💢 توصیه های طلایی برای مدیر اولی ها!

اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای اولین بار به‌عنوان مدیر یک مجموعه انتخاب شده‌اند، باید نکات مدیریتی را مورد نظر داشته باشید که شاید در دوران کارمندی‌تان چندان برای شما ضروری و حیاتی نبوده اما الان که وارد دنیای مدیریت شده‌اید به شدت به آنها نیازمند هستید. در ادامه به نکات مدیریتی اشاره میکنیم

 

[av_iconlist position=’right’ iconlist_styling=” custom_title_size=’40’ custom_content_size=” font_color=” custom_title=” custom_content=” color=’custom’ custom_bg=” custom_font=” custom_border=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-cx1xas’ admin_preview_bg=”] [av_iconlist_item title=’بدانید که مدیر بودن یک شغل کاملا متفاوت است’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue80c’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-2vsvf2s’] شما باید بپذیرید که حتی اگر در شرکت‌تان بهترین مهندس بوده‌اید پس از رسیدن به مقام مدیریت، فردی تازه‌وارد و بی‌تجربه در پست جدیدتان هستید و سوابق مهندسی‌تان دیگر چندان به کارتان نخواهد آمد.
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’رهبری موقعیتی را بیاموزید’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue883′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-2r6pc50′] شما باید به خوبی یاد بگیرید که رهبری موقعیتی به شما کمک خواهد کرد تا با هر کارمند و کارگری که زیردست‌تان کار می‌کند، چگونه باید رفتار کنید و چگونه می‌توان هر فرد را با کمترین چالش مدیریت کرد.

نکات مدیریتی
نکات مدیریتی
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’همه کارکنان‌تان را به‌طور عمیق و واقعی بشناسید’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue80b’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-7c8eyc’] یکی از اولین اولویت‌های هر مدیر تازه‌کاری این است که برای شناسایی دقیق تک‌تک افراد تحت رهبری‌اش وقت بگذارد و در مورد اهداف کاری، نقاط قوت و ضعف، علایق و ایده‌آل‌هایشان تحقیق کند. این اطلاعات می‌تواند شامل جزئیاتی در مورد زندگی خصوصی کارکنان از جمله اسم فرزندان و سرگرمی‌های افراد نیز باشد.
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’ گوش کردن فعال را بیاموزید و تمرین کنید’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue860′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-1ox0ab8′] اگر قرار باشد شما به یک مهارت کلیدی برای موفقیت‌های تمام عیار در حرفه مدیریتی‌تان مجهز شوید، آن مهارت به‌طور حتم مهارت گوش کردن فعال و نحوه به کار بستن آن خواهد بود.
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’ یاد بگیرید فقط خود را درگیر جزئیات نکنید’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue81e’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-19a9dbo’] هنر یک مدیر موفق این است که به خوبی از جزئیات کارها عبور کرده و به تصویری جامع و بزرگ از امور دست یابد و در مرحله بعد این تصویر بزرگ و باشکوه را برای کارکنانش نیز ترسیم کند.
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’شما یک رئیس هستید و نه یک رفیق قدیمی’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-qtpbw4′] یکی از اشتباهات مرسوم بین مدیران تازه‌کار و کم تجربه این است که آنها سعی می‌کنند با همه کارکنان رفیق باشند. استدلال این مدیران این است که با رفاقت کارها بهتر پیش می‌رود، در حالی که اتخاذ چنین رویکردی به ویژه اگر قرار باشد شما بر کسانی مدیریت کنید که تا دیروز همکار و هم‌رده شما بودند بسیار خطرناک است، چرا که باعث می‌شود کارکنان‌تان به شما به‌عنوان یک مدیر و مافوق نگاه نکنند و اقتدارتان به‌عنوان یک مدیر را به رسمیت نشناسند.
[/av_iconlist_item] [/av_iconlist] [av_iconlist position=’right’ iconlist_styling=” custom_title_size=’36’ custom_content_size=” font_color=” custom_title=” custom_content=” color=” custom_bg=” custom_font=” custom_border=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-2og1t78′ admin_preview_bg=”] [av_iconlist_item title=’علت داشتن نظم و انضباط برای شما چیست؟’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue81c’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-1ywuoc4′] خوب اولین دلیلش این است که اگر نظمی در کار نباشد چگونه می‌خواهید کسب‌وکاری موفق را خلق کنید دومین دلیل هم این است که یک مدیر همیشه الگوی کارکنانش است و آن‌ها مدام به شما نگاه می‌کنند و از شما الگو می‌گیرند.
[/av_iconlist_item]


[av_iconlist_item title=’دو مانع بزرگ حضور ذهن عبارتند از تمرکز بیش از حد و تفکر منفی.’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue81a’ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-1lx4jhw’]

تمرکز بیش از حد، یعنی شما نمی‌‌توانید از درک فعلی خود نسبت به یک مشکل رها شوید؛ یعنی همان اهداف، همان زمان‌بندی، همان گزینه‌ها و چیزهای دیگری که لیست کرده‌اید را ادامه می‌دهید. برای اینکه اجازه دهید مغزتان ارتباطات جدید ایجاد کند، باید همه اینها را از ذهن بیرون کنید. از جمله احساسات منفی مثل خشم، ناامیدی، نگرانی و ترس.

[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’کارهایتان را فیلتر کنید’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue835′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-12nmu2c’] کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار باید کارهای زیادی برای حفظ روند رشد کسب‌وکار انجام دهند اما تعداد کمی از آن‌ها نیاز به دخالت مستقیم این افراد دارند. بسیاری از این کارها ضروری هستند اما می‌توانند توسط سایر کارمندان انجام شوند و نیازی به حضور کارآفرین ندارند. بعد از یادداشت کارهای روزانه و مدت زمان تخمینی آن‌ها کمی زمان بگذارید و هر کدام از آن‌ها را از فیلترهای زیر عبور دهید:
۱- آیا می‌توان این کار حذف کرد؟
۲- آیا می‌توان این کار را به صورت اتوماتیک انجام داد؟
۳- آیا می‌توان کار را به شخص دیگری سپرد؟
[/av_iconlist_item] [av_iconlist_item title=’یکی از مهم ترین نکات مدیریتی این است که مدیر تاثیرگذار برای اینکه بتواند به کارکنانش در جهت ایجاد نتایج خوب کمک کند باید این دو مورد را در اولویت قرار دهد:’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-sclhv8′] ۱- حصول اطمینان از این که افراد نسبت به اهدافشان آگاهی دارند.
۲- انجام هر کار ممکن برای حمایت، تشویق و هدایت آن‌ها در جهت دستیابی به آن اهداف.
[/av_iconlist_item] [/av_iconlist]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.