بدون شک قلب تپنده هر سازمان و کسب و کار فرآیندهای بازاریابی و فروش آن می باشد. در حقیقت در این واحد ارزش های سازمانی شامل خدمات و محصولات عرضه شده و در پس آن جریان نقدی ایجاد می گردد. بازاریابی و فروش فرآیندهای مستمر همراه با هوشیاری و دقت در تمام مسیر طول عمر شرکت می باشد. بازاریابی مرکز تولید و حفظ مشتری، و فروش مرکز تعاملات اثربخش با مشتریان است. با این توضیحات آیا می توان تصور نمود که در چنین واحدهایی در سازمان چالش و مسئله ای یافت نمی شود؟ خدمت « عارضه یابی بازاریابی و فروش » بدین منظور طراحی شده است تا با ایجاد دید همه جانبه و علمی به تعیین وضعیت موجود در بنگاه های اقتصادی پرداخته و مجموعه را در مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب همراهی نماییم.
بازاریابی و فروش رمز ماندگاری، بازاریابی و نوآوری است الباقی همه هزینه است.
فهرست مطالب مقاله
Toggleچرا به عارضه یابی بازاریابی و فروش نیاز داریم؟
- با افت یا نوسانات فروش مواجه هستیم.
- برنامه فروش منسجم و متناسب نداریم.
- روش های فعلی بازاریابی دیگر پاسخگو نیست.
- پروموشن ها و تحقیقات اثر خود را از دست داده اند.
- پرسنل فروش و بازاریابی را به راحتی از دست می دهیم.
- برنامه بازاریابی نداریم یا کارآمدی آن را احساس نمی کنیم.
تشخیص مهم تر از درمان اگر چالش ها و مسائل بازاریابی و فروش محصول و خدمت خود را نمی شناسید یا نمی توانید آن را اندازه گیری کنید چگونه آن را مدیریت می کنید؟
آنچه در عارضه یابی بازاریابی و فروش بررسی می کنیم…
مشتریان رضایت مشتری، مشتریان کلیدی، وفاداری مشتریان، دسته بندی مشتریان، سیستم پشتیبانی فروش، فرآیندهای فروش، تجربیات مشتری
ارتباطات و تبلیغات برنامه های ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی تلفنی، روابط عمومی، بازاریابی محتوای وب سایت ها، نمایشگاه ها و رویدادها
مدیریت عملکرد درصد سودآوری، فروش تعدادی و ریالی مشتریان محصولات و نقاط فروش، هزینه های عملیاتی، بهای تمام شده، دوره وصول مطالبات، هزینه های فروش
محصولات و خدمات شناسنامه محصولات، فرآیند توسعه محصول، تحلیل رقابتی، تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل صنعتی قیمت گذاری کانال های توزیع
استراتژی ها برنامه بازاریابی، بودجه بازاریابی استراتژی برنده داشبورد ها و کارت های امتیازی مستندات فرآیندی، هماهنگی بازاریابی و فروش
کلیدی ترین بخش عارضه یابی در بازاریابی و فروش
بررسی ساختار منابع انسانی نیروهای ستادی و عوامل اجرایی که اصولا هر بنگاه اقتصادی با مسائلی همچون بالا بودن نرخ خروج پرسنل، میزان انگیزه، تعهد سازمانی، آموزش و افزایش مهارت ها، استفاده از ابزارها و تکنولوژی های نوین، عدم توفیق در متقاعد نمودن مشتریان و عدم خلاقیت و سکوت سازمانی مواجه می باشد. از این رو درفرآیند عارضه یابی این مرحله به عنوان یک فرآیند زیربنایی مورد توجه قرار گرفته و گزارشات حاصل می تواند راه گشای بهبود وضعیت ممکن در این حوزه برای مدیران باشد.
خدمت عارضه یابی بازاریابی و فروش ویژه ی؟
- مدیرعامل مدیر بازاریابی مدیرفروش
- مدیر فروش
- مدیر برنامه ریزی فروش
- مدیر تبلیغات
- مدیر شبکه های اجتماعی
- مدیر برند
- مدیر تحقیقات بازار
”مشاهده مقالات بیشتر….. ”
آشنایی با دوره مدیریت اجرایی MBA در مشهد