کارت ویزیت ،تکه کاغذی است برای:
✅ دادن اطلاعات تماسی به دیگران
✅ ابزاری برای معرفی یک شخص یا یک سازمان در عرصه کسب و کار
✅ وسیله ای برای بازاریابی در جلسات مدیران
با یک کارت ویزیت خوب میتوانید حس کار و نوع تجارت مشتری را به تصویر بکشید.
یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید.
یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.
کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.
کارت های ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که تاثیر آنها اثبات شده است.
داشتن یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای مشتریان و مصرف کنندگان فراهم می کند تا خرید خود را به آسانی و با آرامش خاطر انجام دهید.
✅ در این مقاله ، ۳۰ نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که به شما کمک می کند که یک کارت ویزیت خوب داشته باشید تا بتوانید مقاصد و اهدافتان را در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی کسب و کارتان عملی سازید.
۱. از تصویری استفاده کنید که نشان دهنده کار، محصول و کمپانی شماست.
۲ . مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.
۳.سعی کنید از رنگ های متنوعی در کارت ویزیت خود استفاده کنید ،اما زیاده روی نکنید.
۴. از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با این نکته توجه داشته باشید که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.
۵. از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت ویزیت شما در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش خواهد شد .
۶. کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید.
شما می توانید کارت خود را طوری طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.
۷. کارت ویزیت را به صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
۸. کارت های ویزیت دو لت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.
۹.سعی کنید کارت های ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید.
با این روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.
۱۰. به فکر اضافه کردن یک فایل آهنگ یا موزیک به کارت ویزیت خود باشید. این گونه می توانید مطمئن باشید هر کس با هر سلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی کند.
۱۱. باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است
مثلا نام شرکت، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید نام خود شما به اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.
۱۲. نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چاپ کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می کند.
۱۳. طراحی دو کارت ویزیت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.
۱۴. کارت ویزیتی که طراحی کرده اید باید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.
۱۵. سعی کنید مشخصات کلی ، خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد .
متن های طولانی در کارت ویزیت به کار نبرید.
توجه داشته باشید که کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد، پس هرچه مختصر تر و کوتاه تر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.
۱۶. نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.
۱۷. از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.
۱۸. سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید.
نوشته های بلند و طولانی باعث کم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می شود.
۱۹. پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.
۲۰. اگر می دانید در یک سال بیشتر از ۱۰۰۰ کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین تغییری را ایجاد کنید و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.
۲۱. بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه؟
این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده اید.
۲۲. اگر کارت خود را به مشتری ارائه کردید و او با دیدن آن چیزی در مورد اینکه چقدر کارت خوبی دارید صحبت نکرد
و یا اصلا چیزی در مورد کارت نگفت، این ها میتواند نشانه هایی باشد که کارت شما از فاکتور WOW برخوردار نیست .بنابراین چیزی هم برای گفتن در مورد آن وجود ندارد.
۲۳. وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود می دهید از آنها نیز بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده اید.
۲۴. بخاطر داشته باشید که یک کارت ویزیت با اطلاعات قدیمی ، به شخصیت حرفه ای شما لطمه می زند .
بنابراین حتما با تغییرلوگو یا هر نوع تغییر در اطلاعات تماس، سفارش یک کارت ویزیت مناسب جدید بدهید .
۲۵.اگر نیاز است در جایی یک کارت ویزیت ویژه ارائه دهید چاپ دیجیتال دقیقا به تعداد دلخواه شما و فوری این کار را انجام می دهد این نوع فرصت ها را از دست ندهید.
۲۶. اگر از QR Code به درستی استفاده کنید ،می تواند در کارت ویزیت شما به شکلی موثر عمل کند .
۲۷.در انتخاب جنس و چاپ خوب برای کارت ویزیت خود صرفه جویی نکنید.
۲۸.وجوداطلاعات تماس کافی و مناسب و بروز در کارت ویزیتتان را حتما چک کنید.
۲۹.از فونت و سایز مناسب استفاده کنید . متن هایی که اندازه یا فونت ناخوانا دارند نمی توانند با مخاطبین ارتباط برقرار کنند .
۳۰.برای این که کارت ویزیت حرفه ای داشته باشید ، حتما از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.
مشاهده مقالات بیشتر