به روز رسانی در: 13 بهمن 1400
قیف فروش تاکیدی بر مجموعه ای از مراحل دارد که ما مخاطبین یا مشتری های بالقوه خودمان را به مشتریان بالفعل تبدیل کنیم.
تمام مخاطبینی که واجد شرایط هستند و می توانند از ما خرید کنند طی عملیاتی که در ذهن و روان آنها اتفاق می افتد می توانند به خریداران و مشتریان ثابت و وفادار ما تبدیل شوند.
هر چقدر یک کسب و کار بتواند در قیف بازاریابی درصد تبدیل این مشتریان را در این مراحل به مرحله انتهایی که مشتریان وفادار هستند بیشتر کند ،موفق ترخواهد بود.
قیف بازاریابی یا قیف فروش شامل شش مرحله است که هر کسب و کاری حتما باید به آن توجه داشته باشد:
فهرست مطالب مقاله
Toggleاولین مرحله
آگاه شدن مشتری یا مخاطب است . در این مرحله حتما باید مخاطبین خود رااز حضور برند و محصولات و شرایطی که به مشتریان عرضه می کنید آگاه کنید.
مرحله دوم
ایجاد علاقه مندی در مخاطب است که می تواند از طریق روشن شدن و پررنگ کردن مزایای محصول شما نسبت به رقبا اتفاق بیفتد.
مرحله سوم
توجه کردن که از طریق اقدامات تبلیغاتی و promote کردن قطعا می تواند در ذهن مخاطب شکل بگیرد.
مرحله چهارم
ایجاد و شکل گرفتن قصد خرید خواهد بود که با تاکید کردن و promotion های فروش می توانید مشتری را یک مرحله دیگر به خود نزدیکتر کنید.
مرحله پنجم
ارزیابی است که مخاطب و مشتری ما در این مرحله ارزیابی خودش را نسبت به شما و کسب و کار و برند شما و نسبت به رقبای شما در این طبقه کالایی یا خدمات انجام می دهد.
آخرین و مهم ترین مرحله
مرحله انجام خرید است که اگر مخاطب این مرحله را طی کند در حقیقت به مشتری اصلی برای شما تبدیل شده است . در این مراحل شما باید با ذهن و روح و روان مشتری همراه باشید و بتوانید به طور مثبت اثرگذار باشید تا بتوانید افراد را از حالت بالقوه بودن به خریداران واقعی تبدیل کنید.
قیف فروش یکی از تکنیک های افزایش فروش هر کسب و کار است.
این تکنیک چه در کسب و کار های مبتنی بر ارائه خدمات و چه کسب و کارهای ارائه دهنده کالا قابل اجراست.
قیف فروش یکی از صدها تکنیک و استراتژی افزایش فروشی است که دوره های MBA و DBA در خود جای داده اند.
برای آشنایی بیشتر با این دوره ها و گرفتن مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.
"*" indicates required fields
مشاهده مقالات بیشتر
۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری
۷ روش برای برخورد با مشتری های عصبانی