چگونه مدرک MBA بگیریم؟

از اولین قدم تا تبدیل شدن شما به یک مدیر کسب‌وکار حرفه‌ای

اگر به دنبال این هستید که مدرک MBA چیست، به اینجا مراجعه کنید 
اما اگر میخواهید بدانید که چگونه مدرک MBA بگیریم، با 7 گام طلایی همراه باشید.

برای اینکه مدرک MBA بگیرید برای شما یک مسیر کاملا شفاف را آماده کرده ایم.
این مسیر با توجه به تجربه 18 ساله موسسه امین در زمینه آموزش مدیران و برگزاری دوره‌های MBA بدست آمده است.

اولین گام
به چه چیزی نیاز دارید؟
مهم ترین کار قبل از شروع هر مسیری، بررسی و مشورت است. قبل از اینکه بخواهید وارد دوره MBA شوید، نیاز است تا یک جلسه رایگان مشاوره با مشاوران خبره داشته باشید
اولین گام
گام دوم
کارگاه جهش در کسب‌وکار (رایگان)
دومین گام از گرفتن مدرک ام‌بی‌ای آَشنایی به جوانب مدیریت است. کارگاه جهش در کسب و کار شما را با تمام جوانب و ظرفیت هایی که میتوانید در مدیریت کسب و کار داشته باشید آشنا میکند.
گام دوم
گام سوم
دوره رایگان MBA
موسسه آموزش عالی امین طبق رسالت خود بر پرورش مدیران کسب و کار، یک مینی دوره با کیفیت از مباحث ام بی ای آماده کرده است که میتوانید با استفاده از دکمه زیر، از این آموزش های با کیفیت استفاده کنید و اثر آن را بر کسب و کارتان مشاهده کنید.
گام سوم
گام چهارم
دوره MBA مشهد | حضوری
اگر در مشهد حضور دارید میتوانید از کلاس های mba-dba - post dba حضوری موسسه آموزش عالی امین استفاده کنید. آموزش های کاربردی به همراه مدرک رسمی وزارت علوم
گام چهارم
گام پنجم
آموزش آنلاین MBA
اگر امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید میتوانید با آموزش های آنلاین در هر شرایطی آموزش ببینید، کسب و کارتان را رونق دهید و علاوه بر اینها مدرک رسمی وزارت علوم هم بگیرید.
گام پنجم
گام ششم
مدرک وزارت علوم، قابل ترجمه و مورد تایید WES کانادا
در نهایت علاوه بر مهارت هایی که کسب کرده اید و با آن میتوانید هر کسب و کاری را متحول کنید،مدارک معتبر خواهید داشت. 1.مدرک وزارت علوم 2. قابل ترجمه دادگستری 3. مورد تایید WES کانادا و آمریکا
گام ششم
نمونه مدرک رسمی وزارت علوم مدیریت MBA مجازی و حضوری
نمونه مدرک رسمی وزارت علوم مدیریت MBA : حضوری و مجازی

پیشنهاد ما به شما

پیشنهاد ما به شما

مدیر کسب و کار هستید
به دنبال اطلاعات از مدرک MBA هستید
و یا به دنبال گرفتن مدرک MBA هستید

پیشنهاد ما به شما رزرو  یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه آموزش عالی آزاد امین است.

5/5
فهرست مطالب گرفتن مدرک MBA

چگونه مدرک MBA بگیریم؟

سوال مهم برای افرادی که قصد نجات کسب و کار ، افزایش عیار مدیریتی و مهاجرت دارند این است که چطور میتوانم مدارک MBA  و DBA  را بگیرم ؟

در ادامه این مقاله شما در قدم اول با مدرک و شرایط گرفتن مدرک MBA  آشنا میشوید و از مزیت ها و اعتبار بالای داشتن مدرک MBA  در بحث رشد سازمانتان مطلع میشوید

همچنین اگر قصد مهاجرت داشته باشید، میتوانید از توضیحاتی که مربوط به بخش مهاجرت با مدرک mba است استفاده کنید.

مدرک MBA چیست ؟

MBA   مخفف Master of  Business Adminstration است که در آن مدیریت کسب و کار به صورت راهبردی آموزش داده می شود .

رشته و دوره MBA  از ابتدای کار برای اهداف مهمی روی کار آمدند از جمله این اهداف پرورش افرادی است که قادر باشند در زمینه‌های زیر انجام وظیفه نمایند:

  • اداره و راهبری مؤثر و کارآمد سازمان یا یکی از زیر مجموعه‌های آن
  • ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان
  • طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
  • کارآفرینی با ایجاد فعالیت‌های جدید در درون سازمان یا ایجاد سازمان‌های جدید
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای و مطالعاتی در زمینه‌های مدیریتی به مدیران سازمان‌ها

افراد زیادی در دوره MBA شرکت نکرده اند، اما با یک بررسی کلی می توانیم بفهمیم که کسانی که این دوره ها را پشت سر گذاشته اند، غالبا موفق تر از سایرین هستند. اما شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که MBA  چگونه به موفقیت کمک می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم کسی که این مدرک را دارد علاوه بر اینکه به دانش کافی مدیریتی آگاه است، موارد زیر را هم میشناسد و از آنها مطلع است

  • چگونگی رسیدگی به موقعیت های شغلی
  • نحوه برخورد با مشتری
  • چگونگی مواجه شدن با موقعیت های واقعی ( که به شما در رسیدن به هدف کمک می کنند)

 

مدرک MBA برای چه کسانی مناسب است ؟

مدرک MBA   به شما کمک می کند تا بتوانید در شغل هایی که نیاز به مهارت های نوین مدیریتی است استخدام شوید و رشد کنید.

داشتن مدرک MBA   برای کارمندانی که خواهان در آمد بیشتر هستند بسیار موثر است و می تواند باعث ارتقا و ترفیع شغلی شود.

به طور کلی مدرک MBA  مخصوص افرادی است که میدانند هدف از زندگی چیست و چه خواسته ای دارند و می خواهند به کجا برسند .اگر مایلید که ده پله بالاتر از هم ردیفان خود باشید و ثمره چندین سال تلاش و تجربه خود را با مدرک به همه ثابت کنید  مدرک MBA  به شما این امکان را می دهد.

بسیاری از افرادی که به ما مراجعه می کنند کسب و کار های با سطح متوسط را مدیریت میکردند اما بعد از گذراندن دوره MBA   کسب و کار خود را ساختند و در حال حاضر صاحب کسب و کارهای زنجیره بزرگی هستند

تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که گرفتن مدرک ام ابی ای باعث ارتقا شغلی و افزایش درآمدشان شده است و باعث شده است که انگیزه گرفتن مدرک DBA را پیدا کنند .

گرفتن مدرک MBA برای چه کسی مناسب نیست؟

  1. اشخاصی که دقیقا نمی دانند چه آینده ای برای سازمان و کسب و کارشان در نظر گرفته اند
  2. فردی که به دنبال رشد جایگاه شغلی و درآمدی نیست و برنامه ریزی برای آینده خود ندارد

در یک کلام مدرک MBA  برای افراد بی انگیزه که هیچ تلاشی برای ساختن آینده خود ندارند و دائم در حال در جا زدن هستند نیست .اگر می خواهید همیشه در جایگاهی مشخص باشید  و هیچ گاه دایره امن خود را ترک نکنید و از تلاش برای رسیدن به هدف ترس دارید به هیچ عنوان حتی به گرفتن مدرک MBA  و DBA  فکر نکنید .

چون  دوره و مدرک MBA  احتیاج به فردی قوی و با انگیزه دارد که میخواهد اعتباری بین المللی داشته باشد و همه آن فرد را به عنوان انسانی با جایگاه بالای اجتماعی  بشناسند

مدرک MBA معادل چیست ؟

مدرک MBA   معادل رشته کارشناسی ارشد است و فرد بعد از گذراندن دوره های MBA  گواهینامه بین المللی دریافت خواهد کرد.

روش های گرفتن مدرک mba چیست؟
برای اخذ مدرک MBA   دو مسیر برای علاقمندان این رشته وجود دارد :

    1. تحصیل در دانشگاه
    2. شرکت در دوره های موسسات آموزش عالی

تفاوت دوره MBA دانشگاهی و موسسات آموزش عالی

افرادی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت می باشند ، دانشجویانی هستند که لیسانس یا همان کارشناسی مدیریت دارند و می خواهند درجات علمی را بطور معمول در دانشگاه طی کرده و پس از فوق لیسانس، احتمالا دکتری هم بگیرند و بتوانند در زمینه های پژوهشی و آکادمیک کار کنند و مدرک 100 درصد قابل پذیرش ارگان ها  نهاد ها و سازمان ها برای اراِیه در اختیار داشته باشند.

اما افرادی که MBA می خوانند و دوره های ام بی ای را میگذرانند جوانان کارآفرینان یا صاحبان کسب و کارها هستند که برای بالا بردن مهارت های کاربردی در زمینه مدیریت کسب و کار به تحصیل این رشته یا دوره روی می آورند.

و یا افرادی هستند که علاوه بر افزایش مهارت ها و توانایی ها در زمان فشرده تر نیاز به مدرک ام بی ای هم دارند و ممکن است این مدرک در شغل آنها برای افزایش حقوق و مزایا کاربردی باشد و نهاد و ارگانی که در آن مشغول به کار هستند این مدرک را بپذیرد.

این را به خاطر داشته باشید که نحوه آموزش در دانشگاه ها تئوری محور و در موسسات مهارت محور است ،  MBA در دانشگاه یک مقطع تحصیلی بشمار می‌رود، اما در مؤسسات فقط یک دوره آموزشی است

فارغ‌التحصیل این رشته از دانشگاه، توانایی جذب شدن به‌عنوان هیات علمی را دارد اما با مدرک این دوره‌ها نمی‌توان در دانشگاه تدریس کرد. اما می‌توان به‌عنوان مدرس در آموزشگاه‌های آزاد مشغول به کار شد.  ضمن اینکه وجود این مدارک مهارتی و کاربردی MBA – DBA در رزومه باعث میشود راحت تر به سمت هیات علمی دانشگاه رسید.

نحوه تحصیل در رشته MBA دانشگاهی

برای ثبتنام و گرفتن مدرک MBA   باید مراحل زیر را طی کنید :

  • ثبت نام و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد
  • انتخاب رشته MBA
  • تحصیل در مقطع یک الی دو ساله
  • انجام پروژه پایان نامه و
  • فارغ التحصیلی در این رشته

اخذ مدرک MBA  به صورت دانشگاهی احتیاج به مدرک کارشناسی دارد که البته رشته ای بی اهمیت است زیرا می توانید با مطالعه منابع آزمون MBA  در کنکور شرکت کنید ، البته این  مسئله را در نظر بگیرید به علت تعداد بالای داوطلبین رقابت کمی سخت و شاید مشکل است چون تعداد ظرفیت و پذیرش در دوره MBA  بسیار پایین است ، منابع آزمون MBA  کم است و احتیاج به درصد های بالا برای قبولی در این رشته دارد .

فراموش نکنید برای اخذ مدرک MBA  حضور در کلیه کلاس ها ، انجام پروژه های آن در طول سال و کسب نمره قبولی در پروژه پایان نامه ضروری است.

بهترین دانشگاه ها برای اخذ مدرک MBA

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف اولین و فعال ترین دانشگاه کشور در رشته MBA می باشد. هر ساله بین ۶۰ تا ۸۰ نفر از رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد این رشته به دانشگاه شریف راه پیدا می‌کنند. در سال ۹۸ دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف، در شش گرایش اقدام به پذیرش دانشجو کرده است که گرایش‌های مالی، بازاریابی، منابع انسانی، استراتژی، عملیات  و فناوری را شامل می‌شود.

رشته MBA دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رشته MBA از سال ۱۳۹۰ در دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه پلی تکنیک تهران (امیر کبیر) به طور رسمی ارائه شد.در سال‌های اخیر این دانشگاه تصمیم به جذب دانشجو برای رشته MBA از طریق آزمون سازمان سنجش گرفته است. با بررسی ظرفیت این دانشگاه در این رشته مشاهده میکنیم که در سال ۹۸ این دانشگاه در سه گرایش مالی، بازاریابی و فناوری اقدام به پذیرش دانشجو کرده است. این دانشگاه یکی از بهترین دوره‌های MBA را در کشور ارائه می‌دهد و دانشجویان رشته MBA در این دانشگاه با مسائل مختلف کسب و کار آشنا می‌شوند.این دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجو های برتر کنکور می‌باشد.

با دپارتمان MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر آشنا شوید!

دانشگاه تهران

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از بهترین مراکز آموزشی مدیریت در کشور می‌باشد. رشته MBA برای اولین بار در سال ۹۲ در این دانشکده ارائه شد. این دانشکده در سال ۹۸ در سه گرایش بازاریابی، استراتژِی، عملیات و زنجیره تامین، فناوری اقدام به پذیرش دانشجو نموده است. این دانشکده در منطقه گیشا در خیابان جلال آل احمد قرار دارد.

دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا در سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را آغاز کرد و از دانشگاه‌های تک جنسیتی کشور می‌باشد که فقط مختص بانوان می‌باشد. در دهه ۹۰ شروع فعالیت گروه مدیریت رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا کلید خورد، در سال ۹۸ این دانشگاه فقط در گرایش استراتژی اقدام به پذیریش دانشجو کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشکده می‌توانید از لینک به وب‌سایت دانشکده وارد شوید.

گرفتن مدرک MBA در موسسات آموزش عالی آزاد

اگر قصد دارید که پیشرفت چشم گیری  در زمینه رشد کسب و کار داشته یاشید ، باید بدانید که دروس تئوری چاره گشای مشکلات کسب و کار شما نخواهند بود و فردی میتواند به شما کمک کند که استاد مدیریت تجارت (MBA) باشد  .

شما میتوانید با شرکت در یک دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار علاوه بر یادگیری اصول برای رشد درآمد از فرصت های شغلی بیشتر و افزایش اعتبار مدیریتی بهره مند شوید.

شرایط گرفتن مدرک MBA  در موسسه آموزش عالی آزاد

  • نیاز به تجربه حرفه ای
    حداقل سه سال سابقه کاری در نقش مدیریتی .این تجربه میتواند در هر صنعتی ، از جمله بخش دولتی ، سازمان های خیریه و یا جوامع هنری باشد .
  • حداقل نیاز علمی
    حداقل مدرک تحصیلی شما برای گرفتن مدارکMBA  دیپلم است.

تفاوت موسسه آموزش عالی آزاد امین با سایر موسسات آموزش عالی

موسسه آموزش عالی آزاد امین 18 سال زیر نظر وزارت علوم تحیقیقات و فناوری است ،موسسه امین متشکل از اساتیدی  است که صاحب و مشاور کسب و کار های بزرگ هستند و بازار را به خوبی می شناسند از طرفی در حوزه مورد تدریس خود سالها تحصیل کرده و به درجات عالی علمی رسیده اند .

شما در موسسه امین با مباحث کاربردی مدیریت نظیر منابع انسانی ، قرارداد نویسی ، اصول مذاکره و … آشنا می شوید که لازمه راه اندازی و رشد یک کسب و کار یا سازمان موفق است و تعداد بسیار زیادی از مدیران و صاحبین کسب و کار با یادگیری این اصول توانسته اند کسب و کار خود را از نابودی نجات دهند.

خرید مدرک MBA آری یا نه؟

با افزایش نیاز جامعه به دوره های مدیریتی MBA و DBA  تعداد موسسات آموزش عالی نیز افزایش یافت ، این در حالی بود که تعداد خیلی کمی از این موسسات زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری بودند.

در نتیجه این اتفاقات ما شاهد صدور مدرک نامعتبر با هزینه بالا و کیفیت آموزش پایین بودیم ، مدارک فاقد شماره سریال و ترجمه رسمی در نتیجه بدون قابلیت استعلام گیری از طریق وزارت علوم بودند به همین دلیل تعداد زیادی از مدیران و صاحبین کسب و کار متضرر شدند .

به همین خاطر برای مدیران و صاحبین کسب و کار بسیار برای خرید مدرک MBA و DBA  محتاط هستند و تنها موسساتی را انتخاب می کنند که اعتبار مدرک و آموزش خود را طی چندین سال ثابت کرده باشند.

موسسه آموزش عالی آزاد امین با 18 سال سابقه زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار کننده دوره های مدیریت کسب و کار است، موسسه امین برترین برند آموزشی شرق کشور رابه خود اختصاص داده است، ما در موسسه امین تضمین کننده اعتبار شما هستیم

 برای خرید مدرک mba از موسسه امین نمیتوانید اقدام کنید، اما در موسسه امین میتوانید در سریعترین زمان ممکن و به راحتی مدرک mba بگیرید.

برای ثبت نام و اخذ مدرک MBA  در موسسه آموزش عالی آزاد امین شما ابتدا در جلسه مشاوره اهداف خود برای خرید مدرک MBA   را مطرح  می کنید و مشاوران امین شمارا راهنمایی می کنند تا بهترین تصمیم را برای خود، کسب و کار و سازمان بگیرید ،بعد از جلسه مشاوره در صورت تمایل شما ثبت نام را انجام می دهید .

ثبت نام دوره های آموزشی در موسسه امین به دو حالت حضوری و مجازی صورت می گیرد ، در کلاس های حضوری که با تدریس برترین اساتید شرق کشور برگزار می شود ، با جدیدترین نکات و سرفصل های مدیریت نوین برای رشد و رونق کسب و کار و سازمان خود آشنا می شوید و در پایان دوره MBA   که در عرض 6 ماه برگزار می شود گواهینامه بین المللی MBA  را دریافت می کنید.

اعتبار مدارک در موسسه امین کاملا ثابت شده است زیرا نزدیک به 20 سال زیر نظر مستقیم وزارت علوم  فعالیت می کند ، گواهینامه MBA  موسسه امین با هولوگرام رسمی و بارکد از سمت وزارت علوم صادر می شود و دارای مهر وزارت امور خارجه و ترجمه رسمی دادگستری و قوه قضائیه است.

از طرفی موسسه امین متمایز از سایر موسسات ضمانت 10 ساله برای گواهینامه MBA  در نظر گرفته است که به مدت 10 سال ما پشتیبان شما خواهیم بود .

اگر تمایل به شرکت در دوره MBA    در موسسه آموزش عالی آزاد امین دارید ، برای اطلاع از شرایط ثبتنام در MBA نام و شماره تلفن تماس را درج کنید تا در کوتاه ترین زمان مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

مدرک MBA برای مهاجرت

برخی از افراد هدف اصلی زندگی خود را مهاجرت و ایجاد کسب و کار و استخدام در کشوری غیر از ایران مشخص کرده اند پس داشتن مدرک MBA  و  DBAرا  برای ادامه فعالیت کاری الزامی می دانند .

در اغلب کشورها دوره‌های MBA بیشتر به‌عنوان تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود. شرکت در آن‌ها و گرفتن مدرک MBA از آن دوره‌ها هم شرایط خاص خودش را دارد.

مدرک MBA  زمانی معتبر و بین المللی است که زیر نظر یک نهاد دولتی صادر شده باشد ، گواهینامه  بین المللی MBA دارای هولوگرام رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری با سربرگ رسمی ، بارکد و  شماره سریال برای استعلام گیری ، با قابلیت ترجمه رسمی از دادگستری و مهر وزارت امور خارجه و قوه قضائیه  است .

اعتبار مدرک MBA در کانادا

فرصت های شغلی در بازار کار MBA در کانادا

بازار کار MBA در کانادا از شرایط خوبی برخوردار است. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که دقیقاً چه فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته در کانادا وجود دارد؟ همانطور که می دانید کانادا یکی از کشورهای قدرتمند در بحث اقتصاد پایدار است و نه تنها در رشتۀ (MBA) بلکه در بسیاری از رشته های دیگر فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان داخلی و خارجی دارد. به همین دلیل یکی از روش های مهاجرتی پرطرفدار، مهاجرت کاری به کاناداست.شایان ذکر است بازار کار MBA در کانادا برای افرادی که کارآفرین هستند و یا در زمینه های تجارت بین المللی و مدیریت تخصص دارند، شرایط بسیار مطلوب تری دارد.

مهم ترین فرصت های شغلی در بازار کار MBA در کانادا برای دارندگان این مدرک عبارتند از:

  • مشاغل حقوقی
  • مشاغل مشاوره ای و حسابداری
  • آموزش های دانشگاهی در همۀ حرفه های مرتبط به بهداشت
  • مدیریت و مشاغل اجرایی ارشد در شرکت های پیشرو
  • مشاغل مدیریتی
  • مشاغل دولتی کانادا
  • مشاغل دانشگاهی
  • مشاغل مدیریتی در مجلات، نشریات، رسانه های چاپی و الکترونیکی

اما بیشترین تقاضا در بازار کار MBA در کانادا در حوزه های زیر است:

  • مدیریت محصول
  • بازاریابی
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت فروش
  • فروش حرفه ای
  • مدیریت اجرایی
  • مدیریت فنی

مجوز کار برای دارندگان مدرک MBA

مدت زمان اعتبار مجوز کار فارغ التحصیلان رشته های  MBA بسته به طول دوره هایی که دانشجو گذرانده و مهارت هایی که کسب کرده، متفاوت است. معمولاً برای دانشجویانی که دوره های یک ساله را می گذرانند، مجوزهای کاری یک ساله و برای دانشجویانی که دوره های دو ساله را می گذرانند، مجوزهای کاری سه ساله صادر می شود. همچنین افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند و به مدت یک سال کار تمام وقت در این زمینه داشته باشند می توانند بعد از یک سال برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

حقوق دارندگان مدرک MBA در کانادا

با اینکه رشتۀ (MBA) به سختی برخی از رشته های فنی و یا پزشکی نیست اما فارغ التحصیلان آن از درآمدهای بالایی در بازار کار MBA در کانادا برخوردارند. این درآمد برحسب سمت و مهارت افراد متفاوت بوده و بین 76 هزار الی 148 هزار دلار متغیر است. پردرآمدترین مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته های (MBA) عبارتند از:

  1. 1. تحلیلگر یا مشاور کسب و کار( Business Analyst/Consultant)
  • حداقل حقوق به صورت ساعتی: ۲۰ دلار
  • میانگین حقوق به صورت ساعتی: ۳۶ دلار
  • حداکثر حقوق به صورت ساعتی: ۵۷ دلار

بهترین نواحی برای این شغل در بازار کار MBA در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • جزیرۀ پرنس ادوارد
  • کبک
  1. 2. مدیر مالی (Finance Manager)
  • حداقل حقوق به صورت ساعتی: ۲۵ دلار
  • میانگین حقوق به صورت ساعتی: ۴۶ دلار
  • حداکثر حقوق به صورت ساعتی: ۷۱ دلار

بهترین نواحی برای این شغل در بازار کار MBA در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • بریتیش کلمبیا
  • انتاریو

meating-mba-Canada-job-market

  1. 3. متخصص تبلیغات و بازاریابی (Marketing and Advertising Specialist)
  • حداقل حقوق به صورت ساعتی: ۱۶ دلار
  • میانگین حقوق به صورت ساعتی: ۳۰ دلار
  • حداکثر حقوق به صورت ساعتی: ۴۸ دلار

بهترین نواحی برای این شغل در بازار کار MBA در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • بریتیش کلمبیا
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • ساسکاچوان
  1. 4. توسعه دهندۀ کسب و کار (Business Development Officer)
  • حداقل حقوق به صورت ساعتی: ۱۸ دلار
  • میانگین حقوق به صورت ساعتی: ۳۶ دلار
  • حداکثر حقوق به صورت ساعتی: ۶۰ دلار

بهترین نواحی برای این شغل در بازار کار MBA در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • ساسکاچوان
  • بریتیش کلمبیا
  • انتاریو

شایان ذکر است در بین تمامی گرایش های رشتۀ (MBA)، فارغ التحصیلان رشته های (EMBA) یعنی مدیریت اجرایی بیشترین درآمد را دارند. برخی از فاکتورهای دیگر که می توانند بر درآمد این افراد تأثیر بگذارند شامل موارد زیر هستند:

  • سابقۀ کار فرد
  • داشتن ثبات شغلی به صورت طولانی مدت (باقی ماندن ثابت در یک سمت شغلی)
  • شهرت مؤسسه و بیزینس اسکولی که دورۀ (MBA) خود را در آن گذرانده اند.
  • گرایش انتخابی برای گذراندن دوره های مدیریت کسب و کار
  • میزان تقاضا و تأمین شغل مورد نظر
  • موقعیت کارفرمایان

مزایای داشتن مدرک MBA برای مدیران

  1. افزایش اعتماد به نفس

طی مطالعه ای به بررسی فارغ التحصیلان  MBA پرداخته شده است.  این افراد با کنترلی که در مورد هزینه های مالی و در زمینه موارد غیر مالی خود دارند، اعتماد به نفس خوبی پیدا می کنند. این مهمترین مزیت تحصیل در رشته  MBA  می باشد.  احساس موفقیتی که با مطالعه و تحصیل در MBA به افراد در زندگی و نیز در دنیای کسب و کار دست می دهد منجر به اعتماد به نفس می گردد. این امر در محیط کار، خانواده، زندگی اجتماعی، و  در زمینه دیگر تعهدات شخصی  شما احساس فوق العاده ای به شما میدهد که  حس می کنید پاداش و دستاورد لازم را بدست آورده اید.

