مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

چگونه مدیر خوب و موفقی باشیم؟

چگونه یک مدیر خوب و موفق باشیم؟

چگونه یک مدیر خوب و موفق باشیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

 

این روزها همه مدیرانی که در پی رشد و ارتقای شرکت و سازمان خود هستند، می خواهند بدانند که چگونه یک مدیر خوب و موفق باشیم؟ خوب بودن مدیران حتما لازمه موفق بودن آنها نیست. از این رو باید یکسری راهبردها و مهارتهای مدیریتی نوین و لازم را در سبک مدیریتی خود بگنجانند تا به مدیری آزموده و موفق تبدیل شوند.  شما می توانید با خواندن این مقاله از تمام ویژگی ها و مهارت های ارتباطی مدیران خوب و موفق برخوردار شوید.

 

در این مقاله می خواهیم همه چیز را درباره اینکه مدیریت خوب و موفق چقدر در ارتقا و رشد کسب و کار شما اهمیت دارد، صحبت کنیم و ویژگیها، عادتها، مهارتها و سبکهای مدیر خوب و موفق را بررسی کنیم. شما به عنوان یک مدیر در این مسیر نیاز به راهنمایی و آموزش دارید. از بهترین راهکارهای آموزشی شرکت در دوره های مدیریتی است که در آنجا می توانید راهبردهای کاربردی به روز مدیریت را بیاموزید. 

 

در این راستا موسسه آموزش عالی آزاد امین نزدیک به 20 سال از تجربه برگزاری دوره مدیریت کسب و کار MBA برخوردار است. همچنین، برای آشنایی مدیران با دوره های MBA، امکان شرکت در یک مینی دوره رایگان MBA را فراهم آورده است. این دوره ها به مدیران برای ارتقای کسب و کارشان و افزایش فروش کمک بسیاری می کنند. برای دریافت این دوره رایگان به صورت آنلاین یا مشاوره درباره کسب و کار خود مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما برای یک جلسه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

 

دوره مدیریت mba رایگان

 

 در مقاله زیر می خواهیم تمام فاکتورهایی که باعث می شود شما مدیری خوب و موفق باشید و رشد و ارتقای کسب و کار خود را موجب شوید، بررسی کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

 

 

اهمیت خوب و موفق بودن مدیران در کسب‌وکار

مدیران کارآمد به افراد کمک می کنند انگیزه خود را حفظ کنند تا بهترین کار خود را انجام دهند. آنها باعث می شوند افرادی که در سازمان آنها کار میکنند احساس ارزشمندی، حمایت و قدرت کنند. آنها زمانی احساس موفقیت می کنند که کارمندانی که مدیریت می کنند موفق باشند.

چگونه مدیر خوب و موفقی باشیم؟

 

مدیریت خوب شامل تقویت هر کارمند برای به حداکثر رساندن پتانسیل آنها و بهترین استفاده از مهارت های منحصر به فرد آنها است. مدیران خوب می دانند چگونه کارمندان خود را مدیریت کنند. آنها  می توانند با شناخت شخصی کارکنان، رضایت و پیشرفت کارکنان را بهبود بخشند و در نتیجه موفقیت و بهره وری بیشتر را با سایر اعضای شرکت ارتقا دهند.

 

هر مدیر خوبی به کار خود و کیفیت کلی کاری که تیمش تولید می کند، علاقه دارد. اشتیاق و غیرت دیگران را برمی انگیزد تا بهترین تلاش خود را در کاری که انجام می دهند به کار گیرند و به اهداف خود برسند. هنگامی که مدیران پرشور هستند، بحث های تفکرآمیز، مبتکرانه و خلاقانه را با تیم خود آغاز می کنند.

 

از این روست که می توان گفت مدیران خوب، مدیرانی هستند که از اشتباه های رایج مدیران دوری می کنند. بنابراین، موجب ارتقای شرکت یا کسب‌وکار خود می شوند. این مدیران، موفق هستند چون رشد خود، کارمندان خود و کسب‌وکار خود را به همراه می آورند. آنها از سبک مدیریتی خوبی برخوردارند و به خوبی می دانند چگونه با موفقیت مدیریت کسب و کار کنند و از فرایند کسب و کار آگاه هستند. مدیران خوب و موفق ویژگی هایی دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

 

 

ویژگی های مدیر خوب و موفق

یافتن، حفظ و توسعه افراد بزرگ دشوار است، اما یافتن، حفظ و توسعه مدیران بزرگ چالش برانگیزتر است.

ویژگی های مدیر خوب و موفق

 

این روزها با افزایش کار از راه دور و نیاز به مهارت‌های نرم قوی‌تر و پشتیبانی بهتر، آنچه کارکنان و کارفرمایان از مدیران انتظار دارند به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. با ظهور سبک های جدید مدیریت، ما باید آنچه از مدیران انتظار داریم و اینکه چگونه آنها را به بهترین نحو توسعه دهیم، بازنگری کنیم. در زیر به یکسری از ویژگی مدیران خوب و موفق با توجه به این سبکهای جدید مدیریتی اشاره کرده ایم:

مراقبت

مدیران باید از وقت، عواطف و مهارتهای کارکنان خود مراقب کنند. مدیران دلسوز برای شناخت افراد تیمشان وقت می گذارند. آنها واقعاً به موفقیت و رفاه شخصی تک تک اعضای تیم اهمیت می دهند، آنها به طور منظم با کارکنان خود در مورد زندگی خود چه در محل کار و چه در خارج از آن صحبت می کنند.

 

مربیگری

مدیران خوب و موفق، از مهارت مربیگیری برخوردارند. مربیان خوب روی توسعه افراد تیم خود و انجام  وظایف تمرکز می کنند. آنها اطمینان می یابند که جلسات منظمی با اعضای تیم دارند و آنها را تشویق می کنند تا به جای حل مشکلات، راه حل هایی برای مشکلات ارائه دهند.

 

برقراری ارتباط

مدیر موفق شنونده خوبی برای زیردستان خود است و با آنها به خوبی ارتباط برقرار می کند. این مدیران به دیگران زمان می دهند تا صحبت کنند. آنها به وضوح چشم انداز سازمان را درک می کنند و آن را با افراد تیم خود به اشتراک می گذارند تا به آنها انگیزه دهند. آنها تیم خود را در مورد آنچه در سازمان اتفاق می افتد به روز نگه می دارند.

 

توسعه

مدیرانی که واقعاً به پیشرفت شغلی کارکنان علاقه نشان می دهند، بهبود را تأیید می کنند. آنها وقت می گذارند تا از طریق گفتگوهایی پیرامون توسعه درباره آرزوهای شغلی بلندمدت خود صحبت کنند. مدیران موفق به کارکنان خود کمک می کنند مسیرهای شغلی بالقوه را در سازمان خود درک کنند.

 

تاب آوری عاطفی

نحوه واکنش مدیر به شرایط چالش برانگیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر تیم آنها داشته باشد. مدیرانی که از نظر عاطفی تاب‌آور هستند، می‌دانند خلق و خویشان چگونه بر دیگران تأثیر می‌گذارد. آنها تحت فشار، آرام و سازنده باقی می مانند و به خوبی با تغییرات کنار می آیند.

 

برخورد منصفانه

مدیرانی که برای رفتار منصفانه ارزش قائل هستند، وظایف و برنامه هایی را با در نظر گرفتن ظرفیت افراد و اهداف سازمانی خود تعیین می کنند. آنها کار خوب را تایید می کنند. همچنین یک تیم متنوع و فراگیر می سازند و تنوع دیدگاه را تشویق می کنند. 

 

نوآوری را تقویت می کند

مدیران می توانند با تقویت نوآوری و توانمندسازی تیم های خود برای تصمیم گیری، از شکست ها نیز الهام بگیرند و از آنها درس جدید بگیرند. مدیران خوب و موفق تیم خود را خرد نمی کنند. آنها ایده ها و رویکردهای نوآورانه را تشویق می کنند و به آنها در اجرای آنها کمک می کنند.

 

توانمندسازی و ایجاد انگیزه

مدیران کارآمد به افراد کمک می کنند انگیزه خود را حفظ کنند تا بهترین کار خود را انجام دهند. آنها باعث می شوند افرادی که مدیریت می کنند احساس ارزشمندی، حمایت و قدرت کنند. آنها زمانی احساس موفقیت می کنند که کارمندانی که مدیریت می کنند، موفق باشند.

 

نتیجه گرا

مدیران نتیجه گرا از حفظ استانداردهای عملکرد اطمینان می دهند. آنها به دنبال کاهش تعصبات خود هستند تا در تصمیم گیری های عملکردی منصف باشند. آنها با اعضای تیم کار می کنند تا به رفع چالشها و به دست آوردن نتایج قابل اجرا از جلسات تیمی کمک کنند.

 

قابلیت فنی

مدیرانی که از نظر فنی ماهر هستند به تیم های خود ارزش می افزایند. آنها می توانند آستین ها را بالا بزنند و در صورت لزوم در کنار تیم کار کنند. آنها با چالش هایی که تیم با آن مواجه است همدلی می کنند و مهارت های لازم برای کمک به ارائه راه حل ها را دارند.

چشم انداز و هدف گذاری

مدیر خوب اطمینان می یابد که چشم انداز و استراتژی سازمان به یک چشم انداز و استراتژی عملی برای تیم تبدیل می شود. آنها به کارمندهای خود کمک می کنند تا بفهمند نقش آنها چگونه به موفقیت سازمان کمک می کند.

 

 

 

عادتهای خوب مدیران موفق

مدیر بودن کار آسانی نیست. در حالی که با قدرت زیادی همراه است، مسئولیت زیادی نیز بر دوش دارد. مدیریت یک تجربه منحصر به فرد است زیرا اغلب شما را ملزم می کند که سبک مدیریتی خود را انتخاب کنید و از طیف گسترده ای از مهارت ها استفاده کنید.

عادتهای مدیران خوب و موفق

 

چه مدیران تازه کار باشید و چه صرفاً به دنبال پیشرفت هستید، در اینجا 5 عادت بارز مدیران بزرگ آورده شده است که برای اطمینان از موفقیت خود و تیمتان باید آنها را در خود ایجاد کنید.

 

آنها برای کارمندان خود وقت می گذارند.

کارمندان مشاغل را ترک نمی کنند؛ آنها مدیران خود را ترک می کنند. مدیران خوب و موفق زمانی را برای کارمندان خود در نظر می گیرند تا بتوانند به سوالات، نگرانی ها یا چالش هایی که ممکن است پیش بیاید، رسیدگی کنند.

 

آنها همچنین زمانی را اختصاص می دهند تا کارمندان خود را به خاطر سخت کوشی بشناسند و دستاوردهایشان را جشن بگیرند. وقت گذاشتن به طور منظم باعث تقویت روحیه و القای حس وفاداری در کارکنان می شود. 

 

آنها می دانند چگونه تفویض اختیار کنند.

شما به عنوان یک مدیر خوب، مسئول عملکرد افرادی هستید که مدیریت می کنید. در نتیجه، ممکن است احساس کنید که باید بر همه کارهایی که کارمندانتان انجام می دهند، کنترل داشته باشید. کنترل بیش از حد وظایف کارمندان با تفویض اختیار فرق دارد. این نوع مدیریت خرد می تواند روحیه را از بین ببرد. وقتی کنترل را رها می کنید و اجازه می دهید کارمندان شما مستقل تر باشند، به آنها نشان می دهید که به آنها اعتماد دارید. پس سعی کنید بدون مدیریت ذره بینی تفویض وظایف انجام دهید.

 

مستقلانه فکر می کنند.

مدیران کسب‌وکارها معمولاً هنگام تصمیم‌گیری باید با سرعت برق عمل کنند، بنابراین توانایی فکر کردن مستقلانه و ارزیابی سریع یک موقعیت و تصمیم‌گیری بسیار مهم است. اگر برای مدت طولانی روی چیزی تمرکز کنید یا مدام نظر خود را تغییر دهید، ممکن است در نهایت فرصت های زیادی را از دست بدهید. همیشه اهداف اصلی خود را در ذهن خود نگه دارید، که به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

 

ارتباط خوبی برقرار می کنند.

ارتباط تقریباً برای هر نقشی یک مهارت تجاری مهم است و برای مدیران کسب و کارهای کوچک ضروری است. مهم نیست که برنامه شما چقدر شلوغ است، زمانی را برای به روز نگه داشتن کارمندان خود در مورد اخبار سازمانی، تصمیمات کلیدی کسب و کار و هر اطلاعات دیگری که به آنها در انجام بهتر وظایفشان کمک می کند، اختصاص دهید.

 

اما ارتباط فقط صحبت کردن نیست، بلکه گوش دادن نیز هست. بازخورد منظم کارکنان و سایر مدیران خود را تشویق کنید تا هر گونه چالش یا نگرانی را شناسایی کنید و با تیم خود برای یافتن راه حل های قابل اجرا همکاری کنید.

 

آنها از اشتباه های خود درس می گیرند.

همه اشتباه می کنند، حتی مدیران. نحوه برخورد آنها با اشتباهاتشان است که واقعاً مدیران خوب را از مدیران بد متمایز می کند. مدیران خوب و موفق می دانند که اعتراف به اشتباه نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه بلوغ است.

 

مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید، از آنها درس بگیرید و آنچه یاد می گیرید به کارمندان خود منتقل کنید. نه تنها تیم شما برای این کار بهتر خواهد بود، بلکه به شما به خاطر شیوه ای که مدیریت می کنید، احترام خواهند گذاشت.

 

 

 

دانش و توانمندی مدیران خوب و موفق

با توجه به اینکه هر کسب و کار موفقی باید بخشهای زیر را دربر گیرد، دانش و توانمندی مدیران نیز باید در این حوزه ها توسعه یابد تا آنها را به مدیرانی خوب و موفق تبدیل کند. درواقع مدیران خوب باید دانش خود را در این زمینه ها افزایش دهد و این کار با آموزش در دوره های مدیریتی MBA میسر شده است.

دانش و توانمندی مدیران خوب و موفق

 

کسب و کارها باید بخش های زیر را داشته باشند که درباره آن در مقاله مدیریت کسب و کار می توانید بیشتر بخوانید.

 

  • تیمسازی

با دانش تیم سازی از نقاط قوت و ضعف منابع انسانی خود آگاه میشوید تا سیستم شما با بالاترین سرعت و هماهنگی حرکت کند.

 

  • سیستم سازی

سیستم سازی به مدیران کمک میکند که کسب و کارشان بدون وابستگی به آنها در حرکت باشد. 

 

  • استراتژی

 

استراتژی و نقشه راه چیست و به چه نحوی انجام میشود و یا استراتژی های کمپانی های بزرگ دنیا چه کارهایی میشود انجام داد؟ در سرفصل استراتژی موسسه آموزش عالی امین به این دانش پرداخته شده است.

  • هوش مالی

هوش مالی به شما کمک میکند تا اولیت بندی های صحیحی داشته باشید. همه کسب و کارها برای بخش نیاز به آموزش دارند.

 

  • مذاکرات

همه کسب و کارها برای رشد به مهارتهای مذاکره نیاز دارند.  مذاکره چرخ های فعال کسب و کارها است.

 

  • شخصیت شناسی

یکی از توانمندی های لازم برای اداره هر کسب و کار و برای اینکه مدیر خوب و موفقی باشیم، داشتن مهارت شخصیت شناسی است. کارگاه های دیسک موسسه آموزش عالی امین مرتبط با روانشناسی شخصیت هاست و حضور در این کارگاه به همه مدیرانی خوب و موفق راهبردهای عالی شخصیتشناسی ارائه می دهد.

 

  • مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی برای این است که به بهترین شکل از نیروهای خود استفاده کنید. همچنین بتوانید بهترین افراد را برای شکوفایی اهداف کسب و کارتان پیدا کنید.

 

  • مدیریت منابع مالی

با این دانش می توانید با تقسیم بندی سرمایه خود، بالاترین بهره وری را داشته باشید.
موسسه آموزش عالی آزاد امین دانشی را که مدیران برای مدیریت موفق این بخشها نیاز دارند، در دوره های مدیریتی MBA و DBA خود ارائه می دهد. شما به عنوان مدیر در هر یک از این بخشها که هستید با گذراندن دوره های MBA موسسه امین می توانید موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید. برای اطلاعات بیشتر، فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.
نام و نام خانواداگی

8 مهارت مدیران خوب و موفق

برای رهبری موفقیت آمیز یک تیم و تبدیل شدن به یک مدیر خوب و دارای احترام، به مجموعه خاصی از مهارت ها نیاز دارید. در مورد مهارتهای یک مدیر خوب و چگونگی توسعه و تقویت این مهارتها بیشتر بدانید.

چگونه مدیر خوب و موفقی باشیم؟

 

اگر برای یک موقعیت مدیریتی به مصاحبه دعوت شده اید، از تجربه های گذشته خود برای توضیح چگونگی کسب و توسعه مهارت های زیر در حین پاسخ دادن به سوالات مصاحبه مدیریت استفاده کنید.

 

مهارت های بین فردی

توانایی ایجاد روابط موفق امری ضروری است. برای رهبری یک تیم، باید احترام همکاران خود را جلب کنید. برای انجام این کار، باید بدانید که چگونه به طور با کارکنان خود ارتباط موثر داشته باشید.

 

وقت گذاشتن برای شناخت اعضای تیم در سطح شخصی و حرفه ای، از طریق فعالیت های اجتماعی یا رویدادهای تیمسازی، راهی برای جلب احترام آنها خواهد گذاشت. شما باید ویژگی ها و اختیارات مدیریتی خود را نشان دهید، در حالی که همچنان نقش خود را به عنوان عضوی از یک تیم ایفا می کنید.

 

برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب و موفق، باید چند مهارت داشته باشید و می توانید همه شایستگی های مورد نیاز را به آسانی توسعه دهید.

 

 

مهارت ارتباطی و انگیزه بخشی

مدیران خوب و موفق باید بر همه اشکال ارتباطی از جمله مهارت های نوشتاری، کلامی و گوش دادن تسلط داشته باشند. به عنوان مدیر تیم، شما خط ارتباطی بین کارکنان و مدیریت ارشد هستید. شما با افراد مختلفی، از کارمندان سطح اول گرفته تا روسای بخش ها و مدیران عامل، به روش های مختلف از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی، از طریق تلفن و در ارائه ها و جلسات در ارتباط خواهید بود.

 

شما باید رابطه قابل اعتماد با کارمندان ایجاد کنید، تا آنها احساس راحتی کنند و ارتباط برقرار کنند. برای اطمینان از باز ماندن خطوط ارتباطی، باید خود را در دسترس کارمندان خود قرار دهید تا در مورد مسائل یا نگرانی هایی که پیش می آید، گفتگو کنید. داشتن سیاست درهای باز یا جلسات هفتگی یا ماهانه تیم باید این امر را تسهیل کند. با حفظ تماس چشمی، لبخند زدن و گوش دادن با دقت به کارکنان خود بگویید که اهمیت دارند.

 

یک نگرش باز و مثبت به ایجاد یک محیط کاری سالم کمک زیادی می کند. خودتان را نبندید و خود را روی یک پایه قرار ندهید. حرکات ساده، مانند تشویق فعال، شناخت دستاوردها و علاقه مندی به زندگی کارمندان، تضمین می کند که کارکنان احساس ارزشمندی می کنند. یک محل کار مثبت، کارکنان شاد و با انگیزه ایجاد می کند.

 

مهارتهای سازمانی

به عنوان یک مدیر خوب، مسئولیت های متعددی را بر عهده خواهید داشت، بنابراین باید از مهارت های سازمانی عالی برخوردار باشید. شما باید حجم کاری خود را مدیریت کنید، بر کار سایر کارمندان نظارت کنید، در جلسات آموزشی شرکت کنید، ارزیابی ها را انجام دهید و سیاست های شرکت را بررسی کنید.

 

شیوه های کاری شلخته، تأخیر و عدم سازماندهی در این سطح قابل تحمل نخواهد بود و الگوی بدی برای کارکنان شما خواهد بود. مهارت های سازمانی موثر استرس را کاهش می دهد، در زمان صرفه جویی می کند و تضمین می کند که ضرب الاجل های مهم رعایت می شود.

 

مهارت تفویض وظایف

بسیاری از مدیران با تفویض وظایف به همکاران، بار مشغله کاری خود را کاهش می دهند. برای انجام موثر این کار، باید مهارت های کارکنان خود را تجزیه و تحلیل و شناسایی کنید و برای هر یک بسته به مهارت آنها وظایفی را تعیین کنید. تفویض اختیار نشانه ضعف نیست بلکه یک مهارت است و در واقع می تواند میزان کاری را که یک مدیر می تواند انجام دهد چند برابر کند. در حالی که اعتماد به نفس و مهارت های تیم را توسعه می دهد.

 

مهارت برنامه ریزی رو به جلو و تفکر استراتژیک

این وظیفه یک مدیر است که به تصویر بزرگتر فکر کند، بنابراین علاوه بر تمرکز بر وظایف و مسئولیت های امروز، باید برای آینده نیز برنامه ریزی کنید. این به معنای تعیین اولویت‌ها در راستای اهداف شرکت، بررسی سیستم‌ها و سیاست‌ها و شرکت در آموزش و مدیریت فعالیت‌های توسعه حرفه‌ای مستمر (CPD) تیم شما است.

 

مهارت حل مسئله و تصمیم گیری

شما وظیفه پیدا کردن و حل مشکلات را به صورت روزانه در یک موقعیت مدیریتی خواهید داشت. این نیاز به توجه فوق العاده به جزئیات و توانایی حفظ آرامش دارد. برای اطمینان از اینکه تیم شما مولد است و گردش کار به خوبی انجام می شود، باید در صورت بروز مشکلات روی پای خود فکر کنید و توانایی حل مسئله داشته باشید. تفکر خلاق به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای داشته باشید که تأثیر آن را بر تیم و کسب‌وکارتان به حداقل می‌رساند.

 

تفکر نیز زمانی مفید است که باید تصمیم فوری در مورد چگونگی انجام موفقیت‌آمیز یک کار یا رسیدن به یک هدف تجاری بگیرید. توانایی سنجش سریع مزایا و معایب یک موقعیت و گرفتن یک تصمیم آگاهانه ضروری است.

 

مهارت درک بازار

این مهارت در بین کارفرمایان تجاری تقاضای زیادی دارد. در واقع، دانش و درک بازار چیزی است که اکثر مدیران خوب و موفق به ان نیاز دارند. مدیران می توانند نیاز به آموزش و کسب مهارت درک بازارها را که لازمه کار مدیران خوب و موفق است، با شرکت در دوره های مدیریتی MBA مرتفع سازند. فرم مشاوره رایگان مدیریت MBA موسسه آموزش عالی امین را پر کنید و این دانش و آگاهی را از طریق شرکت در این دوره های مدیریتی به دست بیاورید.

 

 

نام و نام خانواداگی

 مهارت درک بازارها برای پیشرفت در سطح مدیریتی

اگر می خواهید درسطح مدیریتی پیشرفت کنید، درک بازاری که یک کسب و کار در آن فعالیت می کند و اینکه چه چیزی باعث موفقیت تجارت می شود ضروری است. برای نشان دادن این، باید ثابت کنید  که:

  • از مأموریت و اهداف سازمان آگاه هستید.
  • از بخشی که شرکت به آن تعلق دارد، درک درستی دارید.
  • در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی موثر بر تجارت می دانید.
  • می توانید رقبای شرکت را شناسایی کنید.

 

مهارت منتورینگ

مدیران علاوه بر تصمیم گیری متمرکز بر کسب و کار، باید نقش حمایتی نیز ایفا کنند. اگر به این سطح رسیده اید، مجموعه ای از تجربه، دانش و مهارت دارید و وظیفه شما این است که این دانش را منتقل کنید و مهارت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

این شامل آموزش و مشاوره کارکنان و ایجاد اعتماد به نفس و مهارت های آنها است. در یک موقعیت مدیریتی، شما به عنوان یک مدیر خوب و موفق نیروی محرکه پیشرفت اعضای تیم خواهید بود. در بخش بعدی به اشتباه هایی که مدیران خوب و موفق از آن دوری می کنند، اشاره می کنیم.

 

موسسه آموزش عالی امین، 20 سال است که با بازده ای بسیار عالی، دوره های مدیریتی MBA و DBA را برگزار می کند. بازخورد دانش پذیران این دوره ها همیشه مثبت بوده است. دوره های مدیریت MBA و DBA دو امتیاز دارند:

 

  • یکی از امتیازهای دوره های مدیریتی موسسه آموزش عالی امین این است که مدرک وزارت علوم و تحقیقات و فناوری را در پایان دوره تقدیم حضور دانش پذیران میکند. این مدرک قابل ترجمه رسمی مورد تایید دادگستری است.

 

  • امتیاز دیگر دوره های موسسه امین همراه بودن مدرک پایان دوره با تأییدیه بین المللی WES کانادا است. این دو امتیاز برای مهاجرت بهترین گزینه در رزومه تحصیلی شما هستند.

 

برای آشنایی بیشتر با موسسه آموزش عالی آزاد امین، تماشای ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 

ویدیوی آشنایی با موسسه آموزش عالی آزاد امین و دوره های مدیریتی MBA و DBA

 

 

 

اشتباه هایی که مدیر خوب و موفق از آن دوری میکند

آیا تا به حال وقت صرف کرده اید تا بفهمید برای اینکه یک مدیر موفق باشید از چه اشتباهاتی دوری کنید مدیران در میان برنامه های طاقت فرسای مدیریت، ممکن است ناآگاهانه مرتکب اشتباهاتی شوند که می تواند تأثیر منفی بر زیردستان آنها بگذارد.

اشتباه هایی که مدیر خوب و موفق از آن دوری می کند

 

در اینجا به چند اشتباه رایج مدیران اشاره می کنیم که شما به عنوان یک مدیر هرگز نباید اینکه مدیر خوب و موفقی باشید، مرتکب شوید:

 

 مدیریت خُرد 

یک نظرسنجی گزارش داده است که بیش از نیمی از مدیران در هر سازمانی، مدیریت خرد یا مدیریت ذره بینی را تجربه کرده اند. مدیرانی را تصور کنید که در محل کار از بالای شانه های کارکنان نگاه می کنند و این چقدر آزاردهنده است. نکته اینجاست که نباید کارکنان چندین بار در روز تحت نظارت مدیران خود قرار بگیرد یا تحت مدیریت خرد (مدیریت ذره بینی) باشد. هر مدیر خوب و موفقی باید این را در نظر داشته باشد.

 

 کارمندان درجه خاصی از آزادی می خواهند. با این حال، مشاهدات سرزده، دستکاری و دخالت از سوی مدیران خرد باعث می شود که کارمندان به توانایی های خود شک کنند. در نهایت باعث می شود در درازمدت احساس شکست و ناامیدی کنند و آزرده خاطر از این باشند که از آنها حمایت نمی شود.

 

هیچ کارمندی نمی تواند مهارت های خود را توسعه دهد مگر اینکه مدیران به آنها ایمان کامل داشته باشند.

 

غذا را جویدن و در دهان کارکنان گذاشتن

یکی دیگر از موارد اشتباهی که باید از ان دوری کنید، غذا را جویدن و در دهان کارکنان گذاشتن است. با این حال، برخی از مدیران تمایل به ارائه بیش از حد راه حل برای تیم های خود دارند. این مدیران راه حل ها را با جزئیات دقیق با هدف تسریع در انجام کار، در اختیار کارکنان یا اعضای تیم خود قرار می دهند.

 

آیا این عملکرد به هیچ وجه به آنها کمک خواهد کرد؟ نه هرگز. این عادت آماده سازی دقیق راه حل ها باجزئیات، کارمندان را از انجام تمام کارهای سخت برای جستجوی بهترین راه حل باز می دارد. مدیران با این کمک های ناخواسته و اضافی، اعضای تیم خود را متوقف می کنند و آنها را از فکر کردن و خلاقیت باز می دارند.

 

مدیران نیازی ندارند مانند معلم مدرسه ای عمل کنند که همیشه هر زمان که تیم با مشکل مواجه می شود در دسترس باشند. در عوض باید به آنها اجازه دهند تا مالکیت مشکل را در دست بگیرند.

 

ناتوانی در برنامه ریزی و هدف گذاری

برنامه ریزی ضعیف و ناتوانی در هدف گذاری هیچ سودی برای تیم شما ندارد. برخی از مدیران نمی توانند اهدافی را برای کارمندان خود تعریف کنند که در طول روزِ کاری، به آنها برای انجام دادن وظایف خط مشی بدهد. به این ترتیب آن‌ها هیچ ایده‌ای ندارند که چرا کار می کنند، کارشان برای خودشان و سازمانی که برای آن کار می‌کنند چه معنایی دارد و چرا نمی‌توانند به ضرب‌الاجل‌های تعیین شده عمل کنند.

 

این به چیزی جز ناتوانی آنها در برنامه ریزی کارها منجر نمی شود. به این معنی که کارکنان پروژه ها و وظایف را به میل خودشان تکمیل می کنند. سطح بهره وری آنها زمانی که جهت یا دیدگاه خاصی برای کار پیدا نمی کنند، افزایش نمی یابد.

 

از سوی دیگر، اگر اهداف بیش از حد جاه طلبانه و دست نیافتنی باشند، هدف گذاری نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین، مدیران خوب مطمئن می شوند که اهداف قابل دستیابی برای کارمندان تعیین می کنند و برای دستیابی به آنها پاداش می دهند. زمانی که کارمندان رشد شغلی را در کسب و کار خود نمی بینند، تمایل به تغییر شغل دارند.

 

رهبری با طرز فکر خودخواهانه

غرور همیشه یکی از عوامل اصلی درگیری و اضطراب در محیط کاری بوده است. مدیران متکبر فکر می کنند که از آنجایی که در یک موقعیت ارشد نشسته اند و مسئولیت تیم های خود را بر عهده دارند، به این دلیل است که از دیگران مهارت و شایستگی بیشتری دارند. چنین مدیرانی تمایل دارند هر از چند گاهی برتری خود را به زیردستان نشان دهند.

 

آنها فکر می کنند بهترین ایده ها و اطلاعات را دارند و می توانند از موقعیت خود برای دستکاری در کار  دیگران استفاده کنند. بسیاری از کارمندان نسبت به مدیران متکبر و خودخواه که برای مدیریت مناسب نیستند، ابراز ناراحتی می کنند. مدیران مغرور فقط آنچه می خواهند می شنوند و می بینند. این مدیران ارتباط خود را با اعضای تیم خود از دست می دهند که در نتیجه، شکاف میان هر دو طرف بیشتر می شود.

 

پس از اینکه درباره برخی از اشتباهات وحشتناکی که مدیران خوب و موفق باید از آنها دوری کنند، گفتیم، اکنون در مورد برخی از بهترین سبکی که مدیران خوب و موفق بهتر است داشته باشند صحبت خواهیم کرد.

 

 

سبک مدیریتی مدیران خوب و موفق

سبک مدیریت یا سبک رهبری یک نوع مدیریت خاص است . اینکه چگونه فردی یک فرد یا تیم را مدیریت می کند و برای دستیابی به اهداف کسب و کار تعیین می کند.

چگونه مدیر خوب و موفقی باشیم؟

 

انواع مختلفی از سبک های مدیریت وجود دارد. و برخی بهتر از دیگران هستند. برخی از بهترین سبک های مدیریت عبارتند از:

سبک مقتدرانه 

در مشاغل کوچک رایج است که در آن مدیران در محیط کار عملکردی مقتدرانه رفتار دارند. 

سبک استراتژیک

مدیرانی که این سبک مدیریتی را اجرا می کنند، به طور موثر، چشم انداز و اهداف سازمانی را تعیین می کنند. سپس مراحل مورد نیاز و روشهای دستیابی به آن را به اشتراک می گذارند.

سبک لسه فر (Laissez-faire)

مدیرانی که از سبک لسه فر پیروی می کنند از دخالت بیش از حد در تیم اجتناب می کنند.

 

سبک خودکامه

در سبک مدیریت خودکامه، جایی برای ارتباط دو طرفه وجود ندارد، زیرا مدیر حرف آخر را می زند.

 

سبک دموکراتیک

سبک مدیریتی دموکراتیک یکی از مؤثرترین و بهترین سبکهاست زیرا همه را تشویق می‌کند در همه فرآیندها شرکت کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و دیدگاه خود را مطرح کنند. همچنین کارمندان را تشویق می کند که درگیر شوند و تعامل کنند، زیرا می دانند که بازخورد آنها را خواهید گرفت. سبک دموکراتیک برای اینکه مدیر خوب و موفقی باشیم، بسیار ایده آل است.

 

سبک مدیریت دموکراتیک، برخلاف مقتدرانه، صدای تیم را در خط مقدم تصمیم گیری و مدیریت پروژه قرار می دهد. مدیر خوب و موفق با این سبک مدیریتی به  زیردستان و سایر ذینفعان برای هدایت چشم انداز و جهتگیری پروژه ها فرصت می دهند.

 

چگونه یک رهبر دموکراتیک را شناسایی کنیم؟

یک مدیر دموکراتیک احتمالاً قبل از تصمیم گیری نهایی، بازخورد و نظرات اعضای تیم خود و سایر ذینفعان پروژه را در نظر گرفته و اجرا می کند. آنها حتی ممکن است تصمیم گیرندگانی غیر از خودشان را برای پروژه های مختلف تعیین کنند تا از تنوع نظرات اطمینان یابند.

 

آنها علاقه مند به تصمیم گیری های فوری نیستند. در عوض، آن‌ها محیطی از تامل و بحث را ایجاد می‌کنند تا در هر مرحله از پروژه، از نظرات همه بهره مند شود.

 

تصمیم گیری با نظر همه اعضای تیم، همچنین تضمین می‌کند که پروژه‌ها و اهداف از دیدگاه‌های مختلف دیده می‌شوند و توانایی شرکت یا تیم برای نوآوری، انطباق و خدمت گسترده‌تر را بیشتر می‌کند.

 

با این حال، دموکراسی واقعی راهی آهسته برای تصمیم‌گیری است و می‌تواند منجر به بن‌بست‌هایی شود که مانع از پیشبرد پروژه‌ها شود. مدیریت دموکراتیک برای مراحل اولیه یک پروژه بهترین است. بنابراین همه ذی‌نفعان می‌توانند در چشم‌انداز و جهت‌دهی نظر داشته باشند. از این رو مدیر دموکرات هم می تواند خوب باشد و هم یک مدیر موفق.

 

جمع بندی

در این مقاله گفتیم که برای اینکه مدیر خوبو موفقی باشیم، باید از یکسری ویژگی ها، مهارتها، عادتها، سبکهای مدیریتی و نیز دانشی برخوردار باشیم که در راستای دستیابی به اهداف کسب و کار ما باشد. اگر به عنوان یک مدیر می خواهیم مهارت و دانش به روز برای مدیریت خود کسب کنید، مانند هر مدیر دیگری نیاز به آموزش دارید. 

از این رو، موسسه آموزش عالی آزاد امین، با 20 سال پیشینه در برگزاری دوره های مدیریتی MBA و  DBA این فرصت را در اختیار شما گذاشته است که از دانش و مهارتهای روز دنیا آگاه شوید. چنانچه برای کسب و کار خود یا برای شرکت در دوره های مدیریتی موسسه امین نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما برای یکجلسه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

 

نام و نام خانواداگی

 

منابع

 

https://resources.careerbuilder.com/small-business/5-habits-of-successful-business-managers

https://www.forbes.com/advisor/business/management-styles/

https://www.prospects.ac.uk/j/7-skills-for-a-successful-management-career

https://www.proofhub.com/articles/what-makes-a-good-manager

https://www.businessnewsdaily.com/6129-good-manager-skills

https://www.cultureamp.com/blog/what-makes-a-good-manager

 

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت

کارگاه های آموزشی رایگان

برای شرکت رایگان در کارگاه جهش در کسب و کار و یا دورهمی مدیران، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نام(Required)
میخواهید از کدام خدمت رایگان استفاده کنید؟
انتخاب چند گزینه امکان پذیر است

داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم
در صورت ثبت نام در هر دوره ای، میتوانید به صورت مادام العمر در تمام دوره های بعدی که برگزار میشود هم شرکت کنید. حتی اگر 1541 سال بعد مراجعه کنید!
تمامی دوره ها با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه میشود. همراه با قابلیت ترجمه رسمی دادگستری.
دوره های موسسه آموزش عالی آزاد امین مورد تایید WES کانادا و آمریکاست. WES در سراسر دنیا معتبر است و برای کاریابی یا ادامه تحصیل بعد از مهاجرت کار شما را آسان میکند.
مزیت ما این است که دانشگاه نیستیم. یعنی اساتید ما علاوه بر دانش، دارای تجربه عملی زیادی هستند و سرفصل ها به صورت تئوری، عملی و کیس استادی (مثال های واقعی) ارائه میشود.

رزرو رایگان دوره MBA – DBA

شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

+ یک جلسه مشاوره رایگان

 جهشی بزرگ در کسب و کار شما

نام و شماره تماس خود را وارد کنید

نام

اطمینان داریم آموزش های این کارگاه تاثیر چشم گیری در نگاه و کسب و کار شما خواهد داشت.
  ظرفیت محدود  

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانواداگی