مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

مدرک DBA معادل چیست؟

مدرک DBA معادل چیست؟ | معتبرترین مدرک DBA و استعلام آن

مدرک DBA معادل چیست؟ | معتبرترین مدرک DBA و استعلام آن

4/5 - (1 امتیاز)

 

آیا مدرک DBA معتبر است؟ این سوالی است که به ذهن همه جویندگان دوره های آموزش مدیریت MBA و DBA می رسد و در این مقاله به آن می پردازیم. شاید تا به حال اسم مدرک DBA را شنیده باشید اما ندانید چه کاربردی برای شما دارد و اصلا به چه منظوری مدیران ارشد و صاحبین کسب و کار دوره DBA  را می گذرانند. شاید هم قصد اخذ مدرک دی بی ای را داشته اید اما نمی دانید چه موسسه یا سازمانی مدرک معتبر DBA را ارائه می دهد.

 

در این مقاله به شما کمک می کنبم تا بهترین موسسه را برای دریافت دوره مدیریتی DBAبا مدرک بین المللی و گرفتن مدرک معتبر DBA انتخاب کنید. در صورتی که سوالی درباره کسب و کار خود دارید می توانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان درباره کسب و کارتان توسط کارشناسان خبره و حرفه ای ما بهره مند شوید.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

 

مدرک dba چیست؟

DBA  یا دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب‌و‌کار مخفف عبارت Doctor of Business Administration  است که مقطعی بالاتر از ارشد مدیریت کسب‌و‌کار یا MBA محسوب می‌شود. البته بعضی از DBA ها در ایران باعنوان Diploma of Business Administration ثبت شده‌اند. 

مدرک dba چیست؟

با پیشرفت علم و فناوری، سازمان‌ها به صورت روزانه در حال تغییر و بهبود می‌باشند و تکنیک‌های ساده، دیگر پاسخگوی نیاز سازمان‌ها نیست. از این رو دوره DBA این امکان را فراهم می‌کند که مدیران سازمانهای مختلف بتوانند مدیریت کسب‌و‌کار مجموعه خود را از حالت سنتی به حالت مدرن و امروزی تغییر دهند.

 

دوره DBA با توجه به نیازمندی‌های سازمان‌ها اهدافی در جهت رهبری سازمان‌ها است. اهمیت دوره DBA را می‌توان در تقویت تفکرات نوآورانه و متحول‌کننده، ایجاد تفکرات چندبعدی به‌جای تفکرات تک‌بعدی، آشنایی با کسب‌و‌کار جهانی با توجه به چالش‌های اقتصادی جهان، برنامه‌ریزی برای مدیریت آینده، تقویت دیدگاه استراتژیک، بهبود سیستم‌های سازمانی دید.

 

در واقع می‌توان گفت دوره DBA ابزارهایی در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا در رویارویی با شرایط مختلف بهترین راه حل را انتخاب نمایند. اهمیت دوره DBA را می‌توان در گسترش مرزهای علم و دانش و توانمندسازی مدیران نیز مشاهده کرد. با توجه به توسعه فناوری‌، رقابت صاحبان کسب‌و‌کار در راستای رشد و ارتقای کسب‌و‌کار وجود دارد. 

 

بی شک، در دنیای نوین مدیریت کسب‌و‌کار بر اساس تغییرات به وجود آمده پیش می‌روند و متفاوت با کسب‌و‌کار تجربه محور مشکلات و چالش های کسب‌و‌کار خود را با راه حل های فرمولی حل می‌کنند،  از این رو مدیران کسب‌و‌کارهای مختلف دیگر نمی‌توانند با تکیه بر تجربه‌های گذشته و اتکا به چند تکنیک خاص، کسب‌و‌کار خود را به خوبی مدیریت کنند. در نتیجه تمامی سازمان‌ها موظف‌‌اند تعدادی از مدیران عالی خود را هرساله به سمت شرکت در دوره‌های مدیریت عالی کسب‌و‌کار DBA هدایت کنند.

دوره مدیریت عالی کسب و کار (DBA )  مخصوص چه افرادی است؟

به طور معمول افرادی که انگیزه لازم جهت گره گشایی از مسائل کسب و کار را دارند و به دنبال حل مسائل پیچیده هستند از اصلی ترین مخاطبان این دوره محسوب میشوند. در این بین مدیران ارشد سازمان ها به دلیل قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی در کسب و کار خود معمولا در این دوره ها حضور میابند.

مدیریت عالی کسب و کار (DBA )  مخصوص چه افرادی است؟

همچنین افرادی که علاقه مند به انجام امور مشاوره های کسب و کار یا انجام تدریس در فضای کسب و کار هستند مخاطبان دیگر این دوره به شمار می آیند هرچند که معمولا جهت پذیرش در این دوره شرایط اولیه ی پذیرش ذکر میشود اما افراد در صورت داشتن شرایط پذیرش نیز باید پتانسیل های لازم برای فعالیت حرفه ای در این حوزه را داشته باشند که اهم این پتانسیل ها می توان به انگیزه لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی در فضای کسب و کار اشاره نمود.

 

موسسه آموزش عالی آزاد امین با نزدیک به 20 سال پیشینه، دوره های حضوری و غیر حضوری MBA و  DBA را با برای مدیران و صاحبان کسب و کار ارائه می دهد. همچنین امکانی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید برای آشنایی با این دوره ها، یک مینی دوره MBA را بارگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زودترین زمان با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

دوره مدیریت mba رایگان

 

 

مدرک معتبر DBA برای چه کسانی مناسب است؟

مدرک معتبر DBA برای این افراد مناسب است:

  • مدیران و کارآفرینان
  • سازمان ها و مراکز مختلف کشور
  • کارشناسان کارآفرین
  • مدیران ارشد و میانی مراکز و سازمان های مختلف
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در رشته های (علوم انسانی ، علوم پایه،فنی و مهندسی ، معماری )

مدرک معتبر DBA برای چه کسانی مناسب است؟

 از این رو مدیران کسب و کارهای مختلف دیگر نمی‌توانند با تکیه بر تجربه‌های گذشته و اتکا به چند تکنیک خاص، کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنند. در نتیجه تمامی سازمان‌ها موظف‌‌اند تعدادی از مدیران عالی خود را هرساله به سمت شرکت در دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار DBA هدایت کنند.

 

 

اعتبار مدرک DBA در ایران

باید بدانید مدرک معتبر DBA  باید شما را به اهداف زیر برساند:

  • کسب دانش و آگاهی به روز و پیشرفته در زمینه هدایت و مدیریت کسب و کار
  • کسب آگاهی از شیوه های پژوهشی و ارتقای مهارت های پژوهشی پیشرفته در زمینه های مختلف
  •  آشنایی با مهارت‌های مدیریت کسب و کار
  • ایجاد توان حل مسائل گوناگون
  • تقویت و پرورش دیدگاه آینده نگری به وسیله ابزارهای آینده پژوهی

مدرک معتبر DBA برای چه کسانی مناسب است؟

توجه داشته باشید در این دوره شما یاد خواهید گرفت که چگونه به جدیدترین ایده‌های دنیای مدیریت دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را برای حل مشکلات واقعی سازمان خود به‌کارگیرید. در این دوره علاوه بر تقویت مهارت‌های انتقادی و تحلیلی، توانایی‌های مدیریتی دانشجویان نیز توسعه داده می‌شود و می‌توانند از آموخته‌های خود در محیط مدیریتی استفاده کنند.

 

یک مهارت مهم در دوره DBA توانایی حل مشکلات واقعی است. مشکلاتی که در طول فعالیت به‌عنوان یک مدیربازرگانی برای سازمان شما پیش می‌آید و شما باید بتوانید به روشی اصولی و درست آن‌ها را حل کنید و همین مسئله مدرک DBA شما را معتبر می سازد.

 

آشنایی با دوره‌های مدیریتی MBA و DBA با هزینه های مناسب و کارگاه جهش در مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین درهای تازه‌ای را به روی شما می‌گشاید. این دوره ها برای دانش‌افزایی در زمینه مدیریت و تقویت مهارتهای مدیریتی گزینه ای عالی هستند. فرصت فوق‌العاده‌ای که موسسه آموزش عالی امین پیش رویتان گذاشته این است که می‌توانید با پرکردن فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

نام و نام خانواداگی

 

 

مزایای داشتن مدرک بین المللی DBA

شما با داشتن مدرک بین المللی DBA از مزایای زیر برخوردارید:

از جمعیت متمایز شوید

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک مدیر یا رهبر کسب و کار هستید، مدرک MBA یک مدرک محبوب برای کسب است. با این حال، تکمیل یک مدرک معتبر DBA نشان می دهد که شما مایل به انجام آن مایل اضافی هستید تا خود را برای یک نقش رهبری آماده کنید. برنامه های DBA برای ارائه مهارت ها و ابزارهای پیشرفته تحقیقاتی به مدیران و متخصصان طراحی شده اند که برای تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک مورد نیاز است.

 

مهم نیست که برای چه نوع موقعیتی درخواست می کنید، مهم این است که از بقیه متمایز شوید. مسیر عادی برای اکثر کارگران مشتاقی که وارد عرصه کسب و کار می شوند، جستجوی مدارک کسب و کار مجازی است. در حالی که این یک مکان عالی برای شروع است، بسیاری از مردم در آنجا متوقف می شوند و هرگز به دنبال تحصیلات تکمیلی نمی روند. تعداد بسیار کمی ادامه می دهند و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می گیرند.

 

مهارت ها و تکنیک های پیشرفته را بیاموزید

اکثر کارفرمایان به احتمال زیاد یک دارنده مدرک معتبر DBA را به جای MBA انتخاب می کنند زیرا آنها به دانش و مهارت های پیشرفته تری مجهز می شوند که با اخذ مدرک دکترا همراه است. در حالی که دوره‌های آموزشی DBA به سخت‌گیری معروف هستند، کارفرمایان از تلاش و تعهدی که شما انجام داده‌اید قدردانی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا در زمان به دست آوردن شغل در صدر فهرست قرار بگیرند.

 

چندین مسیر شغلی را باز کنید.

گرفتن مدرک  بین اللملی DBA  تنها شما را به عنوان یک متخصص در بخش خود معرفی می کند، بلکه منجر به مجموعه ای ملموس از مهارت های تصمیم گیری و مدیریت می شود که ممکن است در جستجوی موقعیت رهبری در سطح ارشد به شما کمک کند. شما همچنین می توانید برای نقش پژوهشگر یا مشاور درخواست دهید. 

 

هنگامی که DBA خود را به پایان رساندید، به خوبی برای ورود به هر صنعتی، خواه تجارت، آموزش، دولت یا مراقبت های بهداشتی آماده خواهید شد. DBA به شما کمک می کند تا چالش های مختلفی را که در این بخش ها برجسته هستند درک کنید و همچنین مهارت های عملی مورد نیاز برای تکمیل هر نوع چالش را در اختیار شما قرار می دهد. داشتن فرصت های شغلی بیشتر برای شما فقط می تواند چیز خوبی باشد.



مزایای داشتن مدرک بین المللی DBA

حقوق بالاتر

قابل درک است که هرچه صلاحیت ها و مدارک بیشتری کسب کنید، شانس بیشتری برای به دست آوردن موقعیت های ارشد خواهید داشت که به نوبه خود حقوق بیشتری برای شما فراهم می کند. کارفرمایان می دانند که کسانی که مدارک پیشرفته را تکمیل می کنند، حقوق بیشتری را طلب خواهند کرد. در بسیاری از شرکت‌های بزرگ، حقوق شش رقمی معمول است و شرکت‌های کوچک‌تر حتی مبلغ بیشتری را به دارندگان مدرک معتبر DBA پرداخت می‌کنند.

اشتیاق خود را شعله ور کنید

حتی پردرآمدترین شغل نیز ارزش تلاش را نخواهد داشت اگر شخصاً با کاری که انجام می دهید سرمایه گذاری و انگیزه نداشته باشید. اگر امیدوارید وارد یک نقش در سطح ارشد شوید و می خواهید در یک شرکت تغییر ایجاد کنید، تکمیل مدرک DBA شور و شوق شما را شعله ور می کند و به شما انگیزه و عزم برای موفقیت می دهد. شما می خواهید شغلی را انتخاب کنید که شما را راضی کند، بنابراین تلاش برای رسیدن به اهداف و جاه طلبی های خود می تواند به شما کمک کند بهترین نمرات ممکن را بگیرید و درهای بیشتری را باز کنید.

 

توسعه رهبری

کسب مدرک DBA می تواند شانس شما را برای رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بسیاری از دارندگان این مدرک، مهارت ها و ویژگی های رهبری لازم برای موفقیت را خواهند داشت. صرف نظر از زمینه تخصص شما، و اینکه آیا می خواهید یک مشاور ارشد مدیریت، تحلیلگر سیستم های تجاری یا مدیر برند بازاریابی شوید، این دوره به توسعه مهارت های رهبری شما کمک می کند که می توانید به طور موثر در محل کار از آنها استفاده کنید.

 

اعتماد به نفس را افزایش می دهد

اگر مدرک MBA دارید و می خواهید مدارک بیشتری را برای کمک به شما در جستجوی شغل کسب کنید، بازگشت به تحصیل می تواند دلهره آور باشد. با این حال، از لحظه ای که مدرک DBA خود را شروع می کنید، سطح اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید، که می تواند به شما کمک کند در مسیر خود ادامه دهید. هنگامی که DBA دوره خود را به پایان رساندید، مهم است که هنگام یافتن نقش رویایی خود در چارچوب ذهنی مناسبی قرار داشته باشید، بنابراین مجهز بودن به مدارک و مهارت های فنی مناسب می تواند به شما کمک کند که کنترل بیشتری داشته باشید.

 

انعطاف پذیری

یکی از مزایای اصلی مدرک DBA این است که در صورت تمایل می توانید برای آن به صورت آنلاین تحصیل کنید. بسیاری از مردم وقت ندارند به یک دوره سنتی متعهد شوند که شما را ملزم به شرکت در سخنرانی ها و سمینارها می کند و مدارس آنلاین را به گزینه ای محبوب تر برای رفتن تبدیل می کند. چه ساعت‌های طولانی کار کنید و چه فرزندانی دارید که باید از آنها مراقبت کنید، تکمیل مدرک dba مجازی می‌تواند انعطاف‌پذیری لازم را برای شما فراهم کند. 

 

موسساتی مانند دانشگاه استون، برنامه‌های آموزش از راه دور DBA پاره وقت را برای متخصصان ارشد ارائه می‌کنند تا یادگیری خود را توسعه دهند، در حالی که به طور همزمان در نقش فعلی خود کار می‌کنند. به دست آوردن دانش پیشرفته در مورد مسائل تجاری می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک رهبر در دنیای تجارت تثبیت کنید.

 

کمک و پشتیبانی

چه در حال تحصیل برای DBA به صورت حضوری باشید، چه انتخاب کرده باشید که مسیر آنلاین را ادامه دهید، ارائه دهندگان آنلاین و سنتی کمک و پشتیبانی عالی خواهند داشت تا شما را در طول دوره راهنمایی کنند و با هر گونه نگرانی یا نگرانی به شما کمک کنند. که ممکن است داشته باشید. مهم نیست که چگونه DBA خود را دریافت می کنید، اگر با چالش ها یا موانعی روبرو هستید، مهم است که بتوانید با معلمان خود صحبت کنید که برای ارائه راهنمایی در آنجا هستند و به شما کمک می کنند تا در مطالعات خود برتر باشید.

 

اگر در مورد پیشرفت شغلی خود جدی هستید و می‌توانید خود را در سطح بالایی در نقش رهبری مدیریتی ببینید، کسب صلاحیت‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر نامزدهای شغلی متمایز شوید و نقش رویاهای خود را تضمین کنید، همه اینها به لطف به دست آوردن یک مدرک معتبر  DBA  است.

 

اگر درباره دوره های حضوری و غیرحضوی DBA موسسه امین به مشاوره نیاز دارید فرم یر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانواداگی

 

آیا مدرک DBA معادل دکتری است؟

مدرک دکترای مدیریت بازرگانی بینش جدیدی را درباره دنیای تجارت به افراد ارائه می کند و جایگاه آن ها را در بین همتایان، کارفرمایان و جامعه تجاری ارتقا می بخشد. دانشجویان DBA مطالعات موردی را با ارزیابی رویه‌ ها و چارچوب‌ های شرکت برای حل مشکلات و تولید ایده ‌های جدید ایجاد می ‌کنند. 

آیا مدرک DBA معادل دکتری است؟

بی شک در یک بازار کار پر تقاضا، مدرک دکترا اجازه ترفیع و حقوق بالاتر را می دهد. بنابراین، اگر می خواهید ترفیع رتبه پیدا کنید و سطح حقوق خود را  افزایش دهید، کسب مدرک DBA بسیار ارزشمند است. 

 

برنامه های DBA به آشنایی دانش پژوهان با دنیای واقعی، تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله تمرکز دارند.  کسب مدرک دکترای مدیریت کسب و کار فرد را به دانش کاری بر اساس آخرین تحقیقات، تئوری ها و فرآیند های تجاری مسلط می کند. این آموزش ضمن معرفی فرد به عنوان یک متخصص منجر به شکل گیری مجموعه ای از مهارت های مدیریت و تصمیم گیری می گردد. ممکن است شخص را برای موقعیت های رهبری در سطح عالی و فرصت های شغلی جدید واجد شرایط نماید. 

 

علاوه بر این، مدرک DBA دانش پژوه را با مهارت های پیشرفته ای که برای انجام تحقیقات کمی و کیفی در دنیای واقعی و نشریات تحقیقی لازم است، آماده می سازد. مطالعه در مقطع دکترا یک تصمیم شخصی به شمار می رود که نیازمند سهم  عمده ای از زمان، تلاش و پول است. جدا از اینکه تحصیل در این مقطع یک تعهد عالی است، می تواند بازده حرفه ای و مالی داشته باشد. 

 

در صورتی که نسبت به دنیای تجارت علاقه مند هستید و قصد دارید تحصیلات دقیقی را دنبال نمایید، مدرک DBA یک گزینه ایده آل برای شما است. 

 

تفاوت PHD و DBA چیست؟

شاید اصلی‌ترین تفاوت PHD و DBA در شیوه دریافت مدرک آن‌ها باشد. یکی از اساتید دوره DBA در دانشگاه فرانکلین در پاسخ به سوال تفاوت PHD و DBA چیست، پاسخ جالبی می‌دهد. او می‌گوید که DBA یک درجه برنامه گرا است. درحالی‌که PHD یک درجه تحقیق محور است. او معتقد است که اگر شما دوست دارید در حوزه کاری خود نظریه‌ای را ارائه دهید که یک مشکل علمی را حل کند، بهتر است به دنبال دریافت مدرک PHD بروید. اما DBA یا دکترای مدیریت کسب و کار مخصوص کسانی است که به دنبال راه‌حل برای مشکلات عملی در شرکت خود هستند.

تفاوت PHD و دی بی ای  چیست؟

 

بعد از طرح موضوع آن‌ها با استفاده از یک نظریه یا ترکیبی از نظریات، برنامه‌ای را برای بررسی موضوع و حل مشکل می‌ریزند. اگر در طول دوره DBA راهکار موثری برای مشکل ارائه نشود، دانشجو باید برگردد و برنامه خود را بر اساس نظریات جدیدتر اصلاح کند. رده سنی افراد حاضر در دوره DBA بیشتر از دانشجویان دکترا است. این افراد دارای سال‌ها تجربه کاری و موقعیت شغلی و حقوق مناسبی هستند. همچنین با استفاده از حس جاه‌طلبی و انگیزه قوی خود قصد دارند در حرفه خود پیشرفت کنند.

 

داوطلبانی که برای دریافت مدرک PHD اقدام می‌کنند:

داوطلبانی که برای دریافت مدرک PHD اقدام می‌کنند، قصد دارند که درنهایت به یک استاد دانشگاه تمام‌وقت تبدیل شوند. این هدفی به‌جز تحقیق و ارائه مقالات تئوری ندارد. این افراد معمولا زیر 30 سال هستند و تجربه کار در یک محیط حرفه‌ای را ندارند.

 

این در حالی است که افراد متقاضی مدرک DBA  سال‌ها است در کسب‌وکارهای واقعی فعالیت می‌کنند. آنها  قصد دارند با گذراندن دوره دکترا خود را از دیگر رقیبان متمایز کنند.

 

این افراد به تحقیقات مدیریتی نیز علاقه‌مند هستند و کار در حوزه علمی را نیز می‌پسندند. به‌این‌ترتیب علاوه بر انجام پایان‌نامه تحصیلی خود می‌توانند از فواید این دانش در شرکت نیز بهره بگیرند. بعضی از مدیران و صاحبین کسب و کار مایل هستند همزمان با آموزش به صورت عملی case study  هم آموزش ببینند.

 

نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

 

  • برنامه‌های DBA معمولا بر استفاده از تحقیقات دیگران (معمولا دانشجویان PHD) برای کمک به حل چالش‌های تجارت در دنیای واقعی تاکید دارند.
  • دوره DBA معمولا در کمتر از 3 سال تمام می‌شود. این در حالی است که کسب مدرک PHD حداقل 5 سال طول می‌کشد.
  • آموخته‌های شما در دوره DBA فراتر از تحقیق درباره مشکلات و شناسایی آن‌ها خواهد بود. در این دوره‌ها شما به مهارت‌هایی در زمینه توسعه فناوری، تجزیه‌وتحلیل استراتژیک و ارتباطات مدیریتی و بین فردی نیز مجهز می‌شوید. مهارت‌هایی که به شما برای مدیریت بهتر کسب‌وکارتان کمک می‌کند.
  • مدرک دوره DBA کاملا معتبر است و شما می‌توانید از آن برای شروع به کار به‌عنوان یک مدیر بازرگانی آگاه و متخصص استفاده کنید.
  • شرکت در دوره DBA نه‌تنها برای دانشجویانی که به‌تازگی وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند مفید است، بلکه می‌تواند برای اساتید مدیریت نیز مفید واقع شود.

 

 

معتبرترین مدارک آموزشی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود. مدرک معتبر DBA باید حتما با عنوان بالاترین نهاد آموزشی کشور صادر شود. تا قابلیت استعلام مدرک DBA و همچنین ترجمه گواهینامه مدرک مدیریت عالی کسب و کار داشته باشد.

 

 

چه زمانی مدرک DBA معتبر است؟

 مدرک DBA زمانی معتبر است که دارای مهر، هولوگرام، بارکد و شماره سریال وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد. مدرکی که دانش‌پذیران در پایان دوره DBA موسسه آموزش عالی آزاد امین دریافت می‌کنند مهر، هولوگرام، بارکد و شماره سریال وزارت علوم تحقیقات و فناوری دارد. این مدرک از مزیتهای ویژه زیر برخوردار است:

چه زمانی مدرک دی بی ای معتبر است؟

ترجمه رسمی مدرک DBA

مدرک معتبر DBA هنگامی که از موسسات آموزش عالی آزاد معتبر و پرسابقه مانند موسسه آموزش عالی آزاد امین صادر می‌شود، مدرک وزارت علوم دارد.

بنابراین قابلیت  ترجمه رسمی دادگستری دارد. در این ترجمه مهر وزارت امور خارجه و قوه قضائیه هم درج می شود و این قابلیت بین اللملی به مدرک شما می دهد.

استعلام مدرک dba

برای اینکه از استعلام گیری مدرک بین المللی DBA  خود اطمینان داشته باشید ابتدا موارد گفته در بالا را بررسی بفرمایید. سپس از طریق سایت https://estelam.msrt.ir  می توانید مدرک DBA  خود را در هر جایی از جهان استعلام بگیرید. با توجه به بین المللی بودن در کشوری معتبر است و همینطور به اعتبار مدرک DBA در ایران نیز می افزاید.

 

 

معادل سازی مدرک DBA

در بعضی از موسسات آموزشی یا کالج‌های کسب‌وکار به شما می‌گویند مدرک ما  معتبر است و می‌تواند معادل مقطع تحصیلی دکترای مدیریت کسب‌و‌کار باشد. با شنیدن این جمله فرار کنید. چون طبق قانون دوره و مدارک DBA به منظور دانش‌ افزایی است و به‌ هیچ‌ وجه ارزش مدرک دانشگاهی و مقطع تحصیلی ندارد. همچنین نمی توان از آن برای ادامه تحصیل استفاده کرد. 

در موسسه آموزش عالی آزاد امین نزدیک به 20 سال سابقه برگزاری و صدور گواهینامه دوره‌های مدیریت سازمان و کسب و کار دارد. این مدرک زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرجع معتبری برای اخذ مدرک DBA است.

 

جمع بندی

موسسه امین برترین برند آموزشی شرق کشور به مدیران و صاحبان کسب‌وکار سراسر کشور کمک می‌کند تا معتبرترین مدرک DBA در ایران را تهیه کنند.

 

مراحل ثبت نام دوره DBA در موسسه آموزش عالی آزاد امین  بسیار ساده است. فقط کافی است در جلسه مشاوره حضور پیدا کنید و علت گرفتن مدرک DBA  و چالش های کسب و کار خود را بیان کنید. مشاوران اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند. برای ثبت نام و اطلاع از دوره کافی است اسم و شماره تلفن خویش را در فرم زیر درج کنید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس می گیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

 

 

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.