مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

روش های مدیریت نوین

روش های مدیریت نوین

روش های مدیریت نوین

5/5 - (1 امتیاز)

روش های مدیریت نوین، بهترین و کارآمدترین روش هایی هستند که با توجه به مدرنترین و امروزی ترین سبکهای مدیریتی ارائه شده اند. دراین مقاله می خواهیم پس از ارائه تعریفی از مدیریت نوین، ابتدا اولویتهایی را که هر مدیری در مسیر مدیریت نوین خود باید به کار گیرد، بیان کنیم. سپس به بازگوکردن بهترین نوع مدیریت خواهیم پرداخت. پس اگر می خواهید شما هم مایلید روش های مدیریتی نوین را در پیش بگیرید و و باعث رشد و ارتقای سازمان خود باشید، تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

در همین راستا، موسسه آموزش عالی آزاد امین با پیشینه ای 18 ساله به آموزش دوره های مدیریتی MBA و DBA  و POST DBA اقدام کرده است که بازده بسیار چشمگیری داشته است. این دوره ها با ارائه سرفصهای متنوع و به‌روز برای شما دری به سوی پیشرفت روزافزون سازمان و کسب و کارتان و آشنایی با روش های مدیریتی نوین را فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر از این دوره ها مشخصات و شماره تماس خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در زودترین زمان ممکن برای پاسخگویی به پرسشهای شما در این زمینه، با شما تماس بگیرند:

 

نام و نام خانواداگی

 

تعریف مدیریت نوین

در تعریف مدیریت نویین می توان گفت که مدیریت نوین به معنای استفاده از رویکردهای مدیریتی با توجه به شرایط فعلی دنیا از نظر اجتماعی، اقتصادی و غیره است.

تعریف مدیریت نوین

 

مدیریت نوین چیزی فراتر از تعریف مدیریتی است که همه مدیران رده های مختلف بایستی به آن توجه کنند. در مدیریت نوین شما باید راهکارهای برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترلی را که  از طریق تجربه و تحصیل به دست آورده اید، با توجه به وضعیت فعلی و در نظر گرفتن فعالیت های سایر رقبا و نیز چالش هایی که ممکن است در آینده بر سر کارتان قرار بگیرید، ارائه دهید.

 

در حال حاضر که اوضاع بازار برای کسب و کار ها رقابتی شده است و برای رشد در این بازار رقابتی احتیاج به تلاش و سخت کوشی بسیار است راز موفقیت این است که شرکت یا سازمان بداند چطور نسبت به سایر رقبا و نسبت به عملکرد خود بهره وری بیشتری داشته باشد و بتواند با مدیریت اصولی تر و با توجه به سبک های مدیریتی موفقیت چشم گیری به دست آورد. شما با به کار گیری این اصول هم کارکنان حرفه‌ای تر خواهید داشت و هم مشتریان راضی‌تر. در همین راستا بهتر است اولویت های زیر را در نظر بگیرید.

 

اولویت هر کسب و کار مشتری و کارمندان هستند.

در مدیریت نوین برای اینکه  مدیریت آگاهانه ای داشته باشید، در مرحله اول، خود رابه جای مشتری بگذارید و درک کنید در چنین موقعیتی چه چیزی برای شما  دارای اهمیت است و ممکن چه چالش هایی میان مشتری و کارمند شما به وجود آید و خدمات مورد نظر مشتریان چیست.

 

در مرحله دوم برای رشد کسب و کار به کارکنان خود توجه کنید. اگر قصد رشد کسب و کار خود را دارید، موجبات خوشنودی سازمان و شرکت خود را فراهم آورید. در اولین قدم توجه به کارکنان نظرات و نوآوری هایشان را مدنظر قرار دهید؛ زیرا کارکنان با نگاه متفاوت از شما می توانند نقاطی که در ذهن شما تاریک بوده را روشن کرده و نقطه نظرهای تازه تری ارائه دهند.

 

اولویت دوم کار گروهی است

به عنوان یک مدیر کارهای انفرادی را فراموش کنید. در مدیریت نوین باید نظرات خود کارمندان و مدیران میانی را  حتما لحاظ کنید، به این ترتیب به عنوان یک مدیر هنگامی که واجد صفت مدیریت می شودی که از استبداد رای در تصمیم گیری نهایی دست برداشته و فرایند تصمیم گیری را در چانه زنی با سایر ایده های مطرح شده از سوی کارمندان پیش ببرید.

 

بهترین مدیران مانند زاکربرگ و بیل گیتس مشاوران متعدد و با تجربه  داشته اند و به سخنان و توصیه های ایشان گوش فرا داده اند. شما نیز برای برخورداری از یک مدیریت نوین، بهتر است چنین الگویی برای اعضای گروه خود باشید.

 

اولویت سوم تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات است.

در بازار حال حاضر رقابت در حوزه تبلیغات بسیار است. البته تعداد زیادی از افراد به تبلیغات کاذب پرداخته و با صرف هزینه  های بالایی در بخش بازاریابی به بزرگ جلوه دادن کار خود می پردازند که البته پس از مدتی نیز دستشان برای همه رو  می شود.

 

امروزه تبلیغات راهی برای ماندگاری در بازار و مورد پسند مردم بودن است. پس به این مسئله اهمیت ویژه ای دهید. تولید محتوای موثر، تبلیغات در رسانه های گوناگون و تقویت حرفه بازاریان از بخش هایی هستند که باید به آن ها توجه کنید.

 

شما با رعایت اولویت های بالا می توانید چندین قدم از سایر رقبا پیشی بگیرید و به آینده کسب و کار خود امیدوار باشید؛ زیرا شما طبق روش های مدیریت نوین برنامه خود  را چیده اید و آینده کسب‌وکار برای شماست.

 

بهترین نوع مدیریت

هر مدیر برای رسیدن به موفقیت راه های مختلفی را طی می کند که ممکن است تمامی این مسیر ها به موفقیت ختم نشود. اما انجام دادنش موجب کسب تجربه می شود، البته فرصت  آزمایش برای زمانی است که شما اجازه آزمون و خطا داشته باشید نه در اوضاع حال بازار که هر اشتباه ممکن است باعث از دست رفتن سازمان و کسب و کار شود.

بهترین نوع مدیریت چیست؟

 

مدیران نسل جدید آموزش را بهترین راه برای رسیدن به موفقیت می دانند زیرا بدون دانش در رابطه با روش های مدیریتی نوین نمیتوان به پیشرفت های چشم گیر دست یافت.

 

در بهترین نوع مدیریت ارتباط موثر با اعضای تیم اولین اصل برای رسیدن به موفقیت است زیرا اگر قادر به مدیریت تیم نباشیم حتی با در دستد داشتن  بهترین استراتژی و مرتبط ترین تحصیلات هم هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود.در این روش هم به مدیران تازه کار کمک می کند تا برای تجربه بهترین نوع مدیریت ترفند هایی بیاموزند ، هم به مدیران زبده یادآوری می کند که چه مواردی را در مدیریت خود از قلم نیندازند.

 

به تصور عده ای از افراد جامعه مدیر بودن آسان است. البته شاید برای عده رسیدن به جایگاه مدیریتی آسان باشد اما اینکه تبدیل به مدیر موفق شوند دشوار است زیرا ممکن است برای قابلیت های مورد نیاز پست مدیریت که شامل اداره خصوصیات شخصی، انگیزه ها، سبک های کاری کارمندان است، اماده نباشند. به طور کلی کنترل کردن کار های سایر افراد دشوار است.

 

اولین کار برای مدیر بودن این است که صحبت های مدیران سابق را گوش کنید و از تجربیات ایشان استفاده کنید، البته این توجه کردن به معنای انجام مجدد فعالیت های انجام شده نیست بلکه گاهی به معنای انجام ندادن یا تغییر دادن است.

 

در ادامه آموزش می ببینید چطور با 5 ترفند بهترین نوع مدیریت را تجربه کنید:

 

1. به کارمند خود گوش کنید 

برای هر مدیری لازم است بداند چگونه به کارمند خود گوش کند و فعالانه با کارمندان سر حرف را باز کنند . گوش دادن شاید آسان به نظر برسد و بگویید گوش دادن که کاری ندارد و تصور می کنند اگر هنگام صحبت کارمند در آنجا حاضر باشند کافیست.

 

در بهترین شیوه مدیریت یک رهبر حرفه ای باید گوش دادن متمرکز و کنجکاوانه داشته باشد تا بتواند حس همبستگی و سرمایه گذاری شخصی در کارمند به وجود آورد.چه حسی بهتر از ارزشمند بودن که شما بتوانید در کارکنان خود ایجاد کنید.

 

2. قابلیت‌ها و استعدادهای افراد را کشف کنید

برای رسیدن به اهداف سازمان نیاز به استعدادهای کارمندان خود دارید و برای اینکار باید افراد را به خوبی بشناسید. اگر قصد دارید یک مدیر خارق‌العاده باشید باید استعدادهای کشف‌نشده کارمندان‌تان را به خوبی نمایان کنید. چنین کارمندانی این قدرت را پیدا می کنند تا سریعتر و عمیق تر به توسعه شخصی بپردازند. به این ترتیب عملکرد کاری بهتری از خود نشان می دهند.

 

حال سوال پیش می آید چگونه باید استعداد را کشف کرد؟ساده ترین راه  این است که با کارمندان در رابطه با استعداد هایشان صحبت کنید. خیلی از مدیران بیان می کنند که از نقاط قوت کارمندان اطلاع دارند. اما به هر دلیلی در رابطه با این استعداد ها با ایشان صحبت نمی کنند.

 

برای این کار در یک جلسه فردی هفتگی درباره قابلیت‌ها و رشد شخصی کارمندانتان صحبت کنید و از ایشان در رابطه با کاری که انجام می دهند نظر خواهی کنید. 

 

به کارمندان خود بگویید با توجه به فلان قابلیت بالقوه که در او می بینید، به اهداف فروش بالاتر، قدرت سخنرانی بهتر یا راهکاری عملی‌تر خواهد رسید. در اینصورت هم به رشد شخصی او کمک کرده اید، هم به سود آوری شرکت.

 

3. در کنار تیم خود باشید

برخی مدیران به دلیل مشغله کاری بسیاری که دارند کمتر در شرکت حضور می یابند. یا به دلیل یکسری مشکلات، تعداد جلسات و حضور خود را در سازمان را کاهش می دهند. این کار را کارآمدترین روش در این اوضاع می دانند.

 

کارمندان شما به این احتیاج دارند که مستقیم از انها بپرسید به چه چیزهایی نیاز دارند. انتقال فرمان از راه دور حس خوبی را به مدیران منتقل نمی کند. با از دست‌دادن ارتباط مستقیم، این خود شما هستید که اول شکست خواهید خورد.

 

4.مثبت اندیشی را گسترش دهید

این یک حقیقت است که افراد با حال و روحیه بهتر، بیشتر میتوانند به موفقیت دست یابند.  انتقال حس خوب هم به راحتی انتقال کروناست. هر چه مدیر با حال بهترس وارد سازمان شود، این حس خوب به کارمندان نیز منتقل می‌شود تا روز بهتری برای سازمان خود بسازند.

مثبت اندیشی برای مدیران

 

بهترین نوع مدیریت این است که احساسات را وارد اخلاق خود کنید که  دوست دارید همان احساسات را در کارمندانتان ببینید . بنابراین اگر  اعصابتان خرد است، بهتر است ان روز را در خانه استراحت کنید. یا ساعتی را پیاده روی کنید تا سرحال شوید و بتوانید مثبت‌اندیشی را به تیم منتقل کنید.

 

5.با اهداف شخصی و کاری خود در ارتباط باشید.

هر فرد برای اینکه بهترین عملکرد را برای خود نشان دهد باید برای دستیابی به اهداف پیش رو، بیشترین تلاش خود را به کار گیرد. بهترین نوع  مدیریت این است که قبل از اینکه الهام‌بخش دیگران باشیم، خودمان مطمئن باشیم که اهداف و ارزش‌های شخصی‌مان را می‌دانیم. زیرا تعهد مدیر به کار، مانند خلق و خوی او مسری است.

زمانی که کارمندان ببینند مدیرشان به صورت هدفمند از ارزش‌های کاری پیروی می‌کند، تشویق می‌شوند که اهداف آن‌ها را دنبال کنند. برای اینکه ارتباط خود را با اهداف کاری حفظ کنید، به اهداف کاری‌تان فکر کنید و خود را با افرادی الهام‌بخش احاطه کنید.

 

هر کس در برهه ای از زمان، دوران کاری سختی را پشت می گذارد. مدیران هم از این موضوع مستثنی نیستند. اما  اگر پنج مورد ذکرشده را با خود تمرین کنید. می توانید یک قدم به سمت جلو بردارید تا به روز های خوب نزدیک‌تر شوید.

 

 

نتیجه‌گیری

در مواردی در این مقاله، به شما آموزش دادیم می توانید با یادگیری اصول مدیریتی نوین در کار خود بهترین باشید. فراموش نکنید شما برای بهترین بودن نیاز دارید آموزش ببینید و در کنار آن تجربه های جدید کسب کنید‌. مدیر حرفه‌ای برای ساخت قلمروی خود به  دنبال بهترین تاکتیک‌ها است‌. دوره‌های مدیریتی موسسه آموزش عالی امین، راهی موثر برای رسیدن به موفقیت  است.

برای مدیریت سازمان به روش های مدیریتی نوین  کافی است نام و نام خانودگی خود را برای ما بگذارید تا مشاوران ما در موسسه امین با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانواداگی

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.