قیف فروش چیست؟

قیف فروش تاکیدی بر مجموعه ای از مراحل دارد که ما مخاطبین یا مشتری های بالقوه خودمان را به مشتریان بالفعل تبدیل کنیم.

تمام مخاطبینی که واجد شرایط هستند و می توانند از ما خرید کنند طی عملیاتی که در ذهن و روان آنها اتفاق می افتد می توانند به خریداران و مشتریان ثابت و وفادار ما تبدیل شوند.

هر چقدر یک کسب و کار بتواند در قیف بازاریابی درصد تبدیل این مشتریان را در این مراحل به مرحله انتهایی که مشتریان وفادار هستند بیشتر کند ،موفق ترخواهد بود. قیف بازاریابی یا قیف فروش شامل شش مرحله است که هر کسب و کاری حتما باید به آن توجه داشته باشد:

اولین مرحله

آگاه شدن مشتری یا مخاطب است . در این مرحله حتما باید مخاطبین خود رااز حضور برند و محصولات و شرایطی که به مشتریان عرضه می کنید آگاه کنید.

مرحله دوم

ایجاد علاقه مندی در مخاطب است که می تواند از طریق روشن شدن و پررنگ کردن مزایای محصول شما نسبت به رقبا اتفاق بیفتد.

مرحله سوم

توجه کردن که از طریق اقدامات تبلیغاتی و promote کردن قطعا می تواند در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

قیف فروش

مرحله چهارم

ایجاد و شکل گرفتن قصد خرید خواهد بود که با تاکید کردن و promotion های فروش می توانید  مشتری را یک مرحله دیگر به خود نزدیکتر کنید.

مرحله پنجم

ارزیابی است که مخاطب و مشتری ما در این مرحله ارزیابی خودش را نسبت به شما و کسب و کار و برند شما و نسبت به رقبای شما در این طبقه کالایی یا خدمات انجام می دهد.

آخرین و مهم ترین مرحله

مرحله انجام خرید است که اگر مخاطب این مرحله را طی کند در حقیقت به مشتری اصلی برای شما تبدیل شده است . در این مراحل شما باید با ذهن و روح و روان مشتری همراه باشید و بتوانید به طور مثبت اثرگذار باشید تا بتوانید افراد را از حالت بالقوه بودن به خریداران واقعی تبدیل کنید.

 

[su_highlight background=”#232323″ color=”#FFC600″]مشاهده مقالات بیشتر[/su_highlight]

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

ترفند های فروش در بازاریابی

۷ روش برای برخورد با مشتری های عصبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *