تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات نمایشی هستند. این تبلیغات در وبسایتها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای کسب بازدید و کلیک قرار میگیرند. شما می توانید بنر تبلیغاتی خود را به هر صفحه فرودی در وبسایت خود لینک دهید. باید گفت که تبلیغات بنری کلیکپذیر راهی عالی برای ارائه محصول شما در مقابل هزاران نفر و جذب لیدهای با کیفیت است.
با این حال، از آنجایی که بسیاری از مردم این تبلیغات را نادیده میگیرند، باید با انتخاب اندازه مناسب، نوشتن متن کامل، تکمیل آن با خلاقیت مناسب و پایبندی به دستورالعملهای برند موجود خود، از رقبای خود متمایز شوید و این مقاله به شما کمک می کند که به این هدف خود دست یابید.
مدیران برای اینکه در شیوه های مدیریتی خود به روز بمانند و با راهکارهایی که منجر به رشد ارتقای کسب و کار آنها شود، بیشتر آشنا شوند، در دوره های مدیریتی MBA و DBA شرکت می کنند. مدرک و دانش این دوره های مدیریتی به مدیران برای اعتبارسازی بیشتر در شرکت یا سازمان آنها کمک میکند. شما نیز به عنوان یک مدیر می توانید برای آشنایی بیشتر با حوزه مدیریت و استفاده از راهکارهای به روز و هدفمند مدیریتی، از مینی دوره رایگان MBA موسسه آموزش عالی که به طور آنلاین ارائه می شود، بهره مند شوید.
اگر برای استفاده از این دوره آنلاین و کسب و کار خود سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
در این مقاله میخواهیم تبلیغات بنری، نحوه کارکرد آن، میزان تأثیرگذاری تبلیغات بنری، برآورد هزینه این تبلیغات، نحوه ساخت آنها، الگو و اندازههای استاندارد و راههای موفقیت تبلیغات بنری را بررسی کنیم. ابتدا با مفهوم و نقش بنر آشنا شویم:
فهرست مطالب مقاله
Toggleبنر چیست؟
بنرها تبلیغات مستطل شکل خلاقانه ای هستند که در امتداد بلای صفحه وبسایت، کنار یا پایین آن نمایش داده می شوند، به این امید که ترافیک خوبی را روانه وبسایت سازند، نسبت به برند آگاه سازی کرده و تمرکزها را به سوی آن بکشند. این نوع از تبلیغات بصری آنلاین به سبک بنر، خود نوعی از تبلیغات نمایشی هستند. پس تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری به زبان ساده، نوعی تبلیغات دیجیتال از طریق تبلیغات خلاقانه است که میتوان آن را به عنوان بنر شناخت. بنرها تبلیغات مستطیلی نوآورانهای هستند که در امتداد بالا، کنار یا پایین هر وبسایت نشان داده میشوند، به این امید که ترافیک را به سوی سایت اختصاصی تبلیغکننده روانه کند، آگاهیسازی کند و توجه کلی به برند ایجاد کند.
این نوع تبلیغات آنلاین به سبک بنر دیداری نوعی از تبلیغات نمایشی هستند. تبلیغات بنری معمولاً شامل یک تصویر کانونی، متن حداقلی و یک فراخوان اقدام (CTA) واضح هستند. پیش از اینکه به همه جوانب تبلیغات بنری بپردازیم، لازم است که کمی با تبلیغات نمایشی و تفاوت آن با تبلیغات بنری آشنا شویم.
برای پاسخ به این سؤال که آیا هنوز از تبلیغات بنری استفاده می شود یا خیر، باید گفت مدتهاست که این نوع از آگهی ها پرکاربردترین شکل بازاریابی دیجیتال بودهاند. در حالی که بسیاری از متحققان پس از بررسی کارکرد راهبردهای تبلیغاتی مختلف به این نتیجه رسیده اند، تبلیغات نمایشی که به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته میشوند، همچنان برجسته هستند.
تبلیغات نمایشی چیستند؟
موفقترین کمپینهای تبلیغاتی از طریق کانالهای متعدد با مشتریان ارتباط برقرار میکنند و تبلیغات نمایشی جزء جداییناپذیر انواع بازاریابی باقی میماند.
تبلیغات نمایشی، تبلیغات آنلاینی هستند که عناصر کپی و دیداری را با پیام فراخوان اقدام (CTA) که به صفحه فرود لینک میدهد، ترکیب میکنند. معمولاً تبلیغات نمایشی را در بالا یا کنارههای هر وبسایت یا گاهی اوقات، در میان محتوایی که میخوانید، میبینید. تبلیغات نمایشی از نظر دیداری جذاب، مقرون به صرفه و روشی قابل اندازهگیری برای برند، درراستای رسیدن به هدفهای بازاریابی خود هستند. به همین دلیل است که تبلیغات نمایشی راهگشای هر رسانه مدرنی است.
تبلیغات نمایشی به کانالی تبدیل شده است که دسترسی، مقیاس و عملکرد را از طریق مکانهای هدفمند، قالبهای تبلیغاتی گوناگون، نوآوری و اندازهگیری ارائه میدهد. اما برای استفاده بهینه و بیشینه از تبلیغات نمایشی خود، درک اینکه چه چیزی آنها را از سایر راه حلهای تبلیغات دیجیتال متفاوت میکند مفید است.
تفاوت میان تبلیغات نمایشی و تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات نمایشی زیر چتر تبلیغات دیجیتال قرار میگیرند. برخی از افراد هنگام بررسی بازاریابی نمایشی از اصطلاحات «تبلیغات بنری» و «تبلیغات نمایشی» به جای یکدیگر استفاده میکنند. با این حال، این روزها، بیشتر مردم تبلیغات بنری را به عنوان تبلیغات نمایشی در اندازهای ویژه در نظر میگیرند. شاید به خاطر اینکه قبلاً قرارگرفتن تبلیغات نمایشی به عنوان بنر در بالای صفحه وبسایت معمول بود. در حال حاضر، تبلیغات بنری بیشتر به عنوان تابلوهای اعلانات بزرگ شناخته میشود.
تبلیغات بنری چگونه کار میکنند؟
تبلیغات بنری آگهیهای ایستا یا پویایی هستند که به طور راهبردی برای جلب توجه مشتریان روی وبسایت جای میگیرند. برندها از طریق این نوع تبلیغات، میتوانند با تشویق مشتریان به بازدید از وبسایت آن برند، موجب ارتقا آن بشوند.
همانند شکلهای دیگر تبلیغات آنلاین، برندها سطح تبلیغات بنری را به چندین دلیل افزایش میدهند. آگاهی از برند میتوانند در اجرای اهداف کسبوکار هر برند تأثیرگذار باشد و مزایای تبلیغات برند نیز ایجاد آگاهی از برند، افزایش کلیک و ترافیک وبسایت و اقدام بیشتر از سوی بازدیدکننده وبسایت است.
آیا تبلیغات بنری تأثیرگذارند؟
تبلیغات بنری روشی تاثیرگذار برای افزایش ترافیک مشتری، فروش محصول و جلب توجه مشتری است. برای تعیین اینکه آیا تبلیغات بنری مؤثر است یا خیر، مهم است که به فراخوان اقدام یا نرخ کلیک آگهی نگاه کنید. چگونه تبلیغات بنری بسازیم؟ معیار نرخ کلیک به عنوان تعداد کلیکها بر هر آگهی تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ نشان داده شده است یا تعداد نمایشهایی که تبلیغ دریافت کرده است، تعریف میشود.
بنابراین، هر چه فراخوان اقدام یک آگهی تبلیغاتی بالاتر باشد، آن تبلیغ ممکن است مؤثرتر باشد. برندها میتوانند به عملکرد کمپین گذشته یا سایر بینشهای خود برای بهبود نرخ کلیک نگاه کنند.
چگونه تبلیغات بنری بسازیم؟
برندها برای اینکه ساختن تبلیغات بنری را آغاز کنند، باید یک سری اصول و راهکار را در نظر بگیرند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند:
تشریح هدفها و چشماندازهای برند
برندها باید در مورد اینکه موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی بنری چگونه به نظر میرسد و اینکه اقدامات مطلوب بازدیدکنندگان پس از دیدن بنر باید چگونه باشد، به طور انتقادی فکر کنند.
توافق در مورد بودجه
پیش از قراردادن یک تبلیغ بنری، مهم است که بدانیم هر برند تا چه اندازه مایل به سرمایهگذاری است تا بدانید چقدر هزینه تبلیغات ممکن است خلاف تبلیغات باشد.
شناسایی مخاطب مناسب
این آگهی قصد دستیابی به چه کسانی دارد؟ اطمینان یابید مخاطب مناسبی را برای تبلیغات در ذهن دارد؛ زیرا این بر موفقیت کلی تبلیغ تأثیرگذار است.
ایجاد فراخوان اقدام درست و مناسب
برندها از بازدیدکنندگان وبسایت میخواهند که چه کاری انجام دهند؟ گستره پاسخ به این پرسش این باید از شناخت بیشتر برند یا کلیک روی آگهی به منظور ثبت نام در خبرنامههای وبسایت باشد.
خلاقیت تبلیغاتی چگونه خواهد بود؟
این باید با هدفهای کسبوکار و روشهای خلاقانه برند شکل گرفته شود. خلاقیتهای تبلیغات بنری باید لوگوهای برندسازی، تصاویر با کیفیت بالا، متن خوانا و برندسازی کلی شرکت را در نظر بگیرند.
این فاکتورها برای هر برندی از اهمیت بسیار برخوردارند تا زمینه موفقیت و پیشرفت را فراهم کنند و اطمینان یابند که خلاقیت دیداری بنر با هدفهای کسبوکار همسو میشود.
ویژگیهای مهم تبلیغات بنری کداماند؟
زمانی که تبلیغات بنری خود را بسازید و در وبسایت خود جایگذاری کنید، ویژگهای بسیاری هستند که باید در نظر بگیرید و به خاطر بسپارید.
اما سه ویژگی اصلی شامل اندازه، جایگاه و هزینه است که به طور کامل بررسی میکنیم.
-
اندازه
بنر شما باید به اندازهای بزرگ باشد که توجه مخاطب شما را به خود جلب کند، اما خیلی بزرگ. اندازه به طور چشمگیری برای قالبسازی مهم است. به ویژه اگر شما بنر خود را در وبسایت یا در شبکههای اجتماعی خود به نمایش بگذارید.
پلتفرمهای مختلف توزیع نیازمند اندازههای متفاوتی هستند. برخی از اندازههای معمول برای محبوبترین پلتفرم تبلیغات؛ یعنی گوگل در زیر آمدهاند:
- بنر: 468 × 60
- تابلوی اعلانات: 728 × 90
- درون خطی/ مستطیل متوسط: 300 × 250
- مستطیل بزرگ 336 × 280
- آسمانخراشی: 120 × 600
- آسمانخراشی وسیع: 160 × 600
- آگهی نیمصفحهای: 300 × 600
- تابلوی اعلانات بزرگ: 970 × 90
اندازههای پرطرفدار بنر
تبلیغات بنری موفق بسته به اهداف برندسازی و دیدگاه خلاقانه کلی هر برندی متفاوتت به نظر میرسد. اندازه هر آگهی به شکل بنر تبلیغاتی بستگی دارد که با توجه به قالب تبلیغ متفاوت است. دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) استداندارهایی را برای صنعت فناوری تبلیغات تعیین میکند و دستورالعملهای تبلیغات دیجیتال را ایجاد میکند.
برای اینکه صنعت به خوبی اجرا شود، این دفتر تعاملی تبلیغات، اندازهها یا مقیاسهای استانداری را ارائه میدهد که همه سودبران باید از آن پیروی کنند. برای اندازههای تبلیغات بنری، مشخصات آگهی به شکل بنرها بستگی دارد، از مستطیل متوسط تا بزرگ، مربع کوچک تا متوسط، نیمصفحه و موارد دیگر. سه قالب تبلیغات استداندارد عبارتاند از:
- تابلوی اعلانات: 720 × 90
- مستطیل متوسط: 300 × 250
- آسمانخراش: 160 × 600
قالبهای معمول تبلیغات بنر
قالبهای مختلف تبلیغات بسته به جایگاه آن در صفحه وبسایت مختلف میشوند. هر قالب تبلیغ بنری اندازههای متفاوت دارد:
نمونه اندازه و طرحبندی بنر
- تبلیغات تابلوی اعلانات در میان رایجترین بنرهای تبلیغاتی با بهترین عملکرد قرار دارند، با میزان تأثیرگذاری بالا به خاطر جایگاه آن که در بالای صفحه وبسایت قرار دارد. اینها بالاترین میزان دیده شدن را دارند چون در بالای صفحه وبسایت جایگذاری شدهاند. تبلیغات تابلوی اعلانات، اغلب فوراً توسط بازدیدکنندگان وبسایت دیده میشوند و اگر به اندازه کافی جذاب باشند، مخاطبان را تشویق میکند که روی آن کلیک کنند.
- تبلیغات آسمانخراش شکلی دراز و کشیده دارند که نامشان هم به همین علت است. این آگهیها اغلب در کنار صفحه وبسایت پیدا میشوند و از بالا تا پایین امتداد دارند. برندها ممکن است از تبلیغات آسمانخراش استفاده کنند تا بازدیدکنندگان را تشویق کنند که بنر تبلیغاتی را برای آگاهی بیشتر از برند ببینند یا روی تبلیغ کلیک کنند تا به وبسایت خود برند برسند.
جایگاه
اغلب تعیین جایگاه آگهی نیز به اندازه آن در صفحه وبسایت بستگی دارد. تبلیغات بنری معمولاً گوشه سمت راست بالای صفحه وبسایت قرار میگیرند. آنها به این خاطر در آنجا قرار میگیرند که این جایگاه به عنوان ایدئالترین نقطه وبسایت در نظر گرفته میشود و بیشترین قابلیت در معرض دید قرارگرفتن را دارد.
جایگاههای تبلیغات بنری
همچنین، قرارگرفتن تبلیغ بنری در این جایگاه به شما اطمینان میدهد که بالاتر از سایر محتواهای صفحه وبسایت نمایش داده شود. برای جایگاههای دیگر تبلیغات بنری، میتوان بارهای چپ و راست، بیان محتوا و حتی پایین صفحه زیر اطلاعات وبسایت را در نظر گرفت. حالا چرا این جایگاهها؟ زیرا اینجا اینها نقاطی هستند که چشمان ما به طور طبیعی هنگام نگاه کردن به یک وبسایت، سرک میکشد.
هزینه
برای آخرین مورد، لازم است که هزینههای تبلیغات بنری را در نظر بگیرید. این هزینه به اینکه بنر خود را در کجای صفحه وبسایت گذاشتهاید، بستگی دارد.
اگر تبلیغ بنری خود را روی وبسایت قرار دادید، لازم است که هزینههای میزبانی آن را بپردازید، یا چنانچه آگهیهای خود را روی وبسایت دیگری پست کردید، صاحبان آن به ازای هر بازدید از شما پول میگیرند. هزینه این بازدیدها بستگی به این دارد که از کدام پلتفرم استفاده میکنید و کدام مدل تعیین هزینه را انتخاب میکنید.
- هزینه به ازای هر بازدید: هزینه در این مدل به تعداد بازدیدها بستگی دارد.
- هزینه به ازای هر کلیک: هزینه در این مدل به تعداد کلیکها روی آگهی بستگی دارد.
- هزینه به ازای هر اقدام: هزین در این مدل به این بستگی دارد که آیا فردی که روی آگهی کلیک کرده است درواقع به مرحله تبدیل رسیده است یا خیر.
چه چیزی تبلیغات بنری را موفق میکند؟
پیش از اینکه به سراغ ساختن تبلیغات بنری برویم، باید بررسی کنیم که تبلیغات بنری چه میکنند. دو هدف اصلی برای تبلیغات بنری هستند: ایمپرشنها و کلیک.
بازدیدها اشاره به این دارد که چه تعداد افراد بنر شما را میبینند. درحالی که این افراد ممکن است در واقع، روی آن کلیک نمیکنند تا وارد وبسایت شوند، برداشتها کمک میکنند که آگاهی برند را افزایش دهید.
با کلیک کردن، هدف شما این است که افراد را وادار کنید کلیک کنند و وارد وبسایت و صفحه فرود شما بشوند. با این کار میتوانید پیشگامها را ایجاد کنید، ثبت ایمیل داشته باشید، فروش را افزایش دهید یا به اهداف برقراری ارتباط و جذب دست یابید. در این صورت، میتوانید پیگیری کنید چه تعداد کلیک برای آگهی مدنظرتان دریافت کردهاید.
همچنین ممکن است درباره هدفگیری دوباره فکر کنید. این به شما کمک میکند تا فردی را که قبلاً از وبسایت شما بازدید کرده یا با شما ارتباط برقرار کرده است، هدف قرار دهید. این جور افراد با نقطهای با برند شما تعامل میکنند و این فرصتی برای شماست که آنها را دوباره برگردانید. برای این هدف، ممکن است به برداشتها و کلیکها هردو علاقهمند شوید؛ زیرا افراد را از برند خود بیشتر آگاه میکنید و آنها را به وبسایت خود باز میگردد
تبلیغات بنری کلیکپذیر و باکیفیت چیست و چگونه آن را بسازیم؟
بنر کلیکپذیر نوعی از تبلیغاتی نمایشی پولی است که دارای ویژگیهای تصویری و گرافیکی بوده و در جاهای خاصی از صفحه وب قرار می گیرد. هنگامی که رو یاین تبلیغ بنری کلیک می کنید وارد یک صفحه فرود می شوید که باید در آنجا اقدام خاصی را انجام دهید.
از آنجایی که این یک نوع تبلیغات پولی است، عمدتاً برای جلب توجه به یک محصول یا خدمات استفاده می شود.
یکی از تبلیغات گوگل که می توانید برای کسب و کار خود اجرا کنید، بنر است. این در حالی است که بیشتر کاربران آنها را نمی بیننند یا اینکه بنرها به چشم آنها نمی آید. این بدان معناست که اگر می خواهید یک بنر تبلیغاتی قابل کلیک ایجاد کنید، باید متمایز باشید.
از آنجا که باید در طراحی و تعییین جای این بنرها بسیار خلاقانه عمل کنید و اصولی را رعایت کنید، در اینجا به شما نکسری نکاتی را معرفی می کنیم که به شما در کلیکپذیری و کیفیت تبلیغات بنری شما کمک میکند.
از اندازه ها و ابعاد درست و مناسب استفاده کنید
پیشتر در این مقاله درباره اندازه ها و قالبهای استاندارد بنرها گفتیم. اندازه های خاصی وجود دارد که نه تنها روی صفحه نمایش خوب به نظر می رسند، بلکه تبدیل بهتری نیز دارند.
با تبلیغات بنری، شما به طور خودکار تجربه کاربری از صفحه وبسایت را تغییر میدهید. بنابراین، شما باید آن را طوری قرار دهید که توجه او را به خود جلب کند. در اینجا چهار بعد موثر را می توانید ببینید:
- اندازه تابلوی امتیازات 90 × 728
- اندازه نیم صفحه 600 × 300
- فرمت مستطیل متوسط 250 × 300
- اندازه مستطیل بزرگ 280 × 336
نکات حرفه ای:
-ابتدا روی تجربه موبایل تمرکز کنید، اندازه بنر موبایل را تعیین کنید و با آنها آزمایش کنید.
– بنر را در قسمت های ناوبری قرار ندهید تا کلیک های ناخواسته دریافت نکنید
از اصول تئوری رنگ استفاده کنید
بعد از اندازه، رنگ ها مهم ترین بخش تبلیغات نمایشی شما هستند، زیرا از آنجایی که مخاطبان هدف شما بنرهای زیادی می بینند، باید چیزی جذاب نشان دهید. علاوه بر این، آنها اولین چیزی هستند که همه متوجه آن می شوند. با ترکیب رنگ مناسب، تبلیغ شما بدون هرزنامه به نظر می رسد.
اما چگونه می توان فهمید که کدام رنگ ها مناسب هستند؟ پالت برند شما محل خوبی برای شروع است. با این حال، باید رنگ های برند خود را با هم ترکیب کنید تا دقیقاً احساساتی را که می خواهید به دست آورید، برانگیزند.
نکات حرفه ای
-هر رنگ در فرهنگ ها و مناطق مختلف معنای متفاوتی دارد. بنابراین بررسی کنید که آیا رنگ شما احساسات مناسب را برمی انگیزد یا خیر.
– برای جلوگیری از ناشناخته شدن، از رنگ های برند خود به طور کامل منحرف نشوید.
برای زنده کردن بنر انیمیشن اضافه کنید
به جای استفاده از تصاویر ثابت معمولی برای بنرهای خود، می توانید از انیمیشن ها برای جلب توجه بیشتر به تبلیغات خود استفاده کنید. میتوانید کل آگهی یا فقط موضوع را در بنر متحرک کنید، مطمئن شوید که آنها خیلی حواس پرتی ایجاد نمی کنند. بنابراین از انیمیشن های ساده استفاده کنید و همچنین باید چیزی باشد که ارزش تبلیغ شما را نشان دهد.
بنابراین اگر از یک بنر کاملا متحرک استفاده می کنید، مطمئن شوید که فراخوان متحرک شما بیش از 15 ثانیه طول نمی کشد. خود را فراموش نکنید، به یاد داشته باشید که این یک تبلیغ قابل کلیک است. بنابراین یک فراخوان اقدام واضح در آخرین فریم اضافه کنید.
نکات حرفه ای:
– انیمیشن خود را بیش از سه بار تکرار نکنید تا خیلی تکراری نشود.
– اطمینان یابید که از تصویر پس زمینه متمایز است و در نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است.
در صورت لزوم از تصاویر قدرتمند استفاده کنید
همیشه لازم نیست از یک تصویر برای تبلیغات بنری خود استفاده کنید. با این حال، اگر میخواهید محصول یا خدمات خود را منتقل کنید، مهم است که تصویر معناداری را انتخاب کنید که پیام شما را منتقل کند.
باید این تصاویر به اندازه ای زیبا و چشمنواز باشند تا کنجکاوی شما را برانگیزد و بخواهید بیشتر درباره آن بدانید.
بنابراین هنگام استفاده از تصاویر، مطمئن شوید که همیشه چیزی را انتخاب می کنید که مستقیماً با محصول شما مرتبط است. میتوانید از عکسهای استوک استفاده کنید یا یک طراح را برای ایجاد تصویری خاص برای کمپین خود استخدام کنید.
نکات حرفه ای
-همیشه یک عکس استوک دارای مجوز بخرید، بنابراین از یک تصویر بسیار رایج و غیر اصلی استفاده نکنید.
-از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید، زیرا در صورت تعبیه در یک بنر، کیفیت ممکن است کاهش یابد.
مطمئن شوید که متن شما خوانا است
وقتی طراحی خود را کامل کردید، وقت آن است که روی متن خود تمرکز کنید. ابتدا مطمئن شوید که طرح شما متن شما را مصرف نمی کند. متن شما باید واضح و قابل خواندن باشد. همه باید بتوانند متن شما را در یک نگاه بخوانند.
وقتی در تبلیغات بنری متن قابل تشخیص است، می توانید فوراً آن را بخوانید زیرا مانند سایر عناصر این صفحه برجسته است.
از آنجایی که قسمت متن در بنر تبلیغاتی محدود است، باید بتوانید ارزش خود را در چند کلمه بیان کنید. شما نمی توانید بیش از چهار خط برای تبلیغ خود استفاده کنید. پس به یک تا دو خط بچسبید. به یاد داشته باشید، هر چه کوتاه تر، بهتر است.
نکات حرفه ای
– فراخوان اقدام خود را بین 1-3 کلمه کوتاه نگه دارید.
– از رنگ های متضاد مختلف برای تشخیص متن خود از فراخوان اقدام استفاده کنید.
ارزش پیشنهادی خود را نشان دهید
از آنجایی که در یک بنر تبلیغاتی فضای زیادی برای توضیح ارزش پیشنهادی خود ندارید، بهتر است آن را نشان دهید.
بنابراین برای اینکه ارزش پیشنهادی خود را واضح کنید، باید متن خود را با تصویری تکمیل کنید که داستانی را که میخواهید بفروشید تکمیل کنید. آیا کار بهتری انجام می دهید؟ آن را نشان می دهد.
نکات حرفه ای
درد مشتری خاصی را که می خواهید به آن رسیدگی کنید پیدا کنید. نمی توانید همه چیز را در یک بنر پوشش دهید.
– سعی کنید راه حل خود را به آن مشکل خاص متصل کنید.
از کلماتی استفاده کنید که مزایای شما را برجسته می کند
در برخی موارد، تصاویر شما ممکن است بخشی از داستان شما را منتقل کنند، اما برای ترسیم تصویر دقیق تری به کلمات خود نیاز دارید. عکس یک نوزاد شاد می تواند پوشک بفروشد. در واقع، آنقدر موثر است که هر برند پوشک اکنون تصویری مشابه دارد. بنابراین از چه چیزی می توانید برای برجسته شدن استفاده کنید؟
از کلمات به نفع خود استفاده کنید. روی نسخه تبلیغاتی خود برای تبلیغات بنری کار کنید تا بهتر تبدیل شوند.
نکات حرفه ای
-در کپی بنر خود بسیار مختصر باشید و آن را کوتاه نگه دارید.
– با کلمات خاصی که آنها را برمی انگیزد، چه مثبت و چه منفی، به احساسات آنها راه بیابید.
لینک به صفحه فرود داشته باشید
بسیاری از صاحبان مشاغل اشتباه می کنند که به سادگی بنرهای قابل کلیک خود را به صفحه اصلی شرکت خود لینک می دهند. اگرچه این لزوماً بد نیست، اما میتواند در دراز مدت تأثیر منفی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد.
تصور کنید کاربر هستید. اگر تبلیغی را دیدید که از شما می خواهد کالای خاصی را که به آن علاقه دارید بخرید، می خواهید روی آن کلیک کنید. اگر روی تبلیغ کلیک کنید و در صفحه اصلی یک وب سایت خرید قرار بگیرید، چه واکنشی نشان می دهید؟ احتمالاً در ابتدا احساس گمراهی می کنید. اگر باید مورد را پیدا کنید، احتمالا بعد از چند دقیقه سایت را ترک خواهید کرد.
بنابراین هنگامی که یک صفحه فرود مناسب ایجاد می کنید، مطمئن شوید که تجربه کاربری مداوم است. آیا از آنها می خواهید که ثبت نام کنند؟ آنها را مستقیماً به فرم ثبت نام ببرید.
اگر از آنها می خواهید که فوراً یک مورد خاص را خریداری کنند، یک صفحه فرود برای آن کالا ایجاد کنید. سپس اقدام بعدی این است که به سادگی محصول را به سبد خرید خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید، هرچه مراحل کمتری طی شود، احتمال اینکه خرید را کنار بگذارند کمتر است.
نکات حرفه ای
– شامل علائم اعتماد مانند نشان های اعتماد، درگاه های پرداخت، بررسی ها یا توصیفات.
– مطمئن شوید که صفحه فرود شما قابل مشاهده است و شامل تمام اطلاعاتی است که سرنخ های شما ممکن است برای تبدیل نیاز داشته باشند.
نسخه ها و اندازه های مختلف را آزمایش کنید
در نهایت، فقط تاکتیک ها و آمار می توانند به شما کمک کنند تا به یک سطح خاص برسید. برای اینکه واقعاً نرخ کلیک شرکت خود را افزایش دهید، باید بدانید دقیقاً چه چیزی برای برند شما کار می کند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم ترکیب های مختلف را آزمایش کنید.
متن های مختلف را بیازمایید: شوخ، خنده دار، جدی، همه نوع. آیا جملات تک خطی بهتر از سه جمله پیوسته برای برند شما کار می کنند؟ فقط در صورتی می توانید متوجه شوید که همه گزینه ها را امتحان کنید.
همچنین باید طرح ها، اندازه بنرها، تصاویر، انیمیشن ها و موارد دیگر را آزمایش کنید. این آزمایش ها را در یک دوره زمانی انجام دهید و توجه داشته باشید که کدام ترکیب بهترین کار را دارد. با گذشت زمان، میتوانید از این بهعنوان دستورالعملی برای کسبوکار خود و برای تمام تبلیغات بنری که در آینده اجرا خواهید کرد، استفاده کنید.
نکات حرفه ای
– به وضوح مشخص کنید که معیارهای نوع برنده باید چه باشد.
– تست های خود را حداقل برای یک هفته اجرا کنید تا داده های بی طرفانه کافی به دست آورید.
به برند خود پایبند بمانید
در تلاش برای پیشی گرفتن از رقبا، می توانید برند خود را از دست بدهید. این می تواند به معنای فراموش کردن اضافه کردن یک لوگو، استفاده از رنگ های مختلف یا حتی انحراف از صدای اصلی برند شما باشد.
با این حال، برند شما چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند. شما باید به راحتی قابل تشخیص، مرتبط و جذاب باشید. پس سعی کنید این را در تبلیغات بنری خود منتقل کنید. میتوانید ارزشهای برند خود را در کمپین خود بگنجانید. توجه به فعالیتهای زیست محیطی در اشاره به محصولات، دست نخورده بودن رنگ ها و ترکیب با مکمل های آنها اهمیت بسیار دارند.
بنابراین زمانی که تبلیغات بنری خود را ایجاد می کنید، همیشه به برند خود فکر کنید. و باید بیش از نام کسب و کار شما باشد. از تبلیغات خود برای انتقال ماموریت، ارزش های خود و موارد دیگر استفاده کنید.
نکات حرفه ای
– سعی کنید به لحن صدای برند خود پایبند باشید تا مخاطبان اشتباهی را جذب نکنید.
– نام یا لوگوی شرکت خود را در طراحی خود بگنجانید.
سه دلیل کلیک نخوردن تبلیغات بنری و راه حل آن
آیا فکر می کنید تبلیغات بنری بی ارزش هستند و کلیک نمی خورند؟ پس هنوز آنها را نشناخته اید! در سالهای اخیر، تبلیغات بنری به طور قابل ملاحظه ای تکراری بوده اند و بازده خوبی نداشته اند.
بسیاری از آنها فاقد اعتبار هستند، طراحی ضعیفی دارند و به طور مؤثر برای کلیکها بهینهسازی نشدهاند. در سال 2015، نیلسون گزارش داد که تبلیغات بنری یکی از کماعتمادترین شکلهای تبلیغات در میان کاربران وبسایت است و پس از تبلیغات متنی تلفن همراه، در رتبه دوم قرار دارد.
نداشتن اعتماد به این نوع تبلیغات برای کلیک کردن، تنها مشکل نیست. باوجود قابلیتهای عالی هدفگیری، باز هم برخی اوقات میانگین نرخ کلیک بسیار پایین است. به گزارش عصر آگهی، از هر 1000 نفر تنها یک نفر روی یک تبلیغ کلیک می کند. این نوع تبلیغات برای ایجاد آگاهی از برند بسیار کوچک و برای ایجاد تعامل عاطفی بسیار ساده هستند. بسیاری از کاربران با جایگاه بنرها مشکل دارند و برخی دیگر با اندازه و فرم آنها.
با این حال، هنوز برای اینکه قضاوت کنید زود است. اگر تبلیغات بنری به درستی طراحی شود، همچنان میتواند یک جزء مؤثر در یک برنامه جامع تولید لیدهای ورودی باشد. نکته کلیدی این است که در مورد تجزیه و تحلیل، طراحی و بهینهسازی هوشمند باشید. وقتی تبلیغات بنری به درستی طراحی شود، همچنان میتواند یک جزء مؤثر در یک برنامه جامع تولید سرنخ ورودی باشد. در زیر به سه مشکلی که منجر به کلیک نخوردن روی بنرها می شود و راه حل آن اشاره کرده ایم. با این امید که برای شما مفید باشد.
مشکل اول: هیچ کس روی تبلیغات بنری شما کلیک نمی کند
راه حل: جایگاه بهتر، ارتباطگیری بیشتر.
بله، نوار کناری سمت راست تقریباً یک آگهی تبلیغاتی بیهوده است. (Google با حذف نوار کناری سمت راست AdWords به طور ضمنی به این موضوع اعتراف کرده است.) تبلیغات در بالای صفحه یا سمت چپ محتوا بهترین عملکرد را دارند. تبلیغات خود را در اینجا قرار دهید، با محتوای اطراف مطابقت دهید، و آنها را تعاملی کنید.
این آزمایش آگهی فروش خودروی کارکرده را در نظر بگیرید: آزمایشهای بازاریابی دو آگهی را آزمایش کردند، یکی لیست خودروهای برای فروش و دیگری با قابلیت جستجو برای فهرستهای خودرو. افزودن قابلیت جستجو، سودمندی و ارزش آگهی را افزایش داد.
در نهایت، اهمیت ارتباط را نادیده نگیرید! اگر تبلیغات ارائه شده در یک وب سایت کاملاً بی ربط به محتوای سایت باشد، بازدیدکنندگان سایت تبلیغات را صرف نظر از اینکه چقدر قابل مشاهده باشند، نادیده می گیرند.
مشکل دوم: داده های زیاد، بدون بهینهسازی.
راه حل: برای بیشتر شدن فعالیت کاربر و تقسیم بندی مخاطبان بهینه سازی کنید.
اگر ندانید چه نوع محتوایی با مخاطبان شما ارتباط دارد یا چه زمانی مخاطبان شما فعال ترین هستند، نمی توانید محتوای جذابی ایجاد کنید. من تجزیه و تحلیل آماری پیشرفته را بر اساس داده های کاربر را نیز انجام دهید.
برای مثال، داشبورد وبسایت شما نشان میدهد که چگونه کلیکها و معیارها بسته به اندازه صفحهای که بنر تبلیغاتی را روی آن نمایش میدهید، تغییر میکند. از نقشه بنر تبلیغاتی استفاده کنید تا بفهمید بازدیدکننده کجا کلیک میکند و کجا نیست. درک نوع محتوایی که باید ایجاد کنید، روزهایی که برای ایجاد آن نیاز دارید و بهترین زمان برای اجرای تبلیغات نمایشی، شاخص عملکرد کلیدی آگهی شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.
مشکل: این تبلیغات بنری به چشم نمی آیند
راه حل: به اصول طراحی بنر تبلیغاتی مسلط شوید.
مغز انسان اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می کند. برای ایجاد بنرهای تبلیغاتی جذاب و متقاعد کننده نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت به طراح حرفه ای ندارید. فقط باید چند اصل طراحی را بدانید. ابتدا تصاویری با کیفیت بالا و حرفه ای واضح انتخاب کنید. مطمئن شوید که تصاویری که انتخاب میکنید، پیام اصلی شما را پشتیبانی و تقویت میکنند.
در نهایت رنگ ها را بر اساس محیط نمایش انتخاب کنید. اگر در حال اجرای تبلیغات برای فیس بوک هستید، رنگ آبی (که با هم ترکیب می شود) را کنار بگذارید و به جای آن رنگ متضاد نارنجی، زرد یا قرمز را انتخاب کنید. در طول فرآیند طراحی، این مانترا را در ذهن داشته باشید: به هم ریختگی را کاهش دهید.
قانعکنندهترین بنرهای تبلیغاتی دارای یک عنوان واحد، یک فراخوان برای اقدام و یک تصویر کانونی هستند. این دستور طراحی را دنبال کنید: اطلاعات را ساده کنید، از یک تصویر برای جلب توجه استفاده کنید و یک فراخوان اقدام قانع کننده بنویسید تا پیام خود را به کاربران برسانید. درست مانند سایر انواع تولی لیدها، سادگی طراحی بنر تبلیغاتی نیز کلیدی است.
نتیجهگیری
در این مقاله، با مفاهیم کلی درباره تبلیغات بنری آشنا شدید. با مقدمهای درباره تبلیغات نمایشی و تفاوت آن با تبلیغات بنری آغاز کردیم، و تبلیغات بنری را تعریف کرده و کارکرد و تأثیرگذاری و نکاتی در چگونگی ساخت آن را گفتیم و در پایان به بیان ویژگیهای اصلی تبلیغات بنری شامل اندازه، جایگاه و هزینه پرداختیم که این بخش در جدول زیر خلاصه شده است:
جزئیات ویژگیهای تبلیغات بنری |
|||||
تابلوی اعلانات | آسمانخراش | آسمانخراش وسیع | مستطیل متوسط | بنر | |
اندازه | 80 × 729 px | 600 × 120 px | 160 × 600 px | 250 × 300 px | 80 × 460 px |
جایگاه | سربرگ وبسایت یا میان مقاله | بار وبسایت | بار وبسایت | میان محتوا و/یا انتهای مقاله | میان محتوا |
نوع فایل | PNG ,JPG,
SWF ,GIF |
PNG ,JPG,
SWF ,GIF |
PNG ,JPG,
SWF ,GIF |
PNG ,JPG,
SWF ,GIF |
PNG ,JPG,
SWF,GIF |
موسسه آموزش عالی آزاد امین، با 20 سال پیشینه، دوره های مدیریتی MBA و DBA را با بازده عالی برگزار می کند. این دوه ها به رشد کسب و کار شما و افزایش فروش کمک میکند. شما می توانید با شرکت در دوره های مدیریتی MBA و DBA کسب و کار خود را ارتقا بخشید. اگر برای حضور در این دوره ها نیاز به مشاوره دارید یا اگر سوالی درباره کسب و کار خود دارید می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و از یک جلسه مشاوره رایگان برخوردار شوید.
منابع
https://www.digitalinformationworld.com/2017/05/how-much-do-banner-ads-cost.html
https://marketsplash.com/banner-ads
/https://advertising.amazon.com/library/guides/banner-advertising
https://businessnamegenerator.com/how-to-create-clickable-banner-ads-with-examples/
https://www.integritymcseo.com/3-reasons-your-banner-ads-arent-working-and-how-to-fix-them