مجله املاک امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Real Estate Blog

Educational articles of Amin Business School

آیا مشاور املاک درآمد دارد؟ درآمد مشاور املاک 1402

آیا مشاور املاک درآمد دارد؟ درآمد مشاور املاک 1402

5/5 - (4 امتیاز)

احتمالا به این سوال فکر کرده اید که آیا مشاور املاک درآمد دارد؟ یا اینکه درآمد مشاور املاک چقدر است؟

در این شغل با بالا رفتن تجربه درآمد مشاور املاک نیز افزایش پیدا میکند. البته برخی مشکلات نیز در این شغل وجود دارد که هم روی درآمد املاکی مشاور حرفه ای و هم مبتدی تاثیر میگذارد. به عنوان مثال در زمان رکود بازار کسی میتواند موفق باشد که اصول معامله را یاد داشته باشد و بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد. سبقت گرفتن از دیگران به دوبار تجربه و دانش نیاز دازد.

 

دوره آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین رو از دست نده

ما در موسسه امین یک دوره آموزشی مشاور املاک آماده کرده ایم که در آن با مهارت هایی مثل مذاکره و مسایل حقوقی و … آشنا می شوید.

آموزش مشاور املاک

همچنین شما میتوانید با وارد کردن شماره خود در فرم زیر، از یک جلسه رایگان مشاوره املاک، که موسسه آموزش عالی امین برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید. و یا با شماره 05138477650 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی
انتخاب هر دو گزینه امکان پذیر است
انتخاب هر دو گزینه امکان پذیر است

 

درآمد مشاور املاک

مشاور املاکی که با یک کمیسیون ثروتمند شددرآمد مشاور املاک- درآمد املاکی

درآمد مشاور املاک در میان درآمد دیگر شغل ها همیشه زبان زد بوده است. بازار املاک و مستغلات همیشه به عنوان یک شغل پر رونق شناخته میشود. اما کسانی که به تازگی وارد این بازار شده اند و قصد دارند که سهمی از بازار را به دست آورند باید با بسیاری از نام های جدید و شناخته شده رقابت کنند.

در این شغل نباید منتظر یک حقوق و یا درآمد ثابتی باشید. درآمدی که به دست می آورید نتیجه فعالیت هایی است که در طول مدت انجام داده اید یعنی اگر فرد پرکاری باشید و کار های خود را به درستی انجام دهید میزان درآمد شما افزایش پیدا می کند و برعکس اگر فردی باشید که تلاش زیادی نمی کنید درآمد شما بسیار ناچیز می شود. البته که تلاش باید همراه با دانش باشد تا به نتیجه ی مطلوب منتهی شود. آموزش حرفه ای 

میزان درآمد مشاور املاک به علل مختلفی بستگی دارد که تعدادی از آن ها را برایتان شرح می دهیم:

  1. نوع معامله:
    کمیسیون دریافتی در هر معامله متفاوت است. نوع ملک در میزان کمیسیون دریافتی تاثیرگذار است. حق کمیسیونی که در خرید به دست می آورید با حق کمیسیونی که از اجاره یک ملک به دست می آورید تفاوت دارد.
  2. پاداش:
    ممکن است مشتری که سراغ شما می آید خرید و یا فروش ملکی که در نظر دارد برایش مسئله مهمی باشد که باعث می شود در کنار کمیسیون برای شما پاداشی هم در نظر بگیرد. 
  3. تعداد معامله:
    میزان درآمد مشاور املاک به تعداد معاملاتی بستگی دارد که در طول ماه تنظیم می کند . 
  4. همکاری:
    امکان این که شما نتوانید ملک مورد نظر را برای مشتری پیدا کنید وجود دارد. کاری که می توانید بکنید این است که همکاران خود را به مشتری معرفی کنید این کار باعث می شود که کمیسیون دریافتی بین شما و همکارتان تقسیم شود و شما به درآمد مدنظر خود برسید.

درآمد مشاور املاک در 1402-1401

به طور کلی درآمد مشاور املاک شامل حقوق ثابت و درصدی از معامله می باشد، اما مقدار درصد بستگی به معاملاتی دارد که انجام می دهید.

حقوق ثابت در املاک در شهرهای کوچک 5 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ مانند تهران از ماهی 7 میلیون تومان آغاز می شود. بدون شک، داشتن حقوق تابت مشاور را در دایره امن نگه میدارد اما جای پیشرفتی ندارد. به همین دلیل به مرور زمان و با بالا رفتن تجربه، مشاور درصدی از معاملات نیز را دریافت می کند.

نحوه ی کمیسیون خرید و فروش ملک  به صورت پله ای محاسبه می شود. یعنی مبلغ کل ملک در میزان درصد محاسبه تاثیر گذار است. و این عامل، درآمد مشاور املاک در 1402 را رقم میزند. اگر معامله تا سقف 300 میلیون تومان انجام گیرد، 0/3 درصد از کل مبلغ و مالیات، و اگر مازاد بر 300 میلیون تومان باشد، 0/2 درصد دریافت می شود.

هر کدام از طرفین معامله موظف به پرداخت 0/3 درصد قیمت ملک تا سقف سیصد میلیون تومان و 0/2 درصد برای مازاد قیمت به علاوه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌باشند.

انواع مالیات در زمینه مسکن و ملک

زمانی که بدانید میزان مالیات ها به چه صورت است می توانید برای یک درآمد بالا برنامه ریزی کنید.

3 نوع مالیات در زمینه مسکن و ملک وجود دارد:

1. مالیات بر نقل و انتقال ملک: شامل چند مورد می شود:

 

1. نقل و انتقال ملک که مالیات آن 5 درصد از مبلغ ارزش معامله ملک است.

2. انتقال حق واگذاری که به اندازه 2 درصد از مبلغ دریافتی مالک در انتقال حق واگذاری است.

3. درآمد ساخت و فروش که 10 درصد از ارزش معامله ملک می باشد.

 

2. مالیات بر مستغلات خالی: در سال اولی که ملک خالی است اجاره شامل آن نمی شود اما در سال دوم، یک دوم مالیات بر اجاره و سال سوم، معادل مالیات بر اجاره، و سال چهارم حدود 1.5 برابر مالیات شامل این ملک می شود.

3. مالیات بر اجاره ملک: مالیاتی که از درآمد شخص اجاره کننده به صاحب ملک داده می شود که کل اجاره بعد از کسر حدود 25 درصد بابت هزینه ها می باشد.

 

 وضعیت بازار و درآمد مشاورین املاک

 

درآمد مشاورین املاک با توجه به وضعیت بازار به چند دسته می شود:

دوره رکود | سراشیب درآمد مشاور املاک

زمانی که هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود، در بین مشاورین املاک به دوره رکود معروف است که سخت ترین دوره برای آن ها می باشد این دوره ممکن است که بین 3 تا 4 سال حتی طول بکشد.

عبور از رکود 

وقتی در بازار ثبات به وجود بیاید مشتریان به آژانس های املاکی مراجعه می کنند و کم کم معاملات شروع می شود که به این زمان عبور از رکود گفته می شود.

دوره رونق| بهار درآمد املاکی                                                                      

 آسان ترین دوره برای مشاورین املاک است در این دوره آن ها می توانند به راحتی به درآمد خوبی برسند و معاملات زیادی انجام دهند.

سقوط به رکود

 زمانی که قیمت ها افزایش پیدا می کند مشتریان کمتر به فکر خرید و فروش ملک می افتند و بازار مشاورین املاک سقوط می کند که به این دوره سقوط به رکود می گویند.

 

درآمد مشاور املاک مبتدی چگونه محاسبه می شود؟

درآمد مشاور مبتدی به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور مثال محل یا شهری که در آن کار می کنید در میزان درآمد شما تاثیرگذار است.

در شهرهای شمالی میزان معاملات بیشتر از شهرستان های معمولی است. مشاورین املاک در شهر ها شانس بیشتری برای سهیم شدن در معاملات دارند. این در حالتی است که بازار ملک در شهر های کوچک به اندازه شهر های توریستی شمال پر رونق نیست.

محاسبه درآمد املاکی مشاور مبتدی با حرفه ای متفاوت است. مشاور های حرفه ای معمولا از معامله درصد یا کمیسیون دریافت میکنند. و در خیلی از موارد مشاوران پایان ماه درصد خاصی از سود آژانس را بر میدارند. اما درآمد مشاور مبتدی در اوایل کار به شکل دیگری محاسبه می شود و در بسیاری از موارد مشاوران تازه کار با حقوق ثابت در دفتر املاک مشغول به کار میشوند.

 درآمد مشاور املاک مبتدی به توافق او با آژانس بستگی دارد زیرا هیچ عدد و میزان خاصی برای تعیین سود شما از معاملات وجود ندارد. هر چه بتوانید اعتماد بیشتری کسب کنید و در کار خود حرفه ای شوید درصد حقوق و کمیسیون شما نیز افزایش پیدا می کند.

 

همه چیز به تلاش شما بستگی دارد

همین طور که حقوق شما به‌عنوان مشاور میتواند پنج میلیون تومان در ماه باشد میتواند در عرض کمتر از یکسال به ده ها میلیون تومان در ماه نیز برسد. آنچه بیشتر از همه در این شغل اهمیت دارد تلاش و استعداد شما است.

 

 این را در نظر داشته باشید که آژانس های املاک پرزرق و برق که در محله های لوکس شهر مستقر هستند حتما حقوق بیشتری برای کارکنان در نظر می گیرند. و از طرفی معاملاتی که در این مناطق انجام میشود سنگین تر هستند. اگر زرنگ و پر تلاش باشید میتوانید ابتدا با یک حقوق ثابت خیلی خوب شروع کنید و سپس با دریافت درصد مناسب از معامله ها درآمد خود را روز به روز افزایش دهید.

دوره تخصصی ژنرال املاک رایگان
دوره رایگان موسسه امین رو به هیچ عنوان از دست نده…

 

چه عواملی در درآمد شما تاثیر گذار است؟

چند نکته مهم وجود دارد که توجه به آنها باعث درآمد شما بیشتر شما می شود

دانش خود را به روز کنید

شما به عنوان یک مشاور املاک باید این را در نظر داشته باید که هیچ چیز بیشتر از افزایش دانش و مهارت نمی تواند شما را در این راه به موفقیت برساند. بروز بودن دانش در حوزه املاک و مستغلات به شما امکان می دهد خدمات موثر تر به مشتریان خود ارائه دهید. سعی کنید همیشه به روز باشید و برای افزایش دانش و مهارت خود به مقاله ی آموزش حرفه ای مشاور املاک مراجعه کنید.

 

شخصیت درگیر کننده داشته باشید

یک مشاور املاک حرفه ای فقط ملک نمی فروشد باید شخصیت واقعی خود را نشان دهید. اگر نگرش خوبی داشته باشید، با شخصیت باشید، صداقت داشته باشید، به توانایی های خود اعتماد داشته باشید و علاقه مند به راهنمایی و کمک به دیگران باشید، مشتریان با شما احساس راحتی می کنند و راحت تر به شما اعتماد می کنند.

 

به جزئیات توجه داشته باشید

توجه دقیق به جزئیات برای یک مشاور املاک امری مهم و ضروری است. یک مشاور املاک حرفه ای به نیاز های منحصر به فرد مشتریان توجه میکند. اگر منظم باشید، راهنمایی درست انجام دهید، ارتباط خوبی برقرار کنید و به نیاز های مشتریان خود توجه کنید، در نتیجه معاملات بیشتری انجام خواهید داد.

 

اراده و سر سختی

برای موفق شدن در حرفه خود و دست یابی به درآمد بالا نیاز به یک اخلاق عالی کاری دارید. شما باید سر سخت باشید و به دنبال هر هدف و شلوغی در بازار بروید تا برای موفقیت در بازاریابی، قهرمان مشتریان خود شوید. برای انجام این کار نیاز به زمان زیادی ندارید کافیست با هوشمندانه کار کردن و قرار دادن زمان مناسب برای بستن معامله به این امر خاتمه دهید.

 

مدرک کسب کنید

بسیاری از مشاوران املاک معمولا در برخی از حوزه های تجاری و یا فروش و بازاریابی مدرک تحصیلی دارند. طبق آمار به دست آمده مشاورین املاک با مدرک تحصیلی و یا کاربردی 5 درصد درآمد بیشتر نسبت به افراد بدون مدرک دارند.

 

توصیه هایی برای افزایش درآمد

برای اینکه بتوانید در حرفه مشاور املاک به افزایش درآمد برسید می توانید از این توصیه ها استفاده کنید

  1. سایت و شبکه های اجتماعی: برای اینکه به درآمد بالایی برسید باید خود را به افراد دیگر معرفی کنید. داشتن سایت و شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد.
  2. مسئول پاسخگویی: در آژانس خود افرادی را استخدام کنید که مسئولیت پاسخگویی به سوالات و تماس های مشتریان را بر عهده داشته باشند.
  3. محیط مناسب: اینکه محیط مناسبی را برای مشتریان فراهم کنید و برای هر مسئولیت بخشی مجزا در نظر بگیرید این کار به شما کمک زیادی در بالا رفتن میزان درآمدتان می کند. وقتی مشتری آژانس شما را می بیند متوجه نظم در آن می شود و این عمل، اعتماد را در او به وجود می آورد.

با رعایت نکات گفته شده و همچنین داشتن فن بیان قوی و آشنایی با اصول صحیح مذاکره، از رقبایتان کمیسیون بیشتری دریافت کنید. به همین منظور مطالعه مقاله چگونه کمیسیون بیشتری بگیریم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

وضعیت آینده شغل مشاور املاک

در حال حاضر با وجود اپلیکیشن ها و سایت های آنلاین خرید و فروش و اجاره ملک آینده شغل مشاور املاک و مستغلات کمی تغییر کرده است. از اوایل سال دهه 90 اتفاقات بزرگی در بازار املاک رخ داد و این بازار وارد تکنولوژی شد. شما میتوانید با انتشار آگهی های ملکی خود در وبسایت های تخصصی املاک مخاطبان ملکی را به سمت خود سوق دهید.

 

 

نتیجه گیری

فراموش نکنید افزایش اطلاعات به شما کمک میکند تا به صورت حرفه ای در این حرفه فعالیت کنید.

داشتن مدرک به شما کمک میکند تا 5 درصد بیشتر از کسانی که مدرکی ندارند و فقط به صورت تجربی فعالیت میکنند به موفقیت برسید.

به همین منظور موسسه ی آموزش عالی آزاد امین، با آماده کردن یک دوره ی رایگان آموزش مشاور املاک، به شما کمک می کند که با مهارت  بیشتری در این راه قدم بردارید. برای تهیه این دوره رایگان روی بخش”  آموزش مشاور  املاک ”  کلیک کنید.

همچنین میتوانید با وارد کردن شماره خود در فرم زیر، از یک جلسه رایگان مشاوره املاک، که موسسه آموزش عالی امین برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید و تمام سوالات خود را از ما بپرسید. و یا با شماره 05138477650 تماس بگیرید.

دریافت یک جلسه مشاوره رایگان املاک

نام و نام خانوادگی
انتخاب هر دو گزینه امکان پذیر است
انتخاب هر دو گزینه امکان پذیر است

آموزش مشاور املاک حرفه ای

نیاز به مشاوره تخصصی آموزشی مشاور املاک دارید؟ شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
(100% رایگان)

دوره‌های رایگان آموزشی املاک
داستان رشد مدیران املاک میلیاردر
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

جشنواره فروش بی تکرار دوره های املاک
فقط تا ساعت 24:00 شنبه 12 اسفندماه

یک کلیک و 38 میلیون تومان هدیه آموزشی

دانلود فیلم یک میلیارد کمیسیون تا پایان 1402

شاید فقط یک ساعت آموزش با کیفیت، درآمد شما را در آخر سال تغییر دهد.
فیلم این وبینار را از دست ندهید.

شماره تماس خود را وارد کنید تا بتوانیم این ویدیو را برای شما ارسال کنیم

وبینار: 3 نکته حیاتی قراردادها

دوشنبه 21 اسفند ساعت 12
  • احراز سمت در قراردادها
  • جذاب ترین ملک برای سرمایه گذاری کجاست؟

به همراه هدیه ویژه برای مشاورین املاک

ظرفیت محدود

دوره رایگان اصول و فنون مذاکره در املاک

شماره تماس خود را وارد کنید تا بتوانیم این دوره بسیار مهم را برای شما ارسال کنیم

دوره بسیار کاربردی اصول و فنون مذاکره در املاک

100% رایگان

هرگز  هرگز و هرگز 

این آموزش را از دست ندهید.
شماره خود را وارد کنید تا بتوانیم این دوره را برای شما ارسال کنیم.

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی