مدیر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

مدیر خوب کیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

در جستجوی مدیر خوب باید گفت که یافتن، ماندگاری و رشد افراد بزرگ آسان نیست، اما یافتن، ماندگاری و رشد مدیران بزرگ چالش برانگیزتر است. امروزه انتظارات کارمندان و کارفرمایان از مدیران با افزایش کار از راه دور و نیاز به مهارت‌های نرم قوی‌تر و پشتیبانی بهتر کارکنان، به‌طور چشمگیری تغییر کرده است.

ما با بررسی مقالاتی درباره مدیر خوب، ویژگی ها و عادت‌ های هر مدیر خوب را به شما نشان می‌دهیم و در این مقاله، بررسی می کنیم چگونه می توان مدیر خوبی بود.

برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب و حرفه ای نیازمند یک سری آموزش های اصولی هستید. برای دست یابی به آن ها لازم است در دوره های مدیریتی مانند MBA و DBA شرکت نمایید و سطح دانش و توانایی های خود را بالا ببرید. موسسه آموزش عالی آزاد امین در این راه به شما کمک خواهد کرد.

همچنین میتوانید با پر کردن فرم زیر از یک جلسه رایگان مشاور مدیریت MBA بهره مند شوید و سوالات خود را به طور کامل از ما بپرسید. و یا با شماره 05138477650 تماس بگیرید.

نام و نام خانواداگی

 

مدیر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

مترجم: شهرزاد امینیان

 

با پیدایش سبک‌های نوین مدیریت، باید آنچه از مدیران انتظار داریم و اینکه چگونه آنها را به بهترین نحو توسعه دهیم، بازنگری کنیم. داشتن یک مدیر خوب مانند نفس کشیدن ضروری است. و اگر مدیر بهتری داشته باشیم، مثل یک نفس تازه خواهد بود. برای انجام این کار، در پژوهشی، بهترین و بدترین مدیران شناسایی شدند.

 

مدیر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

بر اساس یافته ها، تیم‌هایی که برای بهترین مدیران کار می کردند، این چنین گزارش دادند:

  • تصمیمات شغلی منصفانه گرفته شد و عملکرد به طور منصفانه ارزیابی شد.
  • مدیر یک پشتیبان مفید بود و اهداف شغلی شخصی را برآورده کرد.
  • کارها به بهترین نحو انجام شد. تصمیمات به سرعت گرفته شد، منابع به خوبی تخصیص یافت و دیدگاه های متنوعی در نظر گرفته شد.

مدیر خوب کیست

  • اعضای تیم با احترام با یکدیگر رفتار کردند و شفاف کار کردند.
  • اعضای تیم در تصمیم‌گیری شرکت داشته و برای انجام کارها قدرت داشتند.
  • آنها این آزادی را داشتند که بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند.

در این پژوهش دریافتند که کارکنان در تیم هایی با مدیران بهتر، رضایت بیشتری دارند. اما دقیقاً چه چیزی در مورد این مدیران باعث شده است تا اعضای تیم با آنها کار کنند؟ برای دیدن پاسخ این پرسش، بخش بعدی را بخوانید.

 

ویژگی های مشترک مدیران درجه یک

برای اینکه بدانیم چه چیزی باعث موفقیت مدیران خوب شده است، ویژگیهای مشترک مدیران درجه یک را از میان دستاوردهای این پژوهش بیان می‌کنیم. درواقع باید:

  • مربی خوبی باشد.

مربیان خوب بر رشد اعضای تیم خود و انجام کار تمرکز می کنند. آنها اطمینان می یابند که جلسات منظمی با اعضای تیم دارند و آنها را تشویق می کنند تا راه حل هایی برای مشکلات ارائه دهند.

  • تیم خود را توانمند سازد.

مدیران کارآمد به افراد کمک می کنند انگیزه خود را حفظ کنند تا بهترین کار خود را انجام دهند. آنها باعث می شوند افرادی که مدیریت می کنند احساس ارزشمندی، حمایت و قدرت کنند. آنها زمانی احساس موفقیت می کنند که کارمندانی که مدیریت می کنند موفق باشند.

  • سازنده و نتیجه گرا باشد

مدیران نتیجه گرا از حفظ استانداردهای عملکرد اطمینان می دهند. آنها به دنبال کاهش تعصبات خود هستند تا در تصمیم گیری های عملکردی منصف باشند. آنها با اعضای تیم کار می کنند تا به رفع محاصره ها و به دست آوردن نتایج قابل اجرا از جلسات تیم کمک کنند.

  • به خوبی ارتباط برقرار کند.

مدیران باید شنوندگان و ارتباط گیرندگان عالی باشند آنها به دیگران زمان می‌دهند تا صحبت کنند و این به آنها انگیزه می دهد. آنها تیم خود را در مورد آنچه در سازمان اتفاق می افتد به روز نگه می دارند. خوب گوش دهد و اطلاعات را به اشتراک بگذارد.

  • به پیشرفت شغلی تیم کمک کند.

مدیرانی که واقعاً به پیشرفت شغلی کارکنان علاقه نشان می دهند، بهبود را تأیید می کنند و نه فقط قابل تحویل. آنها وقت می گذارند تا از طریق گفتگوهای توسعه درباره آرزوهای شغلی بلندمدت گزارش مستقیم خود صحبت کنند و به آنها کمک کنند مسیرهای شغلی بالقوه را در سازمان درک کنند.

  • مهارتهای فنی کاربردی داشته باشد که به مشاره تیم کمک کند

مدیرانی که از نظر فنی ماهر هستند به تیم های خود ارزش می افزایند. آنها می توانند آستین ها را بالا بزنند و در صورت لزوم در کنار تیم کار کنند. آنها با چالش هایی که تیم با آن رویارو است، همدلی می کنند و مهارت های لازم برای کمک به ارائه راه حل را دارند.

  • انعطاف‌پذیری عاطفی داشته باشد.

نحوه واکنش یک مدیر به شرایط چالش برانگیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر تیم آنها داشته باشد. مدیرانی که از نظر عاطفی تاب‌آور هستند، می‌دانند خلق و خویشان چگونه بر دیگران تأثیر می‌گذارد و به خوبی با تغییرات کنار می آیند. ابراز علاقه یا نگرانی برای موفقیت اعضای تیم داشته باشد.

  • رفتار منصفانه داشته باشد.

مدیرانی که برای رفتار منصفانه ارزش قائل هستند، وظایف و برنامه هایی را با در نظر گرفتن ظرفیت افراد و اهداف توسعه تعیین می کنند. آنها کار خوب را تصدیق می کنند. آنها یک تیم متنوع و فراگیر می سازند و تنوع افکار را تشویق می کنند.

  • دلسوز باشند.

مدیران دلسوز برای شناخت تیم خود وقت می گذارند. آنها واقعاً به موفقیت و رفاه شخصی یک عضو تیم علاقه‌مند هستند و به طور منظم با مردم در مورد زندگی خود چه در محل کار و چه در خارج از آن صحبت می کنند.

  • نوآوری را تقویت کند.

مدیران می توانند با تقویت نوآوری و توانمندسازی تیم‌های خود برای تصمیم‌گیری، دربرابر شکست‌ها آماده سازند. آنها مدیریت ذره‌بینی انجام نمی‌دهند و مردم را خرد نمی کنند. آنها ایده ها و رویکردهای نوآورانه را تشویق می کنند و به تیم خود در اجرای آنها کمک می کنند.

  • هدف‌گذاری کند.

هر مدیری اطمینان می یابد که چشم‌انداز و راهبردهای سازمانی به عملکردی بهینه برای تیم تبدیل می شود. آنها به گزارش های خود کمک می کنند تا بفهمند نقش آنها چگونه به موفقیت سازمان کمک می کند.

 

چگونه مدیران خوبی را استخدام کنیم؟

همه این ویژگی هایی که در بالا گفتیم به ما در شناسایی ویژگی‌هایی که می خواهیم در مدیران ببنیم کمک می کند. اما زمانی که می خواهیم کسی را برای مرتبه مدیریت انتخاب کنیم، استخدام افرادی با ویژگی‌هایی که به دنبال آنها هستیم می‌تواند چالش دیگری باشد. چند نکته ای که در زیر میبینید، می تواند برای یافتن مدیران عالی در مصاحبه استخدامی مفید باشد:

  • افراد داوطلب مدیریت را به طور عینی ارزیابی کنید.
  • پرسشهای استاندارد مصاحبه و راهی برای مصاحبه‌گران برای تنظیم ارزیابی‌های خود از این داوطلب ها داشته باشید.
  • شاخصهایی برای کیفیت تعیین کنید و به جستجو ادامه دهید تا زمانی که فردی را پیدا کنید که با آنها هماهنگ بوده همچنین موردی تازه به آن بیافزایید.
  • از داوطلبان بخواهید دلیلی برای پیوست به تیم شما ارائه دهند.
  • ممکن است قبلاً پرسشهایی استاندارد برای مصاحبه با داوطلبان داشته باشید. در غیر این صورت، ارزش آن را دارد که برای تهیه یک برگه از سؤالات مصاحبه استاندارد برای مدیران تازه کار خود وقت بگذارید.

در بخش بعدی به این پرسشها اشاره می کنیم.

 

پرسشهایی برای یافتن مدیر خوب

در زیر می توانید چند سؤالی که در مصاحبه استخدام مدیران به شما در یافتن یک مدیر خوب کمک میکند، را ببینید:

  • در چه زمانهایی رفتار شما می تواند تأثیر مثبتی روی تیم شما بگذارد؟
  • هدف اصلی مدیریت شما چیست؟ و چرا؟
  • اعضای تیم شما چگونه باید به اهداف مدنظر شما پاسخ گویند؟
  • چگونه می توانید تیم خود را به گونه ای مدیریت کنید که در راستای دستیابی به اهداف باشد؟ در این مسیر از چه رویکردی استفاده می‌کنید؟
  • برای رسیدن به اهداف خود چه به صورت شخصی و چه به طور تیمی چه کار می کنید؟
  • چگونه رویکردهای مدیریتی خود را برای افراد با ویژگیهای مختلف سازگار می کنید؟
  • چه نکات کلیدی از این وضعیت دریافت می کنید؟

 

عادتهای مدیران خوب

 

مدیران موفق کارمندان خود را می شناسند و راه‌هایی برای پشتیبانی از آنها پیدا می کنند تا بهترین کار خود را تولید کنند. مهم است که پیوسته اهداف، انتظارات و بازخوردهای واضح را به تیم خود منتقل کنند.

مدیر خوب کیست.
عادت های مدیر خوب

 

چه عادتهایی مدیر موفق را می سازد؟ برای تبدیل شدن به مدیر موفق، باید شنونده خوبی باشید، انتظارات واضحی از تیم خود داشته باشید و وظایف را به گونه ای محول کنید که به تیم شما اجازه رشد دهد. افزون بر این، باید در صورت لزوم، دید انتقادی سازنده و دید روشنی برای تیم خود داشته باشد. به طور کلی، این سه عادت را در راهبردهای مدیریتی خود بگنجانید تا مدیر خوبی شوید.

  • یک رهبر خوب یک مثال مثبت است و می داند چگونه از نقاط قوت خود برای کمک به تیم خود برای رسیدن به اهداف استفاده کند.
  • مدیران موفق کارکنان خود را می شناسند و راه هایی برای حمایت از آنها پیدا می کنند تا بهترین کار خود را تولید کنند.
  • مهم است که به طور مداوم اهداف، انتظارات و بازخوردهای واضح را به تیم خود در میان بگذارید.

اگر مدیری هستید که به تازگی منصوب شده اید، کهنه‌کار هستید یا قصد دارید در آینده یک نقش مدیریتی را بپذیرید، در اینجا فهرستی از عادتها روزانه آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا به یک مدیر بسیار مؤثر تبدیل شوید.

  • از بحث و جدل فرار نکنید

مدیران خوب به کارمندان خود اجازه می‌دهند که صاحب تصمیمات و ایده‌هایشان باشند، حتی اگر در ابتدا با آنها مخالف باشند. بحث های داغ ممکن است مفروضات موجود را به چالش بکشد، اما اغلب می‌تواند به نتایج جایگزین بهتری منجر شود.

در واقع، بحث هایی که اعضای تیم را تشویق می‌کند تا نظرات خود را بیان کنند، به آنها کمک می کند تا نقش خود را بهتر درک کنند. بنابراین سوالاتی بپرسید که به کارمندان اجازه می دهد تا با ذهن باز به طوفان فکری و حل مشکلات بپردازند.

  • بزرگ فکر کنید و به تیم خود برای عملکرد بزرگ اعتماد کنید

ایده های بزرگ می توانند بهره‌وری، عملکرد و مدیریت فرآیند را در یک سازمان دگرگون سازند. مدیران بزرگ اغلب از توانایی توسعه ایده های بزرگ برخوردار هستند. و بنابراین، هر مدیری باید روی تصویر بزرگتر تمرکز .

اما این همه چیز نیست. قدرت واقعی هر مدیر در نحوه انتقال این ایده ها به تیم های خود و واگذاری وظایف برای اجرای آنها نهفته است. برای تبدیل شدن به یک مدیر بسیار مؤثر، باید به تیم خود اعتماد داشته باشید. افزون بر این، باید آنها را راهنمایی کنید تا ایده های شما را به نتایج شایسته‌ای تبدیل کنند

  • مدیران ابتدا باید عضوی از تیم خود باشند

مدل سلسله مراتبی آبشار رویکردی خطی و متوالی به فرآیند توسعه دارد. این ساختار اغلب بیش از حد ارزیابی می شود. مدیران خوب باید خود را هماهنگ کننده استعدادها، اولویت ها و منابع بدانند. هنگام واگذاری وظایف، نقاط قوت تیم را در نظر بگیرند.

همه مدیران کارآمد نقش خود را در شرکت، عاملی برای رشد می دانند. آنها به مفهوم گسترده تری از کار کار تیمی دست می زنند، جایی که هر یک از اعضا به یک اندازه مسئول موفقیت هستند. به این ترتیب، هر یک از اعضای تیم به همان اندازه احساس قدرت و ارزش می کنند.

  • تیم خود را بر سایر مدیران اولویت دهید

در موارد متعدد، مدیران تیم های دیگر به شما مراجعه می کنند تا یک ابتکار عمل کنید. مدیران به جای پاسخ فوری، ابتدا باید ابتکار عمل را با خبرنگاران مستقیم خود در میان بگذارند. حتی بهتر است اگر بتوانید از تیم خود برای پیشنهادات بپرسید

این عمل نشان می دهد که شما به عنوان یک مدیر، به نظرات اعضای تیم خود در طول بحث اعتماد کرده و آنها را در اولویت قرار می دهید. به یاد داشته باشید، مدیران بزرگ، به اعضای تیم خود اجازه دهید تا به عنوان مالک عمل کنند و دیدگاه خود را بر این اساس شکل دهند.

  • درباره شکست ها، کاستی ها و افت ها بحث کنید

مدیران عادت دارند که تیم را گرد هم بیاورند تا روی یک پایه ثابت بایستند، حتی در میان مشکلات. اشکالی ندارد که در طول این جلسات از طریق چالش های شخصی، مبارزات کاری و انتظارات حرفه ای آسیب پذیری نشان دهید. به همین ترتیب، بیان فرسودگی، فرسودگی یا هر احساس دیگری که تجربه می کنید، اشکالی ندارد.

مدیران نیز باید دستاوردها و بردهای خود را در این جلسات هفتگی به اشتراک بگذارند. این تمرین باعث ایجاد روحیه تیمی می شود، اعضای تیم را تشویق می کند تا در مورد تجربیات خود صحبت کنند و در زمینه هایی که نیاز به توجه بیشتری دارند فکر کنند.

  • بازتاب های ماهانه همیشه مفید هستند

با افزایش مسئولیت‌ها، اهداف تغییر می‌کنند و بازتاب‌های ماهانه به مدیران اجازه می‌دهد تا پیشرفت‌ها را ردیابی کنند، کاستی‌ها را شناسایی کنند و راهبردهایی برای غلبه بر آن‌ها طراحی کنند.

جلسات ماهانه را با هر یک از اعضای تیم ترتیب دهید که در آن گزارش سه مورد را که در ماه گذشته موفق بودند و سه مورد که می‌توانستند ماه بعد متفاوت انجام شوند، بازتاب می‌کند.

  • زمان را برای تفکر خارج از چارچوب اختصاص دهید

جلسات هفتگی منظم مملو از به‌روزرسانی‌های اولیه ضروری است. این هیچ جایی برای بزرگ‌اندیشی باقی نمی‌گذارد. بنابراین، مدیران مؤثر باید برای خلاقیت، مدتی از برنامه خود را صرف کنند. آنها باید جلسات ویژه ای را برای ترویج نوآوری، ارزیابی و اجرای ایده هایی که قبلاً امتحان نشده اند، و بهبود فرآیند کلی تشکیل دهند.

به عبارت دیگر، مدیران بزرگ باید از هر فرصتی برای ایده پردازی و ساختن با تیم خود استفاده کنند. این عمل به روشن شدن مسائل غیر فوری و شروع پروژه های جدید کمک می کند. آخرین اما نه کم اهمیت، این تفکر خارج از چارچوب می تواند مهارت های حل مسئله و تصمیم‌گیری شما را بهبود بخشد.

  • از اشتباه های خود درس بگیرید

اشتباه کردن طبیعی است. اگر تیم شما به هم ریخته باشد، این فقط به این معنی است که شما در تلاشید رویکردهای جدید را امتحان کنید.

هنگامی که کارمندان شما مسخره می‌کنند، توضیح دهید که چه اتفاقی اشتباه افتاده است و با هم و با آرامش برای جلوگیری از تکرار آن، برنامه‌ای طراحی کنید.

  • بررسی عملکرد ماهانه ضروری است

هرسیستم بررسی عملکرد مؤثر زمانی که به درستی اجرا شود، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. رویکرد ایده‌آل باید پیگیری بررسی های سالانه با نقاط تماس ماهانه باشد. هر آیتم بازخورد قابل پیگیری و اجرا باشد. این به شما کمک می کند تا پیشرفت تک تک کارکنان را ردیابی کنید و بهترین ها را در آنها نشان دهید.

بنابراین، برای اینکه مدیری تأثیرگذار باشید، باید هر از گاهی تیم خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه پیشرفت می کنند. اطمینان یابید که توصیه‌ها و راهنمایی‌ها را در طول مسیر برای بهبود عملکرد و تقویت روحیه تیم به اشتراک می گذارید.

  • عادت‌های مثبت را تقویت کنید

هنگامی که کارمندی به دنبال بازخورد است، بکوشید تا حد امکان شفاف و دقیق باشید. قبل از به اشتراک گذاشتن بازخورد به انتظارات آنها گوش دهید. بفهمید که آنها از شما چه می خواهند. این عمل ارتباطات را ساده می کند و از سوء تفاهم جلوگیری می کند.

برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی، باید عادات خوبی مانند وضوح فکر، وقت شناسی و حضور ذهن را تقویت کنید. مشاهده و قدردانی از عادات مثبت اعضای تیم شما، سایر کارمندان را تشویق می کند که از همین روش پیروی کنند.

  • به اعضای تیم خود کمک کنید مهارت های خود را بسنجند و بهبود دهند

مدیران بسیار تأثیرگذار، اغلب حواسشان به عملکرد اعضای تیمشان است. برای مدیر خوب شدن، حتما مرتب مهارت‌های کارمندان خود را بررسی کنید که به نمایه‌های آن‌ها کمک می‌کند متمایز شود.

اجازه دادن به زیردستان برای شرکت در یک کنفرانس، راه اندازی جلسات مربیگری در سطح تیم، یا برنامه ریزی کارگاه های توسعه شخصی، راهی عالی در این راستاست. مدیران بزرگ همیشه ارتقاء مهارت را بر برون‌سپاری اولویت می دهند.

 

چگونه مدیر خوبی باشیم؟

مدیریت موفقیت‌آمیز افراد و ایجاد این احساس خوب در اعضای تیم بسیار دارای اهمیت است. بهتر است که وقت خود را برای پیشرفت و توسعه شخصی خود سرمایه‌گذاری کنید. استفاده مؤثر از بررسی های عملکرد می تواند تضمین کند که پیشرفت تیم شما مطابق با آرزوهای شغلی آنها ادامه دارد.

مدیر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

برای تبدیل شدن به مدیر خوب، بر اساس ویژگی های مثبت رهبران مؤثر، نکات زیر را در نظر بگیرید. برای اینکه مدیر خوبی باشید باید:

  • واضح ارتباط برقرار کنید

وقتی رهبران ارتباطات خوبی داشته باشند، بهتر می توانند تیم خود را مدیریت کنند. تفویض وظایف، مدیریت تعارض، انگیزه و ایجاد رابطه (همه مسئولیت های کلیدی هر مدیری) زمانی که شما یک ارتباط دهنده قوی باشید بسیار آسان تر است.

ارتباط قوی فقط توانایی صحبت با مردم نیست بلکه توانمندسازی آنها برای صحبت با یکدیگر است. تسهیل کانال های ارتباطی قوی کلیدی است.

  • گوش بدهید

بخش مرکزی ارتباط، توانایی گوش دادن است. به عنوان مدیر، نقش کلیدی شما، پشتیبانی از کارکنان است.

توانایی گوش دادن و درک خواسته ها، نیازها و نگرانی های تیم خود و افرادی که به شما گزارش می‌دهند، بخش مهمی از مسئولیت‌های شما را تشکیل می‌دهد. همه افراد در یک تیم باید احساس کنند که نظر آنها شنیده خواهد شد.

  • تصمیم بگیرید

قاطع بودن برای مدیریت بسیار اثربخش است. کارمندان برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پیشرفت پروژه‌ها، حل مسائل و هدایت تیم به سمت اهدافش به مدیر خود نگاه می کنند.

گرفتن تصمیمات کلیدی می تواند هر مدیر خوبی را از یک مدیر متوسط ​​متمایز کند. ناتوانی در تصمیم‌گیری می تواند نشانگر یک مدیر ضعیف باشد و می تواند منجر به کمبود اعتماد به نفس در یک تیم شود.

  • به کارمندان خود اعتماد نشان دهید

مدیران مؤثر همیشه نمایندگان خوبی هستند. آنها می توانند وظایف را بین تیم خود تقسیم کنند و همچنین اطمینان یابند که از زمان خود به خوبی برای مسائل مدیریتی و وظایف مهم استفاده می کنند.

کارمندانی که احساس اعتماد می کنند، در موقعیت بهتری برای دستیابی به پتانسیل خود قرار دارند و انگیزه ای برای اطمینان از عملکرد خوبشان به آنها داده می شود.

در یک تیم، ایجاد اعتماد متقابل بین مدیران خط و اعضای تیم مهم است، زیرا این امر باعث می‌شود که تفویض اختیار به طور مؤثرتری اتفاق بیفتد.

  • الگوی خوبی برای کارمندان باشید

کارمندان به دنبال رهبری هستند که بتوانند به او نگاه کنند و در نهایت از او تقلید کنند. با این حال، برای اینکه کارمندان به دستور مدیر خود بپردازند، باید به طور حرفه ای به آنها احترام بگذارند. یک مدیر با ارائه یک الگوی خوب، اثبات مهارت ها و دانش و موفقیت بالا، می تواند احترام حرفه ای کارکنان خود را به دست آورد و اطمینان حاصل کند که آنها از حمایت تیم برخوردار هستند.

  • از تیم محافظت کنید

به عنوان رهبر، مسئولیت موفقیت و شکست تیم بر عهده شماست. با این حال، هر رهبر خوبیی موفقیت‌ها را به اشتراک می گذارد و شکست ها را کمتر می کند. توانمندسازی تیم برای حرکت به سمت موفقیت یکی از فاکتورهای پیروزی هر کسب‌وکاریست.

مهم‌تر از آن، مسئولیت‌پذیری زمانی است که اشتباهاتی رخ می دهد و اهداف تیم برآورده نمی شود. اینکه به تیم نشان می‌دهید وقتی شرایط سخت می‌شود، پیشتیبان آنها هستید، بخش تأثیرگذار مدیریت است.

در یک محیط تیمی، متغیرهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند نحوه کار شما با افراد را تغییر دهد. چه رئیس تیم باشید، چه مسئول تیم، باید مراقب افراد مختلفی باشید که در تیم شمکا کار می کنند.

  • با تیم خود کار کنید، نه بالاتر از آنها

به عنوان یک مدیر، شما مجموعه‌ای از مسئولیت‌های متفاوت از اعضای تیم پایه خود دارید، اما همچنان باید تواضع را در رفتار خود نشان دهید. افزون بر این، شما باید تیم خود را در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت دهید. درواقع، فرهنگ کاری مشترک را به فرهنگی ترجیح می دهند که رئیس بیشتر تصمیمات را می گیرد.

  • کارمندان خود را بشناسید

هر کارمندی نقاط قوت، ضعف و روش‌های یادگیری متفاوتی دارد. وظیفه شما به عنوان مدیر، این است که واقعاً ویژگی‌های هر فرد را درک کنید تا به طور مؤثر آنها را رهبری کنید و رابطه‌ای مثبت میان رئیس و کارمند ایجاد کنید.

  • محیط کاری مثبت و فراگیر ایجاد کنید

محیطی که برای دفتر خود تعیین می کنید، می تواند بر موفقیت سازمان شما تأثیر زیادی بگذارد. ایجاد محیط کاری مثبت و مفرح که باعث شود اعضای تیم احساس خوبی داشته باشند و حس کنند که مورد احترام هستند. کارمند شاد، کارمند سازنده‌تری است. می توانید با رفتار خوب روزانه و همچنین اجرای فعالیت های تیمی هرازگاهی، یک فرهنگ کاری متنوع و فراگیر ایجاد کنید.

  • قدردانی از اعضای تیم را فراموش نکنید

رهبران بزرگ کارمندان خود را می شناسند و در صورت امکان قدردانی خود را ابراز می کنند. کارمندان می خواهند احساس قدردانی کنند و به کارشان توجه شود. وقتی کاری را که به خوبی انجام داده اند به آنها اعتبار دهید، تا انگیزه آن ها برای ادامه کار بیشتر شود.

قدردانی می تواند روحیه تیم را تقویت کند و فرهنگ کاری مثبت را ایجاد کند. اگر در ارائه بازخورد و شناخت مثبت ناکام باشید، ممکن است کارمندان فکر کنند که کارشان بی اهمیت است.

  • سرگرمی را به محیط کار بیافزایید

هر یک از این رویدادهای تیمی برای انسجام و سرگرمی در تیم اهمیت دارند.

از تیم خود بپرسید که چه نوع سرگرمی را ترجیح می دهند و دوست دارند هر چند وقت یکبار رویدادهای تیمی رخ دهد. این مناسبت‌ها می‌توانند مربوط به کار، کار داوطلبانه یا صرفاً تفریح ​​عمومی باشند، اما اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا اطمینان یابید که هر رویداد مناسب محل کار شما است.

  • ارتباط با اهداف، انتظارات و بازخورد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مدیر مؤثر، ایجاد موفقیت‌آمیز اهداف و انتقال انتظارات به اعضای تیم است. مدیران باید روی ایجاد اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، محدود به زمان) برای تیم های خود تمرکز کنند. دی سوزا گفت: اهدافی که در سطح سازمانی تعیین می شوند باید به اهداف بخش و فردی نیز تبدیل شوند.

باید یک پیوند شفاف بین تمام اهداف تعیین شده در سراسر سازمان وجود داشته باشد، اهداف باید با توافق اعضای تیم تعیین شوند. پس از تعیین اهداف، مدیران خوب با اعضای تیم در مورد انتظاراتشان شفافیت دارند. می توانید به طور منظم با اعضای تیم تماس بگیرید تا اطمینان یابید که آنها خوشحال هستند. باید به همان اندازه که صحبت می کنید گوش دهید.

  • نتیجه‌گیری

مدیران موفق متولد نمی‌شوند بلکه ساخته می شوند. آنها خودشان از طریق کار مداوم و بی پایان، خود را می سازند. مدیران موفق اولیت را به اهدف خود می دهند و روی کار تیمی کارکان تمرکز می کنند. در این مقاله ما ویژگی‌ها و عادتهای مدیر خوب را بررسی کردیم و دانستیم که راز مدیر خوب بودن، ارتباط مؤثر به اعضای تیم، گوش‌سپاری به آنها، اهمیت به نظرات آنها، دوری از مدیریت ذره‌بینی و موارد دیگری است که در مقاله گردآوری شده‌اند.

 

منابع

https://www.cultureamp.com/

https://www.michaelpage.co.uk/advice/management-advice/development-and-retention/what-makes-effective-manager

https://www.businessnewsdaily.com/6129-good-manager-skills.html

https://www.turing.com/blog/25-habits-to-become-an-effective

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم