ترافیک زیادی به فروشگاه آنلاین شما وارد شده است، پس باید مطالب بیشتر و کاربردیتری در مورد آن موضوع بنویسید. اگر تقریباً تمام فروش شما از تبلیغات فیس بوک است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی تبلیغات بیشتر سرمایه گذاری کنید.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
چه محصولات یا خدماتی را پیشنهاد می دهید که رقبای شما آن را ندارند؟ داستان پشت فروشگاه، محصولات و خودتان چیست؟ هنگامی که می دانید چه چیزهایی شما را متفاوت می کند، باید آن را از پشت بام های فضای مجازی فریاد بزنید و آن را به رخ بکشید. می توانید آن را در شعار تبلیغاتی برند خود قرار دهید، آن را در صفحه اصلی خود برجسته کنید، آن را در تبلیغات رسانه های اجتماعی اعلام کنید و در بازاریابی ایمیلی خود آن را آگاهیرسانی کنید.
با ایجاد کمپین های بازاریابی و تلاش های خود حول پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، به مردم دلیلی می دهید که به فروشگاه آنلاین شما بیایند و مهمتر از همه، محصولات شما را بخرند. پس با تحلیل وبسایت خود، این داده ها را به دست آورید و اقدامات لازم را انجام دهید.
تجربه مشتری را ساده کنید
هدف شما این است که تا جای ممکن، مشتریان بتوانند آنچه به دنبالش آن هستند، پیدا کنند و سپس آن را بخرند. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد از سایت شما بازدید می کنند و بدون خرید آن را ترک می کنند، تجربه مشتری شما ممکن است دلیل آن باشد.
نمایندگانی از دوستان و خانواده مخاطبان هدف خود را به خدمت بگیرید و مشاهده کنید که آنها در مراحل یافتن و خرید اقلام در فروشگاه آنلاین شما هستند. به دنبال مناطقی باشید که در آن با مشکل مواجه می شوند یا اشتباه می کنند. بخشهای متداول برای اصلاح شامل ویژگی جستجوی وبسایت، ناوبری محصول و پرداخت است.
روی خدمات مشتری تمرکز کنید
مشتریان برای خدمات عالی ارزش قائل هستند. خدمات مشتری عاملی کلیدی در تصمیمگیری برای خرید است. یک صفحه تماس در وبسایت خود ایجاد کنید که به وضوح نحوه تماس با شما را نشان دهد. در صورت داشتن شماره تلفن، آدرس ایمیل و لینک چت را وارد کنید. برای کمک به افراد به منظور دریافت پاسخ فوری، یک صفحه پرسش و پاسخ به وبسایت خود بیافزایید.
مهمتر از همه، هنگامی که مشتریان با شما تماس می گیرند، به سرعت پاسخ دهید. از آنجایی که مکالمه حضوری با فروشگاه های آنلاین نادر است، از این فرصت برای ایجاد رابطه تا حد امکان استفاده کنید.
امکان چت کردن در وبسایت خود ارائه دهید
از زمان شروع همهگیری کووید 19، مشتریان بیشتری برای برقراری ارتباط با مشاغل به چت بات ها اعتماد کردند. اگر امکان چت ندارید، حتما یکی را به وب سایت خود اضافه کنید و در طول روز آن را نظارت کنید.
از آنجایی که نمیتوانید 24 ساعت شبانهروز به رایانه خود متصل باشید، یک پاسخگوی خودکار یا چت بات برای اطلاع مشتریان از زمان بازگشت خود قرار دهید. همچنین می توانید از فناوری عامل مجازی (VAT) استفاده کنید که افزونه ای برای وب سایت شما است که بلافاصله به سؤالات رایج و اساسی مشتریان پاسخ می دهد.
فرآیند پرداخت ساده ایجاد کنید
در حالی که فرآیند پرداخت بخشی از تجربه کاربر است، یک نقطه بازدارنده عمده برای بسیاری از فروشهای آنلاین است و سزاوار توجه بیشتری است. اول اینکه حتماً گزینه تسویه حساب مهمان ارائه دهید تا مشتریان بتوانند بدون پر کردن فرم های طولانی خرید کنند. تسویه حساب را به چندین صفحه یا یک صفحه در حال گسترش تقسیم کنید تا مشتری را با فیلدهای اطلاعات خریدار تحت فشار نگذارید. متن آن را کوتاه و مختصر نگه دارید. از دکمهها و کلیدواژه های استاندارد مانند دکمه «خرید» و نماد سبد خرید استفاده کنید.
پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید
اگر پلتفرمی با فرآیندهای ساده و ویژگی های مدیریتی انتخاب کنید، مشتریان شما می توانند به راحتی در سایت شما بگردند و اقداماتی انجام دهند. سپس می توانید به جای توسعه فروشگاه، زمان بیشتری را صرف رشد کسب و کار خود کنید.
اگر به یک وبسایت کامل نیاز ندارید، پلتفرمی مانند Square Online Checkout را انتخاب کنید که به مشتریان امکان می دهد بدون نیاز به داشتن یک وب سایت کامل، به صورت آنلاین پرداخت کنند.
سئو را فراموش نکنید
در یک فروشگاه آجر و ملات، مشتریان می توانند ویترین فروشگاه شما را ببینند و بلافاصله با توجه به نیاز خود وارد شوند. اما با در فروشگاه آنلاین، شما باید به آنها کمک کنید تا شما را پیدا کنند. باید به طور خاص روی بهبود رتبهبندی موتور جستوجوی خود برای عباراتی که مشتریان شما جستجو می کنند تا کسب و کار شما را پیدا کنند، کار کنید.
برای محصولات خود کلیدواژه های سئو شده به کار برید و تکنیکهای سئو را در وبسایت خود اجرا کنید تا کاربران، صفحات شما سریعتر و آسانتر در صفحه نتایج موتورهای جستجوی گوگل بیابند. در مقاله راهبردهای دیجیتال می توانید توضیحات بیشتری را درباره سئو و کلیدواژهها ببینید.
محتوا تولید کنید
وقتی افراد سؤالی دارند، به گوگل سر می زنند و به دنبال پاسخ می گردند. با ایجاد محتوایی که اطلاعات جالب و مرتبطی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، می توانید به آنها کمک کنید تا فروشگاه تجارت الکترونیک شما را از طریق سئو پیدا کنند. به جای نوشتن در مورد محصولات خود، به چالش های رایج یا راه های استفاده از محصولات خود بپردازید.
برای مثال؛ اگر اسباببازیهای سگ میفروشید، در مورد بازیهای سرگرمکننده برای بازی با سگ خود یا نحوه کمک به سگهای مبتلا به اضطراب جدایی بنویسید. از آنجایی که موتورهای جستجو صفحاتی را که محتوای ثابتی ارائه می دهند، در اولویت قرار می دهند، پس حتما پست های جدید را به طور منظم بنویسید.
نظرات مشتریان را در صفحات محصول قرار دهید
اگرچه ممکن است ترسناک باشد که به مشتریان اجازه دهید نظرات مثبت و منفی را در مورد محصولات شما در صفحه شما به اشتراک بگذارند، افزودن نظرات مشتریان می تواند فروش شما را افزایش دهد. درصد بیشتری از مشتریان تحت تأثیر نظرات آنلاین هستند و اگر محصولی به طور مداوم بازبینی ضعیفی دریافت کند، نشانه آن است که یا باید به مشکلات آن رسیدگی کنید یا تولید آن محصول را متوقف کنید.
هنگام افزودن نظرات، به مشتریان این امکان را بدهید که هم در رتبه بندی آن محصول شرکت کنند و هم ستاره بدهند. نوشتن نظرات را تا حد امکان برای مشتریان آسان کنید. حتی در صورت امکان از یک پلتفرم تجارت الکترونیک با ویژگی داخلی استفاده کنید.
از طراحی رسپانسیو برای تلفنهای همراه استفاده کنید
1 از 4 مشتری برای خرید از دستگاه های تلفن همراه استفده می کنند. فروش آنلاین شما باید هنگام استفاده از دستگاه تلفن همراه، فرایند و گزینه های آسانی داشته باشد. از یک پلت فرم تجارت الکترونیکی استفاده کنید که طراحی رسپانسیو دارد، به این معنی که باعث می شود وب سایت ها به درستی با گوشیهای هوشمند سازگار شوند. مشتریان شما این امکان را داشته باشند که با هر وسیله ای در دست و هر زمانی که برایشان مناسب است، محصولات شما را خریداری کنند.
محصولات خود را با عکس های باکیفیت به نمایش بگذارید
عکس ها مهم هستند. پس در صورت لزوم، روی یک عکاس حرفه ای سرمایهگذاری کنید تا عکس هایی با کیفیت بالا بگیرید که ویژگی های محصولات شما را نشان دهد. اطمینان یابید که عکسها دقیقاً نشاندهنده محصولات هستند، زیرا گاه ، بازگرداندن محصول آنلاین زمانی اتفاق میافتد که کالا از عکس متفاوت به نظر برسد.
اگر نمی توانید یک عکاس حرفه ای را برای این منظور استخدام کنید، این نکات را برای گرفتن عکس های فریبنده محصول خود در نظر بگیرید. بیشتر خریداران دیجیتال ایالات متحده باید به طور متوسط بین سه تا چهار تصویر را هنگام خرید آنلاین ببینند.
از طریق ایمیل مارکتینگ با مشتریان ارتباط برقرار کنید
بازاریابی ایمیلی ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما هنوز کار می کند. با استفاده از یک پلتفرم فروش آنلاین که به طور خودکار آدرس های ایمیل را جمع آوری می کند، می توانید به راحتی فروش، محصولات جدید و نکات لازم را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید با ارائه گزینه اشتراک در وبلاگ خود یا ارائه کد تخفیف، آدرس های ایمیل بیشتری را گرد آوری کنید. ایجاد یک خبرنامه ایمیلی را در نظر بگیرید تا مشتریان به طور منظم از اخبار شما آگاه شوند.
هزینه حمل و نقل را تا حد امکان پایین نگه دارید
با وجود بسیاری از خرده فروشان بزرگ که ارسال رایگان را ارائه می دهند، مشتریان اغلب تا زمانی که به تسویه حساب نرسند، به هزینه های حمل و نقل فکر هم نمی کنند. نیمی از مشتریان در ایالات متحده اقلام موجود در سبد خرید خود را به دلیل هزینه های اضافی مانند حمل و نقل رها می کنند. در صورت امکان، هزینه های حمل و نقل را در محصولات خود کاهش دهید اینکه ارسال رایگان برایشان در نظر بگیرید.
در شبکه های اجتماعی فعال باشید
مرتب در شبکه های اجتماعی محتوایی مرتبط با محصول خود که برای مخاطبان هدف شما جالب باشد، به اشتراک گذارید. همچنین می توانید به مشتریان جدید کمک کنید تا فروشگاه شما را پیدا کنند و همراه با مشتریان فعلی به برند شما وفاداری نشان دهند. بیشتر کشف برندهای آنلاین هنوز در فیدهای شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد.
در اینستاگرام، تصاویر با کیفیت بالا از محصولات خود یا ویدیوهای محصولات خود در حال استفاده را به اشتراک بگذارید. از این گذشته، بیشتر کاربران اینستاگرام میگویند که برندی را دنبال کرده اند و بعد روی وبسایت آن در بیو کلیک کردهاند یا اینکه محصولی را پس از دیدن آن در پلتفرم خریداری کرده اند.
فروشگاه آنلاین خود را به حساب های رسانه های اجتماعی ارتباط دهید
حساب های رسانه های اجتماعی خود را به فروشگاه آنلاین خود متصل کنید تا مشتریان بتوانند چیزی را که دوست دارند، مستقیماً از پست های رسانه های اجتماعی خرید کنند. با قرار دادن یک لینک در پست اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک خود، مشتریان را به یک صفحه پرداخت ساده هدایت کنید تا بتوانند با کارت اعتباری یا نقدی، خرید انجام دهند.
نتیجه گیری
تجارت الکترونیک، همچنان یکی از روشهای تجاری است که اگر به درستی انجام شود، مزیتهای بسیاری را به ارمغان می آورد. حتی اگر بازارهای بورس سقوط کنند، تجارت الکترونیک همچنان میتواند دوام بیاورد و معاملات بالایی دریافت کند.
فروش آنلاین روشی است که در زمان صرفه جویی می کند. مشتریان می توانند با جستجوی محصولات خاص به راحتی آنچه به دنبالش هستند، پیدا کنند و پرداخت هزینه آن هم فقط چند دقیقه طول می کشد.
این خلاف فروش سنتی است که میتواند شامل صرف ساعتها سفر مشتریان به فروشگاههای مختلف و جستجوی محصولات باشد. در مقاله فروش دیجیتال در وبسایت مؤسسه آموزش عالی امین، نیز مطالب مطالب بسیاری در زمینه فروش آنلاین بیان شده است.
منابع
https://www.forbes.com/sites/square/2020/11/13/17-strategies-for-increasing-your-online-sales
/https://sell.amazon.in/seller-blog/advantages-of-ecommerce
https://businessyield.com/ecommerce/online-selling/#what-is-online-selling