بازاریابی دیجیتال در دنیای آنلاین امروز، بسیار ضروری و بااهمیت است. صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت شما این یکی از بهترین راهها برای رشد و پیشرفت کسبوکار شماست. اگرچه برای ایجاد شرکت و کسب درآمد، نیاز دارید که بهترین راهبردهای بازاریابی دیجیتال را برای کسبوکار یا کمپینهای خود داشته باشید. در این مقاله کوشیدهایم مفاهیم کاربردی مورد نیاز شما را در زمینه بازاریابی دیجیتال از جمله چیستی، چرایی و چگونگی آن را از بهترین منابع انگلیسی فراهم کرده و بررسی کنیم.
شما می توانید با پرکردن فرم زیر از آموزشهای رایگان مدیریتی از جمله مینی دوره رایگان MBA که در صفحه دپارتمان مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد امین در اختیار شما مدیران و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است، بهره مند شوید. همچنین می توانید از طریق فرم زیر، یک جلسه رایگان مشاوره درباره کسب و کار خود را با کارشناسان ما داشته باشید.
فهرست مطالب مقاله
Toggleراهبرد بازاریابی دیجیتال چیست؟
راهبرد بازاریابی دیجیتال، برنامهای است که مشخص میکند چگونه به اهداف بازاریابی خود از طریق کانالهایی چون جستوجو و شبکههای اجتماعی دست یابید. بیشتر برنامههای راهبردی نشان میدهند که کدام کانالهای آنلاین و تاکتیکهای بازاریابی را استفاده کنید و افزون بر این، چقدر باید برای این کانالها و تاکتیکها سرمایهگذاری کنید.
راهبردهای قوی بازاریابی دیجیتال برای موفقیت هر سازمانی در چشم انداز کسب و کارهای امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرکت هایی که در دنیای دیجیتال شکوفا می شوند، معمولا منابع شایان توجهی را به توسعه راهبردهای بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهند. در این فرآیند، سازمانها از طریق پلتفرمهای دیجیتال و اجتماعی مختلف به مشتریان دسترسی پیدا میکنند، و باعث افزایش درآمد مثبت، نرخ تبدیل بهبود یافته و تعامل با مشتریان خود میشوند.
از دیدگاه سطح بالاتر، راهبرد بازاریابی فرآیند شناسایی اهداف بازاریابی خاص است. هر راهبرد بازاریابی به طور کلی، اهداف قابل دستیابی برای کانال های سنتی (چاپ، رادیو، پخش) و دیجیتال را برجسته می کند. بازاریابان با استفاده از راهبردها و اهداف تعیینشده، تاکتیکهای مختلف بازاریابی را برای دستیابی به آن اهداف کسبوکار ارزیابی میکنند.
دوره MBA مشهد در موسسه آموزش عالی امین برای شما مدیران و صاحبان کسب و کار با آموزشهای کاربردی و به روزرسانی شده درباره مدیریت رفتارهای سازمانی همراه است. این دوره ها به صورت دوره آنلاین مدیریت MBA و دوره آنلاین مدیریت DBA نیز به منظوری دستیابی سریعتر و آسانتر به مدرک مدیریت ارائه می شوند. دوره فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:
چرا باید برای بازاریابی دیجیتال خود راهبرد ایجاد کنیم؟
ایجاد راهبردهای بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مانند WebFX همکاری میکنید، اطمینان یابید که یکی از کارهای اولیه ما ایجاد راهبردی هوشمند و رقابتی برای شرکت شما است که این بخشی از مدیریت کمپین بازاریابی دیجیتال است.
بدون راهبردهای بازاریابی اینترنتی، کسبوکار شما برنامهای برای دستیابی به اهداف و نتایج کلیدی خود ندارد. میدانید چه چیزی را میخواهید انجام دهید، اما نمیدانید چگونه. این اغلب منجر به راهاندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال میشود که هیچ نتیجهای را به همراه ندارد. اگر میخواهید در بازاریابی دیجیتال سرمایهگذاری کنید، باید در برنامه بازاریابی دیجیتال سرمایهگذاری کنید.
چگونه راهبرد بازاریابی ایجاد کنیم؟
اگر کنجکاوید که بدانید چگونه راهبرد بازاریابی دیجیتال را ایجاد کنید، پس گامهای زیر را دنبال کنید:
برند خود را تعریف کنید
دستورالعملهای بازاریابی برند خود را برای تعریف برند و نحوه کاربرد آن در کمپینهای آنلاین خود، مشخص کنید یا به کار ببرید. به نقاط فروش منحصربه فرد (USP) خود، آوای برند و را ارزش برند خود فکر کنید.
پرسونای خریدار خود را ایجاد کنید
تعیین کنید که کسبوکار شما از طریق پرسونای خریدار به چه کسانی قصد دارد دست یابد. دادههای جمعیتشناختی و نیز انگیزههایی که افراد را وادار میسازد شرکت شما را انتخاب کنند، فکر کنید.
اهداف S.M.A. R.T. خود را ایجاد کنید
اهدافی ویژه قابل اندازهگیری، دستیافتنی، واقعی و زماندار که به اسمارت (S.M.A. R.T) شناخته میشوند را به کار ببرید تا راهبردهای خود را از پیش ببرید. درباره رشد اهداف کوتامدت و بلندمدت خود فکر کنید.
راهبردهای بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید
بهترین راهبردهای بازاریابی دیجیتال را برای کسبوکار خود انتخاب کنید. روی تکنیکهایی که بیشترین ارزش را برای کسبوکار و صنعت ارائه میدهند، تمرکز کنید.
بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کنید
درباره قیمتگذاری برای ساخت بودجهای واقعگرایانه برای کسبوکار خود پژوهش کنید. ببینید در ماه چه مقدار هزینه باید برای بازاریابی آنلاین بپردازید.
برای راهبرد خود بارش فکر انجام دهید
راهبرد خود را از طریق برنامهریزی دقیق به سوی موفقیت سوق دهید. اگر دارید برای کسبوکارتان تبلیغ میکنید، هزینههای تبلیغات را پیشبینی و تعیین کنید. اگر در حال انتشار محتوایی هستید، تقویم محتوایی خود را ایجاد کنید.
کمپینهای خود را راهاندازی کنید
با یک برنامهریزی درست و مناسب، کمپینهای بازاریابی خود را در کانالهای مدنظر راهاندازی کنید. اطمینان یابید همه کانالهای شما، پیگیری درستی از دادهها را نشان میدهند. برای مثال، وبسایت شما باید کد پیگیری تحلیل گوگل را ترسیم کند.
نتایج خود را دنبال کنید
نحوه اجرای راهبردهای خود را از طریق پیگیری عملکردشان مشاهده و اندازهگیری کنید. از ابزارهای گوگل همچون تحلیل گوگل، کنسول جستوجوی گوگل و تبلیغات گوگل برای تنظیم عملکرد راهبرها و بازگشت سرمایه خود (ROI) استفاده کنید. درنهایت، با این هشت گام، شرکت شما میتواند اولین راهبرد بازاریابی دیجیتال را به راه بیاندازید.
پنج راهبرد بازاریابی دیجیتال برای کسبوکار شما
اکنون در تصویر زیر، نگاهی به هفت راهبرد پرقدرت بازاریابی دیجیتال برای فرایندهای کسب و کار و شرکتهای امروز میاندازیم و نحوه عملکرد هر کدام را یک به یک بررسی میکنیم:
خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسبوکار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
راهبرد اول بهینهسازی موتور جستوجو (SEO)
بهینهسازی موتور جستوجو یکی از تأثیرگذارترین راهبردهای بازاریابی دیجیتال امروز است که شرح آن، موارد زیر را در میگیرد.
-
سئو چیست؟
سئو فرآیند بهبود وبسایت شما است، به طوری که در نتایج موتورهای جستوجو برای کلمات کلیدی و عبارتهای مرتبط با تجارت شما رتبه بالایی کسب میکند. هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را دستهبندی کنید و هر چه رتبه بالاتری داشته باشید، افراد بیشتری وبسایت و تجارت شما را میبینند و با آن آشنا میشوند.
-
هدف سئو چیست؟
هدف سئو این است که از میان مخاطبان هدف شما، ترافیک بیشتری را روانه وبسایت شما کند. اینها مشتریانی هستند که به طور فعال محصولات و خدماتی را که شما ارائه میدهید، جستوجو میکنند و نیز کاربرانی هستند که بیشتر محتوای بالای قیف را جستوجو میکنند.
برای مثال، ممکن است از سئو برای افزایش رتبه خود در نتایج جستوجو برای کلیدواژه «طراحی محوطه مسکونی» و «بذر رایج چمن» استفاده کنید. با اینکه این کلیدواژهها اهداف متفاوتی دارند، یکی اطلاعاتی و دیگری تراکنشی، با این حال، مخاطبان شما را هدف میگیرند. با توجه به این هدفگیری، شما میتوانید ترافیک وبسایت خود را به سوی کاربران مهم پیش ببرید.
چرا از سئو به عنوان راهبردی برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟
وقتی صحبت از راهبردهای بازاریابی دیجتال میشود، سئو را لازمه کار در نظر بگیرید. مهم نیست مخاطبان هدف شما در کجای قیف بازاریابی شما باشند، سئو تک تک آنها را رهگیری میکند. دلیل آن این است که تقریباً هر کاربری جستوجوی خود را برای محصول یا خدمات جدید با موتور جستوجو آغاز میکند.
برای مثال، آیا می دانستید که 80 درصد از مشتریان، تحقیقات درباره محصول خود را به صورت آنلاین انجام میدهند؟ یا اینکه پس از جستوجوی، بیش از نیمی از کاربران یک شرکت یا محصول جدید را پیا میکنند. برای تأکید بر سودمندی سئو به عنوان یکی از راهبردهای بازاریابی اینترنتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:
تنها 25 درصد از جستوجوگران به صفحه دوم نتایج جستوجو راه مییابند. بیشتر اوقات، زمانی که کاربر در گوگل جستوجو میکند، بیشتر از صفحه اول نتایج را کلیک نمیکند. چرا؟ آنها اغلب آنچه به دنبالش هستند، پیدا میکنند، به این معنی که کسب جایگاهی در صفحه اول نتایج جستوجو بسیار مهم است.
حدود 75 درصد از جستوجوگران روی اولین نتیجه کلیک میکنند. با توجه به تعداد زیادی از کاربران که پاسخهای خود را در فهرست اول نتایج جستوجو پیدا میکنند، روشن است که نمیتوانید در صفحه دوم نتایج رتبهبندی کنید. حتی اگر چیزی را داشته باشید که مردم به دنبال آن هستند، از دید آنها پنهان شده و در نتیجه در ذهن آنها نمیمانید. به همین دلیل است که راهبرد سئو مؤثر نیز به اندازه کمپین بازاریابی دیجیتال ضروری است. با خدمات سئو، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید و درآمد بیشتری به دست بیاورید.
هفت راهکار برای مدیریت کمپین سئو
در اینجا هفت تا از بهترین روشهای موردعلاقه را که براید برای موفقیت کمپین خود دنبال کنید ارائه میکنیم. این هفت مورد، تا رتبه بالایی به نسبت رقیبانتان در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به دست بیاورید.
-
اهدافی شفاف برای راهبرد سئو تعیین کنید
یکی از عناصر کلیدی برای مدیریت کمپین سئو این است که راهبرد خود را به طور کامل برنامهریزی کنید. درحالی که هدف اولیه سئو بهبود رنکینگ موتور جستوجوی وبسایت شما است، میتوانید اهداف مختلفی را که برای رسیدن به راهبرد خود میخواهید، تنظیم کنید. برخی از اهداف سئو موارد زیر را در بر میگیرند:
- هدفگیری کلیدواژه های آگاهیرسان برای پاسخ به پرسشهای کاربران
- تمرکز بر بهبود تجربه کاربران در وبسایت شما
- هدفگیری واژگان کلیدی تراکنشی برای جذب کاربرانی که آماده خرید هستند
اهداف سئوی شما باید با اهدف کسبوکار شما هماهنگ باشد. برای مثال، اگر میخواهید فروش را افزایش دهید، هدف قراردادن کلمات کلیدی تراکنشی و ایجاد محتوای سفارشی برای آن کلمات کلیدی، برای شما سودرسان خود بود.
-
وبسایت خود را بررسی کنید
پس از این که به سراغ بهینهسازی وبسایت برید، پیشبرد بررسی سئو ایدهای عالی خواهد بود. بازرسی سئو عوامل بیشماری را ارزیابی میکند که بر توانایی وبسایت شما برای رتبهگیری در نتایج جستوجو تأثیرگذار است. زمان بررسی وبسایتتان برای عملکرد سئو باید موارد زیر را در نظر بگیرید.
- کلیدواژه
- لینکهای داخلی
- نقشه ساید
- لینکهای دریافتی در سایت
- سرعت بالاآمدن صفحه وبسایت
- سازگاری تلفن همراه
- امنیت وبسایت
با بررسی سئو میتوانید تشخیص دهید که کدام بخش از وبسایت خود را باید بهینه کنید تا دید خود را در موتورهای جستوجو بهبود بخشید.
برای مثال، اگر در حال حاضر کلمات کلیدی را در محتوای خود وارد نمیکنید، باید بر روی جستوجوی کلمات کلیدی تمرکز کنید و اطمینان یابید که از آنها در سراسر سایت خود استفاده میکنید. استفاده از کلمات کلیدی به کاربران کمک میکند تا هنگام جستوجوی آن عبارات، کسبوکار شما را کشف کنند.
دوره دیجیتال مارکتینگ با مدرک رسمی وزارت علوم
-
کلیدواژهها را پیدا کنید
کلیدواژهها عنوانین یا عبارتهایی هستند که مخاطب هدف شما در فضای آنلاین آن را جستوجو میکند. باید این کلمات کلیدی ضروری را در سراسر وبسایت خود بگنجانید تا اطمینان یابید که مخاطبان هدف شما هنگام جستوجوی محصولات یا خدمات شما، کسبوکار شما را پیدا میکنند.
برای فهمیدن اینکه مخاطب شما چه عبارتهایی را جستوجو میکند، باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کلمات و عبارتهایی را میتوانند در اینترنت جستوجو کنند. شما میخواهید کلمات کلیدی اطلاعاتی و تراکنشی را بارش فکری کنید. بیایید با جزئیات بیشتر به هر یک بپردازیم:
- کلمات کلیدی اطلاعاتی: اینها عبارتهایی هستند که مخاطب شما برای یافتن پاسخ پرسشهای خود یا راه حلی برای مشکلات خود جستوجو می کند. برای مثال، اگر محصولات تمیزکننده اتومبیل را میفروشید، مخاطبان شما ممکن است عبارتهایی مانند «چگونه شیشه جلوی خود را تمیز کنیم؟» یا «چگونه ماشین خود را برق بیاندازیم» جستوجو کنند.
- کلمات کلیدی تراکنشی: اینها عبارتهایی هستند که مخاطبان شما زمانی که آماده خرید هستند، جستوجو میکنند. برای مثال، اگر لباس زنانه میفروشید، مخاطبان شما ممکن است عبارتهایی مانند «لباس تابستانی بخرید» یا «مکانهایی که شلوارک جین میفروشند» را جستوجو کنند.
-
عناصر درون صفحهای در وبسایت را بهینه سازید
شما باید عناصر درون صفحهای را بهینهسازی کنید تا رتبهبندی وبسایت خود را در نتایج جستوجو بهینه سازید. سئوی درون صفحهای به بهینهسازیهایی اشاره دارد که در وبسایت شما اتفاق میافتد. این عناصر شامل موارد زیر میشود:
- صفحه عنوان
- تگهای سربرگ
- توضیحات متا
- لینکهای داخلی
- سرعت بالاآمدن صفحه
- محتوا
- تصاویر
- سازگاری با تلفن همراه
-
عناصر برون صفحهای در وبسایت را بهینه سازید
به همان اندازه که بهینه سازی صفحات در وبسایت شما ضروری است، این که عناصر بیرون از صفحه سایت خود را بهینه کنید، نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. سئوی بیرون از صفحه به بهینهسازیهایی اشاره دارد که در سایت شما اتفاق نمیافتد، اما همچنان به شما کمک میکند تا رتبه خود را بهبود بخشید.
این بهینهسازیها شامل لینکزدن سایتهای معتبر به وبسایت شما یا به اشتراکگذاشتن محتوای شما در رسانههای اجتماعی است.
عناصر سئوی برونصفحهای عبارتاند از:
- بکلینکها
- اشتراکگذاری شبکههای اجتماعی
- اعتبار دامنه
- و بیشتر
پیشنهاد میکنیم که محتوای سفارشی خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران تشویق به اشتراکگذاری و لینک دادن به سایت شما شوند. علاوهبراین، میتوانید با ناشران یا وبلاگنویسان تماس بگیرید تا محتوای شما را ارتقا دهند تا آگاهی را افزایش داده و لینکهایی به دست بیاورند.
-
محتوای با کیفیت بسازید
آیا خواندن و درک محتوای سئو شما برای مخاطبان آسان است؟ اگر نیست، گوگل ممکن است سیگنالهایی را دریافت کند که محتوای شما ارزشی برای خواننده ندارد و به این گونه، رتبه وبسایت شما پایین میآید. مرحله بعدی این است که در نحوه مدیریت کمپین سئو، محتوای باکیفیت ایجاد کنید. به احتمال زیاد این عبارت را شنیدهاید که «محتوا پادشاه است». به این خاطر است که محتوای شما عمیقاً بر رتبه شما در هنگام سئو تأثیر میگذارد. در نتیجه باید محتوای باکیفیت برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
-
نتایج را دنبال کنید
آخرین موردی که باید برای مدیریت کمپین سئوی خود در نظر بگیرید و یکی از بهترین شیوهها در این راستا، پیگیری نتایج است. برای اینکه نتایج آتی خود را بهبود دهید، باید موفقیت کمپین خود را اندازهگیری کنید. معیارهای سئو زیر را از کمپین خود ردیابی کنید:
- ترافیک وبسایت ارگانیک
- رتبهبندی نتایج جستوجو
- بکلینکها
- تبدیلها
- لیدها
با پیگیری این معیارها، میتوانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام تکنیکها بیشترین ترافیک و تبدیل را برای کسبوکار شما به همراه آورده است. در نتیجه، در کمپین خود میتوانید بهینهسازیهای مبتنی بر دادهها را پیش ببرید تا درآمد خود را برای کسبوکارتان افزایش دهید.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
یکی دیگر از راهبردهای بازاریابی دیجیتال قدرتمند و مقرون به صرفه، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است. دراین باره موارد زیر را بررسی میکنیم:
-
پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟
نوعی تبلیغات پولی است که بر یک سیستم مبتنی بر حراج متکی است. با این نوع تبلیغات شما روی کلیدواژههایی پیشنهاد میدهید که میخواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود. زمانی که جستوجوی کاربر شامل کلیدواژه شما باشد، تبلیغ شما فعال میشود. سپس این تبلیغات در بالای نتایج جستوجو، بالای فهرست ارگانیک ظاهر میشود. اگر تصمیم گرفت روی تبلیغ شما کلیک کند، آنگاه شما باید به ازای هر کلیک پول پرداخت کنید. درواقع برای نتایج آن باید پول بپردازید.
برای نمونه اگر شما چکمههای کودکانه میفروشید، میتوانید هنگامی که کاربر عبارت «چکمه زمستانی برای کودک» را جستوجو میکند، در نتایج جستوجو تبلیغ کنید. این کلیدواژه تراکنشیتر است. این همان چیزی است برای یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک به آن نیاز دارید، این گونه تبلیغات پولی هستند، بنابراین، شما به فکر میافتید که بازشگت سرمایه (ROI) داشته باشید.
پرداخت به ازای هر کلیک میتواند شامل تبلیغات روی موتورهای جستوجو و نیز شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها باشد. در اپلیکیشهایی از جمله WeChat نیز میتوانید تبلیغ بگذارید.
-
هدف از پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟
هدف از پرداخت به ازای هر کلیک، این است که از طریق جستوجوهای تعاملی، به جستوجوگران دست یابید. به این معنی که آنها مشتریان بالقوهای هستند که آماده خرید محصولات یا خدمات شما هستند. وقتی روی تبلیغ شما کلیک میکنند، به صفحه فرود شما میرسند و یک فراخوان اقدام (CTA)، چه از طریق خرید محصول، یا ثبت نام در خبرنامه یا هر اقدامی دیگر، برای تبدیل شدن به مشتری دریافت میکنند.
- چرا از پرداخت به ازای هر کلیک عنوان راهبرد بازاریابی دیجیتال استفاده میکنیم؟
چند دلیل برای این وجود دارد، از جمله:
- یکی از مقرون به صرفهترین روشهای تبلیغات پولی است.
- برای کسبوکارهایی که تازه شروع به بازاریابی کردهاند، عالی است.
- برای کسبوکارهایی که به دنبال تقویت سریع هستند، مفید است.
- برای آنهایی که رتبهبندی آنها چند صفحه عقب است، راهبرد خوبیست.
- نرخ تبدیل را نیز افزایش میدهد.
سئو و پرداخت به ازای هر کلیک، وقتی با هم کار کنند؛ به همه اهداف بازاریابی دیجیتال دست خواهید یافت.
بازاریابی محتوایی
به طور حتم، بازاریابی محتوایی نیز یکی دیگر از راهبردهای آنلاین بازاریابی برای کمپینهای امروز است که این موارد را برای شرح آن بررسی میکنیم:
بازاریابی محتوایی چیست؟
در بازاریابی محتوایی کسبوکار شما بر دستیابی، جذب و برقراری ارتباط با مشتریان از طریق محتوا تمرکز میکند. این محتوا که میتواند شامل ویدئو، پستهای بلاگ، اینفوگرافیکها و خیلی موارد دیگر بشود، برای کاربران از ارزش خاصی برخوردار است. البته این کار فروش محور نیست، بلکه بیشتر آگاهیرسان است.
برای مثال، اگر شما کسبوکاری را مدیریت میکنید که تجهیزات اسکی و تخته اسکی و غیره میفروشد، میتوانید مقالهای درباره اینکه تازهکار در این رشته برای آغاز به چه چیزهایی نیاز دارد، بنویسید. همچنین میتوانید مقالههایی درباره چگونگی مراقبت از تخته اسکی و اینکه چه چیزهایی در بهبود عملکرد اسکیسواری تأثیرگذار است، بنویسید.
با اینگونه محتواها، میتوانید کلیدواژههای مرتبط را هدف بگیرید. برای مثال، مقاله شما درباره مراقبت از تخته اسکی باید کلیدواژههایی از جمله «چگونه از تخته اسکی مراقبت کنیم؟» یا «چگونه تخته اسکی را برق بیاندازیم؟» را هدف بگیریم.
مهم نیست که از چه قالبی برای مقاله خود استفاده میکنید، ضرورری است که مرتبط بوده و برای مخاطبان شما سودمند باشد. قصد شما این است که محتوایی اصیل و با کیفیت تولید کنید تا درنهایت، کاربران بخواهند آن را با دوستان، خانواده، همکاران و سایر اطرافیان و فالوورهایشان در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
هدف از بازاریابی محتوایی چیست؟
هدف کلی بازاریابی محتوایی به عنوان یک راهبرد بازاریابی دیجیتال، به زیرر خلاصه شده است:
- ارائه اطالاعاتی ارزشمند به مخاطبان هدف شما
- افزایش ترافیک
- ایجاد تبدیلها
- تمرکز بر بهینهیازی محتوای شما برای موتورهای جستوجو
- بهبود دیده شدن شما در نتایج جستوجو
با توجه به این اهداف و چشماندازها، بارازیابی ایمیلی گزینه بسیار خوبی برای افزایش مشتریان شما خواهید بود.
چرا از بازاریابی محتوایی به عنوان راهبرد بازاریابی دیجیتال استفاده میکنیم؟
با داشتن توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق قیف بازاریابی و نیز نرخ تبدیل دوبرابر وبسایت، بازاریابی محتوایی، راهبرد بازاریابی دیجیتال هوشمندی برای استفاده است.
دلایل دیگری برای استفاده از بازاریابی محتوایی در راهبرد کمپین بازاریابی دیجیتال شما وجود دارند که در زیر خلاصه شده است:
- هزینه کمتری نسبته به روشهای سنتی بازاریابی میبرد؛
- پیشگامها و مشتریان بیشتری ایجاد میکند؛
- بازاریابی محتوایی راهبردی درازمدت و رو به پیشرفت است که نرخ بالای بازگشت سرمایه (ROI) دارد؛
- بازاریابی محتوایی نتایج پیشگفته را با هدفگیری هر مرحله از قیف بازاریابی ارائه میدهد.
اغلب کاربران شرکتهایی را ترجیح میدهند که محتوا تولید میکنند. در بازارهای آنلاین امروزی، کابربران از قدرت بالایی برخوردارند. آنها میتوانند انتخاب کنند که پیامهای شرکت شما را بخوانند یا نادیده بگیرند. البته بسیاری از کاربران نیز به محتواهای آگاهیرسان از سوی شرکتها به خوبی پاسخ میدهند و این موضوع، اهمیت و ضرورت بازاریابی محتوایی را نشان میدهد.
بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفهترین راهبرهای بازاریابی آنلاین است که بر موارد زیر تمرکز دارد:
- نگهداشتن مشتریان و نیز دستیابی به مشتریان جدید
- ایجاد آگاهی از برند
- نگهداشتن نام شرکت شما در بالای ذهن مشتری
- تشویق به خرید دوباره
- پیشرفت و اصللاح کمپینها افزایش مخاطبان
- ارائه دادههایی ارزشمند که اگر نبود، افراد لغو اشتراک میکردند
نکته جالب توجه اینجاست، حتی زمانی که کاربران نیازی به محصولات و خدمات شما ندارند، بااین حال، زمانی که وقت خرید برسد، به یاد شما خواهند افتاد. درواقع، آگاهی از برند آنها تشویق میکند که وقتی آماده خرید هستند، شرکت شما را انتخاب کنند.
برای مثال، به عنوان مثال، یک راهبرد بازاریابی در شرکت تهویه هوای HVAC ممکن است از ایمیل برای ایجاد رابطه با صاحبان خانه و مشاغل با به اشتراک گذاشتن نکاتی برای حفظ سیستم گرمایش و سرمایش، کاهش قبوض انرژی و موارد دیگر استفاده کند. در مقایسه، راهبرد بازاریابی تجهیزات پزشکی میتواند از ایمیل برای برجستهکردن پیشرفتهای طراحی، کنفرانسهای صنعتی و تخفیفهای عمدهفروشی محصولات استفاده کند.
یکی از مزیتهای این راهبرد این است که میتوانید مخاطبان خود را نیز تقسیمبندی کنید و کمپینهای ایمیل خود را شخصیسازی کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای کاربرانی که محصول خاصی را خریداری کرده اند یا از یک صفحه وب خاصی بازدید کردهاند، کمپین ایجاد کنید.
-
هدف بازاریابی ایمیلی چیست؟
هدف اصلی بازاریابی ایمیلی بهعنوان یک ابتکار بازاریابی دیجیتال، حفظ ذهنیت مشتریان بالقوه و ارائه اطلاعات سودمند به مشتریان فعلی است، اطلاعاتی چون اخبار مربوط به آن صنعت و محتوای شخصیسازیشده، مانند کوپنهای محصول است که باعث بازگشت مشتریان به آنها میشود.
چرا از بازاریابی ایمیلی به عنوان یک راهبرد بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟
وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی می شود، مزیتهای زیادی را ارائه میدهد. به همین دلیل است که بیش از 80 درصد شرکتها، از عملیات تولیدی گرفته تا فروشگاههای خردهفروشی و کسبوکارهای فناوری، از بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند. برخی از بزرگترین مزیتهای بازاریابی ایمیلی به عنوان یک راهبرد دیجیتال عبارتاند از:
- میانگین بازگشت سرمایه برای هر 1 دلار سرمایه گذاری شده، 44درصد است. این بازده چشمگیر بر پتانسیل این راهبرد بازاریابی اینترنتی برای افزایش درآمد، آگاهی از برند یا نرخ حفظ مشتری تأکید میکند. همچنین نشان میدهد که کاربران ایمیلها را دوست دارند. برای مثال، بیش از 60 درصد از کاربران، ایمیلهای تبلیغاتی هفتگی را دوست دارند.
- قابلیت 50 درصد فروش بیشتر از سایر روشهای افزایش پیشگام. بازاریابی ایمیلی برای هر کسبوکاری که مایل است پیشگامهای بیشتر و نیز درآمد ایجاد کند، یک راهبرد بازاریابی آنلاین روبه پیشرفت است. گامهای بعدی آن شامل بخشبندی مخاطبان، طراحی ایمیل و شخصیتسازی میتوانند نتایج بازاریابی ایمیلی را بهینه سازند.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی دیگر از راهبردهای بازاریابی دیجیتال یا آنلاین یا اینترنتی برای رشد کسبوکار است. مفاهیم در این باره را در زیر بررسی میکنیم:
-
بازاریابی شبکههای اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکههای اجتماعی بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش تبدیل تمرکز دارد. کمپین بازاریابی شبکههای اجتماعی میتواند یک یا چند پلتفرم شبکههای اجتماعی را بسته به مخاطبان هدف و ترجیحات پلتفرمشان داشته باشند.
چند مورد از محبوبترین پلتفرمها برای این راهبرد بازاریابی اینترنتی عبارتاند از:
- فیسبوک
- توییتر
- اینستاگرام
- پینترست
- لینکدین
این راهبرد افزون بر بازاریابی شرکت شما در شبکههای اجتماعی، اغلب بر تبلیغات نیز متمرکز میشود.
اهداف بازاریابی شبکههای اجتماعی چیست؟
هدف اصلی بازاریابی شبکههای اجتماعی افزایش آگاهی و تبدیل برند و همچنین ایجاد و حفظ آوازه شرکت شما است. به همین دلیل است که بازاریابی شبکههای اجتماعی بر ایجاد محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی به علاوه تعامل با کاربران در پلتفرم های مختلف تمرکز دارد.
چرا از بازاریابی شبکههای اجتماعی به عنوان راهبرد بازاریابی دیجیتال استفاده میکنید؟
با توجه به اینکه کمتر از 30 درصد شرکتها از شبکههای اجتماعی به عنوان یک راهبرد بازاریابی استفاده میکنند، فرصت بسیار زیادی برای کسبوکارهایی که روی آن سرمایهگذاری میکنند، وجود دارد. حتی بهتر از آن، بیش از 25 درصد از زمان کاربر در شبکههای اجتماعی صرف میشود. به این معنی که این یک خروجی عالی برای اتصال است. چند دلیل دیگر برای استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی عبارتاند از:
- بیش از 65 درصد از مشتریان از شبکههای اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده میکنند.
کاربران بیشتر از به اشتراکگذاری محتوا با دوستان و خانواده به شبکههای اجتماعی متکی هستند. اگر در شبکههای اجتماعی غیرفعال هستید، گزینههای محدودی برای تماس با کسبوکارتان برای ارائه به کاربران دارید. ایجادنکردن اعتماد در کاربران منجر به کاهش آنها میشود که تأثیر مستقیمی بر درآمد شما دارد. به همین دلیل است که حضور فعال در شبکههای اجتماعی ضروری است. - بیش از 70 درصد خریداران هنگام تصمیمگیری برای خرید از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
صرف نظر از اینکه چه صنعتی داشته باشید، توصیههای دهانبهدهان روشهای قدرتمندی هستند. اگر در شبکههای اجتماعی غیر فعال هستید، کسبوکار خود را از این مکالمات مستثنی میکنید. این میتواند منجر به نادیدهگرفتن شرکت شما از سوی مشتریان شود.
خرید مدرک مدیریت کاری امکان ناپذیر است ولی در مدرسه کسبوکار موسسه آموزش عالی آزاد امین فرصتی ویژه برای شماست تا با خرید مدرک MBA و خرید مدرک DBA، هم دانش افزایی کنید و هم از مدرکی معتبر و قانونی برخوردار شوید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر حتما فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زوترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
چهار فایده راهبردهای بازاریابی دیجیتال
کسبوکار شما با راهبردهای بازاریابی دیجیتال میتواند به اهداف خود دست یابد که چهار فایده آن شامل موارد زیر است:
-
افزایش ترافیک پشت ویترین
اگر کسبوکار شما یک فروشگاه فیزیکی دارد، یکی از اهداف اصلی شما احتمالاً جذب مشتریان به مکان شما است. راهبردهای بازاریابی آنلاین، مانند سئوی محلی، میتوانند به شما در دستیابی به این هدف و جذب ترافیک بیشتر کمک کنند. اگرچه ممکن است احساس کنید که بازاریابی دیجیتال برای یک فروشگاه محلی ایدهآل نیست، اما راهبرد قدرتمند برای ترویج و رشد شرکت شما لازم است. کاربران برای یافتن مشاغل نزدیک خود به جستوجو متکی هستند، به همین دلیل است که 80 درصد جستجوهای محلی به مشتری و درنهایت به فروش تبدیل میشوند.
-
افزایش درآمد و تبدیل
بزرگترین و مهمترین هدف هر راهبرد بازاریابی افزایش درآمد است. با بهبود ترافیک مخاطبان هدف خود به وبسایت و فروشگاه خود و همچنین همکاری با آژانس پیشرو بازاریابی دیجیتال، میتوانید فروش شرکت خود را افزایش دهید.
-
افزایش ترافیک وبسایت
یکی از اهداف اصلی تمام راهبردهای بازاریابی دیجیتال، افزایش ترافیک به وبسایت آن شرکت است. وقتی مردم از یک وبسایت بازدید میکنند، به دلایلی در آنجا هستند. چه آنها به دنبال اطلاعات محصولات شما باشند، چه به دنبال نحوه تماس با تیم شما باشند یا یک پست اخیر در وبلاگ شما را بخوانند، تصادفی در وبسایت شما باقی نمیمانند.
هرچه بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شرکت خود جذب کنید، چه از طریق بازاریابی محتوا، سئو یا بازاریابی ایمیلی، فرصتهای بیشتری برای اطلاعرسانی به مشتریان بالقوه در مورد آنچه ارائه میدهید، به دست میآورید. نتیجه چیست؟پیشگامها، تبدیلها و فروش بیشتر.
-
افزایش آگاهی از برند
هنگامی که از بازاریابی دیجیتال استفاده میکنید، برند خود را در مقابل مشتریان بالقوه بیشتری قرار میدهید، چه از طریق نتایج جستوجو، صندوق ورودی ایمیل، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی یا سایر رسانهها. در نتیجه افراد بیشتری از برند شما آگاه میشوند. آنها با برند شما، محصولات شما و آنچه شما را از رقیبانتان متمایز میکند، آشنا میشوند. آنگاه، زمانی که به محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، احتمالاً برند شما را به خاطر میآورند و خرید میکنند.
نتیجهگیری
در این مقاله، چیستی، چرایی و چگونگی ایجاد راهبردهای بازاریابی دیجیتال را گفتیم. همچنین، پنج راهبرد اصلی بازاریابی دیجیتال شامل بهینهسازی موتورهای جستوجو، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی محتوایی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکههای اجتماعی را بررسی کردیم و اهمیت استفاده از آنها و تأثیری که در افزایش مشتری و در نهایت فروش دارند را گفتیم.
مدیران و کسب و کاردارانی به مشاوره در زمینه کسب و کار خود یا دریافت دوره دیجیتال مارکتینگ با مدرک وزارت علوم با قابلیت ترجمه رسمی دادگستری همراه تأییدیه WES کانادا از موسسه آموزش عالی آزاد امین دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در زودترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
منابع
https://www.webfx.com/digital-marketing/learn/how-to-create-a-digital-marketing-strategy/