  1.  اعتبار

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در شرکت و صنعت خود ایجاد اعتبار کنید. شما می توانید پروژه ای را در محل کار خود به صورت داوطلبانه انجام دهید که می تواند شما را در خارج از محدوده وظایف کاری تان  به روسا و مدیران ارشد میشناساند و می توانید استعدادهای پنهان خود را به مدیریت شرکت نشان دهید.  شما می توانید یک کسب و کار  شخصی را شروع کنید و یا با خانواده یا دوستان خود همکاری و شراکتی را آغاز کنید تا اعتبار اولیه را به عنوان یک کارآفرین نوپا کسب نمایید. اما نسخه آکادمیک همه آنها عبور از مسیر تحصیل در رشته MBA  می باشد.

  1.  مهارت های قابل انتقال

بخش عمده ای از دانش، مهارت های سخت و مهارت های نرم، با بکار گیری  MBAدر بسیاری از صنایع بدست می آید.  شما با توجه به ویژگی های قابل استفاده مانند رهبری، تفکر انتقادی و تحلیلی، خلاقیت و ارتباطات، بدون توجه به صنعت و یا عنوان شغلی که در آن مشغول هستید، می توانید ماهرانه تر و همه جانبه تر عمل نمایید. برخلاف برخی مدارک پیشرفته تحصیلی مانند مدرک پزشکی، MBA می تواند به راحتی به بسیاری از صنایع انتقال داده شود و خدمات گسترده ای را در طول زندگی  در اختیار شما بگذارد.

  1.  کنجکاوی

فارغ التحصیلان MBA معمولا دارای یک کنجکاوی ذاتی هستند. آنها می دانند همیشه چیز بیشتری برای یادگیری وجود دارد و تلاش می کنند تا آن را یاد بگیرند.  آنها  توانایی هایی را بدست می آورند که در تجزیه و تحلیل رقابتی، مطالعه صنایع در حال ظهور، و بررسی روند صنایع خود در کنار جدیدترین پیشرفت ها و فن آوری ها  بسیار کارآمد است. اینان به خوبی به گفته آلبرت انیشتین واقفند که گفته : ” مهم این نیست که پرسیدن را متوقف کنیم، بلکه کنجکاوی دلیلی است برای وجود داشتن.

  1.  تفکر استراتژیک

مهارت های تفکر استراتژیک که شما دوره MBA یاد می گیرید نه تنها در دنیای کسب و کار، بلکه در حوزه های مختلف زندگی خود مانند اهداف شخصی و مالی شما قابل استفاده است. شما قادر به فکر کردن بیرون از چهارچوب (تفکر واگرا) هستید و وقتی که مشغول به کار کردن جهت رفع مشکلی هستید، قادرید چندین گزینه یا راه حل را در ذهن خود تحلیل کنید.

  1.  ارتباط بهتر

فارغ التحصیلان MBA اغلب خود را بیشتر در کار و ارتباط با همکاران، کارفرمایان و یا کارکنان می یابند. اما این مهارت های ارتباطی می تواند در خانه و در ارتباط با دیگران ، بچه ها، والدین یا خواهران و برادران، و همچنین در موقعیت های اجتماعی مانند رویدادها و یا عملکرد شرکت، نیز موثر باشند. برقراری ارتباط بهتر در زندگی روزمره ضروری است، چرا که میتواند شما را در رسیدن به راه حل ها از طریق ایده ها و نظر ها یاری کند.

  1.  نظم و انضباط

برای کسب مدرک MBA خود، شما باید در کلاس ها و جلسات تحصیلی شرکت کنید، تکالیف را به موقع انجام دهید و خودتان را با کارهای سختگیرانه و پیچیده درگیر کنید. احتمالا شما باید در حالی که کار خود را ادامه میدهید، تحصیل کنید و این امور را انجام دهید. همه اینها قسمتی از نظم شخصی است که شما به طور طبیعی قابلیت انجام آن را ندارید، اما می توانید در طی برنامه کاری  MBA، با زمان و تلاش خود تمرین کنید.

  1.  مدیریت بهتر زمان

یک اثر جانبی که از نظم  شخصی هم بهتر است، توانایی مدیریت بهتر زمان است. این به معنای درک بهتر از توانایی های شما برای تولید کار در زمان اختصاص داده میباشد، به طوری که شما بیش از حد  وقت و زمان خود را از دست ندهید، و به موقع خود را  از کارهای اتلاف کننده زمان بیرون بیاورید.  همچنین قابلیتی به معنای کارآمدتر بودن، در طول ساعات کار کسب می کنید  تا  کار بیشتری در زمان کمتری و یا با تلاش کمتری انجام دهید.

9جهان بینی گسترده تر

در جریان تحصیل MBA، شما مسائل کسب و کار بزرگ و چالش های کسب و کار در دنیای واقعی را در میابید که توانایی شما را فراتر از نقش خودتان ببیند و ببینید چگونه سازمان ها به طور کلی عمل می کنند. این امر همچنین باعث می شود که شما با دیدگاه های متنوع در مورد مسائل جهانی، اجتماعی و کسب و کار مواجه شوید و با دانشجویانی که در زمینه ها، با تجربیات و اهداف شغلی متفاوتی نسبت به شما هستند، همکاری کنید.

  1. . فرصت‌ های شغلی بیشتر

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند متقاضیانی با تحصیلات MBA برای تعدادی از سمت های سازمانی شان استخدام کنند. لذا فرصتهای شغلی بالقوه که شما واجد شرایط آن هستید نیز افزایش می یابند.

  1. متمایز بودن شما به عنوان کاندید یک شغل از دیگر متقاضیان

حتی اگربرای یک فرصت شغلی حداقل تخصص  MBA مورد نیاز نباشد، وقتی شما در برابر ده ها تن از کاندیدا هایی  که  برای آن موقعیت شغلی رقابت می کنند، قرار میگیرید، از درجه ای قدرتمندتر برخوردار هستید، مخصوصا زمانی که همه آنها به گونه ای متفاوت به نظر می رسند. اما همان طور که کارفرمایان را تحت تاثیر قرار می دهد ممکن است در مورد دستاوردهای مدیریتی در این زمینه نیز تاثیر داشته باشد. این واقعیت که شما مدرک MBA را به دست آورده اید، احتمالا درخواست کار شما را در ذهن کارفرمایان برجسته می سازد.

  1.  یک انرژی شغلی دوباره

گاهی اوقات ممکن است شما در یک حرفه شلوغ  گیر کنید.  کسب مدرک MBA می تواند شما را با انرژی که از اهداف شغلی گذشته کسب کرده اید، از مخمصه  بیرون بکشد و در پیدا کردن برنامه های جدید کاری به شما کمک کند. این که آیا شما تلاش می کنید موقعیت شغلی و یا حقوق خود را بهبود ببخشید، یا وارد دنیای کارآفرینی شوید، این تجربه می تواند انگیزه ای برای شروع کار جدید شما باشد.

  1. درآمد عالی

مزایای مالی معمولا به این دلیل است که بسیاری از افراد که وارد برنامه های MBA می شوند، با توجه به درآمد بالاتر  و پاداش های مرتبط کاری، کسب درآمد بالاتر را قطعا یکی از مهمترین مزایای MBA می دانند.  به همین لحاظ ما فکر کردیم که باید به عنوان مزیت در این لیست قرار گیرد!

  1.  مدیریت بهتر امور مالی شخصی

یکی از نکاتی که برای بسیاری از متقاضیان MBA مطرح میگردد این است که ایشان می توانند مهارت های کسب شده را در مورد منابع مالی و سرمایه گذاری های شخصی خود نیز بکار بگیرند. دانشجویان در طی دوره تحصیلی MBA بهتر در می یابند، که درمواردی همچون ارزیابی ریسک، چگونه نرخ تورم و نرخ بهره، و پاسخ به تغییرات اقتصادی و نوسانات بازار را بررسی کنند.

  1.  افزایش خلاقیت

یادگیری MBA هر چند ممکن است براساس واقعیت ها و اعداد باشد، اما در کل این تجربه اغلب باعث تشدید تفکر خلاق و تلاش های خلاقانه برای دارندگان مدرک MBA می شود.  فکر کردن در خارج از چهارچوب (تفکر واگرا) همانطور که برای هنر و موسیقی نیز مهم است برای کسب و کار اهمیت بسیاری دارد.

بازار کار MBA در اروپا و آمریکا از رونق بالایی برخوردار است و افراد دارنده مدرک MBA در این رشته خیلی سریع بعد از اتمام دورۀ خود می توانند وارد بازار کار شوند. درآمدهای این افراد نیز در سطح بالایی در میان درآمدهای مشاغل موجود در اروپا  و آمریکا قرار دارد.

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید (100% رایگان)

نام و نام خانواداگی

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانواداگی

فقط 3 ساعت کارگاه رایگان = جهشی بزرگ در کسب و کار شما

نام(Required)
این کارگاه را حضوری شرکت میکنید یا از طریق پخش زنده کارگاه؟
انتخاب چند گزینه امکان پذیر است

ظرفیت محدود

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نام و نام خانوادگی

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی