منطقه شناسی در مشاور املاک، مهمترین عامل برای افزایش اعتماد مشتریان و فروش بیشتر ملک است. در ایران، مشاوران املاک باید به خوبی با منطقه های مختلف آشنا باشند تا بتوانند به مشتریان خود اعتماد بیشتری داده، و در نتیجه معاملات بیشتری داشته باشند.
انتخاب یک منطقه، که به صورت تخصصی در آن فعالیت کنید، باعث منسجم شدن مسیر فعالیت شما میشود. همچنین اگر در چند منطقه مشغول به فعالیت هستید باید نسبت به تمامی خصوصیات و ویژگی های آن منطقه اطلاعات کافی را داشته باشد. در این مقاله، به چند نکته درباره ضرورت منطقه شناسی در مشاور املاک در ایران پرداخته ایم.
اگر به دنبال افزایش دانش، ارتقا درآمد و اعتبار شغلی خود هستید، شرکت در دوره آموزش مشاور املاک موسسه امین به شما کمک خواهد کرد تبدیل به یک مشاور ملاک حرفه ای شوید.
شناخت منطقه علمی است که مشاورین املاک باید به آن آگاه باشند و این تنها با تجربه و آموزش بدست می آید. به شما پیشنهاد میکنم مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در صورت بروز هرگونه سوال، می توانید با ثبت اطلاعات خود در فرم زیر از یک جلسه مشاور املاکی رایگان بهره مند شوید.
فهرست مطالب مقاله
Toggleمنطقه شناسی چیست؟
منطقه شناسی در املاک بر تعیین قیمت، سرمایهگذاری، رفاه و کیفیت زندگی، بازرگانی، امنیت و آرامش، نیازهای فرهنگی و اجتماعی تأثیر گستردهای دارد. و توجه به منطقه شناسی در تصمیمگیریهای مربوط به خرید و فروش و اجاره املاک بسیار مهم است.
شما به عنوان یک مشاور املاک باید شناخت دقیق و نسبتا کاملی از موقعیت زمین و ملک های منطقه خود داشته باشید. منطقه شناسی در مشاور املاک به شناسایی و بررسی ویژگی های محیطی، فرهنگی و اقتصادی یک منطقه از جمله موقعیت جغرافیایی، جمعیت، نوع ساختمان ها، اقتصاد و بازار ملک و غیره میپردازد.
با شناخت منطقه، مشاوران املاک میتوانند به مشتریان خود اطلاعات دقیق تری درباره امکانات موجود در منطقه، نوع ملک های موجود و قیمت های آنها، ارائه دهند. اهمیت منطقه شناسی به قدری زیاد است که در حضور مشتری شما باید به عنوان یک متخصص جلوه کنید. یعنی هر سوالی در مورد موقعیت و مشخصات ملک دارید را به صورت دقیق در اختیار مشتری قرار دهید و مانند یک کارشناس حرفه ای عمل کنید.
چرا منطقه شناسی در املاک لازم است؟
مشتریان از مشاوران خود انتظار دارند که با منطقه ای که در آن قصد خرید یا فروش ملک دارند، آشنایی کامل داشته باشند. با ارائه اطلاعات دقیق درباره منطقه، مشاوران املاک میتوانند به مشتریان خود اعتماد بیشتری بدهند و در نتیجه معاملات بیشتری داشته باشند.
از آنجایی که بازار املاک در ایران در حال رشد و توسعه است، منطقه شناسی در مشاور املاک بسیار حائز اهمیت است. یکی از راز های موفقیت مشاور املاک در این است که بتواند منطقه را به درستی شناسایی کند، و اطلاعات کاملی از ملک در منطقه مورد نظر، در اختیار مشتری بگذارد.
موسسه آموزش عالی آزاد امین با برگزاری دوره آموزشی مشاور املاک رایگان آمادگی های لازم را در شما ایجاد می کند.
روش های شناخت منطقه در کار املاک
برای بهبود منطقه شناسی در مشاور املاک باید از منابع مختلف استفاده کرد. این منابع شامل اطلاعات از شهرداری منطقه، گزارش های بازار و جستجوی اینترنتی است.
با اینکه پیشرفت تکنولوژی و نقش نرم افزار های ملک یابی در جامعه پررنگ شده است، اما بسیاری از مردم هنوز هم ترجیح می دهند تا از دستان مشاورین املاک اطلاعات دریافت کنند.
در زیر به برخی از روش های شناخت منطقه در کار املاک اشاره خواهیم کرد:
1. تحقیقات بازار
برای منطقه شناسی در مشاور املاک، تحقیقات بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشاوران املاک باید با بازار ملک در منطقه خود آشنا باشند و بدانند که بازار در حال تغییر و تحول است یا خیر. آنها باید به دنبال داده های مربوط به افزایش و کاهش قیمت ها، میزان موجودی ملک و زمان بودن ملک در بازار باشند.
2.شناخت ادارات دولتی و محلی
مشاوران املاک باید با دفاتر ثبت اسناد محلی و شهرداری منطقه آشنا باشند و نسبت به برقراری رابطه خوب با افراد و مؤسسات مرتبط با منطقه اقدام کنند، تا بتوانند به آسانی اطلاعاتی مانند نقشه های منطقه، قوانین و مقررات ساخت و ساز و دیگر اطلاعات مربوط به منطقه را کسب کنند.
3.استفاده از اطلاعات آنلاین
یکی دیگر از روش های منطقه شناسی در مشاور املاک استفاده از سایت های مختلف خرید و فروش املاک است که امکانات و اطلاعات زیادی را برای مشاوران املاک فراهم می کند. مشاوران می توانند از این سایت ها برای یافتن اطلاعات در مورد ملک ها، قیمت ها، زمان بودن ملک در بازار و غیره استفاده کنند.
در نهایت، اگر شما به عنوان یک مشاور املاک به صورت حرفه ای با منطقه خود آشنا نباشید، به راحتی می توانید مشتریان خود را از دست بدهید. و زمانی که مشتری را از دست بدهید، اعتبار خود را از دست خواهید داد. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید به مشتریان خود اطلاعات دقیق، کامل و مستند درخصوص محله ها، خدمات عمومی، فضاهای سبز، وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه و غیره ارائه کنید.
این رویکرد در نهایت به معاملات بیشتر ملک و رشد کسب وکار مشاوران املاک منجر خواهد شد.
میزان افزایش معاملات کشور
در جدول زیر میتوانید میزان افزایش نرخ معاملات در صورت شناخت بهتر منطقه برای مشاوران املاک را در کشورهای مختلف مشاهده کنید:
آمریکا | %10 |
کانادا | %12 |
استرالیا | %15 |
انگلستان | %8 |
فرانسه | %10 |
از این آمار مشخص است که شناخت بهتر منطقه توسط مشاورین املاک یکی از عوامل مهم برای افزایش معاملات ملک میباشد. با داشتن اطالاعات دقیق و کامل درباره منطقه، مشاوران املاک میتوانند به خوبی با مشتریانشان ارتباط برقرار کنند و نیازها و مشکلات آنها را بهتر درک کنند. در نتیجه، اعتماد مشتری به مشاورین املاک افزایش می یابد و این اعتماد فرآیند خرید و فروش ملک را افزایش می دهد.
نتیجه گیری
با توجه به بررسی های انجام شده، شناخت منطقه برای مشاوران املاک بسیار حائز اهمیت است. شناخت دقیق و کامل منطقه نه تنها مشتری را به راحتی قانع میکند، بلکه میتواند نرخ معامله ملک را نیز افزایش دهد.
از جمله روش هایی که مشاوران املاک میتوانند برای شناخت منطقه به کار بگیرند میتوان به بررسی نقشه های منطقه، مطالعه روند قیمت های ملک در منطقه، گردشگری، وضعیت اقتصادی منطقه و نیز مطالعه اخبار و اطلاعات رسمی مربوط به آن منطقه اشاره کرد.
با استفاده از تکنیک های مختلف و ارائه اطلاعات دقیق و کامل به مشتریان، مشاوران املاک میتوانند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند و اعتماد آنها را به دست آورند.
مشاوران املاک باید تلاش نمایند تا اطلاعات دقیق و کاملی از منطقه هایی که در آن فعالیت میکنند، به مشتریان خود ارائه دهند و در طی فرآیند خرید و فروش ملک، به آنها کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرند. برای اینکه توانایی خود را در این زمینه بالا ببرید لازم است آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشید.
شما عزیزان می توانید با وارد کردن شماره خود در فرم زیر از یک جلسه مشاوره رایگان املاک برخوردار شوید.