طرز صحبت با مشتری در املاک میتواند تأثیر مستقیمی در موفقیت یا شکست یک مشاور املاک داشته باشد. برای اینکه بتوان یک پایگاه اطلاعات قابل دسترسی برای خریدار ایجاد کرد باید مهارت های ارتباطی مانند فن بیان قوی، زبان بدن درست و شیوایی کلام را پرورش داد. وظیفه یک مشاور املاک این است که باید بتواند با گفتگو و طرز بیان صحیح، متوجه نیاز های مشتری شود و به خوبی خواسته های او را درک کند.
ما در موسسه آموزش عالی آزاد امین در راستای موفقیت مشاورین املاک، یک دوره رایگان آموزشی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با کلیک بر روی ” دوره آموزشی مشاور املاک رایگان ” به این صفحه وارد شوید و از این فرصت رایگان استفاده کنید که یکی از سرفصل های این دوره فنون مذاکره می باشد.
همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید مشخصات خود را در فرم زیر وارد کرده تا در اولین فرصت از تماس و راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید.
طرز صحبت با مشتری در املاک
مکالمه با مشتری در هر شغلی باید جریان آرام و تاثیر گذار خود را حفظ کند. رقابت پذیری بالا در حوزه املاک، یکی از مهمترین دلایل ضرورت پرورش ارتباط با خریدار به شمار می رود. به صورت خلاصه برخورد درست با مشتریان می تواند با متمایز کردن شما از سایر رقبای خود، شانس فروش بیشتر و درنهایت درامد بالاتر را تضمین کند.
اکثر مشاغلی از جمله املاک که ارتباط رو در رو با مشتری دارند لازم است مسئله طرز صحبت با مشتری در املاک را بدانند؛ فن بیان قوی داشته باشند و از مهارت متقاعد کردن مشتری برخوردار باشند. طرز صحبت با مشتری در املاک و زبان بدن مشاور املاک، از مهمترین و مقدماتیترین مهارتهایی است که برای موفقیت باید بدانید.
مشاور املاکی که طرز صحبت با مشتری در املاک را بداند، درصد بالایی از موفقیت را کسب کرده است. خرید ملک یکی از تصمیمات و معاملات مهم در زندگی هر شخصی است. و طرز صحبت مشاور املاک با خریدار ملک میتواند به عنوان یک راهنما و یاری کننده در تصمیم خریدار باشد. نکات زیر را رعایت کنید تا همیشه مشاور املاک حرفه ای منطقه خود باشید:
شنونده خوبی باشید
اولین قدم برای برقراری ارتباط موثر با مشتری، شنونده خوبی بودن است. قبل از اینکه شروع به صحبت کنید، به حرفهای مشتری گوش دهید و سعی کنید معیار ها و خواستههای او را درک کنید. با پرسیدن سوال های متعدد از خواسته و نیاز او مطلع شوید. سعی کنید علاقه واقعی به نیاز ها نشان دهید. تمامی این موارد کمک خواهد کرد تا خدمات خود را بر اساس نیاز های خریدار همسو کنید و طرز صحبت با مشتری در املاک را بدانید.
حفظ لحن دوستانه و حرفه ای
این مورد یکی از تاثیرگذار ترین موارد در طرز صحبت با مشتری در املاک به شمار می رود. این نوع لحن غیرتهدید کننده ست و برای مشتری نوعی اعتماد سازی به شمار می رود. به طور کلی می توان گفت ذر این نوع لحن، با سبک دلی و روایی خاص خود می تواند گرما و اشتیاق را به مخاطب برساند. در این روش از طرز برخورد اولیه، نحوه درست دست دادن، لبخند و… غافل نشوید.
همدلی با مشتری| طرز صحبت با مشتری در املاک
همدلی در این شغل یعنی قرار دادن خود به جای مشتری و درک نگرانی و دلواپسی های فرد در فرایند معامله. تحت فشار قرار دادن آنها، جملاتی مانند (به ما اعتماد کنید)و… می تواند از اعتماد اولیه مشتری بکاهد. شما میتوانید به جای بکار بردن این دسته از جملات کلیشه ای از ترفند هایی همچون با خبر کردن انها از روند معامله، مطالعه کارگزار و افزایش سواد شغلی خود، پیگیری های دقیق و منظم جهت جذب اعتماد اولیه استفاده کنید.
صادق باشید
صداقت یکی از مهمترین ویژگیهای یک مشاور املاک موفق است. این مورد یکی از اصلی ترین موارد طرز صحبت با مشتری در املاک می باشد. این را بدانید که متقاضی شما یقینا بنا به صحبت های کارگزاران دیگر از اطلاعاتی مانند قیمت ملک ها آگاه است. پس صداقت در این مرحله از اساسی ترین نکات قابل تامل می باشد. زیرا که اکثر مردم با توجه بع این موضوع مشاور نهایی خود را انتخاب می کنند.
تعهد به توافق
الزام در تعهدات به این معناست که فرد در توافقات و قرارداد ها، مطابق با تمامی آنها عمل کند و در صورت نقض، به تبعات حقوقی مراجعه شوند.سعی کنید به تعهداتی همچون زمانبندی توافق شده برای انجام مراحل مختلف معامله، مانند بازدید از ملک، تنظیم قرارداد و غیره پایبند باشید. همچنین حفظ اطلاعات محرمانه یکدیگر از مهمترین اصول تعهد به توافق است.
پیگیری کنید|مهمترین اصل طرز صحبت با مشتری در املاک
پس از اینکه ملک مورد نظر مشتری را پیدا کردید، با او تماس بگیرید و از او بپرسید که آیا ملک را تأیید کرده است یا خیر. اگر ملک مورد تأیید مشتری نبود، ملکهای دیگری را به او معرفی کنید. دائم با مشتری و فروشنده در تماس باشید و انهارا از روند معامله باخبر کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل، جهت جلوگیری از سوتفاهم طرفین معامله، از روش های قضایی و حقوقی پیگیری کنید. این یکی از ترفند های طرز صحبت با مشتری در املاک می باشد.
حفظ ارتباط با مشتری بعد از فروش
پس از فروش ملک، با مشتری ارتباط خود را حفظ کنید. به او بگویید که همیشه در دسترس هستید تا اگر مشکلی داشت، به او کمک کنید.
برای این که بتوانید ارتباط موثر تری با مشتری خود داشته باشید بهتر است:
- از کلمات و جملات ساده و قابل فهم استفاده کنید.
- از اصطلاحات تخصصی املاک فقط در صورت لزوم استفاده کنید.
- از جملات مثبت و انگیزشی استفاده کنید.
- به مشتری نشان دهید که به او اهمیت میدهید.
- به مشتری احساس راحتی و اعتماد بدهید.
به عنوان مثال: هنگامی که ملکی با نیاز و بودجه خریدار را در لیست خود ندارید، از پاسخ منفی خودداری کنید. و با گفتن جملاتی همچون «سفارش و خواسته شما را ثبت میکنم و در صورت امکان به شما معرفی خواهم کرد» و یا «امکان قرار گرفتن همچین ملکی در لیست ما در آینده ای نزدیک وجود دارد» به مشتری اطمینان دهید. همچنین استفاده از کلمات «قطعا»، «حتما» و «بدون شک» نشان دهنده حس اعتماد به نفس به مشتری است.
همانطور که گفته شد طرز صحبت با مشتری در املاک از اهمیت بالایی برخوردار است و دانستن جملات کلیدی مشاور املاک، کمک بسیاری در خرید و فروش و در نهایت جذب مشتری میکند.
طرز صحبت با مالک
شاید شما هم با این سوال پرتکرار ” چگونه با مالک صحبت کنیم ” رو به رو شده باشید. طرز صحبت مشاور املاک با فروشنده ملک یکی از تکنیک های فروش املاک محسوب میشود. زمانیکه شخصی قصد فروش ملک خود را دارد، شما به عنوان مشاور املاک حرفهای باید فوت و فنهای مذاکره و صحبت با مشتری را بدانید تا فروشنده شما را به عنوان یک امین و مشاور مورد اعتماد خود بشناسد. و به دفتر املاک شما مراجعه و فروش ملک را به شما بسپارد.
اولین نکته، صحبت کردن با مالک اصلی ملک است. سعی کنید به طور خلاصه خودتان را ابتدای کار معرفی کنید. فضایی دوستانه و صمیمی با مالک ایجاد کنید و خود را مشتاق به هم صحبتی با او نشان دهید. سعی کنید فایل های تصویری و ویدئویی باکیفیت از ملک تهیه کنید تا در ارائه ی خود از آنها استفاده کنید.
خود را به عنوان یک خریدار ملک فرض کنید. اما طرز صحبت صحیح یک مشاور املاک با فروشنده ملک را داشته باشید. بعد از کارشناسی شدن ملک و قیمت گذاری موارد را به طور واضح به فروشنده بازگو کنید. نظر فروشنده ملک را برای خود دارای اهمیت بدانید. و اگر مخالف با قیمت گذاری برای ملکش است، شما او را متقاعد نمایید و واقع بینانه مزایا و معایب ملک را بیان نمایید.
یک راه دیگر برای صحبت با فروشنده ملک شناختن تیپ شخصیتی فروشنده است. با شناخت تیپ شخصیتی طرز صحبت با فروشنده و متقاعد کردن آن بدستتان میآید.
نحوه پرزنت مشتری
یکی از تاثیر گذارترین اصول در برخورد با مشتری و طرز صحبت با مشتری در املاک، ارائه خدمات کامل است. خدماتی مانند ارائه اطلاعات جامع به مشتری، در نظر گرفتن شرایط مالی انها و ایجاد نگرش مثبت است.
به عنوان مثال شما می توانید انواع ملک و ساختمان را مجزا دسته بندی کنید. با این کار مشتری می تواند با توجه به بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کند. داشتن دیدگاه مثبت در معامله برای یک مشاور املاک ضروری است و منجر به ارائه خدمات با کیفیت تری به مشتری میشود.
هنگامی که یک مشاور املاک نگرش مثبت داشته باشد این حس را به دیگران منتقل میکند و در نتیجه تجربیات منفی گذشته مشتری به یک تجربه مثبت تبدیل میشود. این را بدانید که فرد از لحن صحبت و میزان صمیمیت رفتار شما حس اعتماد کرده و بعد اقدام میکند. این سیگنالهای ذهنی هستند که به راحتی بین مشتری و مشاور املاکی منتقل میشوند.
نتیجه گیری
امروزه مشاوره در خرید و فروش یکی از پردرامد ترین حوزه های کسب درامد می باشد. اما به دلیل اینکه مشاوران عموما نمیتوانند در بازار مسکن جریان سازی کنند، مسلما با موج پر تلاطم دریای مسکن پیش می روند.
اگر یک مشاور املاک هستید و فکر میکنید تا رسیدن به موفقیت راه زیادی را باید طی کنید و نا امیدانه در کسب و کار خود فعالیت میکنید، برای رفع این مشکل شما میتوانید با ارتباط و مشورت گرفتن از افراد خبره و با تجربه در این حوزه به کسب و کار خود رونق داده و شاهد پیشرفت در شغل خود باشید.
موسسه آموزش عالی آزاد امین یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصین را در اختیار شما قرار داده است. با تکمیل فرم زیر میتوانید از این مشاوره برخوردار شوید.