مجله املاک امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Real Estate Blog

Educational articles of Amin Business School

آِنده شغل مشاور املاک. نظرات درباره شغل مشاور املاک. مزایا و معایب شغل مشاور املاک

آینده شغل مشاور املاک ؟ + معایب و نظرات درباره‌ شغل مشاور املاک

آینده شغل مشاور املاک ؟ + معایب و نظرات درباره‌ شغل مشاور املاک

5/5 - (2 امتیاز)
  • آینده شغل مشاور املاک چگونه خواهد بود؟
  • معایب شغل مشاور املاک و مزایای شغل مشاور املاک چیست؟
  • نظرات درباره شغل مشاور املاک صحیح است؟

حتما برای شما سوال است که آینده شغل مشاور املاک چگونه خواهد بود.
با گذشت زمان و تغییر نیاز های مشتریان، پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش تعداد بنگاه های املاک تغییرات زیادی در این صنعت به وجود آمده است. مشاورین املاک به واسطه علمی که در این زمینه دارند، تلاش می کنند تا نیازی را در جامعه رفع کنند.
اما ما میبینیم که بعضی مشاورین املاک نمی توانند علم خود را به پول و درآمد تبدیل کنند. دلیلش این است که آنها خود را همراه با آینده و تغییرات جامعه پیش نمی‌برند، و همچنان همان روش های سنتی را حفظ کرده اند. اما معنای آن چیست؟ در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید زیرا به طور کامل به آن پرداخته ایم.

 

آموزش موسسه آموزش عالی امین رو از دست نده

 آموزش مشاور املاک

از لزومات قدم گذاشتن در این حوزه، دانستن راه درست استفاده از دانش در جهت کسب درآمد است. به همین منظور، موسسه آموزش عالی آزاد امین با آماده کردن یک دوره آموزش مشاور املاک، علاوه بر پرداختن به موارد زیر به شما برای پیشرفت در این حوزه کمک میکند.همچنین شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان حقوقی مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی

 

آینده شغل مشاور املاک"</span

با گذشت زمان و تغییر جوامع، آینده شغلی این صنعت نیز تغییر میکند. علاوه بر این ها آینده شغل ما مشاورین املاک به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در مقدمه نیز به آن پرداختیم روش سنتی کار کردن است.

بگذارید مفهوم عمل سنتی را با یک مثال بیشتر برایتان توضیح دهیم. فرض کنید 2 نفر باید 20 تخته چوب را در زمانی محدود برش دهند. یکی از آنها از اره برقی و دیگری از اره دستی استفاده می کند. بنظر شما کدام یک سریع تر به نتیجه خواهد رسید؟

عاملی که تفاوت این دو نفر را مشخص می کند این است که فرد اول از قابلیت و امکاناتی که در اختیار داشته، برای پیشرفت در کارش استفاده کرده است. و طبعا سریع تر نتیجه خواهد گرفت و به درآمد نیز خواهد رسید. شما می توانید در جایگاه نفر اول باشید اگر بدانید چگونه از امکاناتی که در اختیارتان قرار میگیرد استفاده کنید.

در ادامه به عواملی میپردازیم که به شما کمک می‌کند با در نظر گرفتن آنها از روش سنتی دوری کرده، با تغییرات روز جامعه همراه شوید و از آنها در جهت پیشرفت کار خود استفاده کنید.

 

پیشرفت تکنولوژی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود هوش مصنوعی به دنیای امروزه، فرض کنید در چند سال آینده دیگر نیازی به قدم گذاشتن در خانه کسی را نداشته باشید. و تنها با یک کلیک از طریق سایت بتوانید وارد مکان مورد نظر خود شوید و از آنجا بازدید نمایید. آیا آمادگی این موضوع را دارید؟

همچنین وجود اپلیکیشن هایی مانند دیوار، شیپور و… که اطلاعات املاک را به راحتی در اختیار مخاطب قرار می دهند، تاثیر زیادی در رابطه با روند کاری مشاورین املاک گذاشته است. عواملی از جمله کاهش نیاز به مشاوران و ارتباط مسقیم و افزایش انتظارات مشتریان باعث ایجاد رقابت بین این اپلیکیشن ها و بازار های املاک شده است.
البته باید این نکته را در نظر داشت که نیاز ها همیشه یکسان نیستند و حتی با پیشرفت تکنولوژی هم میتوان روش سنتی را نیز حفظ کرد.

 

نیاز های مشتریان

علاوه بر تغییرات فناوری و اثر آن بر این شغل، ارزش ها و نیاز های مشتریان تغییر نکرده است. نیاز به مسکن، از جمله نیاز هایی است که همیشه دغدغه جوامع بوده است. وظیفه ی یک مشاور املاک حرفه ای این است که نیاز های مشتریان را در نظر بگیرد و با توجه به آنها، خدمات و مشاوره های خود را بهبود بخشد.

 

توسعه شهری

با توسعه ی شهری در بسیاری از نقاط، مشاورین املاک به دنبال فرصت های جدید برای فروش و اجاره ی ملک ها خواهند بود. ایجاد زیر ساخت های جدید باعث ایجاد نیاز به خدمات مشاوره املاک می شود.

 

نظرات درباره شغل مشاور املاک

نظرات درباره شغل ما مشاورین املاک شاید در همه ی اوقات مثبت نبوده است. اما میتوانیم با رعایت کردن یک سری نکات اخلاقی، فاصله زیادی از همکارانمان پیدا کنیم و در ذهن مخاطب به عنوان یک مشاور املاک خوب شناخته شویم. نظرات درباره شغل مشاور املاک + آینده شغل مشاور املاک

در هر بخشی که بخواهید وارد شوید، نظرات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. اما اگر شما کارتان را به خوبی انجام دهید، میتوانید در میان همکارانتان با جلوه بیشتری بدرخشید. چون نظرات در مورد شغل املاک در بین جامعه ممکن است زیاد خوب نباشد، شما حتی اگر به اندازه کمی هم حرفه ای تر از دیگران عمل کنید، بسیار معروف خواهید شد و اعتبار زیادی را بدست خواهید آورد.

 

مثل مشاورین املاکی که عکسشان در پایین آمده است و با انجام دادن یک کار متمایز و اخلاقی، در کل کشور معروف شده اند.نظرات درباره شغل مشاور املاک

 

معایب شغل مشاور املاک

شاید کمتر کسی به معایب شغل مشاور املاک پرداخته است. دیدگاه اکثریت جامعه در مورد شغل مشاور املاک این است که، ما در این شغل بدون هیچ زحمت و تلاشی و تنها با دریافت کمیسیون به درآمد های بالا و نجومی میرسیم!  شاید این شغل برای ما درآمد بالا داشته باشد اما مسئولیت پذیری بالا و استرسی که در این شغل وجود دارد را نمیشود نادیده گرفت.

شما حتما به معایب شغل مشاور املاک آگاهی دارید، اما در ادامه چند مورد از معایب شغل مشاور املاک توضیح داده شده اند.معایب شغل مشاور املاک

استرس بالا

اینکه بتوانید معاملات را صحیح و بدون کمترین ضرر به انجام برسانید، پایه ترین اصل یک مشاور املاک حرفه ای بودن است. حفظ ارتباط با مشتری و جلب رضایت آنها نیز از مواردی هستند که به تلاش زیادی نیاز دارد.

 

انتظارات غیر واقعی فروشنده و خریدار

معمولا در معامله برای چانه زنی و تعیین قیمت، چه فروشنده و چه خریدار، مشاورین املاک را مقصر می دانند.

 

کاهش معاملات

با توجه به کاهش قدرت مالی مردم، استرس زیادی برای مشاورین املاک ایجاد شده. اما با اینکه بازار املاک دچار رکود شده است اما باز هم ما میبنیم بعضی از مشاوران املاک می توانند معاملات خود را به انجام برسانند. استراتژی فروش ملک از جمله عواملی است که به آن آگاه هستند.

 

غیر قابل پیشبینی بودن بازار

از موارد دیگری که میتوان به عنوان عیب های این شغل در نظر گرفت این است که ممکن است چند ماه اول درآمد نداشته باشید و شاید تا چندین ماه نتوانید قرارداد ببندید.

 

نداشتن ساعت کاری مشخص

شما در این شغل دائم در حال رقابت با همکاران خود هستید و زمان بندی کاری منعطفی دارید. باید در زمان معامله، رضایت هر دو طرف یعنی فروشنده و خریدار را جلب کنید و موفقیت شما به این مورد که رضایت دو طرف را جلب کنید، بستگی دارد.

دوره تخصصی ژنرال املاک رایگان
اگر به دنبال افزایش دانش و درآمد هستی، دوره رایگان ما رو از دست نده…

مزایا شغل مشاور املاک

هیچ چیز صرفا منفی یا مثبت نمی باشد. شغل مشاور املاک هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار معایب گفته شده دارای یک سری مزایا نیز می باشد.مزایای شغل مشاور املاک

 

  1. نداشتن محدودیت سنی: یکی از مزیت های این شغل این هست که از هر سن و شغلی، افراد مختلف میتوانند وارد این شغل شوند. 
  2. محدودیت زمان ندارید: برای فعالیت در این شغل شما میتوانید طبق زمان های آزاد خود و بصورت پاره وقت فعالیت کنید. 
  3. محدودیت درآمد ندارید: در این شغل سقف درآمد وجود ندارد و شما میتوانید درآمد بسیار زیاد دریافت کنید. با استفاده از تکنیک های مذاکره و داشتن فن بیان قوی می‌توانید کمیسیون بیشتری از دیگرن همکارانتان بدست بیاورید.
  4. داشتن بازار فعال: به دلیل نیاز هر روزه جامعه به مسکن، شغل مشاور املاک از آن دسته شغل هایی است که بازار آن هیچ موقع از دور خارج نمی شود. گرچه عواملی وجود دارد که میتواند باعث ایجاد رکود در این بازار شود. برای آنکه همیشه مشتری برای شما وجود داشته باشد، لازم است به مواردی همچون روانشناسی فروش ملک تسلط داشته باشید. زیرا حتی با وجود بازار راکد، می توانید مشتری های بالقوه را با شناختن اصول روانشناسی به خود جذب کنید.

 

انواع مشاور املاک

در دفتر املاک های بزرگ چند مشاور املاک و چند فروشنده وجود دارد که در بخش های مختلف فعالیت میکنند.انواع مشاور املاک

  1. مشاور خریدار:
    کسی است که به افرادی که قصد خرید ملک دارند کمک میکند و آنها را در خرید بهتر راهنمایی میکند.
  2. مشاور فروشنده:
    مشاور فروشنده کسی است که به اشخاصی که قصد فروش و یا اجاره ملک خود رادارند کمک میکند و این افراد را راهنمایی میکند.
  3. مشاور دو طرفه:
    یک مشاور دو طرفه به خریدار و فروشنده مشاوره میدهد و نسبت به مشاور خریدار و مشاور فروشنده کار سخت تری دارد. این مشاور باید در راهنمایی های خود با صداقت کامل برخورد کند و هوای هر دو طرف را داشته باشد.
  4. کارگزار معاملات:
    کارگزار معاملات املاک نماینده هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده است و تعهد محرمانه و پنهانی با هیچ یک از طرفین معامله ندارد. او بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به صورت کاملا قانونی، کمک میکند که قرارداد با امضاء طرفین تکمیل شود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که عوامل زیادی می تواند در آینده شغل مشاور املاک تاثیر گذار باشد. و کسانی که هنوز به روش سنتی عمل می کنند، دیگر امروزه جایگاهی برای پیشرفت ندارند. همچنین بهتر است قبل از ورود به این حوزه و شروع کار خود، تمام مزایا و معایب را در نظر بگیرید. تا ضرر را به حداقل و پیشرفت را به حداکثر برسانید.

برای دستیابی به نتیجه بهتر در حوزه املاک، تنها داشتن تجربه و دانش برای اعتبار شما کافی نیست. زمانی که مشتری وارد املاک شما می شود اولین چیزی که نظرش را جلب می کند، تعداد مدارکی است که روی دیوار نصب کردید. انتخاب یک منبع آموزشی معتبر بسیار مهم است. موسسه آموزش عالی آزاد امین با برگزاری دوره آموزشی مشاور املاک علاوه بر افزایش دانش، مدرکی معتبر به شما ارائه می دهد. 

برای شرکت در دوره های مشاور املاک موسسه آموزش عالی آزاد امین و دریافت مدرک بین المللی در این زمینه شماره تماس خود را در فرم زیر وارد کنید.

نام و نام خانوادگی

آموزش مشاور املاک حرفه ای

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره مدیریت مشاور املاک دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی املاک
داستان رشد مدیران املاک میلیاردر
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

جشنواره فروش بی تکرار دوره های املاک
فقط تا ساعت 24:00 شنبه 12 اسفندماه

یک کلیک و 38 میلیون تومان هدیه آموزشی

دانلود فیلم یک میلیارد کمیسیون تا پایان 1402

شاید فقط یک ساعت آموزش با کیفیت، درآمد شما را در آخر سال تغییر دهد.
فیلم این وبینار را از دست ندهید.

شماره تماس خود را وارد کنید تا بتوانیم این ویدیو را برای شما ارسال کنیم

وبینار: 3 نکته حیاتی قراردادها

دوشنبه 21 اسفند ساعت 12
  • احراز سمت در قراردادها
  • جذاب ترین ملک برای سرمایه گذاری کجاست؟

به همراه هدیه ویژه برای مشاورین املاک

ظرفیت محدود

دوره رایگان اصول و فنون مذاکره در املاک

شماره تماس خود را وارد کنید تا بتوانیم این دوره بسیار مهم را برای شما ارسال کنیم

دوره بسیار کاربردی اصول و فنون مذاکره در املاک

100% رایگان

هرگز  هرگز و هرگز 

این آموزش را از دست ندهید.
شماره خود را وارد کنید تا بتوانیم این دوره را برای شما ارسال کنیم.

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.